Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ne znam zasto, ali u poslednje vreme dosta solo primeraka primeceno na 27-ci. 27E kompletan solo, 27-ca klizi ka tome.Veselo bas.
Karaburci I Mirijevci srecno.
 
Али ти имаш на Карабурми 16, 23 и 25, а са друге стране 27 и 27Е, нормално је да се возила пропуштају, па знаш ли како је на 95?
 
Линије ка Карабурми су подједнако катастрофалне као и 95. 27 се напуни још на Теразијама, и испразни се тек до Витезова Карађорђевих звезда. Што се тиче 95, да има памети, скратили би је од блока 45 до Дунав станице и појачали 96 и 43 са пар возила.
 
Па Миријевци су сами изгурали политички (проверио сам неке ствари) 25П и 74 својевремено, уместо да су им направили крштену линију до Дунав станице, али уместо тога добили 2 монструм линије!
 
Тачно тако, имају сплет линија које круже около-наоколо и то већином са соло возилима. Мада фале ту и крштене саобраћајнице. По мени нема смисла да линија која се спусти Миријевским булеваром у Вишњичку (25П и 74) не иде право у Деспота Стефана ка центру уместо што се пење ка Омладинском и иде ка Вуку. Уствари најлогичније би било испреплитати 27Е и 25П, да 27Е из Деспота Стефана настави право Вишњичком па Миријевским булеваром ка Миријеву, а 25П да иде преко Драгослава Срејовића.
 
Gde god postoje tehnicke mogucnosti, treba da ide zglob. Od toga nema nista definitivno u skorije vreme. Definitivno ni 27, a ni 27e nisu NIKAKO za solo bas.Veliki deo gornje Karaburme upravo koristi ove dve linije, koje su iz godine u godinu sve gore. Generalno najvise su osakecene najjace linije koje drzi Karaburma( 16,23,95), gde je u poslednjih par godina stanje ocajno i gde je osetno manje vozila.Ni ono sto je na papiru, nije moguce realizovati u praksi. Nekada je okretnica Karaburma 2 vrvila od autobusa, a danas je pusta .
 
Нуђено им је да имају линију од Дунав Станице преко Омладинског Стадиона, и Мије Ковачевића до Вишњичке, одатле као 25П и 74 до Миријева , они то нису хтели, јер су се надали политички да могу да боље од тога добију, ето шта су добили, а нико у ствари није, јер уместо једне тангенцијалне, добио си две дијаметралне монструм линије, које ничему не служе!
 
Vrlo često prolazim kroz Mirijevo poslednje dve godine, i moram reći da im prevoz uopšte nije tako sjajan i pored velikog broja linija. Sve sama solo vozila, plus i ne baš tako dobri intervali sleđenja na pojedinim linijama. Naselje je dosta veliko i sve više se širi, pa postojeći kapaciteti mi se i ne čine dovoljnim. Produženje linija 25P i 74 jeste pogrešan potez, a da su pritom ukinuli 27L, koji je mogao da iskoristi na tom delu Mirijeva. I jedna linija sa dobrim taktom je dovoljna za Mirijevski bulevar, a dobar takt podrazumeva nailazak vozila na bar svakih pet minuta. Mnogo se stambenih objekata gradi na tom potezu i činjenica je da su i 25P i 74 prepuni tokom špica, a i u ostatku dana imaju vrlo dobru popunjenost. 74-tka je baš dugačka i previše kruži, a i 25P je previše razvučen od produženja. Ne znam dal bi bilo pametno 27E pustiti Mirijevskim bulevarom umesto dve pomenute, s obzirom da je i 27-ica opterećenja na svojoj sadašnjoj trasi i sad kad dobar deo trase deli sa 27E. Definitvno je to trebala biti neka nova linija, ili produžena 27L, koja je mogla ići Bulevarom despota Stefana, umesto do Vuka. Jedino je problem što je okretnica na Trgu planirana za izmeštanje, pa pretpostavljam da bi i ona morala ići do Novog Beograda. Čak i da okreće kod Vuka, verujem da bi i to bilo bolje rešenje od produžavanja linija 25P i 74. Bila bi poprilično pouzdana, a i prolazila bi dobre presedačke tačke.
 
