Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ja sam se tako jednom zeznuo, pa poznaniku kome je to struka ispalio onu kafansko-narodnu mudrost Spolja gladac, a unutra jadac. Nasmejao se s pogledom koji je govorio Ne lupetaj... i rekao je da nema šanse da vozilo ima u dužem periodu zdravu karoseriju, a da konstrukciono bude kritično trulo. Korozija se širi brzo i mora da probije negde vrlo brzo ili mora da se sanira i zafarbava često, najviše na par meseci. Po njemu, popuštanje konstrukcije mora da se primeti i u ponašanju vozila, kako vozaču, tako i putnicima. Drugo, ovi koji su voženi na otpad su pre toga sigurno koji mesec stajali rastureni u nekom kiselom ćošku po pogonima, prevrtani su, razvaljivani i kod njih bi se golim okom primetila poodmakla trulost. Drugo, da bi se radili bočni rešetkasti elementi mora da se skida lim. Da bi se radili donji elementi često (ne uvek) mora da se diže pod. To su sve stvari koje se primete nakon što su rađene. Ako autobus ne deluje kao da je išta od toga rađeno godinama... pa, nije rađeno godinama.

Što se pucanja tiče, laički dajem mnogo više šanse mogućnosti da je negde pukao solo autobus kome visi zadnji kraj, nego zglobni koji je manje-više prav kao nov kad je bio (i pritom udoban). Pritom, razlika je takva da je solo svaki drugi kriv, a zglobnih sam video npr. svega nekoliko krivih za deset godina i to u daleko manjem procentu nego ovi solo. Evo, na ovoj temi smo viđali i slušali šta je sve solo sveže farbano. Takođe, nema šanse da je ovaj 94X zglob koji sam pomenuo bezbedniji... On je mlađi, pa ima veću inventarsku vrednost, bolje izgleda u knjigama i zato je ostao.

Za kraći period rada, dok se ne nabave novi, njima ne bi ni trebao kompletni remont, već neka sitnija krpljenja. Mislim, nije baš su se svi redom raspali kao u crtanom filmu kad su ušli na kapiju pogona poslednjeg dana rada pred dolazak kineščića. Ovde su ljudi uvek umeli da fatališu, ali ne treba baš preterivati. Ovaj period sa koronom bi prošli i sa manjim opterećenjem, jer su vozila praznija. Da se razumemo, ne tvrdim da su svi bili za dalji rad. Ne bi nam ostalo još sto komada, ali u ovoj situaciji i 20-ak bi nam bilo veliko kao kuća.

Uzgred, zaista ne znam na osnovu čega se zasniva vera da oni imaju nameru da značajno poboljšaju brojno stanje zglobnih vozila (dakle, osim zamene 1 staro za 1 novo), posebno ne u pravcu ispravljanja ovih grešaka sa pretvaranjem duplih u solo linije. Bukvalno ništa što su radili godinama unazad ne govori u prilog toj nadi.
 
Vozač i te kako oseti slabost nekog nosećeg dela, posebno kad se vozilo natovari. Pisali smo Žika i ja o tome.
Autobus nema šasiju kao kamion, već rešetkastu konstrukciju i nešto jače podužne profile koji to sve drže na okupu. Uzonama jačih sila - oko točkova i motora profili su gušći i postavljeni u cik cak, jer je trougao najčvršća figura.
Šahtovi, preopterećenja, osovine koje se klate, dovedu vremenom do zamora materijala. Ne mora samo korozija da bude uzrok. Tada to nije na jednom mestu, već bude mnogo trulih profila. Problem su i nesolidni varovi (videli smo kako vare kineski šegrti) i loš kvalitet cevi...
Sećam se ziu 124 - danim a sam ga dobijao uzstopno, što je bila retkost i sličajnost. Važio je za dobar u tom trenutku. Lepo je išao, meko i dobro kočio, lagan volan... Ali, svaki put sam ga isključivao u prvom krugu. Radio sam 40 popodne i uveče i čim krenem, još je bilo putnika prilično, od Rada do VMA sam video da ne valja. Tesna mu traka, ne drži pravac... A prazan, kao bombona.
Posle 3-4.isključenja dobio sam poziv kod šefa saobraćaja. Tražio mi je izjavu zašto isključujem ispravan trolejbus. Imao je liste kvara danima unazad i zaista, nikakvih prijava osim mojh nije bilo. Kad dođe u garažu, samo su upisivali da je pregledan, i slali ga drugom vozaču na ulicu.
Spremala mi se kazna. Nisam se dao i zatražio sam da ga zajedno pregledamo. Posle mnogo ubeđivanja, dogovoreno je sutradan posle šihte bude u garaži. Sišli smo. Na prednjim traverznama bile su dve pukle cevi. Čekić ulazi u njih. Šef održavanja kaže: "A, to? Pa znaš li koliko takvih imamo?" Ne zanima me. On za mene nije ispravan. I vožnje nema!
 
