Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Naravno, sve to stoji. Ali ni privatnici nisu mogli da spasu FAPa od ružnoće i odbojnosti koju je stvarao kod putnika od početka. Sav deluje kao neki mutant, poluproizvod nastao kao neuspešan pokušaj saradnje fabrika na prostoru Jugoslavije iz sredine 80ih. I spolja i iznutra.

Dok IK-103, iako simplističkog izgleda i rešenja, je uvek delovao elegantnije i modernije. A drvena sedišta nemaju još od početka-sredine 2000ih, kad su počeli da ih isporučuju sa onim ergonomskim (i super-izdržljivim) ergonomskim sedištima iz Nove Varoši.
MIG29":2uakmv93 je napisao(la):
ИК103 кад се појави на станици изазове негодовање готово свих присутних. Неколико пута сам присуствовао таквим сценама.
Da, kad je vozilo staro 10-15 godina i pogrbljeno jer mu je pukla karoserija, oće to.
Ali iste takve reakcije su bile i kad se pojavi ćopavi FAP a još nije dostigao ni dvocifren broj godina u službi.
 
GSP je objavio izveštaj o poslovanju za prvih 6 meseci ove godine, pa evo malo zanimljive statistike .
Uporedo 2019 i 2020





Povećana je pozdanost autobusa i smanjena je potrošnja goriva što je verovatno posledica nabavke novih vozila.
Međutim koeficijent tehničke ispravnosti autobusa je smanjen, a to je teško objašnjivo sobzirom na nove autobuse. Tj od 919 autobusa u inventaru u proseku je tehnički ispravno 656 što je 71,8% (0.718).
Druga 2 podsistema imaju bolji koeficijent iako im je vozni park znatno stariji.

Pad drugih pokazatelja je očekivan i opravdan zbog situacije koja je nas sve zadesila.
 
Дошљак":33botk5f je napisao(la):
@MIG29, мислио сам на то да је Икарус правио до 1961. авионе, а од тад аутобусе, тај прелаз је исиљен и политички диктиран.
Коментар нисам поставио ја него Рипањац, али није важно. Слажем се да је политички диктирано. Икарус је био специјализован за производњу авиона да би неко изненада дошао и проненио делатност. Ја сам за то да Икарбус ступи у сарадњу са Соларисом, јер ће то свакако бити паметнији потез него да своје хале поклони Матијевићу.
 
To је последње рационално што може да се уради, шта више ја бих га поклонио Соларису.
 
Pa dobro jasno, mislim da se svi na ovom forumu slažemo da je bukvalno bilo šta bolje nego da se Ikarbus trajno i potpuno uništi. :/
Pa tako je i saradnja i/ili poklanjanje Solarisu bolje nego da potpuno nestane.
 
Видим овдје баш има експерата и мрзитеља икарбуса јел икарбус извзао 1020 у пољску 500 и кусур на кубу ...живјеће икарбус и дочекаће 100 ти рођендан у инат мрзитељима
 
Ne mrzim Ikarbus sem onih kanti dvocifrenih - zimi ladi,leti greje,trese se kao traktor i prokisnjava.Traume od njih imam,na 4 te olupine isao jedan Conecto (pogon Kosmaj).

