Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Конекто или ти О345 МБ је за преоптрећене линије на обали Саве положио тест, јако једноставан аутобус за гужву, пре свега што се унутрашњости тиче, може бога оца да натовари... Па ко се од вас сећа соло и зглобних Манова из Словеније? Немојте ми рећи да нису положили тест издржљивост 90их година на 16, 65 и 95? Пуштала је Карабурма кратког Мана на 16, он у Похорској пун ко чеп, али стабилан и шпилује на путу, сећам се 833 на 65, дошао тада неки нови Икарбус деведесет и неке да се замене за смену, возач му није дао никако... Обожавао сам интересантан звук тих Манова, нарочито када му се негде пробуши ауспух па такав осећај да ми неко понуди, 3 гајбе ладног Зајечарца о мој трошак мислим да би мало било... Уосталом, појединци су ме натерали на носталгију, а једноставно као матора излапела старкеља од 3 банке не могу вам описати тај осећај, да ме сад неко врати у та времена...
 
Na 307 su od skoro počeli da guraju gb. 20 na 307. To vozilo pod hitno u rashod, stvarno je sramota šta vozi. Džabe ga šalju za šihtu kad ga autobus iza uvek prestigne koliko je spor. Gb. 2 je za njega mašina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608692#p608692:8170ulaa je napisao(la):
Expert » Čet Mar 14, 2019 11:24 pm[/url]":8170ulaa]
Рипањац 405":8170ulaa je napisao(la):
Ма шта ми наприча?! :notok:
Теби је 5 година стар аутобус исправнији од оног старог 2 године?! Причај ти шта хоћеш, али ми подно Авале смо ПРЕЗАДОВОЉНИ како ЛЕ, тако и М серијом. Мени су чак бољи и лепши и од "Солариса". Крај приче!
Што неко својевремено овде написа - чудни су ти "Икарбуси" на другој обали Саве.
@ direktor
По мом мишљењу, најбоље би било ремонтовати "Конекте" из 2005. године (они са великим хладњаком позади), као и све ИК-103 из 2006. Остало, дакле - све ИК-101/103 од 1996. до 2001., све преостале МБ О405, све ФАП-ове и "Мутанте", као и 80% "Конекта" из 2003. у Железник, па у Смедерево за нови метал.
Ево и неке слике од мене, #48 који већ више од месец дана мења #3221 на 407. :violina:
УРБИНО 18 је квалитетнији од ИК112М и ИК218М. Биће квалитетнији и кад напуни 10 година.

Osim namene mislim da nema mesta poređenju. Urbino kvalitetno projektovan i urađen autobus.
 
Aли га никад неће видети на линијама потета 300 и 400, тако да је њима за сада врхунац 112ЛЕ/М, до доласка ових нових 240 солаћа.
 
Nisu samo Karaburmini, ima ih nekoliko i sa Novog Beograda. Crko im je taj neki senzor i na displeju instrument table pise "GRESKA PROCISCAVANJA SISTEMA IZDUVNIH GASOVA". Taj senzor je dosta skup i pitanje je da li ce ga nabavljati. Motori rade na "SAFE MODE" sistemu.
 
NOx senzor je u pitanju, samo više i nisam siguran dal je onaj pre, ili posle katalizatora. Bilo je već priče o tome.
 
Drugim rečima, sada nas truju još više?
 
Evo premijerno #898 u crvenom izdanju, danas na 15 :)

k3djG1w.jpg


W69w1w3.jpg
 
Koliko znam, NOx senzor detektuje količinu azotnih oksida, ali ne utiče na njihovu količinu u izduvnim gasovima. Izloženi su velikim temperaturama, pa verovatno zbog toga i ne mogu da traju naročito dugo. Sam SCR kao sistem je i dalje aktivan kod svih Solarisa, i uredno koriste aditiv Ad-Blue, ako se nešto u međuvremenu nije promenilo. Dal baš svi i dalje zadovoljavaju E5 normu ne bih znao, al znam da se nije razmišljalo o uklanjanju katalizatora i senzora, odnosno, o eventualnoj deaktivaciji celog sistema, što verovatno i nije baš jednostavno uraditi, a pretpostavljam da bi se morao reprogramirati i ECU. Ne sećam se koliko košta jedan senzor, a ima ih po dva komada po autobusu. Nisu baš tako naivna stavka za toliki broj autobusa, a teško da mu se može naći neka zamena, odnosno, od budženja nema ništa.
 
Nije baš ni malo. Pa ti autobusi su 6 godina stari u septembru mesecu, mora se nešto i uložiti u njih, a kod nas uz gorivo naše, uz ad blue koji nešto ne verujem da se sipao, bar ne u praksi, dobro su i izdržali.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
NOx senzor je bitan zbog ubrizgavanja uree u izduvne gasove i lako se vara elektronika da je spoljnja temperatura u minusu. Tad sistem ne radi i autobus normalno vuče.
 
becks89":1mmcmpw7 je napisao(la):
Nije baš ni malo. Pa ti autobusi su 6 godina stari u septembru mesecu, mora se nešto i uložiti u njih, a kod nas uz gorivo naše, uz ad blue koji nešto ne verujem da se sipao, bar ne u praksi, dobro su i izdržali.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka

Dok sam ja radio na Novom Beogradu, Ad-Blue se sipao redovno, što će reći do pre dve godine. Ne znam dal se i sad sipa, već mogu samo da pretpostavim. Bez aditiva su, takođe, palili grešku izduvnih gasova, što je, opet, značilo i aktiviranje Safe mode-a. NOx senzori crkavaju odavno, ali su i bili menjani na početku. Sad ih očigledno više nema, a dal i kad misle da ih nabavljaju, teško je i pretpostaviti.
 
