Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
vlada107":1b8ur81l je napisao(la):
Otkud to da vratise sve mutante?
Враћају их да покрију поласке Мерцецеса О345 који иду на ремонт.
 
Schaltbau-Bode vrata
Ништа не фали ни турским BODO и REVAR вратима, прва су нам добро позната са Конекта и Отокара, а друга са Необуса и Темси. :wink:
Што се седишта тиче, лептиролика STER су већ уграђивана у новим серијама Икарбуса, Kiel су супер, већ смо их виђали у Мегабусима, а виђамо их и у Отокарима. Ни турска SEGE нису лоша. Fainsa и Ruspa су ми одвратна, па наша Бучје Прибој су измислила естетику и лепоту за оно... :bash:
Ruspa седишта смо већ виђали у 218-ицама из 2012., да будем прецизнији то су она прва 2 ,,једноипоседа" до возачеве кабине, односно првих врата. :wink: Требало би да су та 2 седишта њихове производње, сем ако наше Бучје није направило верне копије. Остала седишта у аутобусима из те серије су домаћа Бучје Прибој.
 
Izem ti prvi dan skole,odmah neki problemi...jos jedan pokvaren IK112LE :/
Nadam se da im to nece preci u naviku :D
 
Joj, da. Zglob pogotovo nije mogao da nadruka lako. Em mali, em vremenom šupalj kompresor, nije mogao lako da podigne i odblokira autobus. Ne daj bože da žuriš. Zato je bilo čudo sudara po lamelama ujutru kad vozači krenu uz uključen prekidač za deblokadu.
Ali zato je ziu trolejbus znao da nadruka za nekoliko trenutaka. A kad se uključi, plombe ispadaju, posebno onim što su sedeli levo. Nije imao blokadu (mehanička ručna) i dok se namestiš u sedištu, mogao je već da krene. Zbog lošeg kontakta na presostatu, vrlo lako je ostajao bez vazduha. A onda misli kud ćeš, ako ne primetiš na vreme.
Zaptivenost instalacije i stanje kompresora direktno je zavisilo od održavanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771058#p771058:kvirv8h9 je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Sep 01, 2020 8:08 pm[/url]":kvirv8h9]Izem ti prvi dan skole,odmah neki problemi...jos jedan pokvaren IK112LE :/
Nadam se da im to nece preci u naviku :D
I definitivno 3239 nije bio u kvaru, bio sam u pravu, samo je bio van vremena i čekao vreme da ode na ustaničku, jer je tu čekao da ne pravi gužvu na ustaničkoj, čudilo bi me da se pokvario jer je dosta dobro vozilo. Iznenađujuće mi je da su danas samo 2 Higera bila na 307 i da su na glavnim polascima, na prvom i šestom bili 3239, odnosno 3222. Inače oko 20:45 viđen 3212 u kvaru kod Čardaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771120#p771120:rxiw5yzu je napisao(la):
Vinča307 » 01 Sep 2020, 23:57[/url]":rxiw5yzu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771058#p771058:rxiw5yzu je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Sep 01, 2020 8:08 pm[/url]":rxiw5yzu]Izem ti prvi dan skole,odmah neki problemi...jos jedan pokvaren IK112LE :/
Nadam se da im to nece preci u naviku :D
I definitivno 3239 nije bio u kvaru, bio sam u pravu, samo je bio van vremena i čekao vreme da ode na ustaničku, jer je tu čekao da ne pravi gužvu na ustaničkoj, čudilo bi me da se pokvario jer je dosta dobro vozilo. Iznenađujuće mi je da su danas samo 2 Higera bila na 307 i da su na glavnim polascima, na prvom i šestom bili 3239, odnosno 3222. Inače oko 20:45 viđen 3212 u kvaru kod Čardaka.

Da...inace sam se vracao njim kuci,hladio kao nikad pre,koja uzivancija.
A pre nego da izadjem na finalnoj uzbrdici se cuo kais kako skripi.

Istina za #3239,videh ga posle,bio si u pravu brate \o/
Nije to ni cudo,koliko se buseva sjati u isto vreme + oni Nis Expres,Dr.Oetker i jos 20 pedesetica.
 
