Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Kinezi su spolja ok autobusi, odaju robustan izgled, ali sam enterijer, nabijeno sedista, u spicevima kao da se vozim u kombiju, a ne u autobusu... Lepo jeste da su negde dodali nove autobuse, i donekle idu cesce kao 704, 707... Ali ti autobusi su pravljeni za linije koje nemaju veliki broj stajalista, a ne da u sred spica polome solo, a posle svega toga zglob prazan... Nekoliko puta sam video Kineza na 95, kad ga nisu presavili kao kiflu u sred spica nece nikad :D
 
Očibledno da je Higer firma bez kvalitetnih radnika kad je moguče da onako izgledaju varovi. Odsustvo kontrole isvega. Mislim da učenici na praksi imaju daleko bolje varove.

[YouTube]https://youtu.be/KfagQmoQgOs[/YouTube]

Ko zna na šta liče teže dostupni delovi karoserije kada je na ovako dostupnim vidkjiv težak fušeraj. Sve to je ovod za jako kratak radni vek.
Da li je neko od ovih stručnaka što su išli u kinu bilo šra gladao ili samo šetnja za velike pare.
 

Prilozi

  • IMG_20201101_105746.jpg
    IMG_20201101_105746.jpg
    140,5 KB · Pregleda: 2.081
  • IMG_20201101_105730.jpg
    IMG_20201101_105730.jpg
    148,8 KB · Pregleda: 2.063
  • IMG_20201101_105707.jpg
    IMG_20201101_105707.jpg
    153,6 KB · Pregleda: 2.063
  • IMG_20201101_105645.jpg
    IMG_20201101_105645.jpg
    427,6 KB · Pregleda: 2.065
Po stoti put kako izgleda proizvodnja pravih autobusa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m8y-CuolfeE[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789432#p789432:2lzum7yz je napisao(la):
Vinča307 » 01 Nov 2020, 20:25[/url]":2lzum7yz]Higer 3455 iz grejača hladi, pa da li je ovo realno ja ne znam?

To onaj redovan na 311 ? Ja ga video vec 3x u kvaru ahhaha
 
Još jedan video o proizvodnji Solaris autobusa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Mzitg7SEIhw[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789488#p789488:2ymkg3j9 je napisao(la):
KizaNoSleep » Ned Nov 01, 2020 10:40 pm[/url]":2ymkg3j9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789432#p789432:2ymkg3j9 je napisao(la):
Vinča307 » 01 Nov 2020, 20:25[/url]":2ymkg3j9]Higer 3455 iz grejača hladi, pa da li je ovo realno ja ne znam?

To onaj redovan na 311 ? Ja ga video vec 3x u kvaru ahhaha
Na 302 je redovan, teška kanta od busa, šta reći drugo.
 
Боље би прошли и са двадесет година старим половњацима него са овим отпадом.
 
Godinu dana tek!
Sad bi bilo zanimljivo izlistati postove od pre godinu i nešto kada je krenula priča o njihovoj nabavci da se cidi ko je predvideo ovako nešto. A članovima komisije koji su ih obišli u proizvodnji trebalo bi postaviti koje škakljivo pitanje.
 
Čitah članak o automaticima na Ik. Sećam se svega toga, a podseti me na jednu moju anegdotu. Izvinjavam se ako sam je pisao ovde.
Imao sam jednu smenu na 52 na tom prototipu 1103 i tada sam se prvi put sreo sa zf menjačem. Kad je trebalo za garažu, otpravnik (sa kojim sam inače radio na trolama i koga nisam mogao da odbijem) šalje me da odradim neki od poslednjih, možda i poslednji na 75. Od "11.aprila" dalje nisam znao trasu. Do kraja sam došao uz pomoć putnika, a povratak je postao avantura. Zalutao sam i skrenuo u neku odslepih ulica (NBg bio je tada pun fiktivnih raskrsnica koje su se slepo završavale gomilom šuta i zemlje i najavljivale širenje u nekoj budućnosti). Žureći da uhvatim noćni, neoprezno skrenem u taj neki ćor sokak. Kad sam shvatio, bilo je kasno za reviziju. Ostalo je da se vratim u rikverc. I tada sam bio ponosan na svoje vladanje prikolicom i rikvercom i jedva sam čekao da primenim. Ali, avaj, lepotica nema rikverc. Pritiskao sam besomučno tastere, ali rikverc neće pa neće. Očajan sam bio i već me je bilo sramota od bruke da tražim kamion. Onda, sav preznjen, shvatim da mogu preko ivičnjaka između bandera da se izvuččem. Preklecam preko svih onih uliva i prođem. Prijavim kvar. Sutradan se pola pogona smejalo kako Dorćolac nije znao da ubaci u rikverc. On nije imao taster za overu pored tastature, već je tražio stiskanje kočnice, a ja samo to nisam uradio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789671#p789671:2fcy92z6 je napisao(la):
Express » Pon Nov 02, 2020 7:33 pm[/url]":2fcy92z6]Pitam se koliko će soli onakvi varovi Higera izdržati. Nije mi poznato ni šta se krije ispod BMC-a?