Sipa se redovno Ad-Blue. Od prvog dana do danas. Drugaru su skoro menjali pumpu za Ad-Blue i pre izvesnog vremena i NOx senzor. Znači ima delova samo treba neko da poruči.

Od ovog crkava NOx senzor

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608896#p608896:2pqd1cgf je napisao(la):
Kesha » Pet Mar 15, 2019 7:54 pm[/url]":2pqd1cgf]Koliko znam, NOx senzor detektuje količinu azotnih oksida, ali ne utiče na njihovu količinu u izduvnim gasovima. Izloženi su velikim temperaturama, pa verovatno zbog toga i ne mogu da traju naročito dugo. Sam SCR kao sistem je i dalje aktivan kod svih Solarisa, i uredno koriste aditiv Ad-Blue, ako se nešto u međuvremenu nije promenilo. Dal baš svi i dalje zadovoljavaju E5 normu ne bih znao, al znam da se nije razmišljalo o uklanjanju katalizatora i senzora, odnosno, o eventualnoj deaktivaciji celog sistema, što verovatno i nije baš jednostavno uraditi, a pretpostavljam da bi se morao reprogramirati i ECU. Ne sećam se koliko košta jedan senzor, a ima ih po dva komada po autobusu. Nisu baš tako naivna stavka za toliki broj autobusa, a teško da mu se može naći neka zamena, odnosno, od budženja nema ništa.
470 evra po komadu.
 
Koliko se povećava potrošnja u safe modu?


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Malo humora iz menze

54256562_2272692006390204_6343896494122205184_n.jpg


Odem u menzu da jedem posle 5 punih godina i uzmem ovu Bečku (nazovi) šniclu, rekoh može neka salata, kaže nema, a ovaj krompir što ide uz ribu jel može malo toga. Ne može... ok odem na kasu dam karticu, uzmem pribor, rekoh jel’ može nož? Nema kaže, reko cime da sečem šniclu? Kaže on “Grizi je” :bash: smejali smo se oboje, a i putnici u autobusu malopre kad sam ispričao kolegi koji me vozio :laugh:
 
Koliko ih košta ovaj jedan obrok? Neverovatno mi je da ne mogu da organizuju normalne obroke i ceo sistem. Pa samo da skoknu u studentsku menzu vide kako to funkcioniše. Mi za 72 dinara (budžet) dobijemo više nego pristojan ručak, supa/čorba, glavno jelo, salata i dezert, plus hleb ko želi, i to crni ili običan (ima izbor). Uz sve to, posebno se sprema i posan obrok koji se dobija na zahtev. I sve to funkcioniše kako treba, uz studentske kartice i žetone, pribora ima za sve. Neverovatno mi je da državno preduzeće ne može da organizuje nešto kako treba, za svoje radnike i da im da normalne uslove.
 
Skoro je bilo trovanje hranom koje se zataškalo.
Što se tiče cene morao bi da se raspitam , mada Keša bi trebao da zna iznose obroka.
 
Ne znam ništa o slučaju trovanja hranom, a lično nisam nikada jeo u menzi, pa nisam bio voljan da pokrenem tu praksu samo zbog uvođenja bonova. Nije uopšte ni bilo potrebe za tim, al šta je tu je. Bonovi se bar mogu iskoristiti za kupovinu suhomesnatih i mlečnih proizvoda, kao i smrznutog peciva, što inače čini i većina vozača. Ne kažem da je hrana loša, već sam jednostavno imao prilike da uđem u restorane nekih drugih državnih firmi, gde je to sve na jednom mnogo višem nivou. Tačne iznose obroka ne znam, ali otprilike su porcije sa mesom, nekim kuvanim jelima, i možda salatom u visini jednog bona, što će reći oko 140 dinara.
 
Moje iskustvo je bilo svaki put posle obroka u menzi imao sam probleme sa stomakom. Prestao sam da jedem i dok sam radio šihtu kupovao sam bonove i vodio kolege na ručak u Lastu. Tamo je hrana bila daleko bolja, kvalitetnija i raznovrsnija. Čak je i moglo da se kupi žestoko piće što mi je i danas neshvatljivo obzirom da su saobraćajno preduzeće (to je bilo pre 20 godina). I tada je bilo popriličnih trovanja (koje sam izbegao dobrom taktikom) pa posle rokade radnika u menzi. Praksa koliko čujem se nastavlja, kolege poznanici mi se žale čak je u Kosmaju ponovo bilo uvećano korišćenje Zeva papira.
 
Vrh