Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Mogu da budu ovi sa Rabinim motorima i RENKovim automatskim menjačima. U startu dobro išli ali i kuvali.
Ljuljali kao nenormalni.
Ako se sećam među prvim je stigao 1263 i radio na 56, kasnije dobio Duga reklamu.
 
Ја као клинац сам мрзео ту прву серију Икарбуса, јер су набијали седишта на сам точак, па кад налети на рупу хоће на кров да те баци... Санос је ту био ок, Манови са Карабурме су имали једноставнији концепт, баш у зони самих точкова... Огроман размак, приколица лепо осмишљена, да нема хаоса у сред свега... Само се сећам 833, дуго био код Драгана Швалера у шихти на 65 тог последњег лета, лепа времена бејаху...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790136#p790136:3y2jml4p je napisao(la):
Žika » Sre Nov 04, 2020 4:40 pm[/url]":3y2jml4p]Mogu da budu ovi sa Rabinim motorima i RENKovim automatskim menjačima. U startu dobro išli ali i kuvali.
Ljuljali kao nenormalni.
Ako se sećam među prvim je stigao 1263 i radio na 56, kasnije dobio Duga reklamu.
Automatici sa RENK-ovim menjacima na N.B. su bili od 1255 - 1274. Cuo sam od starijih kolega da su kuvali zato sto je visko ventilator bio okrenut kontra od hladnjaka. Podsecanja radi, kao novi su bili zaduzeni na linijama:
1255 - 88 (rekalma Smirnof)
1256 - 18
1257 - 56
1258 - 71
1259 - 17
1260 - 18 (reklama Lucky Strike)
1261 - 83
1262 - 17 (reklama Metaxa)
1263 - 56 (reklama Duga)
1264 - 511
1265 - 17
1266 - 17
1267 - 71
1268 - 83
1269 - 75
1270 - 75
1271 - 18 (Reklama Fanta)
1272 - 83 (reklama Fanta)
1273 - 68
1274 - 88
 
Samo bih dodao jednu zanimljivost - 1266 je imao crne metalne okvire prozora umesto sive. Dugo nisam mogao da provalim zašto mi deluje drugačije, dok jednog dana slučajno nisam zagledao u prozore. Kako je tako jedan detalj promenio ceo izgled busa. :)
 
Gaspar18":oxxq0sqk je napisao(la):
Ја као клинац сам мрзео ту прву серију Икарбуса, јер су набијали седишта на сам точак, па кад налети на рупу хоће на кров да те баци...
Све бих их ставио на 610.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790271#p790271:2it69aov je napisao(la):
HADZIJA282 » Čet Nov 05, 2020 2:56 am[/url]":2it69aov]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790136#p790136:2it69aov je napisao(la):
Žika » Sre Nov 04, 2020 4:40 pm[/url]":2it69aov]Mogu da budu ovi sa Rabinim motorima i RENKovim automatskim menjačima. U startu dobro išli ali i kuvali.
Ljuljali kao nenormalni.
Ako se sećam među prvim je stigao 1263 i radio na 56, kasnije dobio Duga reklamu.
Automatici sa RENK-ovim menjacima na N.B. su bili od 1255 - 1274. Cuo sam od starijih kolega da su kuvali zato sto je visko ventilator bio okrenut kontra od hladnjaka. Podsecanja radi, kao novi su bili zaduzeni na linijama:
1255 - 88 (rekalma Smirnof)
1256 - 18
1257 - 56
1258 - 71
1259 - 17
1260 - 18 (reklama Lucky Strike)
1261 - 83
1262 - 17 (reklama Metaxa)
1263 - 56 (reklama Duga)
1264 - 511
1265 - 17
1266 - 17
1267 - 71
1268 - 83
1269 - 75
1270 - 75
1271 - 18 (Reklama Fanta)
1272 - 83 (reklama Fanta)
1273 - 68
1274 - 88

Još uvek dobro pamtim, 1263 Duga . Da li je on menjao gar.broj ne mogu da se setim. Slavko ga je vozio i držao prvi polazak sa Venca.

Visko ventilator ne može nikako da bude konta okrenut, pišu gluposti jer uvek uvlači vazduh , da je suprotno teško bi se borio protiv prirodne cirkulacije dok se vozilo kreće. Cukavac je za njih sekao aluminijumske limove i pravio peraja veće površine i uspeo da reši kuvanje. Limovi su bili previše mekani pa su peraja otpadala.
Kasnije je uspeo da uglavi ventilator sa japanca na 103 i njoj reši kuvanje.
 
Danas oko 17h kod stajališta Kijevska (TC City Hall) prođe 1048 na 23 u smeru ka Vidikovcu. U suprotnom smeru 861 i 879. A jedna nova Kobra (beše na 51 il 37) drkće kao nenormalna. Ori se Požeška, još i purnja kao Kamaz.

Čuje se kao da je izduvna grana odšrafljena. Ovako: https://youtu.be/8um9-VbNDRM?t=256
 
Isto Japanac. Na Karaburmi su zglobni 851-887, s tim što su preskočeni 852, 870 i 875, a neki su u međuvremenu i rashodovani.
 
