Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
968 na 43
WC1eGW8.jpg
 
Svakako nije bilo vreme za takvo ministrovo igranje - ni doba dana, ni mesto, ni ovo ludo vreme...
Nekad sam vozio 55. U Železniku se jedva okretao solo iz cuga. Samo ako uhvatiš u startu dobar ugao. Ako ima neki auto, nije ginulo "krrrrrk" pa u rikverc. Ako nije sređivana okretnica, mislim da ne može da se okrene dugački zglob sa motorom pozadi. 201 se okreće na manjem prostoru od solo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794824#p794824:1e7gfde6 je napisao(la):
Alex_BG » 19 Nov 2020 07:20 pm[/url]":1e7gfde6]Zglobova nema ni za najopterećenije linije, a oni pošalju zgloba da se uništava. Pa mi živimo u paklu.

Pakao ili recimo kuća bez gazde. Kad mačke nema, i miševi kolo vode. Narod bi trebalo da je gazda ali eto baš dobro glumi posmatrača. Ne bi bilo loše da se nešto slično akciji "Vratimo trolu 28" primeni radi rešavanja sistemskog problema sa autobusima, brojnim drugim linijama.
 
To sistemsko uništavanje prevoza je počelo najviše od 2016. a najosetnije je postalo zadnje dve godine. Prvo su krenuli od one sulude podele na "isključivo privatna linija" i "isključivo GSP linija". Naravno, sama činjenica da su Lastu izbacili iz gradskog je mnogo uticala na sve. Tom podelom je više linija uništeno nego što je procvetalo, a linija koju održava privatnik ni pod razno ne sme da ima zglobne autobuse (izuzetak je isprva bio potez 600, a potom 511 koja jedina može da ima zglobne iz samo njima poznatih razloga). Ta katastrofalna pravila za grad koji nema metro su najavila ništa drugo nego haos. Onda su počeli sa sve učestalijim skraćivanjem i ukidanjem linija. To bi išlo po principu da se linija privremeno skrati/ukine za vreme nekih radova, a onda se nakon završetka radova uopšte ne vrati na prvobitnu trasu ili što je najgore, bude ukinuta. Onda su krenuli sa masovnom nabavkom solo autobusa. Niko ne kaže da nisu potrebni, ali nabaviti 240 solo autobusa i nijedan zglobni, svaki komentar je suvišan. Pritom kako su nabavljali te solo autobuse, tako su sve više prestajali sa upotrebom starijih zglobnih autobusa, a tu pre svega mislim na ik-201. To je rezultiralo time da se sada solo autobusi guraju apsolutno svuda, nebitno koliko je linija opterećena, i to zato što su se rešili starih zglobova koje sada menjaju upravo silni solaći. Situacija je postala toliko alarmantna da su solo autobusi postali uobičajeni i na najopterećenijim linijama gde obavezno vidim neki solo autobus. Jako loše je što nabavka novih zglobova nije ni na vidiku. Navodno su trebali da budu nabavljeni ove godine, ali zbog korone nije moglo. Neophodno je nabaviti makar 100 komada uz uslov da se svi stariji zglobovi još ne rashoduju.
Ako se ovako nastavi, ne smem ni da zamislim na šta će ličiti gradski prevoz. Naravno, putnici će biti krivi jer nisu plaćali kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794488#p794488:2xk6eog5 je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Nov 18, 2020 3:50 pm[/url]":2xk6eog5]Na prevozu dece rade #3490 #3520 #3521... Neverovatno je da su i za to Kosmaj stavili.Velika glupost.

#3222 ode na 302,kojih na terminusu za sada ima 4 komada.

Za to vreme #152 radi šihtu na 305,kako ova skalamerija ide još uvek, iščuđavam se, ima neki problem sa izduvom jer bruji kao parobrod, ulazi dim kroz zadnji grejač, podolit odran skroz.
Tu je i #103... Fali samo još dinosaurus #75 i sav drim tim je tu :sesir:

Ofarbali #165 napokon u crveno-belo, ne znam da li je samo farba nova, radi danas ceo dan na 308.
Eto mi odgovora zašto je kanta 295 radila na 6/307 umesto 3222. Bukvalno su mi uši krvarile posle 10 minuta vožnje, još i autobus jedva ide, a kad je trebao da ide u rikverc zbog nekog kamiona, jedva je krenuo unazad. Za 497 npr znam da je kanta, ali bar dobro vuče, dok ovaj jedva ide. Mogu da kažem da mi ik 103f odaju znatno bolji utisak nego ik 103, ne bruje toliko da ti uši otpadnu i mnogo manje osećaju rupe, tako da bih pre njih sačuvao kad dođu autobusi za prevoz dece, nego ik 103, za koje su samo bačene pare za farbanje i pod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794934#p794934:3mzwcdsr je napisao(la):
Vinča307 » 20 Nov 2020, 09:35[/url]":3mzwcdsr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794488#p794488:3mzwcdsr je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Nov 18, 2020 3:50 pm[/url]":3mzwcdsr]Na prevozu dece rade #3490 #3520 #3521... Neverovatno je da su i za to Kosmaj stavili.Velika glupost.