Kakav god da im je prevoz , tj. koliko god da im je loš , opet je bolji nego u mnogim naseljima. Jeste da su neke stvari rađene pogrešno , i da je moglo bolje , ali isto su za neke stvari i sami krivi , jer su insistirali na istim. Sad nema svrhe kukati za prosutim mlekom. Na kraju krajeva , uveliko osećamo širom grada lepotu solizacije gradskog prevoza , koja sa ovom novom nabavkom ima da dostigne vrhunac. Ali ako se i dalje bude tako nastavilo , uskoro ćemo morati da za relacije koje su kraće , da potrošimo vremenski kao da putujemo od Lazarevca do centra grada , jer nećemo moći da uđemo u pretpani bus. Evo baš sam se pre neki dan vraćao kući i spazih u Braće Jerković dva solo busa na 50 , jedan iza drugog , u smeru ka Ustaničkoj. Ne zna se koji je bio puniji. Čak i igla teško da bi mogla da se provuče. A tamo sam se zatekao samo zato što sam na stanici Šumice (smer ka gradu) video jedno 50 - ak ljudi koji su čekali 17 ili 31 , jer sam zakjljučio da bih teško mogao da uđem i ko zna koliko još bih čekao. Zato sam pokušao da se sa 29 prebacim preko Plavog mosta i sa 18 dobacim kući. Ni u Braće Jerković nije bila ništa bolja situacija , tako da sam morao da odustanem i od 18 , a u 26 sam jedva nekako uspeo da uđem na prvoj stanici od okretnice. Na 50 nisam ni računao , jer sam u startu znao da neću moći da uđem.
 
Stoji da im prevoz nije loš u poređenju sa pojedinim naseljima u Beogradu, ali isto tako ima i primera gde je prevoz neuporedivo funkcionalniji u poređenju sa Mirijevom. No, to ponajviše zavisi od toga dal je naselje prolazno, da tako kažem, ili pak čini krajnju tačku za određeni deo grada. Za Braće Jerković se slažem. Ne zna se koja je linija gora od onih koje si spomenuo, 18, 26 ili 50. Non stop pune i sa čestim ispadanjima iz turaže. Zglobna vozila nam sve više nedostaju, pa evo i ja viđam solaće na linijama kakva je 23-jka, 65-ica i slične. Novi Beograd je Karaburmi poslao nešto starih solo Ikarbusa, tipa 103 i 112N, nadam se ne u zamenu za zglobne M-ove koje bi mogle poslati u Zemun. Neverovatno je koliko je u nekim domenima gradska vlast neorganizovana i kratkovida.
 
Ma jok, 10ka je divno vozilo, svi treba da uzivaju u voznji i budu srecni sto imaju tu privilegiju.
 
Čestitke za Vučićevo glasilo tek su danas posle nekoliko godina to primetili,alal im vera!
 
Kosmaj prinovljen novobeogradskim leševima pokazuje Vesiću&Co. kako 464 na 53 u Kirovljevoj čeka servis...ili vuču.



Ljudi moji kad ispadne solo na ovako poremećenoj liniji sa preopterećenim solo autobusima momentalno zavlada haos.

Divno. Umesto da autobus vozi putnike kamion će da vuče autobus. Onda prekomanda sa druge izazove domino efekat koji se oseti i na drugoj liniji. A ta linija, pretpostavljam 89 nije ništa bolja. Možda je bilo ispada i na njoj danas. Bruka i sramota.
 
Treba više da se ratosiljaju tih odrpanih starih 103ki. Sramotno je za grad da po ulicama voze iskrivljena i deformisana vozila.
Video sam sve i svašta po svetu ali nigde u Evropi nisam video da neko održava flotu konstrukcijski deformisanih krntija na ulicama.

Sve ostalo - pukotine, štroku, štap-i-kanap i selotejp rešenja, kanibalizacije, arlaukanje, dimne zavese, trule podove, izvaljene prozore... sve to mogu da svarim. Navikne se čovek na haos i disfunkcionalnost posle dovoljno vremena života u Srbiji. Ali ovo da puštaju deformitete na ulice... e to je već stvarno previše.
 
Фале зглобна возила на многим линијама реално.
 
Јесте, али не може Раковица на две зглобне линије. Мора још нека или 53 или 89 пошто неће тако скоро зглоб на 37.
 
Најбоље би би било када би могле све (и по питању броја зглобних возила у возном парку и по питању могућности инфраструктуре).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629494#p629494:14spltlu je napisao(la):
solecar » Sre Jun 12, 2019 11:25 am[/url]":14spltlu]Kakav god da im je prevoz , tj. koliko god da im je loš , opet je bolji nego u mnogim naseljima. Jeste da su neke stvari rađene pogrešno , i da je moglo bolje , ali isto su za neke stvari i sami krivi , jer su insistirali na istim. Sad nema svrhe kukati za prosutim mlekom. Na kraju krajeva , uveliko osećamo širom grada lepotu solizacije gradskog prevoza , koja sa ovom novom nabavkom ima da dostigne vrhunac. Ali ako se i dalje bude tako nastavilo , uskoro ćemo morati da za relacije koje su kraće , da potrošimo vremenski kao da putujemo od Lazarevca do centra grada , jer nećemo moći da uđemo u pretpani bus. Evo baš sam se pre neki dan vraćao kući i spazih u Braće Jerković dva solo busa na 50 , jedan iza drugog , u smeru ka Ustaničkoj. Ne zna se koji je bio puniji. Čak i igla teško da bi mogla da se provuče. A tamo sam se zatekao samo zato što sam na stanici Šumice (smer ka gradu) video jedno 50 - ak ljudi koji su čekali 17 ili 31 , jer sam zakjljučio da bih teško mogao da uđem i ko zna koliko još bih čekao. Zato sam pokušao da se sa 29 prebacim preko Plavog mosta i sa 18 dobacim kući. Ni u Braće Jerković nije bila ništa bolja situacija , tako da sam morao da odustanem i od 18 , a u 26 sam jedva nekako uspeo da uđem na prvoj stanici od okretnice. Na 50 nisam ni računao , jer sam u startu znao da neću moći da uđem.
50-ica duž svoje trase dosta upada u zastoje a i koristi je veliki broj ljudi. Međutim, na redovnost te linije, osim zastoja, značajno utiče i činjenica da se dosta vozila sa te linije upućuje na potez 300. Juče kad sam se vraćao iz škole, na Ustaničku je došao Unacop na liniji 303, a u isto vreme je krenuo autobus M&m trans-a na liniji 306. Kasnije sam video još jedno vozilo Unacop-a, samo na liniji 307. Danas u jutarnjim satima Unacop na liniji 305, popodne na 302. Bilo je slučajeva da se u isto vreme sa 50-ice isključi tri vozila koja se pošalju na potez 300. Komplikovana trasa, često ispadanje iz reda vožnje, često isključivanje vozila sa te linije i njihovo angažovanje na druge linije, prave od 50-ice jednu od najnepouzdanijih linija u gradu. Koristim je samo od Šumica do Ustaničke, ako mi pre toga ne dođe 308.
 
