Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Архивиран је оглас, па је слика замућена (али се ипак видуцка). Да се ја питам, ГСП би, као што рекох, био претворен у акционарско друштво, па бих са лакоћом узео једно 20-ак оваквих половних Цитара за Космај да пошаљу Мутанте на ђубриште историје. :sesir: По боји бих рекао да су ово некадашње Бечлије:
https://www.truck1.eu/buses/city-bu...itaro-c2-lion-s-city-euro-6-a20-a4367895.html
 
To bi bilo jako loše, mislim na pretvaranje Javno komunalnog preduzeća u akcionarsko društvo, jer akcionarsko društvo radi za profit prvenstveno. Javni prevoz mnogi evropski gradovi dotiraju, Beč mislim oko 30% primera radi, a inače je malo gde ta delatnost, kao retko profitabilna, u rukama isključivo privatnog operatera.
 
Ако је то неизводљиво, онда нам једино преостаје да се промени Закон о јавним набавкама ради знатног олакшавања неких набавки, без обзира што имам другачије политичке ставове од већине овде (о којима сада нећу) мислим да је тренутни ЗЈН јако лош и да као такав умногоме отежава неке важне набавке, што би оваква набавка свакако била. :wink: Сматрам да најнижа понуђена цена више не сме да буде услов све и једног тендера, него лепо дотираш толико и толико средстава за одређену намену у складу са стањем јавне касе, па лепо да се узму неки млади половни Цитари за Космај, који је испрва и био предвиђен за одржавање искључиво возила са Мерцедесовим моторима (ови са огласа би требало да су 2014. годиште, мислим да су ex- Gschwindl Беч по ономе што сам ископао на интернету). Као што рекох, двадесетак оваквих, па да лепо заборавимо на Мутанте. Много тога паметног можемо и морамо да научимо од комшија из Будимпеште када је у питању организација јавног превоза - узели су гомилу тада још релативно младих половњака ради постепеног слања времешних мађарских Икаруса 260 и 280 у пензију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=771883#p771883:4nzkipjz je napisao(la):
Žika » Pet Sep 04, 2020 11:03 am[/url]":4nzkipjz]Iskreno meni su se dopadali mutanti, daloko stabilniji , drugačiji i sve u svemu bolji nego ovi iz Zemuna.

Danas sam razgovarao sa kolegom iz Kosmaja i bukvalno potvrdio priču, daleko mu se više dopadali mutanti nego čistokrvni Zemunci. Bolji trapovi, stabilniji i upravljiviji, grejanje odlično, motori vukli kao nenormalni. Višu mu se dopadali nego kasnije i niskopodni.
Jedino što im je zamerao je gubljenje visine kao i Fapovima.

Vozio sam IK103 sa Mečkinim motorom, to kao da nije imalo 250 već 450 konja, bukvalno kao projektil a samo tri brzine u Voithu. Stisneš jače gas po mokrom i imaš driftovanje. Kratko su trajali i ubrzo postali kanturine koje ne mogu da se zaustave. Kuvanje kao dobro jutro.
 
Коначно је пред мој објектив стао и омиљени #106, на жалост јако кратко. Ни целих три минута :(
Икарбус ИК103Ф by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК103Ф by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК103Ф by Somi303, on Flickr
А након тога сретох и ову зверину, никада нећу заборавити вожњу са њим :vops:
Икарбус ИК103Ф by Somi303, on Flickr
А онда видех и жуте 218-ице, п р е л е п о!
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
Сретох и неке странце, али ми они нису занимљиви ни мало.
Solaris Urbino 18 by Somi303, on Flickr
 
@busspoter slikao mojim aparatom.
de4e45ad88d3062b1f148e418442da12.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
07.09.20

