Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Сетимо се да су Ик-201 једини зглобови који су могли на линије 25, 55, 46.
 
Колико се сећам, на 46 су чак и били редовни Ик-218н(1364 нпр.), а што се тиче 55, нисам сигуран да ли су били редовни Ик-218н, али сам 1000% сигуран да су радили на 55.
 
Не сећам их се искрено, мислио сам да тим линијама могу само "пулери".
 
Пре свега сам мислио на, да кажем комфор путника, доста дуплих седишта и то са простором за ноге по српским стандардима, а не за Јапанце и Пигмеје, широк размак између редова седишта где може да се стоји без гурања, велики простор у средини тзв хармоници и приступачне шипке, такође и простор позади за стајање, а неке техничке перформансе мотора и слично нисам разматрао.
 
I ja sam na to mislio. Nikako ne razumem kako taj osnovni komfor može da bude prevaziđen bilo koje godine, a IK-201 po kriterijumima koje si naveo pruža maksimalan, bukvalno je bez greške. Mislim, autobus postoji zbog putnika, a danas se putničkom salonu pridaje ubedljivo najmanje pažnje. Bar mi ovde na ulicama imamo široku ponudu modela i stvarno je nejasno kako su neki od njih ušli u serijsku proizvodnju sa onakvim rešenjima. Ljudi u ovakvim diskusijama obično upadnu u zamku nostalgije. Ja sam slabo nostalgičan i ne žalim za onim što nije valjalo. Ovo ne da jeste valjalo nekad, nego bi valjalo i danas. Možda su autobusi evoluirali, ali ljudi su (bar fizički) isti kao i pre 20 godina.
 
Ја сам увек при одласку у НС и вожњу њиховим ГСП имао неки чудни утисак да је ентеријер њихових ИК-103 некако мањи од БГ Ик-103.
 
Da su 201-ice bile sasvim solidne za naše uslove, iako nastale kao iznuđeno rešenje prema prilikama na domaćem tržištu, apsolutno stoji, ali se nije moglo doveka sa njihovom proizvodnjom. Prosto i sužavao se izbor komponenti za takav koncept vozila. D28, kao i OM447 jesu bili adekvatno rešenje do E3 norme, a već dugo imamo situaciju gde postoji potreba za smeštaj glomaznih delova sa sve većim hladnjacima zbog naknadne obrade izduvnih gasova praćenih velikim temperaturama. Serije iz 2002, iako stvarno dosta solidne, neko vreme su i ovako muku mučile sa temperaturom, dok su pak ove iz 2004, kojima pripada i 1112, bile dosta bolje po tom pitanju. No, bez obzira na to, serija iz 2006 govori da se hladnjak definitivno morao popeti gore, ne bi li što duže sačuvao svoju funkciju, a time je i enterijer 201-ica morao izgubiti jedan red sedišta. Takođe, pored traženja drugih rešenja po pitanju samih motora, moraju se u obzir uzeti i osovine kojih je, naravno, mnogo više u ponudi za niskopodna vozila kad su gradski autobusi u pitanju. U principu, pogonska i upravljiva možda i ne bi bile problem, jer imamo mnogo autobusa sa visokim podom za prevoz putnika van urbanih sredina, al za prateću već nisam tako siguran. Klimu, takođe, ne bi bilo tako lako ugraditi u 201-ice. Što kaže i Bender, mnogo bi tu novca odlazilo za unapređivanje nečega što bi se proizvodilo u vrlo ograničenim serijama. IK206 jeste daleko savremeniji konceptom, al došao je jako kasno. To je ipak standardni zglob dužine 18m sa motorom u prikolici, koji se još 90-tih trebao naći u proizvodnji po meni, u vreme dok je još bilo mesta na nekim tržištima za takav tip vozila. Ne ulazim sad u to koliko je taj model konkretno bio kvalitetan, a ruku na srce i nije baš. Konstrukcije su se pokazale slabijim u odnosu na 201-ice, jer prosto su i opterećenja potpuno drugačija. Nisu ni moderni niskopodni autobusi baš toliko loši po pitanju ergonomije enterijera. Ima tu dosta dobrih rešenja kod renomiranih proizvođača. Na kraju krajeva to je vidljivo i kod naših zglobnih M-ova po mom mišljenju. E sad, Beograd definitivno ima problem što određeni delovi grada, konkretno je bilo reči o Vračaru, nemaju adekvatnih uslova za saobraćanje zglobnih autobusa. Zgrade samo niču umesto malih kućica, a po pitanju ulica se malo šta radi, ili se može uraditi.
 
