[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789671#p789671:2fcy92z6 je napisao(la):
Express » Pon Nov 02, 2020 7:33 pm[/url]":2fcy92z6]Pitam se koliko će soli onakvi varovi Higera izdržati. Nije mi poznato ni šta se krije ispod BMC-a?
Inače, da se podsetimo "automatik kockica" koje izdržaše preko 20 godina iako nas prevoziše u najgore vreme. Opsežan tekst na autobusi.net:
http://www.autobusi.net/ikarus-ik-110-1 ... utomatici/
Pucale su i kockice, često kod drugih vrata a ne retko i po dužini. A zglobovi i u zoni okretnice.
Onaj bus što pominju u članku sa DAF motorom je bio neverovatno nespretno napravljen, dakle motor ubačen ali stručnacima je predstavljao veliki problem da u inače šupljem busu uglave veći hladnjak sa interkulerom. Umesto da u pogonu fabrike (a imali su pogon za pravljenje hladnjaka) naprave dva nova prilagođena hladnjaka oni ubacuju ove koji su stigli uz motor (očigledno namenjeni za turistički bus a ne bi me čudilo ni da je za kamion) ubacuju i hladnjaci vire iz poda dobrih 15 cm. Nije ni to bila prepreka kad imaju gomilu plehova u fabričkom krugu i prave sanduk skoro u visini sedišta za putnike i smeštaju ga odmah iz prednje osovine.
Taj bus je često radio u noćnom prevozu i svi se sećamo kakav je stampedo nastajao kad se otvore vrata da bi se zauzela što bolja pozicija sedenja, prozor je preferiran u to vreme jer je moglo da se nasloni glava i odspava (zato su bile one masne okrugle fleke po prozorima). Nenaviknuti na prepreku koju niko nije ni uočavao dolazilo je do padova, preletanja u svim mogućim slobodnim stilovima. Po kolicini smeha ocenjivao se umetnički ali i tehnički dojam preletača. Ne sećam se da se neko povredio ali bilo je svega.
Taj bus je imao crne Galax reklame i izgoreo je kod Bože zbog curenja nafte. Nije elektro instalacija.
Problem sa interkulerima, hladnjacima je predstavljao rak ranu svim daljim Ikarbusevima. Nikad nisu znali da reše problem. Prve sledeće serije u imale ugrađene skoro pa identične hladnjake na istoj poziciji iza prednje osovine. Kako je turbo motor u kombinaciji za automatskim menjačem termički opterećeniji odah su krenuli problemi sa kuvanjem ??? Ej u fabrici koja ima nazovi inžinjere i pogon za hladnjake prave takav kiks. Kuvanje se nikad nije rešilo, stručnjaci iz GSP su onda isključivali drugi stepen kočenja retarderom automatskog menjača. Lakše da se ugrozi bezbednost i da se češće menjaju kočione obloge nego da se rade dihtunzi glave. Bilo je i kesa, papira , lišća u hladnjacima što je i onako male hladnjake potpuno onemugućavalo u svojoj funkciji.
Sve to nije smetalo da i dalje prave autobuse sa falinkama i tako isporučuju.
Tamo negde kad su krenuli da ubacuju MAN ove agregate smislili su rešenja kako da budu konkurencija Gradskoj čistoći i da im uzmu deo posla (za to nisu nikad dobili pare). Novo rešenje smeštanja hladnjaka je bočno uz desnu stranu vozila. Malo će ući u putnički prostor ali će imati i širi prostor za hladnjake većeg kapaciteta. Da se vratim na Čistoću, Ikarbus je stavio parče pleha ali nije puno pooglo, vazduh koji je ventilator uvlačio kako bi razhladio hladnjake i dalje gurao iza udarao je u motor i vraćao se nazad ka ivičnjaku. Vazduh podiže svu prljavštinu koje uvek ima najviše uz ivičnjak , udara u isti i diže se u vis, pri tome malo zapraši putnike na stajalištu . Svo to đubre ventilator ponovu uvlači hladnjake a naračito u prosor između dva hladnjaka. To je bio lep recept da se pokupi đubre ali jako loš za rashladni sistem koji nije mogao da obavla svoj posao. Opet su vozila kuvala.
Trebalo je staviti duže parče lima kako bi se vazduh odvodio duž levog boka vozila. Naravno ono malo parče lima je predstavljalo veliki vremenski gubitak u čestim intervencijama čišćenja pa su ih prestali vraćati ,ništa se nije puno promenilo i dalje su se isto prljali hladnjaci.
Posle dolaze solo vozila sa motorom smeštenim u zadnjem kraju i hladnjakom iza zadnje osovine uz levi bok. Bolje ali opet za blatnjave ulice loše. Prve kiše i tu se nabaca prašina u kombinacijom sa vodom i lagano začepljava hladnjake. Kako su i onako hladnjaci bili na svom maksimalnom učinku bez rezerve vozila su ponovo kuvala.
Sledeće na redu je dizanje hladnjaka na visinu (koliko im je vremena trebalo) i smeštajem interulera na postolje kako bi se lako mogao zakrenuti i očistiti među prostor. Pohvala za ovo.
Hladnjaci su se daleko manje prljali ali posle intervencija stručnacima iz GSP su smetali limovi za usmeravanje pa su ih nisu vraćali. Dešava se da ventilator uvlači vazduh i zagrejan vraća kroz donju zonu hladnjaka da bi opet isti vruć vazduh uvukao kroz gornju zonu . Sad hladnjak radi sa pola kapaciteta i vozila kuvaju. Menjali su sve živo i pumpu za vodu, hladnjake, pumpu za i sam ventilator (pumpa davala odgovarajući pritisak i ventilator imao odgovarajuću brzinu) pa čistili sistem od kamenca a vozilo svo vreme kuvalo. Poslovođa na moje insistiranje nije hreo da vrati limove (koji su stajali u magacinu) kao to ne utiče ??? Jesu ovi iz Ikarusa malo tupavi ali nekad nešto i pogode.
Posle su došli niskopodni ali su i oni posle godinu dana krenuli da kuvaju, verovatno kombinacija mannjih hladnjaka, ventilator manjeg kapaciteta sa dosipanom vodom za to vreme. Neverovatno da novo vozilo ima konstantne gubitke rashladne tečnosti.
Japanci nisu imali tih problema a hladnjak je smešten nisko u zadnjem desnom kraju vozila. Hladnjak odgovarajućeg kapaciteta kao i ventilator sa poklopcem ispod zadnjeg kraja.
Isto i Solaris nema ni posle sedam godina problema sa kuvanjem.
I šta sve ovo napisano govori ?