82 Deligradska iz Kosmaja ka Gazeli (verovatno na 70 ili 83)
372 Vladimira Tomanovića za garažu (na papiru nešto pisalo ne videh šta, na displeju "slobodna vožnja" ili "za garažu", proleteo je)
3066 Vladimira Tomanovića za garažu
3083 Vladimira Tomanovića za garažu
3200 38L
3203 38 ka VML
3382 Deligradska prevoz dece ka Kosmaju
3487 Mostar 53 ka Vidikovcu leluja ko čamac pun migranata, labavo zadnje krilo zadnjih vrata, fali staklo, radi klima al kod motora kao u Ikarbusu
3521 Vojislava Ilića prevoz dece ka Kosmaju

Definitivno prevoz može spasiti samo moratorijum GSP-u na prigrad, vanredni i ugovoreni prevoz sve dok ne obezbedi dovoljno vozila odgovarajućeg kapaciteta. Ne mogu da pokriju ni osnovne linije, a kamoli vozila da održavaju, čak i ona nova. Sramota.
 
@ Express
Тај #3203 је својевремено био редован на 405, невероватно колико неко може да буде диваљ да скине ваљано возило са линије која за већину Рипањаца нема замену... :bash: :bash: :bash: Хајде да су ставили само једног Мутанта, па и да разумем, али да ставиш 4, е то је дивљање без преседана. :rant: И 2 су превише на 405.
И да - Мутант #82 је изгорео 2012. на 407 у Белом потоку. Вероватно је био #83 или #87, али је брзо прошао па ниси лепо видео гаражни. ;)
 
Далеко су већи мутанти обични ИК103 него ИК103Ф. Погледајте 494 на шта личи, само што задњим делом не почеше асфалт. Исти проблем као и код десет година старијих ИК103, што показује да од 1996. до краја производње није било нарочитог помака.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772619#p772619:3fuakd51 je napisao(la):
Express » 07 Sep 2020, 18:20[/url]":3fuakd51]07.09.20

82 Deligradska iz Kosmaja ka Gazeli (verovatno na 70 ili 83)
372 Vladimira Tomanovića za garažu (na papiru nešto pisalo ne videh šta, na displeju "slobodna vožnja" ili "za garažu", proleteo je)
3066 Vladimira Tomanovića za garažu
3083 Vladimira Tomanovića za garažu
3200 38L
3203 38 ka VML
3382 Deligradska prevoz dece ka Kosmaju
3487 Mostar 53 ka Vidikovcu leluja ko čamac pun migranata, labavo zadnje krilo zadnjih vrata, fali staklo, radi klima al kod motora kao u Ikarbusu
3521 Vojislava Ilića prevoz dece ka Kosmaju

Definitivno prevoz može spasiti samo moratorijum GSP-u na prigrad, vanredni i ugovoreni prevoz sve dok ne obezbedi dovoljno vozila odgovarajućeg kapaciteta. Ne mogu da pokriju ni osnovne linije, a kamoli vozila da održavaju, čak i ona nova. Sramota.

Kako ih nije sramota da skidaju redovno vozilo #3521 sa 305.To je jedan sasvim fin Higer kakvih ima,bio redovan od decembra :roll:
Zaista ovi sto preraspodeljuju su mozgovi zesci.Bitno da nas otpad vozi...sta reci o 405.

Svaki put kada odluce nesto,prvo rebnu tih nekoliko linija sa 300/400 poteza kao dobar dan.
Videcemo kad bude krenula potreba za grejanjem,nesto ce malo verovatno da bude nekog grejanja od mutanata osim od motora,kod koga je kada je 25+ neizdrazivo.
 
@ KizaNoSleep
Зато је Арива мајка Мара. Превозник са најбољим возним парком у БГ (уз Бамирон, а и Лекон је на одличном путу да са њима подели титулу због Мечки). Није ни чуда што сам написао да треба поново да дају Космају 33 и 47, тамо би се свако испадање мање осетило јер обе линије имају знатно већи број возила неголи све и једна линија наших потеза. Да се ја питам, дао бих Ариви 401, 403 и 405 без задршке, а Космај би остао само на оним линијама на којима може да гарантује возни парк достојан човека. Исто је и са потезом 300. Него, које линије су на твом потезу најкритичније по поузданости, односно, другим речима, кандидат за Ариву? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772635#p772635:mtngu3j4 je napisao(la):
MIG29 » 07 Sep 2020 06:15 pm[/url]":mtngu3j4]Далеко су већи мутанти обични ИК103 него ИК103Ф. Погледајте 494 на шта личи, само што задњим делом не почеше асфалт. Исти проблем као и код десет година старијих ИК103, што показује да од 1996. до краја производње није било нарочитог помака.