3144 sa linije 95
c6dddc2813d963ab906c2115f2ee950c.jpg


Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Ovi gore sliku mi be mesto zabrljalo
IMG_20200902_100953.jpg
IMG_20200902_101235.jpg


Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Pozitivno sam iznenadjen cinjenicom da 77-ica i dalje ide pojačano (pojačali su je da ide cesce kad su ukinuli 28), i evo sad kad ide 28 oni je nisu dirali. Ide u toku celog dana na 10-11 min. Na kraju smo još profitirali sto su bili ukinuli 28
 
Gsp je preuzeo prevoz dece i zbog toga se dešavaju velike rotacije u Kosmaju, jer na prevozu dece šalju isključivo Higere i to je razlog zašto su mutanti vraćeni u saobraćaj.
 
Upravo krenuo sa konzervom #77 na 305.
Ide 30 km/h jedva.
Srednja vrata poluotvorena, zadnja se otvore posle par sekundi.
Cima kad menja brzine, bruji kao turbina u pogonu vode, trese se kao traktor i unutra je na današnjih 25, 40 stepeni.Nadam se da se neće pokvariti.
Koji horor voziti se, nije mi nedostajao uopšte.

#kršikarbus
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771056#p771056:2yo4i0dc je napisao(la):
Рипањац 405 » 01 Sep 2020 07:05 pm[/url]":2yo4i0dc]
Schaltbau-Bode vrata
Ништа не фали ни турским BODO и REVAR вратима, прва су нам добро позната са Конекта и Отокара, а друга са Необуса и Темси. :wink:
Што се седишта тиче, лептиролика STER су већ уграђивана у новим серијама Икарбуса, Kiel су супер, већ смо их виђали у Мегабусима, а виђамо их и у Отокарима. Ни турска SEGE нису лоша. Fainsa и Ruspa су ми одвратна, па наша Бучје Прибој су измислила естетику и лепоту за оно... :bash:
Ruspa седишта смо већ виђали у 218-ицама из 2012., да будем прецизнији то су она прва 2 ,,једноипоседа" до возачеве кабине, односно првих врата. :wink: Требало би да су та 2 седишта њихове производње, сем ако наше Бучје није направило верне копије. Остала седишта у аутобусима из те серије су домаћа Бучје Прибој.

Ne fali im ništa, ali onda se autobus ne može porediti sa Solarism na primer. :wink:

Kombinovanjem ugradnje komponenti proizvođača iz EU sa boljim turskim delovima došlo bi se do sasvim pristojnih vozila na nivou Conecta. Da je više truda uloženo na mitigaciji vibracija konstrukcije, te posvećeno više pažnje pri izvođenju završne obrade taj cilj ne bi bio nedostižan. Novi Ikarbusi nisu ružni, samo su skarabudženi.

Interesantno da su tebi Fainsa i Ruspa ružna sedišta. Po meni predstavljaju samo čudan anahronizam, no lepota je u očima posmatrača. Zagrebački Citari Facelift su baš štrčali u odnosu na uobičajene "sunarodnike" u Nemačkoj. Kao da su pali s Marsa. :D

Dok je model Ster 8MU pasovao starijim generacijama Urbina, 8MS i MX Alu više odgovaraju najnovijoj. Sa druge strane Fainsa nema taj problem jer se uklapa u bilo koji model (kombinacija lukova i oštrijih ivica) dok spartanska Ruspa pogodna našim uslovima eksploatacije najviše odgovara najnovijem Urbinu ili Citaru/Conectu. Tisseov Citaro G NGT: https://www.youtube.com/watch?v=jm3oVq7vlbs

Što se Ikarbusa tiče dodao bih da nije nudio IK112M sa dvoja vrata, IK219M (ispravnije obeležen IK218M) sa petora, pravi IK218M (18-metarski) na A23 fali, kao i IK115M na A26 sa dvoja i ili troja vrata. Ali zato je trtio treća uska izbačajna vrata koja osim što su se kvarila kao nova, osim što su bila spora, što je svako krilo vodilo svoju politiku još su i pištala kao ekspres lonac.