Inače, da se podsetimo "automatik kockica" koje izdržaše preko 20 godina iako nas prevoziše u najgore vreme. Opsežan tekst na autobusi.net: http://www.autobusi.net/ikarus-ik-110-1 ... utomatici/
Pucale su i kockice, često kod drugih vrata a ne retko i po dužini. A zglobovi i u zoni okretnice.

Onaj bus što pominju u članku sa DAF motorom je bio neverovatno nespretno napravljen, dakle motor ubačen ali stručnacima je predstavljao veliki problem da u inače šupljem busu uglave veći hladnjak sa interkulerom. Umesto da u pogonu fabrike (a imali su pogon za pravljenje hladnjaka) naprave dva nova prilagođena hladnjaka oni ubacuju ove koji su stigli uz motor (očigledno namenjeni za turistički bus a ne bi me čudilo ni da je za kamion) ubacuju i hladnjaci vire iz poda dobrih 15 cm. Nije ni to bila prepreka kad imaju gomilu plehova u fabričkom krugu i prave sanduk skoro u visini sedišta za putnike i smeštaju ga odmah iz prednje osovine.
Taj bus je često radio u noćnom prevozu i svi se sećamo kakav je stampedo nastajao kad se otvore vrata da bi se zauzela što bolja pozicija sedenja, prozor je preferiran u to vreme jer je moglo da se nasloni glava i odspava (zato su bile one masne okrugle fleke po prozorima). Nenaviknuti na prepreku koju niko nije ni uočavao dolazilo je do padova, preletanja u svim mogućim slobodnim stilovima. Po kolicini smeha ocenjivao se umetnički ali i tehnički dojam preletača. Ne sećam se da se neko povredio ali bilo je svega.
Taj bus je imao crne Galax reklame i izgoreo je kod Bože zbog curenja nafte. Nije elektro instalacija.

Problem sa interkulerima, hladnjacima je predstavljao rak ranu svim daljim Ikarbusevima. Nikad nisu znali da reše problem. Prve sledeće serije u imale ugrađene skoro pa identične hladnjake na istoj poziciji iza prednje osovine. Kako je turbo motor u kombinaciji za automatskim menjačem termički opterećeniji odah su krenuli problemi sa kuvanjem ??? Ej u fabrici koja ima nazovi inžinjere i pogon za hladnjake prave takav kiks. Kuvanje se nikad nije rešilo, stručnjaci iz GSP su onda isključivali drugi stepen kočenja retarderom automatskog menjača. Lakše da se ugrozi bezbednost i da se češće menjaju kočione obloge nego da se rade dihtunzi glave. Bilo je i kesa, papira , lišća u hladnjacima što je i onako male hladnjake potpuno onemugućavalo u svojoj funkciji.
Sve to nije smetalo da i dalje prave autobuse sa falinkama i tako isporučuju.
Tamo negde kad su krenuli da ubacuju MAN ove agregate smislili su rešenja kako da budu konkurencija Gradskoj čistoći i da im uzmu deo posla (za to nisu nikad dobili pare). Novo rešenje smeštanja hladnjaka je bočno uz desnu stranu vozila. Malo će ući u putnički prostor ali će imati i širi prostor za hladnjake većeg kapaciteta. Da se vratim na Čistoću, Ikarbus je stavio parče pleha ali nije puno pooglo, vazduh koji je ventilator uvlačio kako bi razhladio hladnjake i dalje gurao iza udarao je u motor i vraćao se nazad ka ivičnjaku. Vazduh podiže svu prljavštinu koje uvek ima najviše uz ivičnjak , udara u isti i diže se u vis, pri tome malo zapraši putnike na stajalištu . Svo to đubre ventilator ponovu uvlači hladnjake a naračito u prosor između dva hladnjaka. To je bio lep recept da se pokupi đubre ali jako loš za rashladni sistem koji nije mogao da obavla svoj posao. Opet su vozila kuvala.
Trebalo je staviti duže parče lima kako bi se vazduh odvodio duž levog boka vozila. Naravno ono malo parče lima je predstavljalo veliki vremenski gubitak u čestim intervencijama čišćenja pa su ih prestali vraćati ,ništa se nije puno promenilo i dalje su se isto prljali hladnjaci.