A Solaris izuzetno gotivim i voleo bih u buducnosti jos tih buseva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770449#p770449:2lnr2x3c je napisao(la):
direktor » Ned Avg 30, 2020 4:36 pm[/url]":2lnr2x3c]Видим овдје баш има експерата и мрзитеља икарбуса јел икарбус извзао 1020 у пољску 500 и кусур на кубу ...живјеће икарбус и дочекаће 100 ти рођендан у инат мрзитељима
I vraćeni iz Rumunije, Rusije, Turska pod znakom pitanja pa su svi kontigenti završili u GSPu.
Srećom Ikarus nije više pravio avione jer ako se nastavi niz bilo bi jako rizično kao što je i sa njihovim autobusima.
Ja recimo Ikarus pa kasnije Ikarbus nisam mogao očima da gledam još kao dete a kasnije i kao vozač.
Sećam se gibnjara IK4, em teško drzao pravac, em skako kao jarac . Jedino što je bio plus kod njih je tabla tzv kifla i jednokril a vrata . Ostalo mučenje. Koliko je gibnjeva na njima popucalo to niko živi e prebroja.Da ne računam licencne MANove 890 oni su nešto najkvalitetnije što je izašlo iz te fabrike. Bilo je otpadanje gelendera, vrata , problemi sa kvačilima , kočnicama ali u suštini OK za ono doba, jastučari. Posle njih ludilo sa kockicama, rekao bih dorađeni IK4, jedva su išli uz Voj. Micka to se vuklo do besvesti a raspored i položaj sedišta samo da postaneš invalid i oni su kuburili sa svim mogućim kvarovima i pucanjem karoserije, problemi sa kočnicama /jer su umali uske gurtne napred. I veselje sa trilex felnama koje pri jačem kočenju okrenu i isčupaju ventil.
Onda dolazi prototip sa četvora vrata i puna sveska primedbi i kvarova. Od samog starta problemi, gubljenje vode, kvačilo, vrata, vazduh, ....... i dalje ovi malo klasičniji solaći i zglobovi i opet isti problemi, da dodam i neki malo ozbiljniji kao raspadanje korpe i prodor delova u putnički prostor, srećom niko nije stradao, bezbroj ispadanja i vuča. A vozač kao zamorče u izlogu, ogromna šoferka /kvarcovanje i rak kože u rok službe, sedište koje ne može da se podes/nisko i ne može da se udalji i, naslon koji krivi kičmu, volan povučen desno iz ose, dohvatiti prekidač3 za vrata treba izvoditi poteze kao džeparoš u prepunom busu, ogledala koje zaklanja kabina, unutrašni retrovizor beskoristan, lampice za vrata nevidljive od jakog sunca, vozilo koje se naginje , uvija i nikad ne znaš na koju će stranu da krene pa ceo dan lomataš rukama kao da muzeš kravu, gomila prašine , zimi duva na sve strane pa je reuma garantovana, ventilator kad uključiš imaš utisak kao da DC9 poleće, bruji, zviždi u sve se trese. Uključiš brisače , momentalno gubiš vazduh , stakla uvek zamagljena (bez sudomila nikako na posao), brisači koji nikad nisu brisali u zoni retrovizora pa po kiši i mraku možeš samo da nagađaš da li su svi ušli.A da ne pričam kako lupa i udara kada se vozi po neravnim ulicama.

Niskopodni su tek bili fešta , jesu bili bolji i tiši ali za kratko, već u startu su krenuli ogromni problemi sa elektronikom i budalaštinom da kad ti sijalics crkne vozilo staje i nema pomeranja. Sve je kratko trajalo pa je krenulo opet sa kuvanjem, otpadanjem delova pucanjem karoserije , teškim držanjem pravca, padanje v3ntila i čudnim uvijanjem bus kao da je zaposednut zlim duhovima.

Putni ko putnik izađe smrdljiv, znojav prekriven slojem prašine a zimi moliš boga da se napuni bus pa da manje duva i bude toplije. Naravno užitak su prekidali česti kvarovi pa prebacivanje u prepun autobus.
I onda će neko da voli Ikarbus

Mogu ovako do popodne i da dodam ništa bolja nisu ni iskustva mehaničara iz kanala. Možda i gora.
 
Turski zbog sankcija zavrsili u gsp rumunski jer je doslo do politickog zatezanja posto se to nije placalo vec roba za robu veliko prednje staklo jel trebalo ko puskarnica da bude samo gsp nije valjao....
 
IK4 su vračeni iz Rumunije. Da nisu plačali ne bi ih ni vratili ,već bili krševi.
Rusija ?
Šoferka i treba da bude manja, gornja ivica daleko niža a da se donja ivica spusti zbog preglednosti.
 
ФАП је осамдесетих година модернизовао производњу, вршио контролу квалитета, смањио емисију штетних гасова још пре увођења Е норми и продужио радни век возила и после га неко пореди са Икарусом.
 