Дошљак":3ib4mi3e je napisao(la):
Не сећам их се искрено, мислио сам да тим линијама могу само "пулери".
Радили су 218Н на обе линије 2015. године.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Kaко су се провлачили на скретању из Јужног булевара ка Господара Вучића?
 
Силазио сам на раскрсници Јужног и Максима Горког тако да не бих знао. Можда је тих 75цм проблем.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ni ja nisam video 218N na 46 ,a vozio sam se skoro svaki dan. Koliko znam Kosmaj nije ni imao 218N, zar ne ?
 
Na prevozu dece rade #3490 #3520 #3521... Neverovatno je da su i za to Kosmaj stavili.Velika glupost.

#3222 ode na 302,kojih na terminusu za sada ima 4 komada.

Za to vreme #152 radi šihtu na 305,kako ova skalamerija ide još uvek, iščuđavam se, ima neki problem sa izduvom jer bruji kao parobrod, ulazi dim kroz zadnji grejač, podolit odran skroz.
Tu je i #103... Fali samo još dinosaurus #75 i sav drim tim je tu :sesir:

Ofarbali #165 napokon u crveno-belo, ne znam da li je samo farba nova, radi danas ceo dan na 308.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794487#p794487:2pcnot6n je napisao(la):
Dart » 18 Nov 2020 03:27 pm[/url]":2pcnot6n]Ni ja nisam video 218N na 46 ,a vozio sam se skoro svaki dan. Koliko znam Kosmaj nije ni imao 218N, zar ne ?

Radio je 218N kad ju je držao NBG. Uglavnom su slali 201 i 202, ali mislim da je jedno vreme baš taj pomenuti 1364 bio redovan.
 
На линији 46 је у другој половини 2000-их и почетком 2010-их радио погон Космај са само соло возилима. Негде око 2014, пребацује се у погон Нови Београд, где су и радила зглобна возила попут Ик-201 и Ик-218н. Било ми је чудно када сам их видео ту први пут, како су успели да скрену на углу Витеза Карађорђеве звезде и Миријевског Венца у оба смера. У том периоду сам често ишао 46 до Миријева.

Што се тиче 55, никад није радио Космај, али су увек су радила соло возила. Тек можда пре 10-ак година сам први пут приметио зглобове и то су били Ик-201 из 2001.

Бар на две трећине аутобуских линија може да ради зглоб. Сматрам да треба да се врати подела Гсп-приватници.
 
Izlazili su redovno u šihtu na 55 zglobni. Na smencima su godinama radili 473, 474, 476, 478, 489.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794498#p794498:18c2e4c3 je napisao(la):
1111 » 18 Nov 2020 04:27 pm[/url]":18c2e4c3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794487#p794487:18c2e4c3 je napisao(la):
Dart » 18 Nov 2020 03:27 pm[/url]":18c2e4c3]Ni ja nisam video 218N na 46 ,a vozio sam se skoro svaki dan. Koliko znam Kosmaj nije ni imao 218N, zar ne ?

Radio je 218N kad ju je držao NBG. Uglavnom su slali 201 i 202, ali mislim da je jedno vreme baš taj pomenuti 1364 bio redovan.

Wow pušer Đerdapskom i Grčića Milenka! Ja viđao samo IK20x. Možda sam ga i primetio u prolazu ali se nikad nisam vozio. Znači da može i na 55.