Posle dolaze solo vozila sa motorom smeštenim u zadnjem kraju i hladnjakom iza zadnje osovine uz levi bok. Bolje ali opet za blatnjave ulice loše. Prve kiše i tu se nabaca prašina u kombinacijom sa vodom i lagano začepljava hladnjake. Kako su i onako hladnjaci bili na svom maksimalnom učinku bez rezerve vozila su ponovo kuvala.
Sledeće na redu je dizanje hladnjaka na visinu (koliko im je vremena trebalo) i smeštajem interulera na postolje kako bi se lako mogao zakrenuti i očistiti među prostor. Pohvala za ovo.
Hladnjaci su se daleko manje prljali ali posle intervencija stručnacima iz GSP su smetali limovi za usmeravanje pa su ih nisu vraćali. Dešava se da ventilator uvlači vazduh i zagrejan vraća kroz donju zonu hladnjaka da bi opet isti vruć vazduh uvukao kroz gornju zonu . Sad hladnjak radi sa pola kapaciteta i vozila kuvaju. Menjali su sve živo i pumpu za vodu, hladnjake, pumpu za i sam ventilator (pumpa davala odgovarajući pritisak i ventilator imao odgovarajuću brzinu) pa čistili sistem od kamenca a vozilo svo vreme kuvalo. Poslovođa na moje insistiranje nije hreo da vrati limove (koji su stajali u magacinu) kao to ne utiče ??? Jesu ovi iz Ikarusa malo tupavi ali nekad nešto i pogode.
Posle su došli niskopodni ali su i oni posle godinu dana krenuli da kuvaju, verovatno kombinacija mannjih hladnjaka, ventilator manjeg kapaciteta sa dosipanom vodom za to vreme. Neverovatno da novo vozilo ima konstantne gubitke rashladne tečnosti.

Japanci nisu imali tih problema a hladnjak je smešten nisko u zadnjem desnom kraju vozila. Hladnjak odgovarajućeg kapaciteta kao i ventilator sa poklopcem ispod zadnjeg kraja.
Isto i Solaris nema ni posle sedam godina problema sa kuvanjem.

I šta sve ovo napisano govori ?
 
Mazu izgleda otkazale kočnice na liniji 553
 

Prilozi

  • Screenshot_2020-11-03-10-18-32-926_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_2020-11-03-10-18-32-926_com.instagram.android.jpg
    421,1 KB · Pregleda: 1.360
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789788#p789788:2w2pl5v3 je napisao(la):
Žika » Uto Nov 03, 2020 10:17 am[/url]":2w2pl5v3]Posle dolaze solo vozila sa motorom smeštenim u zadnjem kraju i hladnjakom iza zadnje osovine uz levi bok. Bolje...
Sledeće na redu je dizanje hladnjaka na visinu (koliko im je vremena trebalo) i smeštajem interulera na postolje kako bi se lako mogao zakrenuti i očistiti među prostor. Pohvala za ovo.
Bolje za hlađenje motora, ali gore za putnički prostor. To smatram jedinim potpuno promašenim modelom Ikarbusa i dan danas ne volim da mi naiđe nešto od njih, a da moram da uđem na treća vrata. Ako će ti hladnjak zauzimati toliko prostora u autobusu i biti na takvoj poziciji, onda kreni odmah da praviš niskopodni autobus, jer srednjepodnom takvo rešenje utiče i na kapacitet i na komfor vožnje. Evo, i klevetani mutant je imao daleko bolje rešenje - hladnjak desno, iza vrata, kao Mercedesi, gde ne smeta nikome. Ovo na tim novijim IK-103 je bila toliko nes(p)retna budževina da je u poslednjem redu (desno od hladnjaka) bilo tri sedišta, od čega na dva gotovo da nije moglo da se sedi, jer nema dovoljno prostora za noge. Kasnije je na nekim serijama za privatnike hladnjak porastao, pa su ostala samo ova dva skučena sedišta. To se u praksi najčešće rešavalo tako što su putnici (ispravno) razvaljivali pregradu za noge ka trećim vratima. Inače, oko hladnjaka je bila neka drndava plastika iz koje je uvek gruvala toplota u putnički salon samo tako, kao i na kasnijim niskopodnim. Kasnije je to zamenjeno boljom izolacijom i od tada normalno može da se boravi uz hladnjak, skoro kao kod Solarisa. Zadnji prozor previsoko. Čini mi se da su i prvi koji su došli sa nečim što će postati zaštitni znak ove skorije faze Ikarbusa - klizajućim i neudobnim sedištima.

