Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 284 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,0%

  • Ukupno glasača
    299
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608013#p608013:2sbphazx je napisao(la):
Mitroslav » Tue Mar 12, 2019 9:15 pm[/url]":2sbphazx]Malo kasnim,ali ajde.Vidim nabavljaju 70 solo autobusa.Mislim da su nama mnogo potrebniji zglobni autobusi!Mislim naravno trebaju i solo,ali ne samo 70.Pa ako misle da će ih to spasti onda se grdno varaju.Procena da treba oko 120 (pa možda i više)autobusa(32E,102,104,107,202,301,303,303,304,305,306,307,308,403(mada samo nekoliko jer uglavno saobracaju novi IK 112),404,405,406,407,408,409,602,603,604,606,607 i neke linije sa poteza 700).Znači 70 sigurno ne bi pokrilo potrebe.A sad tek dolazi na zglobne koji treba oko 150(možda malo manje ali lična procena):
25(Mislim da može zglob jer su ranije vozili a ako ne može onda na sprat),26(Ovde ne može zglob ali može autobus na sprat),27E,35(Ovde ne treba celog dana ali je potreban u špicu),37,42,45,46,50(mislim da zbog par krivina ne može zglob mada nisam siguran,ali opet ako ne moze zglob mogli bi autobusi na sprat),53(ovde čak ne bi morali svi zglobni već pola solo pola zglob(pola zglobnih bi dobili tako sto bi uzeli od 52,a njima dali solo),58,59,71,94(nekada su vozili)302).
Мики ти као возач кажеш да на 604 треба соло? Можда ван шпица, али 90% дана је зглоб препун ка Сурчину већ на Козари, тако да боље не 604 као соло... Што се 94 тиче, зглоба по Реснику провлачити, а има пре саме окретнице кривина где соло једва иде...
 
Маз 203 је далеко испред, Лиаз 5292 и није лош
Добри су мало морген, оба су дизајном у неким раним деведесетим, МАЗ-еви су у 95% случајева растрешени до зла Бога, Отокар је за 5 класа бољи од оба. Док не почну да уграђују застакљена врата уместо дааааавно застарелих металних као и сви реномирани произвођачи и док не осавремене унутрашњост, нема ту приче о модерном аутобусу!!! Многи заборављају да јавни превоз чини својеврсан лични печат града и умногоме утиче на привлачност града међу турстима. А то се аутобусима таквих шрафцигер-произвођача не постиже. Немамо за Мечке и МАН-ове, али немојмо да се срозавамо на ниво некакве паланке. Укратко, МАЗ и ЛиАЗ - тешке кичерозе од аутобуса. :blah: :notok:
 
Мени и даље није јасан онај моменат са неуграђеним предњим седиштима на новим Лиазима код приватника.
 
Gaspar18":14oiv4no je napisao(la):
То што фале шипке је смешно, јер тако је купац хтео!
А у случају М серије из Икарбуса то није био случај?

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Ти Шоми не капираш да је Икарбус мртав одавно, вучеш га ко цркотину, па кад му пружиш прилику не искористи је, шта је преостало? Па катанац, јер кад је и Звезда у баскету метнула што је проблем Икарбус?
 
Нешто се размишљам, набавком 240 соло возила постоји могућност да Земун (наравно неће све у Земун) постане дргуги соло погон јер неком логиком пошто сада нису узели зглобове имам осећај да ће олиндране распале ИкарКРШеве од Н серије до обичних 218 и М серије пребацити и вратити у своје матичне погоне и тако "реше" део проблема са зглобовима. На тај начин би купили мање зглобова.
 
То је лоша идеја, већина линија које држи (и које је некада држао) Земун захтевају зглобна возила.
 
Јесте лоша, мада ме не чуди да тако нешто спремају.
 
Zamjen cijeli kosmaj plus ikamerci i po koji niskopodni solo ikar i eto 280 buseva sredjen jedan pogon
Onda ostatak kosmaja odvojiti sta je za muzej sta za froncle .sta za raspodjelu drugim pogonima i nesto izremontovati sto vrijedi ...
 