A ikarbus je kriv a gsp odrzavanje i kamen da im das pokvarili bi primjecujem poplavu strucnjaka za buseve...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772661#p772661:25aw6v2w je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Sep 2020, 20:51[/url]":25aw6v2w]@ KizaNoSleep
Зато је Арива мајка Мара. Превозник са најбољим возним парком у БГ (уз Бамирон, а и Лекон је на одличном путу да са њима подели титулу због Мечки). Није ни чуда што сам написао да треба поново да дају Космају 33 и 47, тамо би се свако испадање мање осетило јер обе линије имају знатно већи број возила неголи све и једна линија наших потеза. Да се ја питам, дао бих Ариви 401, 403 и 405 без задршке, а Космај би остао само на оним линијама на којима може да гарантује возни парк достојан човека. Исто је и са потезом 300. Него, које линије су на твом потезу најкритичније по поузданости, односно, другим речима, кандидат за Ариву? :)

Mnogo menjaju vozila u poslednje vreme,neke linije poput 303,306,308 & 311 imaju stalno skoro sva nova vozila.
Najviše vozila ide na 302 ( 14 ) to je isto šareno.Ima Higera najviše,mislim 1 Mercedes i to #3219,a poslednji polazak rade ili #3237 ili #3251,ne znam razlog ali ajde.

Na 304 / 305 / 307 šihte su različite a par vozila su ista stalno. :kafa:

Ja da se pitam bih dao 302 Arrivi a da se vozila sa nje prerasporede lepo ostalima i da prevoz bude normalan.
Jer ako nastave da voze one kršine,divno će da bude.

Do dolaska Higera (novembar/decembar 2019.) najmanju pouzdanost su imali 305 pa 307. :violina:
 
Za sad na 307 i nije tako loše bar po meni, ima šarenila, ali je situacija 50 puta bolja nego što je bila u ovo vreme pre godinu dana, skinuli su nam 3433 koji je iskreno loš Higer i umesto njega na taj polazak je prešao 3239, a umesto 3239 na drugom polasku su ubacili Higera 3525 koji nikad nije radio na 307, posle toga idu 3423 i 3454, na petom polasku je obično neki Conecto, juče je bio 177, ali to i nije neki problem jer taj polazak radi do 19:30, a i često znaju to starije vozilo sa zamene novijim ako ubace neko novo vozilo na šihtaša, pa ono posle šihte pređe na taj peti polazak. Na šestom polasku je 3222 što je već problem, nepouzdano vozilo, a radi poslednji polazak iz Vinče, juče ga nije bilo i umesto njega je radio 175. Za šihtu obično bude neki Conecto ili mutant u prvom delu, ali na drugom delu šihte ubace često novije vozilo. Samo mi je nelogično zašto na drugom i četvrtom polasku Higeri koji se ranije isključuju, a na šestom polasku Ikarbus le, koji nije pouzdan. Ali svakako meni je ovako zanimljivije, ne volim kad je monotono kao što je bili letos gde je išao sve sami Higer. Ali definitivno je najmanje posledica prevoza dece osetila 302, ništa se mnogo nije promenilo i tamo gde fali Higer, ubacili su drugog. I kod nas na 307 se ni jedan jedini put nije pojavio mutant na redovnom polasku nego samo na šihtama, što je sasvim okej, jer sam video juče 93 u kvaru na autoputu, verovatno na 70. Inače taj 3203 je već dugo redovan na 38, pa su ga izgleda tu i ostavili.
 