A zar se oni nisu grejali jer je hladnjak ulja u menjaču bio odmah uz hladnjak?
 
Nema poseban hladnjak ulja za automatski menjač zajednički je rashladni sistem. Motor ima svoj hladnjak ulja ali je on manjih dimenzija i može se smestiti bilo gde. Problem je veća snaga koju imaju turbo motori a to opet ide zbog veće količine goriva i odatle višak toplote i kad se doda interkuler koji ometa protok vazduha i dodatno ga zagreje onda je apsurd ništa ne menjati na hladnjaku , povećati kapacitet, staviti jači ventilator. Pumpa za vodu dolazi sa motorom i ona je odgovarajuća.
E da zaboravih iz za još jednu dosetku inžinjera i bisera održavanja je da odvrnu slavine i puste grejanje u letnjem periodu.
 
Pre neki dan u Zemunu u Cara Dušana. Interesuje me na koju foru ovo SME da se kreće ulicama? Odnosno na koju foru se ovo vodi kao ispravno vozilo koje dobije odobrenje onoga ko vrši proveru tehničke ispravnosti vozila pre napuštanja depoa? Jel može neko ovo da prijavi negde? Inače kada sam počeo da snimam dim se već malo razišao. Pre početka snimka bio još crnji. Ne znam koja je linija u pitanju ali vidi se garažni broj i registracija.

Ja vam ne mogu opisati moju šokiranost kada sam se našao iza ovog busa i kada je počeo da kulja dim kako je vozač dodavao gas.

https://streamable.com/m18ul4
 

Prilozi

  • Screenshot_31.jpg
    Screenshot_31.jpg
    51,2 KB · Pregleda: 2.024
Mesna zajednica na čijoj se teritoriji događaj desio.
Uprava saob. policije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790973#p790973:341mstxd je napisao(la):
Ronche » 07 Nov 2020 02:07 pm[/url]":341mstxd]Pre neki dan u Zemunu u Cara Dušana. Interesuje me na koju foru ovo SME da se kreće ulicama? Odnosno na koju foru se ovo vodi kao ispravno vozilo koje dobije odobrenje onoga ko vrši proveru tehničke ispravnosti vozila pre napuštanja depoa? Jel može neko ovo da prijavi negde? Inače kada sam počeo da snimam dim se već malo razišao. Pre početka snimka bio još crnji. Ne znam koja je linija u pitanju ali vidi se garažni broj i registracija.

Ja vam ne mogu opisati moju šokiranost kada sam se našao iza ovog busa i kada je počeo da kulja dim kako je vozač dodavao gas.

https://streamable.com/m18ul4
file.php

Ti solo autobusi su pored onih zglobnih iz serije kojoj pripada i 1048 u svoje vreme bili najbolji Ikarbusi koje smo imali. To vreme je dolaskom naprednjaka na vlast odavno prošlo. prosto neverovatno do koje je mere došlo (ne)održavanje. Ne zna se gore ko lošije održava kako nova tako i stara vozila, da li JSP ili privatni prevoznici. Dabogda Vesića Higeri sa 22A poput one Kobre podsećali pred kamerama na čistoću vazduha prilikom intervjua uoči demontaže trolejbuske mreže. Eto ideje za nove memove. :D

Inače kad smo već kod "sjajnog" održavanja evo danas 3166 i 3277 na 23, 3508 na 70, Liazi na 49 i 50. Pa 3166 zbog nepričvršćenih stakala kod vrata zvecka ništa manje od mnogih Higera, 3508 krcka poput kineskih plastičnih drangulija s buvljaka, a onaj Liaz sa 50 (ne videh broj) oće da se raspadne i po ravnom. Jedva vuče. Na kraju se nekako pope do Trošarine, uz formiranje kolone u praznoj ulici nedeljom. I standardno, sva su vozila na toj liniji puna vikendom, samo što se to nikog od nadležnih ne tiče. Muko moja pređi na drugoga.
 
Danas na 22A 4 Kineza :-D
Prazni idu... A 22 trola prepuna, vire noge i ruke.
 
Dolazi 445 pred Postu malopre i pala mu visina, kolega izbacio putnike ali je naisao servis posle minut bukvalno i "sredi" ga. Bus je bukvalno bio manje od 5cm od zemlje i onda je nadrukao vazduha da je visina bila bukvalno kao 2 stepenika. Iznivelisao se bus, pokupio putnike i vozio tako do sledece stanice i opet pao.. Dobro je pa je ispred garaze, nije bilo daleko :)

ksfQZxN.jpg



Uspesna popravka, nazalost nije dugo trajalo
2pcidwV.jpg


Posle ovoga je skrenuo za garazu..

TZptJ0R.jpg
 
Danas falio 1 bus u jutarnjoj smeni na 305 (#3211), radio je posle njega šihtu "mlađani" 75 ili ti polu-raspad :/
Na 304. radio #81.

Pokvaren stajao Conecto #177 sa 307 na stajalištu Čardak.
#493 na 22A a #90 na 44.

Čekao polazak u 16:52 sa Ustaničke, opet nema.
Živote neispravni džojstiku :rant:
 
ИкарКРШ. Зрео за ЦЕЗАР Железник.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vrh