Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 284 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,0%

  • Ukupno glasača
    299
Rucak u menzi kosta 72 din studenta ekonomska cijena je bjese 170 din
Bolje da je gsp dao SCB da im sprema hranu a oni da serviraju samo i da uvedu zetone za komplet pribor ...
 
Ekonomska je izgleda 205 dinara, ali nisam siguran, tako piše na jednom sajtu. 72 jeste budžetska cena. U svakom slučaju, obroci su više nego pristojni za takvu cenu, posebno ručak. I ceo sistem je jednostavan i funkcioniše. Kada na toliko veliki broj studenata ovo funkcioniše jednostavno, onda mogu i oni lako da urede menze za svojih nekoliko stotina radnika.
 
Mare, radnici održavanja koji rade smenski i koji bi trebalo da koriste menze i hranu iz istih ne usuđuju se da tamo jedu. Već jedan ili dvojica napuštaju krug firme sa spiskom želja kolega i nabavljaju hranu sa strane po regularnim cenama.

Anegdota, skoro je upravnik menze (jednog od pogona) ugledao mog drugara (inače brigadir u istom pogonu) i reakcija je bila ti nisi napustio firmu pre par godina ???? :laugh: :laugh: :laugh:
Oni se već godinama ne hrane, a otporni su na sve (obzirom u kakvim uslovima rade i stanje higijene).
 
Da, razumem to, nego sam mislio da se pod celom promenom sistema uključuje i kvalitet hrane. Ni to nije teško, dostava namirnica za mnogo manji broj ljudi (u odnosu na studentske menze) je laka logistika, pa čak i da imaju ketering bilo bi dobro. :D Isto mi ne ulazi u glavu gde je tu sindikat i celoj priči, zašto oni ne pomognu/urgiraju. Zaista onako nelogična cela priča, to je hrana, kako se neko usuđuje da je takvu služi i truje radnike.
 
Zbog 80 radnika pate svi.
Ako izuzmemo kuhinju mogli bi da ostanu radnici na izdavanju hrane koji bi nastavili sa radom dok bi svežu hranu donosio neko od dobavljača koji hoće da radi kvalitetno. Ovde je problem što se hrana dopremi u jutarnjim satima i ceo dan stoji na liniji i dogreva se. Neko bi možda kad se uradi analiza mogao da snabdeva više puta dnevno (3-5 puta) kao i u toku noći , firma ipak radi u tri smene.
 
Kinezi dali garanciju - Ikarbus će biti ponos Srbije

Prekjuče se desilo nešto što je garancija da će Ikarbus biti ponos Srbije, rekao je za TV Prva Dragan Stevanović, državni sekretar u Ministarstvu privrede.

"Ušli smo u partnerske odnose sa kineskom kompanijom Landžu Guangdong nju enerdži automobile (LGNEA) ranije, a oni su pre dva dana izmirili sve svoje obaveze prema banci i kupili potraživanja", rekao je Stevanović.

Prema njegovim rečima, kineska kompanija se tako kvalifikovala, odnosno, ispunila sve uslove da postanu većinski vlasnik Ikarbusa, a onda i "da počne da radi na svojim velikim planovima za tu kompaniju".

izvor: b92.net
 
Znaci ikarbus ulece u minut do dvanest klizeci i dobija tender
 
U to čisto sumnjam. Potrebno je ipak vreme da se uspostavi proizvodnja, primi, obuči i pripremi kadar, obezbede adekvatne mašine i alati, i na kraju ostaje standardizacija proizvodnog programa. Dal će i šta ostaviti od trenutnog proizvodnog programa, i to što ostane, trebalo bi da prođe kroz neki vid modernizacije, ne bi li se i sveukupan kvalitet podigao na malo viši nivo. Za električni model, verujem da će "Kinezi" razviti nešto potpuno novo, odnosno, iskoristiti nešto iz svog programa ako imaju, moguće uz neke izmene. Mada, nisam baš siguran da znam čime se pominjana kineska kompanija bavi, odnosno, ne znam dal sam čuo za njih, a nešto se i ne sećam da su bili u igri oko preuzimanja Ikarbusa do sad. Pominjanje su druge kompanije ako se ne varam. Možda će Ikarbus u neko dogledno vreme dobiti tender za proizvodnju preko potrebnih zglobnih autobusa.
 
Не дај Боже да добије па макар били и Кинески Икарбуси.
 