Pored toga nije nadograđivao ni CNG šasije iako je to imao na raspolaganju. Vodio se logikom da ako kao veće tržište od Novog Sada Beograd nema punionice za značajan broj CNG vozila ni ne namerava da ih kupuje, međutim sada je NS nakupovao Turaka i Turaka a Beograd ko zna čega će na stotine i stotine. Pojedoše mu tržište. I onda politika gura priču o struji iako CNG nisu nudili ni pre 10 a kamoli pre 20 godina. Dobro bili su skuplji i gradove nisu zanimali, ali zašto nije onda kada je Novi Sad počeo masovnije da ih nabavlja? Znači da nemaju iskustva sa prilagođavanjem uslovima tržišta. Gde su te silne SWOT analize? Nikad čuli.

@Vinča307

Na šta ta banda sve neće slati trovrataše. Ni najopterećenije linije ne mogu pokriti zglobnim sa četvora vrata. Zašto ponovo hoće da sede na bezbroj stolica dok ne padnu? Zašto žele da budu sveprisutni ako nisu u stanju ni za osnovno da skrpe odgovarajuća vozila? Da li je moguće da neki ljudi u tom preduzežu još uvek žive u dobu Bratstva i Jedinstva kada je GSP bio zadužen za sve?

Trovratni autobusi su namenska vozila pogodna za opterećene linije sa velikom razmenom putnika čija trasa praćena oštrim krivinama nije pogodna za druge konfiguracije. E sada što ih neko koristi kao opšta to je već druga priča. I to je zaostavština jednog prošlog vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771303#p771303:1hxpqw41 je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Sep 02, 2020 4:48 pm[/url]":1hxpqw41]Upravo krenuo sa konzervom #77 na 305.
Ide 30 km/h jedva.
Srednja vrata poluotvorena, zadnja se otvore posle par sekundi.
Cima kad menja brzine, bruji kao turbina u pogonu vode, trese se kao traktor i unutra je na današnjih 25, 40 stepeni.Nadam se da se neće pokvariti.
Koji horor voziti se, nije mi nedostajao uopšte.

#kršikarbus
Vozio sam se sa njim danas i nije baš toliko strašno, kad smo mogli da se vozimo sa gb. 20, možemo i da mutantima, samo je ovde problem što ih šalju na redovne polaske zato što su mnogi Higeri završili na prevozu dece, jedan od njih mislim da je i 3521, a sa 307 su 3433 i 3531.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771301#p771301:gcjsy2ii je napisao(la):
Vinča307 » 02 Sep 2020 16:34[/url]":gcjsy2ii]Gsp je preuzeo prevoz dece i zbog toga se dešavaju velike rotacije u Kosmaju, jer na prevozu dece šalju isključivo Higere i to je razlog zašto su mutanti vraćeni u saobraćaj.
Šta je sa kombijima koji su kupljeni u tu svrhu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771352#p771352:1zhjcuw9 je napisao(la):
Vinča307 » 02 Sep 2020, 21:16[/url]":1zhjcuw9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771303#p771303:1zhjcuw9 je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Sep 02, 2020 4:48 pm[/url]":1zhjcuw9]Upravo krenuo sa konzervom #77 na 305.
Ide 30 km/h jedva.
Srednja vrata poluotvorena, zadnja se otvore posle par sekundi.
Cima kad menja brzine, bruji kao turbina u pogonu vode, trese se kao traktor i unutra je na današnjih 25, 40 stepeni.Nadam se da se neće pokvariti.
Koji horor voziti se, nije mi nedostajao uopšte.

#kršikarbus
Vozio sam se sa njim danas i nije baš toliko strašno, kad smo mogli da se vozimo sa gb. 20, možemo i da mutantima, samo je ovde problem što ih šalju na redovne polaske zato što su mnogi Higeri završili na prevozu dece, jedan od njih mislim da je i 3521, a sa 307 su 3433 i 3531.

Tačno jeste ali ono nije za ljude, njihovo vreme je prošlo. Nije problem dok ne počne da ti nadglasava muziku.
Pa eto vidiš, kod meme #3521 bio redovan od decembra.
I umesto da neku liniju drugu diraju, odmah moju... Koji slepci.

