Izmedju3i20karaktera
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 02.10.2020.
- Poruke
- 108
- Pohvaljen
- 178
Ja sam se tako jednom zeznuo, pa poznaniku kome je to struka ispalio onu kafansko-narodnu mudrost Spolja gladac, a unutra jadac. Nasmejao se s pogledom koji je govorio Ne lupetaj... i rekao je da nema šanse da vozilo ima u dužem periodu zdravu karoseriju, a da konstrukciono bude kritično trulo. Korozija se širi brzo i mora da probije negde vrlo brzo ili mora da se sanira i zafarbava često, najviše na par meseci. Po njemu, popuštanje konstrukcije mora da se primeti i u ponašanju vozila, kako vozaču, tako i putnicima. Drugo, ovi koji su voženi na otpad su pre toga sigurno koji mesec stajali rastureni u nekom kiselom ćošku po pogonima, prevrtani su, razvaljivani i kod njih bi se golim okom primetila poodmakla trulost. Drugo, da bi se radili bočni rešetkasti elementi mora da se skida lim. Da bi se radili donji elementi često (ne uvek) mora da se diže pod. To su sve stvari koje se primete nakon što su rađene. Ako autobus ne deluje kao da je išta od toga rađeno godinama... pa, nije rađeno godinama.
Što se pucanja tiče, laički dajem mnogo više šanse mogućnosti da je negde pukao solo autobus kome visi zadnji kraj, nego zglobni koji je manje-više prav kao nov kad je bio (i pritom udoban). Pritom, razlika je takva da je solo svaki drugi kriv, a zglobnih sam video npr. svega nekoliko krivih za deset godina i to u daleko manjem procentu nego ovi solo. Evo, na ovoj temi smo viđali i slušali šta je sve solo sveže farbano. Takođe, nema šanse da je ovaj 94X zglob koji sam pomenuo bezbedniji... On je mlađi, pa ima veću inventarsku vrednost, bolje izgleda u knjigama i zato je ostao.
Za kraći period rada, dok se ne nabave novi, njima ne bi ni trebao kompletni remont, već neka sitnija krpljenja. Mislim, nije baš su se svi redom raspali kao u crtanom filmu kad su ušli na kapiju pogona poslednjeg dana rada pred dolazak kineščića. Ovde su ljudi uvek umeli da fatališu, ali ne treba baš preterivati. Ovaj period sa koronom bi prošli i sa manjim opterećenjem, jer su vozila praznija. Da se razumemo, ne tvrdim da su svi bili za dalji rad. Ne bi nam ostalo još sto komada, ali u ovoj situaciji i 20-ak bi nam bilo veliko kao kuća.
Uzgred, zaista ne znam na osnovu čega se zasniva vera da oni imaju nameru da značajno poboljšaju brojno stanje zglobnih vozila (dakle, osim zamene 1 staro za 1 novo), posebno ne u pravcu ispravljanja ovih grešaka sa pretvaranjem duplih u solo linije. Bukvalno ništa što su radili godinama unazad ne govori u prilog toj nadi.
Što se pucanja tiče, laički dajem mnogo više šanse mogućnosti da je negde pukao solo autobus kome visi zadnji kraj, nego zglobni koji je manje-više prav kao nov kad je bio (i pritom udoban). Pritom, razlika je takva da je solo svaki drugi kriv, a zglobnih sam video npr. svega nekoliko krivih za deset godina i to u daleko manjem procentu nego ovi solo. Evo, na ovoj temi smo viđali i slušali šta je sve solo sveže farbano. Takođe, nema šanse da je ovaj 94X zglob koji sam pomenuo bezbedniji... On je mlađi, pa ima veću inventarsku vrednost, bolje izgleda u knjigama i zato je ostao.
Za kraći period rada, dok se ne nabave novi, njima ne bi ni trebao kompletni remont, već neka sitnija krpljenja. Mislim, nije baš su se svi redom raspali kao u crtanom filmu kad su ušli na kapiju pogona poslednjeg dana rada pred dolazak kineščića. Ovde su ljudi uvek umeli da fatališu, ali ne treba baš preterivati. Ovaj period sa koronom bi prošli i sa manjim opterećenjem, jer su vozila praznija. Da se razumemo, ne tvrdim da su svi bili za dalji rad. Ne bi nam ostalo još sto komada, ali u ovoj situaciji i 20-ak bi nam bilo veliko kao kuća.
Uzgred, zaista ne znam na osnovu čega se zasniva vera da oni imaju nameru da značajno poboljšaju brojno stanje zglobnih vozila (dakle, osim zamene 1 staro za 1 novo), posebno ne u pravcu ispravljanja ovih grešaka sa pretvaranjem duplih u solo linije. Bukvalno ništa što su radili godinama unazad ne govori u prilog toj nadi.