[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629091#p629091:3fphobuj je napisao(la):
Žika » 10 Jun 2019 09:24 pm[/url]":3fphobuj]Cena Otokara pa da uporedimo sa Ikarbusom i Solarisom ?
Inače pričao sam sa par vozača koji voza Otokara i svi se slažu da je dobar bus.
Solaris je osakaćen sa DAF PR 228 motorom koji ima skromnu radnu zapreminu od 9,2 litra i 231 kW (314 KS) i skromnih 1275 Nm pri 1100-1700 obrtaja dok Otokar (i noviji Solarisi) ima MX11 motor veće radne zapremine 10,8 litara 271 kW (369 KS) / 1700 obrtaja i torq od čitavih 1900 Nm pri niskih 900-1100 i to mu garantuje daleko bolje karakteristike.
Bukurešt platio 400 komada različitih dužina (ne znam udeo modela) 98,3 miliona evra, znači u proseku 245750 evra. Rekao bih da je većina zglobna 18m (ne 18,75m kao naši), nešto 12m i mali broj 10,5m što bi trebalo da znači da je cena zgloba negde izmeu Ikarbusa i Solarisa. Kvalitet je svakako bliži Solarisu po više osnova. Poslednji M-ovi su koštali 281000, Solarisi su u momentu raspisivanja tendera bili 320000 tako da kad se uzme u obzir inflacija Kent 18,75m bi bio nešto više od 300000 s tim da je kao i IK218M nešto duži.
Mislim da su Lastini Kentovi C po svojim karakteristikama primereniji linijama na kojima voze IK218M i Solarisi jer imaju manje sedišta od M-a a veći motor od Urbina 18. Da je GSP kupovao Kent C 18,75m imali bi plastična sedišta i dva ista široka unutrašnja displeja u prrednjem delu i u zadnjem iza zgloba, šipke bi bile crvene osim zaštitnih za grejače koje bi se da su u boji ogulile od udara obućom. Na vratima bi bilo dobro da nema vipe od dve šipke a da su iste ravne kao kod Ikarbusa i Solarisa. Dakle ne bi bila na odmet određena doza prilagođavanja lokalnim potrebama.
Što se Laste tiče trebalo je naručiti autobuse sa većim brojem sedišta u motornom delu. Iza zgloba sa leve strane ima mesta još za 6 sedišta. Prostor za stajanje i kolica samo u prednjem delu. Osim toga bolje da je krov plav nego roze jer plava je boja originalne Lastine kolor šeme (u kombinaciji sa belom pozadinom).
Slika Conecta G Next Gen sa sajta Mercedes Benz Turk:
Brošura sa istog sajta.
Interesantno da je Citaro G Euro 6 sada obeležen kao C628.254 dok je Conecto G Next Gen C628.341. Citaro Facelift sa vertikalnim motorom C628.290. Zagreb ima C628.285 sa horizontalnim motorom i hladnjakom iza četvrtih vrata s tim da ima jedan stepenik. Takvi su i u Oslu. Mnogo praktičnije rešenje od M.A.N A40 na kojoj je nadograđen Ik218M. Ne možeš da se polomiš sa stepenica. Inače Mercedes je ukinuo sve ostale verzije osim one sa vertikalnim motorom. 254 je naslednik 290 iako nosi manji broj.
Vredi napomenuti da za razliku od Citara koji je unakažen Conecto sa istim motorom izgleda normalno. Malo je podignut motorni deo (samo sa leve strane). Nijje rađena ružna imitacija sa desne pa ne deluje kao budževina poput Citara. Inače Citaro C2 više liči na skarabudžen Facelift nego na upakovan E6 motor u potpuno novu generaciju vozila. Za razliku od njega novi Conecto u potpunosti opravdava svoje ime.
Što se izgleda tiče i prednja i zadnja maska prate O317 koji je i sam imao oskudnu zadnju masku u svoje vreme. Više je "mercedesovski" dizajniran nego karakondžula iz Manhajma koja je zamenila onako lepe autobuse (prva generacija, osnovni i facelift). Donji deo maski Citara nije ružan, samo nisu smeli da dužu visinu u odnosu na karoseriju niti da brljave sa krivinama oko točkova i linije prozora. Na isti način je za**ao i Solaris. M.A.N koji je svakako preterao sa staklom/crnilom (najnegativnije moguće utiče na personalizaciju kolor šema) ipak na nešto liči što je posebno uočljivo kod električne verzije. Lepo je uklopljen podignut krov. Ne deluje kao budževina.
Ikarbus na C628 šasiji sa Hübner zglob/meh kompletom, BODO vratima i novim maskama (vetrobran sličan IK103/201 prve generacije sa ivičnim staklima) uz kineski nadzor bi sigurno odudarao od svega što je do sada izašlo iz te fabrike.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629154#p629154:3fphobuj je napisao(la):
Рипањац 405 » 11 Jun 2019 08:46 am[/url]":3fphobuj]@ Express
#3226 има жуту, а #3229 плаву ИКЕА рекламу. :wink:
@ Vinča307
Како то у #3258 не туче врео ваздух, унутра је већа хладовина него у све и једном ЛЕ-у? :|
Znači ipak je 3226. Pretpostavio sam ali nisam bio siguran, nije se video broj. Ne znam zašto to dozvoljavaju, u Njujorku i Londonu brojevi moraju biti crni na belom krovu da bi se videli odozgo kada se autobusi parkiraju jedan za drugim kao trolejbusi. Ne koristim više 70 a LE izbegavam kad god mi se ukaže prilika pa zaboravio.
Inače kad smo već kod pomenutih krovnih brojeva u Njujorku se ispisuju samo brojevi dok u Londonu postoje kodovi prevoznika. Arriva je ARL, Goa Ahead Group je GAG plus garažni broj vozila samog prevoznika. Znači lupam Lastin Otokar #7260 bi bio obeležen kao LAB 7260 gde LAB označava "Lasta Beograd". Umesto ćiriličnog П na na stranama karoserije pametnije je staviti kod prevoznika uz malu providnu nalepnicu sa belim fontom ispod prozora upravljačnice. Na taj način bi se samo na osnovu koda iz više uglova znalo čije je vozilo dok bi osnovne informacije o prevozniku bile prisutne na jednom mestu.