#3283 danas na 17, okretnica Konjarnik.
Imam jedno pitanje za Ripanjca: Kad je Ikarbus skroz ok i treba prodati Solarise, zašto onda jedno mesto (mislim da je Čenta i da je linija 109 u pitanju) plaća da im na liniji vozi Solaris? Zašto ne kažu, pa čekaj, GSP i Karaburma imaju novije vozilo, još domaće, ma milina?
Zato što je realnost da su ova vozila i ako 4 godina mlađa od Poljaka, već više rastrešena, često klima ne radi, unutra harmonika škripi, u jednom koji me vozio na 23 sam se plašio da se ne polomi prozor koliko je lupao. Sve deluje razbacano po autobusu, pozadi izolacija kod motora nikakva (neprijatno je bilo da se sedi, a bio je tipa početak decembra, malo topliji dan za to doba godine).
Nadam se novoj nabavci Solarisa i molim se da postoji neko pametan ko bi rekao da sledeća nabavka mora da bude krštena, ne mora Solaris, nek bude MAN ili ko već, samo ne Turci/Kinezi.
Btw, jako mi je drago što vidim da ima dosta ljudi kojima je pala na pamet ideja da Solaris i Ikarbus naprave neku vrstu saradnje, ma i nek se prodaju, bolje nego da propadaju, a Beograd i Srbija bi dobili odlične autobuse proizvedene kod nas.
f57292fbfee71f1aab83e95b81afe547.jpg
20fab647fe6f18e79060ea2acfabf7d0.jpg
b058de394768556b050888fd0824422e.jpg
abe2d5e7f0ea4cf23f5beff98e629a4b.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ено на 80% Солариса цвиле зглобови попут штенета, па видим то нико овде не спомиње... Огледало пристрасности у најмању руку. :evil: Хтедох да завршим причу о томе, али видим да није могуће...
By the way, да ли ће ико бити повређен због сасвим бенигног шкрипуцкања шипки и панела код Икарбуса? НЕЋЕ. Понешто и господа из ГСП-а треба да дотегну, не смеју да се заносе мишљу како ће аутобус сам да се одржава. :x :evil: Погледајте само како неки МАЗ-ови лупају и звоне, Икарбус је мала маца за оно.
Подолит? Једино њега могу да окарактеришем као неку ману вредну помена, али, као што рекох - НЕ МОРА НЕЧИЈЕ ОШЉАРЕЊЕ СТРИКТНО БИТИ ВЕЗАНО ЗА ПОЛИТИКУ (АКО ГА ИМА). Увек се нађе нека бу**ла која је спремна да злоупотреби нешто што је урађено са добром намером. Надам се да ће вам ова велика слова коначно упасти у очи.
Што се врата тиче, ту тек не треба трошити речи - добра су она каквих возача (а и неких путника, разуме се) има. Има возача који су навикли да крећу чим ошајдаре тастер, уместо да сачекају да се врата скроз затворе као у цивилизованим земљама. А неки путници? Има неких ликова који се не одвајају од седишта све док бус не стане баш на њихово стајалиште, касно резонују, мајстор већ креће да затвара врата, а они истрчавају као луди, виђао сам ја такве случајеве.
Ето вам МАН-а великог, и код њега врата могу да брљаве:
http://www.youtube.com/watch?v=mcWXM-CNOLc
Кароса:
http://www.youtube.com/watch?v=unvMoZj9uck
Вољени Мерцедес:
http://www.youtube.com/watch?v=4kqaKcvcc6c
Ваш толико силно вољени Соларис:
http://www.youtube.com/watch?v=Nsqj2gImta4
Има ту још тушта и тма сличних снимака, али да их не постављам сад све... Само, на свим овим снимцима је видљива једна ,,мала" разлика - НИЈЕДАН ОД ВОЗАЧА НИЈЕ ХТЕО ДА КРЕНЕ ДОК СЕ ВРАТА СКРОЗ НЕ ЗАТВОРЕ КАО НЕКИ НАШИ МОЗГОВИ! :evil: Толико, ако вам ни ово није довољно да размислите о свему онда стварно... :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
Доста је више, коме се не свиђају солариси нек се вози хигерима и икарбусима (ако се не запале)
 
Фићо, ниједан аутобус се неће запалити ако се правилно одржава. Ни Соларис, ни МАН, ни Хајгер, ни Икарбус. :wink:
 
Икарбус је скоро немогуће правилно одржавати јер нико није луд да издваја огромне паре за одржавање кршине осим Преста.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Videh #93 malo pre na 304,jedva ide :D
Kao i Man #3239 pokvaren kod Kaluđerice...