Значи за Космај је решење донација из иностранства, 5 година старо, како би ЛЕ и М серију послао у унутрашњност, а из печалбе узео 5 година стар Конекто нископодан, гарант у 100Е да се кладимо да га мање наплатиш, у односу на било који нов Икарбус? Аман престаните да живите у купујмо домаће бајкама... Готово је са Икарбусом, схватите то... Вечерас је последњи 89 радио Конекто 168, који има 15+ година рада, али га се сећам са 50, прав ко стрела, а мене на 610 возили 308 и 354 којима се каросерија од других врата савила као банана... Немојте ми причати да и то мора да се прогута од Икарбуса? Прва серија Конекта је у питању и исто годиште као поменути двојац са 610, и једноставно је немогуће да Конекто истог годишта по каросерији је прав ко пушка, а Икарбус није... Мало реалности није на одмет! Уосталом, опет понављам, за 89 је најпрактичнији аутобус О345, јер људи који користе ударне поласке који раде 154, 168 и 195 зависе од њих... Нажалост...
 
Ма шта ми наприча?! :notok:
Теби је 5 година стар аутобус исправнији од оног старог 2 године?! Причај ти шта хоћеш, али ми подно Авале смо ПРЕЗАДОВОЉНИ како ЛЕ, тако и М серијом. Мени су чак бољи и лепши и од "Солариса". Крај приче!
Што неко својевремено овде написа - чудни су ти "Икарбуси" на другој обали Саве.
@ direktor
По мом мишљењу, најбоље би било ремонтовати "Конекте" из 2005. године (они са великим хладњаком позади), као и све ИК-103 из 2006. Остало, дакле - све ИК-101/103 од 1996. до 2001., све преостале МБ О405, све ФАП-ове и "Мутанте", као и 80% "Конекта" из 2003. у Железник, па у Смедерево за нови метал.
Ево и неке слике од мене, #48 који већ више од месец дана мења #3221 на 407. :violina:
 
Gaspar kako kriva linija krova utice na tebe osim sto ti bode oci i estetski pravi problem
Zivje ikar umro nije jos ce da se kupuje ...
 
Pa, prvi je GB48 sa slike gore imao baš spušten zadnji prepust. Nimalo naivna deformacija karoserije sa kojom je dosta dugo radio. Vidi se da je na remontu koliko toliko doveden u red, ali je deformacija i dalje vidljiva. Korozije na ključnim mestima više ne bi smelo biti, a manji defekti nemaju nekih naročitih ograničenja po pitanju upotrebljivosti vozila. Mnogo se čeka sa remontom, i to je najčešće problem. Kad se uradi na vreme, može biti i dugi niz godina poprilično prav i utegnut. Ikarbusi, zbog ne baš preterano čvrste karoserije, a to se prevashodno odnosi na 103-jke, daleko više pate od lošeg održavanja. Do deformacija bi dolazilo znatno kasnije, i sigurno da bi manje bile izražene da se trapovi održavaju ispravnim na prvom mestu. Tu su još i problemi sa nivelacijom visine, što automatski znači nepravilnu raspodelu mase, odnosno, velika opterećenja se često prenose na samo jedan deo konstrukcije. Ventili, jastuci, creva, pa i kompresori na kraju, moraju biti uvek ispravni, a to naravno nije slučaj. Generalno, srednjepodni Ikarbusi nemaju nekih naročitih nedostataka po tom pitanju za razliku od N serije iz 2008 godine. Skoro smo imali fotku GB490 poprilično izdignutog prednjeg dela. To karoseriju izlaže poprilično velikim stresovima.

Što se pominjanje serije 103-jki iz 2006 tiče, većinom nisu iole ozbiljnije sređivane, pa su neke od njih baš dobrano popustile u svakom pogledu. 773 je baš deformisan i odavno zreo za remont ili rashod, dok je, recimo, 296 relativno solidan, pošto je pre par godina sređivan na Dorćolu. Jednostavno, trebali su svi biti urađeni pre dve tri godine, jer su to, generalno gledano, dosta dobri busevi. Sad je već i pitanje šta se od te serije uopšte i isplati sređivati. Mutanti su urađeni na vreme sa druge strane. Većinom su dosta dobri po pitanju sveukupnog stanja karoserije i FAP-ove šasije. Po meni, nisu još za bacanje, al bi im se morao uraditi remont kompletne mehanike, mada su nabacili baš veliku kilometražu u većini.
 
Ne treba baš 80% Connecta iz 2003 u rashod.. Na 307 su sasvim solidni 161,163 i 165, u rashod treba da ide 155 koji 2 dana vozi, pa ga neko vreme nema i menja ga raspali 62, koji ne može da izgura dan bez kvara. Možda još i 177 može za rashod.
 
494 липсао у Жаркову. Скроз је спуштен са десне стране и дошао је камион да одвуче канту.
 