Lim lepo sakrije ali se iz kanala uglavnom vidi kako popuca konstrucija u zoni točkova, okretnice......
Kad poskidaju spoljne i unutrašnje oplate, skine patos vidi se ceo užas. Krene se sa sečom trulih delova i autobus se pokrivi pa ga posle niko ne dovede u osu.
Ikarbus neka nikakvu zaštitu, slaba karoserija i ko zna kakve cevi su lep uslov za kratak radni vek.

0_02_01_e23c2299507c7af2328851d28c2707a95995b097.jpg
0_02_01_a5669cc619c8f2f571a38ce71f4faea42125d290.jpg
0_02_01_3e8fb9cf9b4205568c96255eb0fb8031b574d742.jpg
0_02_01_8dbe3d638ff5da9988728f04baee57d33061ccad.jpg
0_01_01_e53dd9bab3d17d469175461f54c99736aef2153a.jpg
image.jpg
 
Da, pri tome je ovo spoljni deo koji ne trpi mnogo. A unutra sve noseći delovi, a takvi. Raapališ čekićem od kilo, a on uđe u cev. I na tome se voze ljudi i u tome vozač odgovara za njihovu bezbednost.
Ceo će da se skruni. Na kraju uzmeš metlubi đubrovnik i pobrišeš autobus.
 
Беше решетка каросерије рађена од цеви из Румуније?
 
Ove cevi bez ak zaštite trule i spolja i iznutra. Izloženi delovi trpe od soli, nikada se na kraju zime ne opere temeljno odozdo, a unutra zbog nepopunjenih varova upušta vodu, javlja se kondez... Bar da ih naulje iznutra... I sve to u kombinaciji sa vibracijama, deformacijama, opterećenjem.
A čim neka cev pukne ili je iseku za zamenu, on beži iz linije. Onda ga voziš, a svaki točak ide svojim putwm, pa u jednu krivinu skreće i više nego što trrba, a u drugu se rveš sa njim...
Dobro oni opet dobace do 20 godina
 
A kad vidiš da cevka ispod prozora bukvalno prepolovljena šta dalje da očekuješ.
Si su noseći i iznutra i spolja. Sve daje krutost.
 
Pričap mi davno, još u SFRJ jedan vozač: dođe u železaru u Jesenicama (SLO) da tovari lim za Zastavu. Pre utovara, popenje se njihov čovek i zagleda ceradu, posbno krov i spojeve. Da neka kap ne uđe slučajno. Ako ima rupa, ne tovare. Kad dođe u Kg, lim stovare negde u krugu u koprive. Od toga posle naprave školjku za 101 koji je rđao na sred krova ili vrata, što znači da je ofarban bez čišćenja i zaštite. Tako je samo trulio ruski aleko, ako ga se ko seća.
Tako su i u Ik vrv rukovali cevima. A šta li će od higera biti za koju godinu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796987#p796987:1wzgnpjk je napisao(la):
branik » 26 Nov 2020 11:04 pm[/url]":1wzgnpjk] Tako je samo trulio ruski aleko, ako ga se ko seća.
A Tavrija? :D
 
Pokvaren IK112LE #3212 kod Boleč Pumpa.. Drugi put u nekoliko meseci da staje.

Na Solarisu #3197 se otkačio poslednji red sedišta skroz pozadi levo.
I pored toga, bez problema se sedi.
 
Čitam ja stare poruke sa ovog foruma i ostao sam u šoku kad sam video da su se ljudi ovde oduševili kada je stigla N serija Ikarbusa, kao da je stigao spejs šatl lično, a kada su stigli Solarisi, svi su kmečali kao da su kupljene najgore kante, kad ono ubedljivo najbolji autobusi u Beogradu i posle 7 godina.
 
Interesantan podatak za Conecto #175, ofarbali ga i sredili lepo a motor,gori nego kod IK103.
Ima problem sa prebacivanjem iz prve u drugu,traje to od 5-10 sekundi,krene da se trese sve,grejanje se naglo pojaca,zadimi unutra kao u pusnici...i jedva ide uzbrdo.
Kako se nije zapalio u ponedeljak,ja ne znam.

@ Vinča307

Prevarili se,valjda im je bio nepoznat.
Ja ih licno, obozavam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797579#p797579:3a29p8mr je napisao(la):
KizaNoSleep » Sub Nov 28, 2020 10:13 pm[/url]":3a29p8mr]Pokvaren IK112LE #3212 kod Boleč Pumpa.. Drugi put u nekoliko meseci da staje.