Kod mene na 305,2 x IK112LE, #3211 & 3212, 1 Conecto, #215 (koja odlično izgleda) i 2 Higera.
Šareno :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770950#p770950:1fobieki je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Sep 01, 2020 2:04 pm[/url]":1fobieki]Videh #93 malo pre na 304,jedva ide :D
Kao i Man #3239 pokvaren kod Kaluđerice...

Kod mene na 305,2 x IK112LE, #3211 & 3212, 1 Conecto, #215 (koja odlično izgleda) i 2 Higera.
Šareno :D
3239 povratnik na 307 i to je na prvom polasku, ne mora da znači da je u kvaru, jer je totalno van vremena, pa možda čeka da se uključi u sledećem krugu. Interesantno je da na 307 još rade 175 i 176, kao i 3222 ali na šestom polasku koji radi poslednji polazak u 23:15, a nije baš pouzdano vozilo.
 
Ja video stoji pre stanice Put za Institut ka Ustaničkoj.
I delovao da čeka servis.
#3222 jeste, nzm što tako glupo to stavljaju :/

Kod mene fali #3521 a #3524 se vratio.
 
Рипањац 405":2cpeqypw je napisao(la):
Ено на 80% Солариса цвиле зглобови попут штенета, па видим то нико овде не спомиње... Огледало пристрасности у најмању руку. :evil: Хтедох да завршим причу о томе, али видим да није могуће...
By the way, да ли ће ико бити повређен због сасвим бенигног шкрипуцкања шипки и панела код Икарбуса? НЕЋЕ. Понешто и господа из ГСП-а треба да дотегну, не смеју да се заносе мишљу како ће аутобус сам да се одржава. :x :evil: Погледајте само како неки МАЗ-ови лупају и звоне, Икарбус је мала маца за оно.
Подолит? Једино њега могу да окарактеришем као неку ману вредну помена, али, као што рекох - НЕ МОРА НЕЧИЈЕ ОШЉАРЕЊЕ СТРИКТНО БИТИ ВЕЗАНО ЗА ПОЛИТИКУ (АКО ГА ИМА). Увек се нађе нека бу**ла која је спремна да злоупотреби нешто што је урађено са добром намером. Надам се да ће вам ова велика слова коначно упасти у очи.
Што се врата тиче, ту тек не треба трошити речи - добра су она каквих возача (а и неких путника, разуме се) има. Има возача који су навикли да крећу чим ошајдаре тастер, уместо да сачекају да се врата скроз затворе као у цивилизованим земљама. А неки путници? Има неких ликова који се не одвајају од седишта све док бус не стане баш на њихово стајалиште, касно резонују, мајстор већ креће да затвара врата, а они истрчавају као луди, виђао сам ја такве случајеве.
Ето вам МАН-а великог, и код њега врата могу да брљаве:
http://www.youtube.com/watch?v=mcWXM-CNOLc
Кароса:
http://www.youtube.com/watch?v=unvMoZj9uck
Вољени Мерцедес:
http://www.youtube.com/watch?v=4kqaKcvcc6c
Ваш толико силно вољени Соларис:
http://www.youtube.com/watch?v=Nsqj2gImta4
Има ту још тушта и тма сличних снимака, али да их не постављам сад све... Само, на свим овим снимцима је видљива једна ,,мала" разлика - НИЈЕДАН ОД ВОЗАЧА НИЈЕ ХТЕО ДА КРЕНЕ ДОК СЕ ВРАТА СКРОЗ НЕ ЗАТВОРЕ КАО НЕКИ НАШИ МОЗГОВИ! :evil: Толико, ако вам ни ово није довољно да размислите о свему онда стварно... :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