Управо отеглише кроз Бранкову Конекта 150 са линије 27Е МАНовим камионом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772625#p772625:1xkij3u8 je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Sep 2020 05:44 pm[/url]":1xkij3u8]@ Express
Тај #3203 је својевремено био редован на 405, невероватно колико неко може да буде диваљ да скине ваљано возило са линије која за већину Рипањаца нема замену... :bash: :bash: :bash: Хајде да су ставили само једног Мутанта, па и да разумем, али да ставиш 4, е то је дивљање без преседана. :rant: И 2 су превише на 405.
И да - Мутант #82 је изгорео 2012. на 407 у Белом потоку. Вероватно је био #83 или #87, али је брзо прошао па ниси лепо видео гаражни. ;)

Pretpostavljam da je taj mutant bio #93. Lim sav smežurav kao da ga stado ovnova izudaralo, pritom jako sunce bilo pod uglom. Drugu sam cifru odlično video - 2 a ne 7 zbog ravne linije dole i luka gore. Na slici 91 može se videti koliko je donji deo devetke blizu gornjeg kruga. I najmanji odsjaj na krivom limu stvori optičku varku u vidu osmice. :)

Sad se se sećam da je izgoreo. Pominjan je na temi o zapaljenim i izgorelim autobusima, samo kad je to bilo. Ne znam ni koji su sve mutanti "preživeli" dosad.

Za ovu bahatost nema izgovora. Odakle im pravo da se pruže više nego što mogu? Ovde očigledno može sve, i pored procesa usklađivanja propisa sa EU. Sede na tri stolice uz to da na prvoj balansiraju na jednoj nozi sve dok se ne skrljaju baš na njoj. Ustvari već se dobro ljuljaju što možemo videti na terenu. Suvišna su bilo kakva objašnjenja. Sve rade u ključno, najgore vreme, baš onda kada bi trebalo potpuno suprotno da funkcionišu.

Odbijaju od voznog parka za sekundarne i tercijalne usluge. Izdvojen vozni park nezavisan od aktivnog na linijama JLPP trebalo je da bude striktno namenski u te svrhe. Zašto neprimerenih 29 IK112LE nije odvojeno? Ako neće neka kupe 20-ak Crosswaya LE. Zagrebački ZET ima Crossway, Crossway LE, Lion's Coach i dvovratne SL283 dodeljene u te svrhe. Oni ne saobraćaju u gradskom i prigradskom saobraćaju. Sada imaju i dvovratne Crossway LE sa širokim prednjim vratima i oni, kao i trovratni SL283 saobraćaju u sklopu JLPP.

Turistički prevoz ZET-a: https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=19119.0
Školski prevoz ZET-a: https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=59.0
ZET-ov prevoz lica sa posebnim potrebama (paratransit): https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=19068.0
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772934#p772934:135vg1m3 je napisao(la):
Дошљак » 08 Sep 2020, 12:37[/url]":135vg1m3]Управо отеглише кроз Бранкову Конекта 150 са линије 27Е МАНовим камионом.

To nije ništa čudno, radi iz nekog razloga jako često na 27E a kvari se svaki drugi dan.
Išao sam sećam se njim na 302,još malo kao Kremenko da vozi pa mu vise noge dole :D

Zreo za remont definitivno.
Zna li se datum početka ili još ne?
 
150 је већ ремонтован у Икарбусу заједно са осталим Мерцедесима О345 из 2003.
 