Inače danas se neki lik iz auto-škole Talija obučavao na nekoj grdosiji kroz Boleč. Mislim da mu je ovo konačni ispit bio, vozeći se na tako malim širinama :D
 
711, 854, 1029 I 1344
IMG_20200902_153440.jpg
IMG_20200902_152043.jpg
IMG_20200902_151832.jpg
IMG_20200902_142227.jpg


Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770915#p770915:3khuyklo je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Sep 01, 2020 11:06 am[/url]":3khuyklo]Ено на 80% Солариса цвиле зглобови попут штенета, па видим то нико овде не спомиње... Огледало пристрасности у најмању руку. :evil: Хтедох да завршим причу о томе, али видим да није могуће...
By the way, да ли ће ико бити повређен због сасвим бенигног шкрипуцкања шипки и панела код Икарбуса? НЕЋЕ. Понешто и господа из ГСП-а треба да дотегну, не смеју да се заносе мишљу како ће аутобус сам да се одржава. :x :evil: Погледајте само како неки МАЗ-ови лупају и звоне, Икарбус је мала маца за оно.
Подолит? Једино њега могу да окарактеришем као неку ману вредну помена, али, као што рекох - НЕ МОРА НЕЧИЈЕ ОШЉАРЕЊЕ СТРИКТНО БИТИ ВЕЗАНО ЗА ПОЛИТИКУ (АКО ГА ИМА). Увек се нађе нека бу**ла која је спремна да злоупотреби нешто што је урађено са добром намером. Надам се да ће вам ова велика слова коначно упасти у очи.
Што се врата тиче, ту тек не треба трошити речи - добра су она каквих возача (а и неких путника, разуме се) има. Има возача који су навикли да крећу чим ошајдаре тастер, уместо да сачекају да се врата скроз затворе као у цивилизованим земљама. А неки путници? Има неких ликова који се не одвајају од седишта све док бус не стане баш на њихово стајалиште, касно резонују, мајстор већ креће да затвара врата, а они истрчавају као луди, виђао сам ја такве случајеве.
Ето вам МАН-а великог, и код њега врата могу да брљаве:
http://www.youtube.com/watch?v=mcWXM-CNOLc
Кароса:
http://www.youtube.com/watch?v=unvMoZj9uck
Вољени Мерцедес:
http://www.youtube.com/watch?v=4kqaKcvcc6c
Ваш толико силно вољени Соларис:
http://www.youtube.com/watch?v=Nsqj2gImta4
Има ту још тушта и тма сличних снимака, али да их не постављам сад све... Само, на свим овим снимцима је видљива једна ,,мала" разлика - НИЈЕДАН ОД ВОЗАЧА НИЈЕ ХТЕО ДА КРЕНЕ ДОК СЕ ВРАТА СКРОЗ НЕ ЗАТВОРЕ КАО НЕКИ НАШИ МОЗГОВИ! :evil: Толико, ако вам ни ово није довољно да размислите о свему онда стварно... :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

Da te ne bi vraćao gomilu stranica unazad , tada sam rekao i sad ću ne škripi okretnica kao kod Ikarbusa već jedan točkić u unutrašnjoj harmonici koji se kotrlja po okretnici. Na žalost on nije predviđen za težinu balvana koji leže sede po harmonici. Podmazivanje ili zamena ležaja rešava škripanje jako prosto.

Drugo kad misliš da ukapiraš da vozila sa blokadom ne mogu da krenu dok se vrata ne zatvore. Potpuno.
Ovra vrata što se prilikom otvaranja ponovo otvore ili ne puste blokadu rešava se štelovanjem, prostim. Podesi se da se prvo zatvore vrata sa unutrašnjim kederom pa zatim za delić sekunde i vrata sa spoljnim kerderom. Dva minuta posla. Zatim se podesi osetljivost sigurnosnih ventila releja za ponovno otvaranje vrata ako nalete na putnika, prepreku i sl. 15 sec da se jedan šraf okrene krug ili dva.
Za razliku od Ikarbusa gde u žice, releji razbacani i ne učvršćeni pa se zato vrata i otvaraju nekontrolisano i u toku vožnje kod Solarisa je sve kulturno na svom mestu. Milina raditi oko vrata.
Kod Solarisa penasta guma kao izolacija Ikarbus lepi stiropor za fasadu.
Kod Solarisa plasticni kanali za klimatizacij do svakog otvora , kod Ikarbusa nema pa klimatizovan vazduh struji između unutrašnjih panela i karoserije ili kod novijih su ona platnena creva sprovedena do svakog drugog ili trećeg otvora.
I da dalje ređam kad sam sve to ranijih godina kačio upravo ovde na forumu.
 