89 najverovatnije.495 tkdj teska kanta kada je bio na 57 isao je 7 km/h u K.Viseslava :mrgreen: .Treba im remont vidim da su svi iskrivljeni i malo mehanika da im se sredi
 
@ Kesha
Слажем се за #773, буквално изгледа као кифла.
Иначе, јако лепа сећања ме вежу за ту серију ИК-103/ИК-201. Чак сам их више волео него ли Н серију из 2008. Наиме, када су почетком 2013. стигли у Космај, били су појам квалитетних аутобуса. Једног јутра, идући тако у школу, гледам и не верујем - #493 се спушта низ Чаршију на линији 405. Прво сам мислио да је прекоманда са неке линије у граду, кад, враћајући се, улазим у #494 и схватам да има ту неких тумбања. А унутра све чисто и миришљаво, као у апотеци. А неколико месеци касније, хаос. #493 и #494, оба редовњака на 405 тада, већ у септембру су били разваљени до максимума! Нисам могао да их препознам, при спусту низ Чаршију мотор #494 је јечао као авионски, углавном, успели су да их развале невиђеном брзином. Касније је, чини ми се 2014. или 2015. #494 био задужен на 2/407, где се задржао доста дуго као редовњак, све до средине 2017. ако се не варам. Тада је већ био гомила гвожђа са путничког аспекта, бучан, растрешен...
Укратко, фасцинантно је шта су успели да направе од тих врло квалитетних возила.
 
Da, novobeogradske 103-jke su stvarno bile u odličnom stanju po dolasku u Kosmaj. Ako se dobro sećam, 494 je jedno vreme bio redovan i na 408-ici. Nisu ni one sa Karaburme bile loše. No, nebriga, problemi u SP Kosmaj u to vreme, malo zahtevnije trase linija na koje su bile prebačene, brzo su od njih napravile nešto što se više nije moglo prepoznati. Kao što već rekoh, osetljiva karoserija u kombinaciji sa jakom nogom na gasu, plus neodržavanje, i imamo danas to što imamo. Njih pogoni MAN-ov motor D2866LUH24 od 310ks, čak 50ks više u poređenju sa prethodnim 103-jkama, a tu je i nimalo naivnih 1400Nm obrtnog momenta. Isti motor pogoni i zglobne Japance. Kad spojiš laganu karoseriju i odličan prenos, dobiješ jako brz autobus kojeg su, očigledno, vozači voleli da gaze. Ne čudi me što su upravo na 405-ici razvaljene, jer tada još put nije komplet bio urađen, plus pružni prelaz koji je malo uzdignut, i takav da ga treba preći što manjom brzinom, a kako sam mogao čuti od pojedinih kolega vozača, nisu se baš svi trudili da malo poštede te autobuse u takvim uslovima. Al šta da se radi sad. Nije da se ni do sad nisu naradile. 13 godina rada i nije baš malo u našim uslovima, tim pre što su se i dosta tumbale po linijama i često menjale vozače. Godinama su imale radovna zaduženja, i na Karaburmi i na Novom Beogradu, a to je prvi preduslov za pouzdan i dugotrajan rad.
 
Ti autobusi su već godinama teške kante i zreli su za rashod. Dobro je što su stavili 3254 na 307 pretprošle godine i od tad je sklonjen 497 koji sada radi na 302
 
Рипањац 405":203lo1ua je napisao(la):
Ма шта ми наприча?! :notok:
Теби је 5 година стар аутобус исправнији од оног старог 2 године?! Причај ти шта хоћеш, али ми подно Авале смо ПРЕЗАДОВОЉНИ како ЛЕ, тако и М серијом. Мени су чак бољи и лепши и од "Солариса". Крај приче!
Што неко својевремено овде написа - чудни су ти "Икарбуси" на другој обали Саве.
@ direktor
По мом мишљењу, најбоље би било ремонтовати "Конекте" из 2005. године (они са великим хладњаком позади), као и све ИК-103 из 2006. Остало, дакле - све ИК-101/103 од 1996. до 2001., све преостале МБ О405, све ФАП-ове и "Мутанте", као и 80% "Конекта" из 2003. у Железник, па у Смедерево за нови метал.
Ево и неке слике од мене, #48 који већ више од месец дана мења #3221 на 407. :violina:
УРБИНО 18 је квалитетнији од ИК112М и ИК218М. Биће квалитетнији и кад напуни 10 година.
 
Vrh