Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Danas u odsustvu trola na 41A voze busevi :)


Pa reko da se zabelezi..

#954

ZdRF3GX.jpg


#1328

m5JmzBZ.jpg



#3428

XmU04Um.jpg
 
Поздрављам оног ко је јуче сликао Хигера на 83 и БГH2O са Савског Моста око 16:30.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока


Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Uvek me zanima ko vozi autobuse kod planiranih radova na trolejbuskoj mreži vikendom. U prošlosti bilo je promenljivo. Kod kraćih radova vozili su vozači autobuskih pogona, a kod dužih "Dorćolci". Kakvih je sve dešavanja bilo tada! Stradale su lamele, kočnice, krčali menjači... Kasnije su strogo birali vozače.
 
#3188, jos samo rasveta da se upali

vNGlU60.jpg


I #3140 sa 23ojke 8)

x6pbX2G.jpg
 
Zbog radova od Trga Republike do Studentskog, u Vase Čarapića, 31 se okretao na Trgu Republike, 31L znači da ima neka izmena na trasi, tačnije to L.
 
aa u redu, nisam znala da su tamo radovi

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Pohvale Šomiju za slike. Odlično izgleda ovaj zglob. Kamo sreće da ih je mnogo više na ulicama (a manje nečeg drugog - strana reč, 5 slova, umalo kao komparativ jednog prideva na engleskom...).
 
Свака част за слике Шоми, овај 1112 је баш милина за очи :)
 
branik":uyrbam0n je napisao(la):
Uvek me zanima ko vozi autobuse kod planiranih radova na trolejbuskoj mreži vikendom. U prošlosti bilo je promenljivo. Kod kraćih radova vozili su vozači autobuskih pogona, a kod dužih "Dorćolci". Kakvih je sve dešavanja bilo tada! Stradale su lamele, kočnice, krčali menjači... Kasnije su strogo birali vozače.

Kod planiranih radova autobuse uglavnom voze Dorćolci. Mislim da drugi pogoni uskaču jedino kad se nesto nepredviđeno desi.
Nema mnogo biranja, na autobusima najčešće završe vozači sa linije koja se radi. Raspored eventualno poštedi one iskusnije i posalje zamenjivace i rezerve umesto njih.
Tamo uglavnom dobiju najveće krševe (izuzetak je 22A), sto je glavni razlog zašto ne vole autobuse.
 
Нови Икарбуси и Хигери могу само да се сликају испред Скупштине и да цркавају по сремским њивама и сокацима, али никад неће бити машине као ИК201 са горње слике.
 
Дошљак":33il1fhi je napisao(la):
Свака част за слике Шоми, овај 1112 је баш милина за очи :)
Мени и даље недостају плави ромвбови испод шоферке кад је био жут...

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794052#p794052:28xgbvd5 je napisao(la):
MIG29 » Uto Nov 17, 2020 2:35 pm[/url]":28xgbvd5]Нови Икарбуси и Хигери могу само да се сликају испред Скупштине и да цркавају по сремским њивама и сокацима, али никад неће бити машине као ИК201 са горње слике.
Vala baš. Već na proleće sledeće godine postaju punoletni. :D
Sećam se kad su stigli, konkretno ta serija 2003, sa garažnim brojevima od 1000 pa naviše. Ja sam bio opčinjen.
Pogotovu kad D20 između 1. i 2. vrata zaurla ko buster raketa. :laugh:

Izuzetno žilave mašine. Bio bih presrećan kad bi bar jedan završio u muzeju.
 
Od 995. :grand:

Inače, sećam se kad su se kad su se pojavili koje je to oduševljenje bilo. Sijaju se onako crveni, svetle katadiopteri, unutra neonke šljašte, pa taj zvuk koji pominješ.

Evo nekih originalnih linija koje pamtim:

995, 1005, 1006, 1023, 1024... su bili na 65
996, 997, 998, 999... na 27(A)
1001, 1002, 1003 na 43
1007, 1008, 1018, 1019, 1022, 1028, 1079, 1096 na 31
1013, 1014, 1015, 1016... na 27E
1025... na 37
1026, 1067 na 101
1035, 1036, 1037, 1038, 1046, 1047, 1048 na 53
1000, 1039, 1041, 1043, 1049... na 16
1051, 1052, 1053 na 108
1033, 1054, 1055, 1056, 1057, 1059, 1069... na 23
1058, 1083 na 58
1044, 1086, 1089, 1090, 1094 na 95
1097, 1098 na 105
1099 na 109
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793848#p793848:yz04idc8 je napisao(la):
Somi303 » Pon Nov 16, 2020 11:17 pm[/url]"]Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr

Овај Икарбус ИК201 зглобни најбољи аутобус икад на београдским улицама, камо среће да постоји могућност да на свим линијама буду само ови аутобуси
 
A, pa ne mož to tako. Možeš da pohvališ IK-201, ali obavezno moraš odma da se ogradiš da su to prevaziđeni autobusi i da je njihovo vreme prošlo i da su nam bili dobri samo zato što nismo znali za bolje i... šta beše ide još od tog redovnog sramim se priznati repertoara? :?