Inače, ni na jednom busu sa višim podom, bar od onih koje sam viđao u Beogradu, nisam sreo tako po putnički prostor agresivno rešenje za hladnjak. Jedna od osnovnih prednosti autobusa sa višim podom je upravo to što je ergonomija putničkog salona na daleko višem nivou nego kod niskih.

Postoji i zglobni takav model, ima ga Lasta. Sećam se da sam bio vrlo neprijatno iznenađen kada su se pojavili na 83 i zamenili Lastine klasične IK-201 zglobove, to mi je bio i prvi susret sa njima. Već sam rekao, što se mene tiče cela ta serija tj. modifikacija serije je mogla da se preskoči i da nikada ne postoji, a da u ponudi ostanu IK-103, IK-201 (sa ugrađenom klimom i eventualno onim rešenjem koje predlaže @Express) i niskopodni modeli (takođe uz izvesne korekcije).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784724#p784724:jvk18luq je napisao(la):
Плусквамперфекат » Sun Oct 18, 2020 8:36 am[/url]":jvk18luq]Браво момци, то је то, хвала :)

WL1g7yO.jpg

Ovi autobusi, odnosno njihova zadnja platforma, su bili idealni za skakanje na jednoj deonici između dva stajališta u selu Rakovica. Ima tu neko klizište pa je put u jednom dužem periodu imao visoku i blagu izbočinu (sličnu onim ležećim policajcima u Pere Velimirovića). Mi klinci odskakivali do plafona..
 
Pa i zglobni Ikari iz 2000ih (201 i 203) su pružali isto iskustvo. :D Pogotovu u poslednjim dnevnim polascima, kad majstori žure da odrade poslednju smenu pa ih nagare kroz (tada) prazne ulice. Sećam se kako sam tih godina noću leteo po prikolicama ko loptica skočica. :laugh: :D

P.S.
Žiko i Branik, hvala opet na interesantnim pričama i objašnjenjima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789788#p789788:qute1ma5 je napisao(la):
Žika » 03 Nov 2020 09:17 am[/url]":qute1ma5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789671#p789671:qute1ma5 je napisao(la):
Express » Pon Nov 02, 2020 7:33 pm[/url]":qute1ma5]Pitam se koliko će soli onakvi varovi Higera izdržati. Nije mi poznato ni šta se krije ispod BMC-a?

Inače, da se podsetimo "automatik kockica" koje izdržaše preko 20 godina iako nas prevoziše u najgore vreme. Opsežan tekst na autobusi.net: http://www.autobusi.net/ikarus-ik-110-1 ... utomatici/
Pucale su i kockice, često kod drugih vrata a ne retko i po dužini. A zglobovi i u zoni okretnice.

Onaj bus što pominju u članku sa DAF motorom je bio neverovatno nespretno napravljen, dakle motor ubačen ali stručnacima je predstavljao veliki problem da u inače šupljem busu uglave veći hladnjak sa interkulerom. Umesto da u pogonu fabrike (a imali su pogon za pravljenje hladnjaka) naprave dva nova prilagođena hladnjaka oni ubacuju ove koji su stigli uz motor (očigledno namenjeni za turistički bus a ne bi me čudilo ni da je za kamion) ubacuju i hladnjaci vire iz poda dobrih 15 cm. Nije ni to bila prepreka kad imaju gomilu plehova u fabričkom krugu i prave sanduk skoro u visini sedišta za putnike i smeštaju ga odmah iz prednje osovine.
Taj bus je često radio u noćnom prevozu i svi se sećamo kakav je stampedo nastajao kad se otvore vrata da bi se zauzela što bolja pozicija sedenja, prozor je preferiran u to vreme jer je moglo da se nasloni glava i odspava (zato su bile one masne okrugle fleke po prozorima). Nenaviknuti na prepreku koju niko nije ni uočavao dolazilo je do padova, preletanja u svim mogućim slobodnim stilovima. Po kolicini smeha ocenjivao se umetnički ali i tehnički dojam preletača. Ne sećam se da se neko povredio ali bilo je svega.
Taj bus je imao crne Galax reklame i izgoreo je kod Bože zbog curenja nafte. Nije elektro instalacija.