[YouTube][/YouTube]@ Express
Може и мађарски ITK Reform 500LE, који се прави на истој шасији као Икамерц. Ипак је Космај испекао занат на Мерцедесовим моторима. :wink: 36 комада би нам добро дошло да пошаље Конекте из 2003. у историју. Зашто баш 36? 35 комада би заменило времешне Конекте, а тај 1 додатни би био замена за Икамерца #3209 који је 2016. послат у Ниш, чак бих му дао и тај гаражни да се попуни рупа. Још кад би узели 20 нових Конектоса да у прилично блиској будућности замене њихове времешне колеге из 2005., као и једно двадесетак половних Цитара у распону годишта 2014. - 2016. да и Мутанте пошаљемо у историју, Космај би постао погон са можда и најмлађим возним парком у целом ГСП-у. :D
П.С. Тек сад сконтах да причаш и о возном парку за превоз деце. Ма само нека они узму још Дејлија и решен проблем. Узгред, шта им је са оним жутим школским Дејлијима кад су дрпили онолика добра кола са још неких троцифрених линија осим 405?
@ Cvikarbus1923
#91 је несуђени музејски експонат, колико год не волео ИК-103Ф чињеница је да му је унутрашњост као испод чекића, без видљивих трагова труљења услед прокишњавања као код осталих Мутаната.
@ KizaNoSleep
Какав црни ремонт Конектоса из 2003., баш као и ИК-103Ф те маторе кршеве све треба лепо под пресу, а једног оставити за музеј.
 
Kosmaj jeste da ima iskustva sa mercedesovom mehanikom, al onom odavno proverenom i afirmisanom, tipa OM447 i OM457. Ti agregati zapremine oko 12L nemaju mnogo veze sa onima u gore pomenutom ITK Reform. Šasija jeste ista, al motor je tipa OM936 od 7.7L, i isti se pakuje u solo Conecta, dok zglob nosi naslednika serije 4X7 oznake OM470 zapremine 10.8L. I LE bi dobio malolitražni OM936 sa prelaskom na E6 normu da je ostao u proizvodnji. Agregat ni po čemu poseban i prisutan je odavno kod mnogih naših prevoznika. Sva ta nekadašnja iskustva nemaju nikakvih posebnih prednosti kod nabavke novih savremenih vozila. Pored nešto drugačijih i savremenijih motora, tu je još i pregršt drugih sistema, mada su prateće komponente vrlo slične kod velike većine proizvođača, naročito kad je reč o menjačima i osovinama. Prosto, nema više neke naročite svrhe insistirati na Mercedesu za Kosmaj, jer i ovako se velike intervencije na mehanici rade po ovlašćenim servisima, kao u slučaju Solarisa, a za sitnije popravke svakako je lakše imati jedan tip vozila u garaži, al opet i više različitih modela ne mora uopšte zakomplikovati održavanje toliko.

Što se nabavke novih vozila tiče, to je u nadležnosti Grada, a ne GSP-a, i teško da ćemo imati nabavke kontigenata od par desetina vozila, pogotovu polovnih. Od Ikarbusa se kupovalo i na malo da tako kažem, ali više u vreme dok GSP nije bio JKP. Od Ikarbusa se i kasnije uzimalo i ispod 30 vozila, al ako se nastavi sa uvozom, verujem da će ipak ići daleko pre na veće kontinente vozila, jer jednostavno sve su to procedure koje traju. Dok se raspiše teneder, pa dok se izabere ponuđač, pa rokovi isporuke, a realno imamo potrebe za većim brojem novih vozila.
 
@ Kesha
Слажем се, поготово што си рекао да је доста тога сада препуштено овлашћеним сервисима, мада је ипак леп осећај наставити са традицијом и почети праксирање и на новим моторима попут поменутог ОМ936. Што се каже - од вишка глава не боли. :) А са друге стране, и путници су се некако свикли на Мерцедес још од чувених О317К из Скопља, буквално као Новосађани на Волво. Мени као путнику коме су Кинези ипак аутобуси прирасли срцу је њихово присуство у Космају дошло мало необично. Далеко од тога да имам нешто против њих, али ипак сам се некако навикао на возила са Мерцедесовом крви у Космају. Но добро, то нам је што нам је. :)
Узгред, споменуо си да ГСП некада није био ЈКП, па се питам који је статус носио пре него што је понео тај, ООУР можда? :) Можда у том грму лежи зец када је реч о олакшавању неких набавки.
 
Vrh