Nema potrebe da budu na svim linijama samo ovakvi, treba se oslanjati na niskopodne autobuse zbog ljudi koji se otežano kreću, ali daleko od toga da ne može da se napravi održiv i čak vrlo efikasan sistem u kom bi bilo mesta i za IK-201 (naravno, prilagođene nekim današnjim zahtevima) u određenom procentu. Do 25-30 posto recimo. Ne zbog nostalgije, nego zbog prednosti koje imaju u beogradskim uslovima, a posebno zbog odlično izbalansiranog putničkog salona. No, Ikarbus je taj model ugasio taman onda kad ga je doterao.
 
Pa i jesu prevaziđeni.
To što su nas super poslužili, što su 2000ih odlično obavljali svoj posao, i što ih i dan danas dosta nas ceni, ne čini ih večnim i neprevaziđenim.
 
Čisto tehnički - da, ali tehničke karakteristike su sklone modernizovanju. Tu može da se nabudži motor novije generacije, može da se nekako izvuče klima. Nisu niskopodni i to je u suštini jedini neosporan argument, zato sam i napisao ono što sam napisao u prošlom postu. Ostalo... pa mahom se svodi na dizajnersko iživljavanje, pa recimo poslednji Ikarbusovi modeli imaju deset puta neudobnija sedišta nego taj IK-201. Taj autobus je po enterijeru apsolutno najpraktičnije vozilo u koje sam kročio u životu - i 1995. i 2020, a takva izvedba nažalost ne može bez podignutog poda. Mislim, može motor napred i u niskopodni, ali to onda izgleda kao one gnusobe što rade na 511. Budža posred salona, sedišta nabacana bezveze i u raznim uglovima, loša prohodnost između vrata.

Pritom, mantra o prevaziđenosti je ostavila neke vrlo opterećene linije bez mogućnosti da uopšte imaju zglobne autobuse. Imamo prenaseljenu centralnu gradsku opštinu kroz koju ne prolazi nijedna zglobna linija. Valja njih ispitati da li im se to isplatilo samo da im busevi ne bi bili prevaziđeni.
 
Pa to što su noviji Ikarbusovi proizvodi (bili) smeće ne znači da je IK-201 bio čudo tehnologije ili remek delo tehnike. Bili su dobri. Za naše uslove i mogućnosti sasvim dobri. Ali ne čuda tehnike. Pisalo se ovde o njima i iz ugla putnika i iz ugla onih koji su ih godinama vozili. Generalno ih dosta ljudi i dalje gotivi i ceni, ali to ne znači da bi svi da ih vide na ulicama u desetinama primeraka i u 2020im.
Ok, da se razumemo - svakako bi ih radije gledali umesto Higere i BMC. :D To da. Ali mislim priča je šira od toga.

Ovo što predlažeš je sve tehnički izvodljivo, ali nepraktično i skupo (a ne pričam samo o troškovima nabavke i ugradnje). U vreme kad se vozila prave tako da budu što jeftinija ali da se i zamene posle par godina, takve intervencije se ne isplate. A i nema više ni ko da ih uradi. Čak ni sam Ikarbus.

Kroz koju centralnu opštinu ne prolazi nijedna zglobna linija?
 
Ja uopšte nisam mislio da se u stare ugrađuje nova oprema, to je besmisleno, a uostalom tih autobusa je ostalo toliko malo da se ne bi ni osetio efekat toga. Sada kada je prekinut kontinuitet proizvodnje svakako jeste preskupo da se kreće od nule, ali ne bi bilo da se taj model razvijao postepeno. Možda bi bio i ugašen, ali 2016, a ne 2006, što bi nam kupilo nešto vremena do održivijih rešenja sa niskopodnim modelima. Podsećam, tih deset gdina je Ikarbus uredno pravio IK-206 koji je... pa isto to, samo znatno lošije i neupotrebljivije u onim uslovima koji nama jesu problem. Dakle, neko tamo je napravio lošu procenu.

Opština je Vračar, bar onaj njen najnaseljeniji deo oivičen Slavijom i granicama Voždovca i Zvezdare. Već sam i to negde pisao - ti tamo imaš ogroman broj novih kvadrata u odnosu na period pre pet godina. Pre pet godina si na 25, 26, 46, 83 i 29 imao zglobne autobuse/trolejbuse. Sada sve redom šipak. Pritom, na 83 čak i Solarisi mogu da rade, a sa 29 su zglobne trole nestale iz nesaobraćajnih razloga, ali to je već druga tema.
 
Vrh