Problem sa interkulerima, hladnjacima je predstavljao rak ranu svim daljim Ikarbusevima. Nikad nisu znali da reše problem. Prve sledeće serije u imale ugrađene skoro pa identične hladnjake na istoj poziciji iza prednje osovine. Kako je turbo motor u kombinaciji za automatskim menjačem termički opterećeniji odah su krenuli problemi sa kuvanjem ??? Ej u fabrici koja ima nazovi inžinjere i pogon za hladnjake prave takav kiks. Kuvanje se nikad nije rešilo, stručnjaci iz GSP su onda isključivali drugi stepen kočenja retarderom automatskog menjača. Lakše da se ugrozi bezbednost i da se češće menjaju kočione obloge nego da se rade dihtunzi glave. Bilo je i kesa, papira , lišća u hladnjacima što je i onako male hladnjake potpuno onemugućavalo u svojoj funkciji.
Sve to nije smetalo da i dalje prave autobuse sa falinkama i tako isporučuju.
Tamo negde kad su krenuli da ubacuju MAN ove agregate smislili su rešenja kako da budu konkurencija Gradskoj čistoći i da im uzmu deo posla (za to nisu nikad dobili pare). Novo rešenje smeštanja hladnjaka je bočno uz desnu stranu vozila. Malo će ući u putnički prostor ali će imati i širi prostor za hladnjake većeg kapaciteta. Da se vratim na Čistoću, Ikarbus je stavio parče pleha ali nije puno pooglo, vazduh koji je ventilator uvlačio kako bi razhladio hladnjake i dalje gurao iza udarao je u motor i vraćao se nazad ka ivičnjaku. Vazduh podiže svu prljavštinu koje uvek ima najviše uz ivičnjak , udara u isti i diže se u vis, pri tome malo zapraši putnike na stajalištu . Svo to đubre ventilator ponovu uvlači hladnjake a naračito u prosor između dva hladnjaka. To je bio lep recept da se pokupi đubre ali jako loš za rashladni sistem koji nije mogao da obavla svoj posao. Opet su vozila kuvala.
Trebalo je staviti duže parče lima kako bi se vazduh odvodio duž levog boka vozila. Naravno ono malo parče lima je predstavljalo veliki vremenski gubitak u čestim intervencijama čišćenja pa su ih prestali vraćati ,ništa se nije puno promenilo i dalje su se isto prljali hladnjaci.

Posle dolaze solo vozila sa motorom smeštenim u zadnjem kraju i hladnjakom iza zadnje osovine uz levi bok. Bolje ali opet za blatnjave ulice loše. Prve kiše i tu se nabaca prašina u kombinacijom sa vodom i lagano začepljava hladnjake. Kako su i onako hladnjaci bili na svom maksimalnom učinku bez rezerve vozila su ponovo kuvala.
Sledeće na redu je dizanje hladnjaka na visinu (koliko im je vremena trebalo) i smeštajem interulera na postolje kako bi se lako mogao zakrenuti i očistiti među prostor. Pohvala za ovo.
Hladnjaci su se daleko manje prljali ali posle intervencija stručnacima iz GSP su smetali limovi za usmeravanje pa su ih nisu vraćali. Dešava se da ventilator uvlači vazduh i zagrejan vraća kroz donju zonu hladnjaka da bi opet isti vruć vazduh uvukao kroz gornju zonu . Sad hladnjak radi sa pola kapaciteta i vozila kuvaju. Menjali su sve živo i pumpu za vodu, hladnjake, pumpu za i sam ventilator (pumpa davala odgovarajući pritisak i ventilator imao odgovarajuću brzinu) pa čistili sistem od kamenca a vozilo svo vreme kuvalo. Poslovođa na moje insistiranje nije hreo da vrati limove (koji su stajali u magacinu) kao to ne utiče ??? Jesu ovi iz Ikarusa malo tupavi ali nekad nešto i pogode.
Posle su došli niskopodni ali su i oni posle godinu dana krenuli da kuvaju, verovatno kombinacija mannjih hladnjaka, ventilator manjeg kapaciteta sa dosipanom vodom za to vreme. Neverovatno da novo vozilo ima konstantne gubitke rashladne tečnosti.