Ja ne znam dokle ova rasprava Solaris/Ikarbus. Pa naravno da je Solaris nekoliko svetlosnih godina ispred Ikarbusa, čak i ovaj iz 2013, a mogu misliti ovi noviji. Ikarbus ima dizajn, dobru šasiju i tu se priča (nažalost) završava. Ja sam veliki ljubitelj starih Raba pa i Ik201/2/3, ali kao putnik, ne ulazim u ovo što Žika piše oko vožnje, volim Ikarbus, ali treba biti realan i reći da su ovi niskopodni nekoliko klasa ispod Solarisa. Jedini plus im je udobnost. Ne znam što su Solarisi toliko tvrdi? Moguće da je bilo objašnjenja, ali sam propustio.
 
Ja priznajem da sam jedan od ljudi koji povremeno (po potrebi, mogućnosti i okolnostima) stoje u zglobu autobusa. Ali zato što mi nikad nigde nije rečeno da to ne radim. Kako običan putnik da zna da tako nešto? Pa čak ni na faksu, gde smo učili sve i svašta (a u stvari jedva išta korisno) nikad niko nije ni pomenuo nešto tako. :|

Eto, sad bar znam za ubuduće. Istina, moje ''nesedenje'' neće mnogo doprineti, ali dobro, ja ću uradim svoj deo posla i da izbegavam da to radim kad god mogu.
 
@ Bender Rodriguez
Ја колико видим и схватам Жика није поменуо стајање у зглобу (метална окретница), већ наслањање и седење на самој хармоници... Мало би ми било непојмљиво да не сме да се стоји у зглобу (онда не знам који андрак стоје они рукохвати у њему), али добро. Чак и да стварно не би смело да се стоји у зглобу, ни ја нисам знао нити сам тако нешто чуо до сада. :?
Узгред, ја колико знам и нове серије Икарбуса су фабрички имале блокаду кретања при отвореним вратима, али су им по доласку у ГСП ваљда скинули клеме.
Што се целе ове расправе тиче - истина је негде између. Нити је Икарбус најгори, нити је Соларис најбољи (лично, сматрам да су МАН, Сканија и Мерцедес милијарду пута испред Пољака по квалитету). :) Пошто нисам механичар, рећи ћу да простора за напредак и исправљање свих тих мана свакако има, мада се мени као путнику исте чине бенигним.
И да, бесомучним потенцирањем политике као кривца се не постиже ништа. Ако и постоји кривац за некакво фушерисање, много је вероватније да је то неко унутар фабрике, барем по мом мишљењу.
 
Pa ne znam, nisam siguran na šta je mislio. Da li samo stajanje u zglobu ili i naslanjanje na harmoniku?
Узгред, ја колико знам и нове серије Икарбуса су фабрички имале блокаду кретања при отвореним вратима, али су им по доласку у ГСП ваљда скинули клеме.
:roll:
 
@ Bender Rodriguez
Не знам да ли се сећаш прве серије ИК-218М непосредно по доласку у ГСП 2013. Тада су сви ти аутобуси на вратима имали натпис ,,ВРАТА ОПРЕМЉЕНА УРЕЂАЈЕМ ПРОТИВ ЗАГЛАВЉИВАЊА ПУТНИКА, МОЛИМО ВАС ДА НЕ СТОЈИТЕ У ЗОНИ ЖУТОГ ПОЉА". Чак сам се и возио у #369 на 78 јуна те године, путници су се константно задржавали по уласку у зони врата, аутобус није могао да крене што је добрано изиритирало возача аутобуса у ком сам био, кренуо је да гунђа нешто, чак је и псовао колико се сећам. Серија из 2012. пак нема блокаду колико знам.
Исти случај би требало да је и са остатком возила од 2013. наовамо, сем ако их ГСП којим случајем није поручивао без блокаде.
 
Vrh