#3222 ode na 302,kojih na terminusu za sada ima 4 komada.

Za to vreme #152 radi šihtu na 305,kako ova skalamerija ide još uvek, iščuđavam se, ima neki problem sa izduvom jer bruji kao parobrod, ulazi dim kroz zadnji grejač, podolit odran skroz.
Tu je i #103... Fali samo još dinosaurus #75 i sav drim tim je tu :sesir:

Ofarbali #165 napokon u crveno-belo, ne znam da li je samo farba nova, radi danas ceo dan na 308.
Eto mi odgovora zašto je kanta 295 radila na 6/307 umesto 3222. Bukvalno su mi uši krvarile posle 10 minuta vožnje, još i autobus jedva ide, a kad je trebao da ide u rikverc zbog nekog kamiona, jedva je krenuo unazad. Za 497 npr znam da je kanta, ali bar dobro vuče, dok ovaj jedva ide. Mogu da kažem da mi ik 103f odaju znatno bolji utisak nego ik 103, ne bruje toliko da ti uši otpadnu i mnogo manje osećaju rupe, tako da bih pre njih sačuvao kad dođu autobusi za prevoz dece, nego ik 103, za koje su samo bačene pare za farbanje i pod.

Danas sam cekao 305 od 12:54 do 13:28... 2 polaska u 12:55 & 13:09 (obicno ih rade #3448 & #181).
Posle sam na Ustanickoj cekao onaj u 14:45 i opet nema.

Sve su linije sredili,samo opet moju neko iz SP Kosmaj sabotira...ovo je vec 4. put ove nedelje da fali 1 ili 2 vozila. , dok na svim ostalim voze normalno.
Ne mogu da verujem sta se desava.
Posle je dosao #172 i solidno ide moram da kazem.
 
3425 na 15
q00gJnU.jpg


915 na 15
4VAXPwQ.jpg


3367 na 707
bVg5dt1.jpg


3274 na 704
Zyrsxem.jpg


3406 na 704
rcsEeq6.jpg


1367 na 706
Zlf3iqv.jpg

j4RfuZR.jpg


3415 na 304
hafQjgm.jpg

6uomaPL.jpg
 
Izgleda pristupio sveže sređeni... Jutros sam video moj omiljeni #190 na 311.
:bubanj:
 

Prilozi

  • IMG_20201123_150414.jpg
    IMG_20201123_150414.jpg
    612,9 KB · Pregleda: 1.872
Izgleda prelepo. Ali nadam se da su ga i unutra malo sredili, jer GSP ima te fore da sredi spoljašnjost da izgleda da je novo vozilo a unutra ostavi sve isto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795844#p795844:few48jw7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Nov 2020, 15:20[/url]":few48jw7]Izgleda prelepo. Ali nadam se da su ga i unutra malo sredili, jer GSP ima te fore da sredi spoljašnjost da izgleda da je novo vozilo a unutra ostavi sve isto.

Video ovo na fb u grupi za prevoz, za #190.
Deluje sređen u fullu :sesir:
 

Prilozi

  • Screenshot_20201123_155919.jpg
    Screenshot_20201123_155919.jpg
    229,9 KB · Pregleda: 1.841
  • Screenshot_20201123_155903.jpg
    Screenshot_20201123_155903.jpg
    295,1 KB · Pregleda: 1.821
Шта је ово, видех у огласу?
Мора да је цркао аутоматик па замењен мануелцем.
Гледах цене половних конекта, другар размишља да купи за фирму за раднике. Може да се нађе пристојних возила. Ако су у ГСП издржали толике године и још гурају, има ту још година и година рада...
http://www.polovniautomobili.com/autobu ... necto-0345
 
Vidiš da ima dva menjača, manuelac za uzbrdo , matik za nizbrdo. Kupe dotrajao ili neispravan pa ga preprave i cepaj dalje.
 
Одмах набавити најмање 50 половних Конекта за Космај.
 
Šta će nam još 50 solo vozila? Jedini razlog zašto još imamo starudije i među solaćima jeste manjak zglobnih autobusa.
 
Жико, низбрдо се свашта котрља. Добар ти је коментар. Слатко се насмејах.
 
Конекто сам за Космај предложио како би се обезбедио расход грбавих ИК103 и ИК112, а заправо би једино право решење за ГСП била куповина 200 зглобних МАНова уз услов да се стари зглобови не избаце из употребе.
 