Ja kažem da se gradska vlast blesavi jer Lasta tera 18,75m po Vrčinu, mislim iskoristi svaki cm slobodnog prostora ali ipak skrene. Ne blokira raskrsnicu.

https://www.google.com/maps/@33.9858227 ... a=!3m1!1e3

U SAD imate proširenja (džepove) na lakat krivinama. Takođe slepe ulice (coul de sac) su obično izvedene sa loptastim krajem (bulbous end) što omogućava okretanje ne samo automobila već i kamiona za odnošenje smeća, vatrogasaca i dostavnih vozila. Radijus od 20-ak metara dovoljan je i solo autobusu, kamoli midi ili minibusu.

Tamo i pored niske gustine naseljenosti veća vozila mogu da se okrenu praktično bilo gde, bilo oko bloka, bilo u slepoj ulici. Ovde ni na važnim koridorima nisu kadri da povećaju radijus, pri čemu čak i kada može ukoliko postoji potreba za tim ne koriste odgovarajuća vozila. Nije ih ni sramota.
 
Za 55 ne mogu da se setim kakva je situacija u Železniku ono parče koje samo on pokriva, da li tu može pušer. A i okretnica kod Cvetka nije baš prostrana.
 
Jedan ''remontovani'' IK-201 je juče bio predmet i meta VulVulinovog protivterorističkog vašara na Ušću.
W9jk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT1RjN01EQV8vYzkxOTJkMTM4MDU3ZjdlMTUzNTBkNTEzMzg5NGFkZDAuanBnkZMCzQKAAIEABQ


Ne znam da li će posle ovoga na rashod. Sumnjam da bi GSP za ovakvu svrhu dao vozilo koje namerava još da koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794562#p794562:1ffkkici je napisao(la):
1111 » 18 Nov 2020 08:10 pm[/url]":1ffkkici]Za 55 ne mogu da se setim kakva je situacija u Železniku ono parče koje samo on pokriva, da li tu može pušer. A i okretnica kod Cvetka nije baš prostrana.

Mislim da ni ne može na samom kraju trase. Sećam se da su IK20x radili i nju (mislim da je 1259 bio IK202, 1109 ako se ne varam IK203), i da su uspevali da savladaju krivinu iz Svete Milutinovića u 29. Novembra.

Okretnica Stari železnik posebno je živopisna zbog koša/kotobanje s magazom što je podsetnik da je bilo marve obzirom na to da je Železnik (danas Stari Železnik) bio jedno od beogradskih sela.

Inače nije problem ni pušer ukoliko se u Železniku rotiraju 55 i 58. Opet, mislim da je najbolje da se 55 iseče tako da fider vozi do metroa a ekspres od Julinog Brda (stara okretnica 72, posle 88) Požeškom sa non-stop deonicom od Brda do Komande, tunelom. Napraviše most, ali i krkljanac na Mostaru iako je navodno trebalo da odguši Gazelu. Pitanje da li će 55 biti dovoljna, može i 51 tunelom do Mokloluške ili Kosmaja Mokroluškom (kad se produži Borivoja Stevanovića), tako da obe obilaze Mostar. Takoreći prečice poput 85 i 89 koje ne koriste Gazelu.

Btw. danas spazih 3380 i 34x2 na prevozu dece dole kod Lidla na Čukarici, takođe vozio se s 3514 na 89. Ništa ne drnda, deluje dobro. Neverovatno koliko je ta serija neujednačena. Pitam se kakav je BYD?
 
Bender Rodriguez":qiapbutl je napisao(la):
Jedan ''remontovani'' IK-201 je juče bio predmet i meta VulVulinovog protivterorističkog vašara na Ušću.
W9jk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT1RjN01EQV8vYzkxOTJkMTM4MDU3ZjdlMTUzNTBkNTEzMzg5NGFkZDAuanBnkZMCzQKAAIEABQ


Ne znam da li će posle ovoga na rashod. Sumnjam da bi GSP za ovakvu svrhu dao vozilo koje namerava još da koristi.
Higer je bolji u te svrhe. :D
 
На снимку ми је изгледало као да су намештена нека друга стакла на прозоре које су разбијали. Сумњам да ће у расход због пар прозора.
 
Zglobova nema ni za najopterećenije linije, a oni pošalju zgloba da se uništava. Pa mi živimo u paklu.
 
Vrh