Cvile na nekima, sigurno ne na 80%.
Vozim se svakodnevno sa 17 ili 31 gde su 95% slučajeva samo Solarisi tako da sigurno bolje znam kakvo je njihovo stanje. Isto tako i znam da su pojedini Japanci bolje očuvani od N serije i novih M-ova, ali da Solaris i Man krševi, živeo Ikarbus.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Добро, можда су сада подмазали неке па не шкрипе... :wink: Пре 2-3 године сам прилично често користио 95-ицу, тада је скоро сваки Соларис у који бих ушао цвилео само тако. 18-ицу сам тада такође доста често користио, и ту је било ,,шкрипавих".
Не кажем ја да је Соларис лош аутобус (премда ми је, уз чешки СОР, прилично ружан спрам осталих Западноевропљана), само кажем да нема потребе да се Икарбус толико оцрњује и да се њихови аутобуси представљају као нешто најгоре на овом свету. Има и горих, веруј ми. :wink: Међутим, чињеница је да смо те исте Соларисе и шпанске трамваје платили као Светог Петра кајгану, слободно ме можете крстити ботом због тога, поново то кажем. Да је лепо дат разуман рок испоруке, да су коришћене боље цеви и подолит, и тај чувени ИК-218 би служио одлично да смо узели 200 њих уместо Солариса. Мада, ни овако нису толико лоши мени као обичном путнику, колико их неки оцрнише. :(
И опет, кључ целе приче: понекад је намера да се нешто учини за било коју фабрику сасвим добра и срдачна (као што се чинило са Икарбусом и Мерцедесом). Међутим, ако је и било нечијег јавашлука, ни у ком случају не мора бити крив иницијатор пројекта - итекако може бити крив неко са стране, а ко је на некој битн(иј)ој функцији у фабрици :wink: Не мора увек политика бити крива за све, ми смо такав народ да чак и када неко има сасвим добру намеру, често се нађе нека сасвим тристота бу**ла да директно или индиректно ремети њено остварење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770909#p770909:2kpmzr0x je napisao(la):
Daxara » 01 Sep 2020 10:57 am[/url]":2kpmzr0x]#3283 danas na 17, okretnica Konjarnik.
Imam jedno pitanje za Ripanjca: Kad je Ikarbus skroz ok i treba prodati Solarise, zašto onda jedno mesto (mislim da je Čenta i da je linija 109 u pitanju) plaća da im na liniji vozi Solaris? Zašto ne kažu, pa čekaj, GSP i Karaburma imaju novije vozilo, još domaće, ma milina?
Zato što je realnost da su ova vozila i ako 4 godina mlađa od Poljaka, već više rastrešena, često klima ne radi, unutra harmonika škripi, u jednom koji me vozio na 23 sam se plašio da se ne polomi prozor koliko je lupao. Sve deluje razbacano po autobusu, pozadi izolacija kod motora nikakva (neprijatno je bilo da se sedi, a bio je tipa početak decembra, malo topliji dan za to doba godine).
Nadam se novoj nabavci Solarisa i molim se da postoji neko pametan ko bi rekao da sledeća nabavka mora da bude krštena, ne mora Solaris, nek bude MAN ili ko već, samo ne Turci/Kinezi.
Btw, jako mi je drago što vidim da ima dosta ljudi kojima je pala na pamet ideja da Solaris i Ikarbus naprave neku vrstu saradnje, ma i nek se prodaju, bolje nego da propadaju, a Beograd i Srbija bi dobili odlične autobuse proizvedene kod nas.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Saosećam sa tobom. :)