Lako bismo rashodovali dotrajale solaće nabavkom zglobnih autobusa. Niti Karaburmi niti Novom Beogradu trebaju tolika solo vozila, a vala ni Zemunu. Prosto se pošalju Higeri, a što da ne i jedan deo BMC-a u Kosmaj po dolasku novih zglobnih autobusa u gore pomenute pogone. U tom slučaju bi sve starije od LE-a moglo u rashod, sem tek remontovanih Mečki iz 2005. Eventualno zadržati i ponešto od N serije, jer ipak su i oni sređivani i definitivno mogu još da posluže.
 
Neki mozak stavio zbog epidemioloških mera da 31 ide uveče (posle 20h) na 20 min :laugh:

Evo nas 20 već čeka na Terazijama... Treba im orden dati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796233#p796233:2984w6hv je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Nov 24, 2020 10:14 pm[/url]":2984w6hv]Neki mozak stavio zbog epidemioloških mera da 31 ide uveče (posle 20h) na 20 min :laugh:

Evo nas 20 već čeka na Terazijama... Treba im orden dati.
Već sam pominjao na drugoj temi da ne može tako da se redukuje. Poseban biser su neujednačeni intervali posle 20:00, pa na nekim jakim linijama imaš dva polaska na 10 minuta, a onda razmak pola sata, pa opet na 10 minuta. Pritom se vidi da je to izbačeno bez ikakvog razmišljanja, da se niko nije potrudio da poneki polazak pomeri 5 minuta gore-dole i izniveliše razmake. Ljudi se sami čuvaju, pa ne idu nigde, ali ovakav neujednačen raspored proizvodi gužvu na pojedinim polascima, umesto da je razređuje jednakim intervalima. Pritom, ima ljudi koji i dalje rade do 21:00, pa ne mogu baš da biraju da sačekaju sledeći, posebno ako posle presedaju na neku prigradsku.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796224#p796224:2984w6hv je napisao(la):
Kesha » Uto Nov 24, 2020 9:25 pm[/url]":2984w6hv]Lako bismo rashodovali dotrajale solaće nabavkom zglobnih autobusa. Niti Karaburmi niti Novom Beogradu trebaju tolika solo vozila, a vala ni Zemunu. Prosto se pošalju Higeri, a što da ne i jedan deo BMC-a u Kosmaj po dolasku novih zglobnih autobusa u gore pomenute pogone. U tom slučaju bi sve starije od LE-a moglo u rashod, sem tek remontovanih Mečki iz 2005. Eventualno zadržati i ponešto od N serije, jer ipak su i oni sređivani i definitivno mogu još da posluže.
Ima ovde jedan problem - pred prošlogodišnju nabavku stariji zglobni autobusi su bili u boljem stanju od starijih solo, ali svejedno su iz saobraćaja izbačeni zglobni u ogromnom broju. Zapravo, i ova šačica starijih zglobnih koja je ostala u saobraćaju je i danas mahom u boljem stanju od mnogih solo. Prolazim pored Sajma i Radničkom svaki dan i tu su se u proteklih godinu dana često mogli videti konstrukciono manje-više zdravi ostaci zglobova koji se kamionima prevoze na otpad (često i prevrnuti, pa je moglo da se virne i odozdo). Biće da nije bila stvar primarno u stanju vozila, nego u lošem strateškom opredeljenju (ovo da budem fin, mislim da nam je svima jasno kako su tekle te nabavke prošle godine). Evo, ovde se priča o tome da se i dalje remontuju i farbaju solo autobusi, a ne zglobni. Kladio bih se na 0,004% šanse da je tu iko ukapirao šta je uradio. Isto toliko šanse dajem i mogućnosti da i nakon nabavke harmonika buseva neka nepravedno solo linija postane zglobna, a da to ne ode na teret nekog trećeg kome će zglobna nepravedno postati solo. Ionako su nam godinama, posle kojekakvih brojanja putnika, prebacivali kako ima previše autobusa koji voze poluprazni i da to treba da se optimizuje. I evo, optimizovali. Onda došla korona, pa i ona optimizovala na svoj način.

Ono što je ostalo u saobraćaju od (da kažemo) novijih zglobnih je posebna priča. Skoro mi je naišlo nešto sa oznakom 94X i ja ne mogu da opišem na koliko načina se raspada. Čudno je da se svemir nije urušio nad činjenicom da je to ostalo na ulici stotinku duže od bilo kog IK-201 ili zglobnog japanca u koji sam ušao u protekle dve godine, a ušao sam u podosta.
 
Stari zglobivi su odavno bili za rashod, satrulila i ispucala konstrukcija da se remont nije isplatio Da je moglo da se remontuje sigurno bi ih radili.
 
Vrh