To će se rešiti kad dođu Higeri. Oni će krenuti da dolaze za oko mesec dana

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Danas mi na 50 naišao privatni IK103 (najnovija verzija).

Njiše se kao kakvo nestabilno plovilo, klima ne radi, od opterećenja puca po šavovima i povrh svega ima hladnjak s leve strane kao kod niskopodnih. Onoliko prostora ispod i pored vrata (Conecto 2005 ili IK112/218M ili Citaro neke verzije) i oni se usude da progutaju prostor uz postavljanje furune bez dobre izolacije koja nema nikakvu šipku.

Nemaš za šta da se uhvatiš. visio sam bukvalno. Bilo je pakleno i to u privatnom.

Nisu smeli ovo raditi sa solo autobusaima. Jesu potrebni ali u daleko manjem broju. Da su kupili zglobne Zemunu, Novom Beogradu i Karaburmi isti bi oslobodili dsvestakečeve koje Kosmaj može da održava pa bi mogli izbaciti privatnike sa 50. Naravno dok ne reše problem horizontalnih i vertikalnih krivina na trasi radi eksploatacije pušera. Nemaju šta da doniraju Kosmaju osim solo leševa jer isti prvo treba da dobije gomilu solo Kineza (krševi da služe do stizanja novih) plus što oni sami (NBG, Karaburma, Zemun) nemaju zglobne ni za porivanje svojih linija jer štetočine misle da je potrebno samo 130 zglobnih u roku od 8 godina (oko 16 godišnje).

Ništa se ne sekirajte, kad se otvori metro skratiće se linije, pritom do tada će se raspasti sve - i solo i zglobno. Onda će da uzmu normalne zglobne autobuse, solo samo midibus 8m sa normalnim točkovima (Urbino 8.6 i slični) a privatni solo trovrataši neće biti ni potrebni.

Conecto G u Temišvaru, slika sa http://benz-adji.blogspot.com:

the-new-mercedes-benz-conecto-g-buses-for-ratt-3.jpg


Obratite pažnju na šipku kod motornog dela. Za to što naša vozila nisu ergonomska nije kriv Ikarbus već štetočine koje raspisuju tendere. Nisu kadri da traže određene ergonomske uslove ni za mesto vozača a kamoli nešto što utiče na praktičnost putničkog salona. I ne znam zašto na tenderu ne traže maksimalnu dozvoljenu temperaturu u zoni motornog dela? To je mana svim ikarbusima. Loša toplotna izolacija. Da su postacvili uslove Ikarbus bi bio primoran da problem sa postojećim modelima otkloni u nekom razumnom roku.

Novi Conecto ima stepenice zbog previsoko postavljenih sedišta (nešto su ugurali ispod što je posledica ugradnje glomaznog euro 6 motora koji izbija i na krov i u salon) isto kao i Citaro, uz to plastika kutije hladnjaka je zaobljena - ne povlači se iznad kutije motora pa ravno gore i onda koso da bi ispratila liniju spajanja plafona i bočnih ploča. Sada više liči na Ikarbus.

Stara verzija sa priložene slike ima idealne karakteristike enterijera za koncept sa vertikalnim motorom i hladnjakom u levom zadnjem ćošku. Zaboravi da spomenem da i Otokar kao i ovaj Conecto ima debelo sedište iza zadnjih vrata kako bi se sprečilo trpanje trećeg što za posledicu ima otežan pristup najdaljem sediptu do prozora tj. opet lošu ergonomiju.
 
Znali mi neko reći otprilike koliko ukupno GSP ima vozila,koliko kojih i otptrilike gde su raspoređeni?
 
Vrh