Japanci nisu imali tih problema a hladnjak je smešten nisko u zadnjem desnom kraju vozila. Hladnjak odgovarajućeg kapaciteta kao i ventilator sa poklopcem ispod zadnjeg kraja.
Isto i Solaris nema ni posle sedam godina problema sa kuvanjem.

I šta sve ovo napisano govori ?

Ti autobusi su kao i ostale kockice bili daleko ispod IK-4 890UO M12A, IK-5 890UG M16A ili Avtomontaža SU220, SG220, no odoleli su zubu vremena i prešli u novi milenijum. Za poluproizvod te fabrike puna kapa. Neki su dobili i žuto-plavu boju sa lepšom, svetlijom nijansom plave, flip dot displeje, a nisu podlegli sakaćenju "zadnjice" posle svakog čukanja po čemu su bili poznati naslednici ik201,2,3. Niti su budženi poput IK103 u Kosmaju, ili pak Beloruske trola danas na Dorćolu. Jednostavno dizajn je bio toliko jednostavan da su lako podnosili prepravke u radionici matičnog pogona bez prevrtanja očiju nakon izlaska na ulicu. Mogao si da ih krpiš i prekrpljavaš do mile volje, uvek su izgledali jednako frugalno, za razliku od novih koji ako već ne budu unakaženi budženjem čame čekajući na delove, i to pod uslovom da već ne završe u rashodu, makar privremenom.

Konkretno te novije kockice bile su mi posebno drage zbog mekog vešanja (za razliku od Avtomontaža), dobrog zvuka (nisu "prdile" kao Avtomontaže i matori privatni M.A.N polovnjaci) i generalno "modernijeg", oštrijeg dizajna bez previše blagih krivina, plus, za razliku od Raba ta H09 osovina činila ih je po nečemu bližim Avtomontažama, samim tim manje Mađarizovanim zbog tog detalja. Novi modeli sami po sebi bili retrogradni, obzirom na to da su se Raba osovine uklapale u novi dizajn kao piletu *ise, iako je pomenuti dizajn M.A.N osovine korišćen na NL202 i kasnije SL283/SG313 modelima. Postojala je međugeneracija - IK167, jednako frugalnog ali modernijeg dizajna i na tome se trebalo ostati, a kvalitet unaprediti.

Koliko se ofrlje radilo još u ono vreme upravo govori podatak da ni njihova eksploatacija nije bila bez problema, iako je trebalo da zamene nepouzdane stare serije. Dakle i tadašnji Ikarus (još i pre raspada zemlje, sudeći po iskustvu brojnih gradova uključujući i Beograd, a posebno Zagreb) loše je organizovao razvoj i proizvodnju. Prototipovi bili bolji od serija što je samo nastavljeno, a kulminiralo zaboravom na IK112.3/218.3 kroz realizaciju zbrda-zdola sklepane gomile krša od N serije.

Ono što je nekada prolazilo danas kod uvoznih vozila, ma koliko jeftinih ne sme biti tolerisano.
 
Saobraćajna Kamera":yf2eewma je napisao(la):
Dobro, tada su na ovim linijama (401, 402 i 503) vozili skoro isključivo Sanosi.
Возили су и О317 Мерцедеси од 1974. до 1990.
 
Žiko, pomozi da se setim. Nekog letnjeg meseca kad je došla serija crvenih 201 automatika, na mislim 68 sam dobijao jednog (zapamtio sam da je imao oko 8000km). Dok se uz most i Brankovu ispenje, dizao je t preko 100. Ako je gužva, stani kreni i ako je više vozio prvom, bilo je još gore. U vožnji je oscilovao i po petnaestak stepeni.
Majstori na Z. vencu su govorili da je to normalno, ali niko nije hteo da razduži kvar potpisom. Zato sam isključivao nov autobus. I druga vozila te serije su bila takva. Kasnije je to prestalo.
 
Vrh