Na Solarisu #3197 se otkačio poslednji red sedišta skroz pozadi levo.
I pored toga, bez problema se sedi.
Nisu se otkačila, nego in neko nije zabravio. Više sedišta ima tu funkciju preklapanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798641#p798641:1tdxtt8g je napisao(la):
Vinča307 » Uto Dec 01, 2020 8:09 pm[/url]":1tdxtt8g]Čitam ja stare poruke sa ovog foruma i ostao sam u šoku kad sam video da su se ljudi ovde oduševili kada je stigla N serija Ikarbusa, kao da je stigao spejs šatl lično, a kada su stigli Solarisi, svi su kmečali kao da su kupljene najgore kante, kad ono ubedljivo najbolji autobusi u Beogradu i posle 7 godina.
Neki su i dalje oduševljeni i sa N i sa starim kantama.

Da su vam živi još. dugo Solarisi. Može da se uporede Solarisi pose 7 1/2 godina (ne nedelja) i bilo koji drugi autobus.
 
A vratili su se skoro svi Higeri sa prevoza dece, ostalo je samo par njih koji su ostali da rade za mlađe razrede od 1-4 i sad umesto da ove Higere vrate na svoje polaske gde su bili, oni ih stavljaju na šihte. Još jedna glupost Gsp-a.
 
Mozda su videli da su svima bolji stari busevi od Higera pa onda da ispune zelju narodu oni daju starije :)
 
Pa vidim da mi i dalje nema #3521 , #181 je zamenjen sa #189.
#190 sada gotovo svakog dana vozi neku 300 liniju.
Video sam juce #197 na 22A posle vise meseci.

A za decu stalno vidjam #3444 #3459 #3520.
 
Ne znam kakvo je opšte mišljenje o #165, ali sam ja juče ostao zabezeknut sa kolikom lakoćom to vozilo ubrzava (uopšteno ide) bez ikakvog cimanja i tome slično. Kočenje ista priča. Bilo nas je malo u busu (možda 3/4), pa ga je majstor baš pritisao, možda i
preterano.
 
Pa dok je radio na 307, bio je prosek ali je znao i da se pokvari.

Mada videh ga skoro na 308, izgleda su ga lepo utegli...kao i par komada,sto jako raduje,ja gotivim Conectose \o/
Evo danas sam se vracao sa #154 i uopste ne ide lose.Jedino,sto ima one dve supljine u sedistima,nije mi jasno sto to nisu sredili ali ajde.
 
Jel samo ja imam utisak da je ove godine dosta loše grejanje u autobusima?

Pritom skoro uvek sam zaticao hladna vozila u toku dana, ponekad ujutro oko 7-8. Dešava se i u Solarisima i Higerima, većinom koristim vozila iz pogona Karaburma.



Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798717#p798717:19okhlba je napisao(la):
Student » Uto Dec 01, 2020 11:23 pm[/url]":19okhlba]Ne znam kakvo je opšte mišljenje o #165, ali sam ja juče ostao zabezeknut sa kolikom lakoćom to vozilo ubrzava (uopšteno ide) bez ikakvog cimanja i tome slično. Kočenje ista priča. Bilo nas je malo u busu (možda 3/4), pa ga je majstor baš pritisao, možda i
preterano.
Bio ubedljivo najbolji conecto na 307, odlično i pouzdano vozilo i tu nema šta da se priča. Jedno leto je radio apsolutno svaki dan bez obara i tako celo leto, to je bilo leto 2019. Pričao sam i sa vozačem o tom busu i kaže da je odličan, milina za vožnju. Normalno je Kizo da ćese dešavati kvarovi na vozilu koje je staro 17 godina, ništa to nije čudno ali opet je bus odličan i ne dešavaju se kvarovi toliko često kao na primer na 177 koji bukvalno svake nedelje ostane u kvaru.
 
По чему је Конекто посебан у односу на оно што је возило кроз историју?
 
@ MIG29

Kvalitet izrade odlican,i dalje se nisu poraspadali.Posle remonta ce moci jos bar 5 godina da rade super.
I posle toliko godina (ko zna koliko kilometara od 2003. & 2005.) rade bolje nego one sklopocije od Ikarbusa ... tj vecina Conectosa.


Evo danas je vozio #160 koji drma kao traktor,na uzbrdici kada se "zau'kce" krene miris neceg zagorelog,i krene dim u putnicki prostor.
 
Meni je Konekto takođe veoma drag bus. Sećam se, u vreme kad su došli, bili su svemirski brodovi u odnosu na ostale šklopocije koje su vozile u Kosmaju. U prilog tome govori i činjenica da sam često mogao da čujem kako ljudi na stanicama govore "Evo Mečke!" i tome slično. Dakle razlikovali su ih od ostalih buseva tog vremena. Sličnu priču sam ovde čuo o i Solarisima. Dakle, ima sigurno nešto pozitivno kod tih buseva, čim ih ljudi koji nisu ljubitelji istih razlikuju od ostalih.
 
Vrh