Danas oko 11h prođe konvoj 902 i 1006 ka Karaburmi pored Glavne Pošte. Prešao ulicu i odmah mi naišao 3284 u smeru ka Vidikovcu. Ne radi klima. Ajde danas nije bilo pretoplo pa reko da sednem u "šarage". Znači momentalno gola voda, mal krepao nisam al Ikarbus je to. Šibera na 18,75m samo dva, i to zatvorena. Osim toga ni po broju, odnosno dimenzijama prozorskih luftera se nisu baš pretrgli. Jedno krilo četvrtih vrata pravi neki zvuk kao da se nešto dole odvojilo (pretpostavljam poklopac ruke) pa treska zveckajući (utisak kao da su cela vrata raštimovana). Plus škripe prilikom kretanja i spora su. Profili oko prozora izgledaju dobro, međutim utisak kvare plastične ivice koje ispadaju iz ležišta. Harmonika ništa bolja od N serije, malo prostora za noge (ja 180). Jedino što valja na tom autobusu, ako izuzmeno dimenzije modula koje diktiraju seat pitch jeste ono što je napravio Nemac. Sedišta su dobra, mislim da su poljska - Ster. Kupuju ih i Italijani. Motor velikolitražni ne dere se, mirno radi a onolika grdosija prosto leti, čak i uzbrdo.

I onda Solaris koji toliko jako treska vratima svetlosnom brzinom pri čemu pomenuta ostaju uvek u jednom komadu treba prodati. Mislim stvarno. Pa Ikarbusova vrata bi napravila masakr da tako treskaju. Ispadali vetrobrani. Zamislite kako bi staklo izletelo na putnike. SG313 koji važe za autobuse nad autobusima ovih prostora još pre 10 godina imali porazbijana stakla na vratima, šipke iskrivljene kao da su vozili bikove iz Pamplone.

Solaris nije samo proizvođač autobusa. To je pre svega mreža posvećenih timova ljudi koji su zajedničkim naporima nešto postigli. Sa ljubavlju prema svom poslu izgradili su ime firme proizvodnjom niskopodnih tenkova za prevoz stoke jedne grdne. :D To na tesnom evropskom tržištu nije bilo nimalo lako.

Da li je moguće da Ikarbus od ovoliko komponentaša nije uspeo da skrpi normalan autobus po pristojnoj ceni?

Hübner zglobni mehanizmi, mehovi i ostala oprema
P.E.I zglobni mehanizmi i mehovi (naručioci su Mercedes, Iveco, Heuliez Bus, New Flyer, ima proizvodni pogon u Srbiji)
Schaltbau-Bode vrata
Ventura Systems vrata, Ruspa sedišta, ratkapne i ostale komponente
Compin-Fainsa sedišta, podovi i ostale komponente
Ster sedišta
Kiel Sitze sedišta

Onaj Heuliez iz Tuluza ima metalna Ruspa CitiPro sedišta. Mnogi Francuski autobusi imaju Compin sedišta, a ona što sam mislio da su italijanska ustvari su španska Fainsa, model Metropolis. 2015. su se ujedinili i drže veliki deo tržišta sedišta za urbana vozila. I Kinezi su ih iskopirali. Ima ih u Zagrebu, Madridu i skoro svakom italijanskom gradu. Naravno tu je i Ster koji izgleda više ne nudi onaj model iz Ikarbusa. Takvih je bilo dosta u Italiji.

Naravno ovo nabrojano dođe dobra šminka tako da Ikarbus treba prvo da se pozabavi karoserijom koja se ne trese, samim tim odgovara dobroj šasiji.

Urbanway CNG za Brešu je samo 21,4% skuplji od dizel Higera (kad se uzme u obzir inflacija)? U Higeru osim pogonskog sklopa imamo gomilu jeftinih kineskih kopija što nije slučaj s Ivecom. Kakva pljačka. E sad možete da zamislite da je svaki namešten tender za Ikarbus predstavljao novu priliku za obmanu i laži (o kvalitetnim vozilima). Kad se uzme u obzir zamena delova i kraći radni vek dođe skuplja dara nego mera.

Mada mi Ikarbus pod okriljem CAF-a lepo zvuči, moram priznati da bih bio presrećan da ga ga preuzme bilo koji od proizvođača sa dokazano dobrim proizvodima.
 
Otkud to da vratise sve mutante?

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
Vrh