То је буквално најављено у оном прилогу ртс-а, тако да се спремите ви психички оболели од Икарбуса ;)
 
Шоми, то што си мало застранио са локал патриотизмом да ти се опростити, али да ли мислиш да је цркотину нормално вући на твојим, мојим, Жикиним леђима? Да ли мислиш да је време да кажемо Икарбусу коначно збогом? Нису вредни помена, паре се расипају у недоглед, од наше бедне мизерне плате, боље уложити у нешто друго, алудирам на онај чувени порез што скидају... Па дај мало реалности... Икарбус живи и даље у доба комунизма и самоуправног социјализма, ограничен на ГСП... У 100Е да се кладимо да ни М М Транс неће купити кинески Икарбус? Волео би појединце опет понављам, да виде како изгледа када линију попут 602, 603, 604 , 605, где су само ГРБАВИ ИК103 на линији одржавају, где је банана толико спуштена на доле, да је то катастрофално. Људи, популизам је једно, а реалност друго... Понављам, да ли је прече популизам или реалност? Многи су играчи, изиграни од комуњара метнули катанац, чак и звезда у баскету, шта је проблем у Икарбусу да га стави?
 
Видећемо, Кинези су успели да од пропалог ТАМа направе нешто. На крају крајева, увек могу политичари да услове предузећа која држе под шапом. Само кад услове приватнике следећим тендером да морају електрични аутобуси + наштеловане набавке за ГСП, па ЈГСП НС, можда и још неко предузеће у Србији које обавља јавни превоз, Суботица нпр. и ето посла. Треба подстаћи било какву производњу, мене искрено срамота што се увозе Турски и Руски аутобуси а некада смо ми њима продавали баш те Икарбусе који се сад толико пљују.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610610#p610610:n82ny8ax je napisao(la):
Gaspar18 » Pet Mar 22, 2019 12:53 am[/url]":n82ny8ax]Шоми, то што си мало застранио са локал патриотизмом да ти се опростити, али да ли мислиш да је цркотину нормално вући на твојим, мојим, Жикиним леђима? Да ли мислиш да је време да кажемо Икарбусу коначно збогом? Нису вредни помена, паре се расипају у недоглед, од наше бедне мизерне плате, боље уложити у нешто друго, алудирам на онај чувени порез што скидају... Па дај мало реалности... Икарбус живи и даље у доба комунизма и самоуправног социјализма, ограничен на ГСП... У 100Е да се кладимо да ни М М Транс неће купити кинески Икарбус? Волео би појединце опет понављам, да виде како изгледа када линију попут 602, 603, 604 , 605, где су само ГРБАВИ ИК103 на линији одржавају, где је банана толико спуштена на доле, да је то катастрофално. Људи, популизам је једно, а реалност друго... Понављам, да ли је прече популизам или реалност? Многи су играчи, изиграни од комуњара метнули катанац, чак и звезда у баскету, шта је проблем у Икарбусу да га стави?

Šta je sad opet? Do juče si malo malo postavljao pitanja kad će se Ikarbus više privatizovati. Sad kad za to postoji kakva takva šansa u čemu je problem? Jel tvoja mržnja prema "JEDNOJ FABRICI" baš tolika, da nikako ne bi mogao da svariš eventualno postavljanje Ikarbusa na noge posle toliko godina? Naravno da ih država mora podržati, makar i preko svojih javnih preduzeća, a svakako da ne bi škodila i podrška u vidu povoljnih bankarskih kredita. Sve što se od nekadašnjih fabrika, a malo šta je preživelo, spasi od potpunog nestajanja, valjda je pozitivna, a ne pojava za žaljenje? I ne znam šta se više hvataš samoupravnog socijalizma, pojma koji verovatno ne bi umeo ni da objasniš. Bar se taj Ikarbus borio i u onim 90-tim da napravi nešto. Lako je sa stotinama milona evra biti ozbiljan proizvođač, što automatski znači i resurse za kvalitetan kadar. Da je tom Ikarbusu država stvarno pomogla na pravi način još pre koliko godina, možda ga danas ne bi ni prodavali, bar ne pod ovim uslovima. Imali su vrlo solidnih prototipova, a i serijskih proizvoda, ali ne i tržište za njih, odnosno, sve što je i te kako valjalo, imalo je cenu koju ovde nije imao ko da plati. Potrebno je mnogo toga za ozbiljnu serijsku proizvodnju, a naša država po tom pitanju i ne nudi bog zna kakve uslove. A tendere za svoje proizvođače nameštaju i mnogo veći od nas, pa su na taj način i uspeli ponešto i da očuvaju.
 
Ovo bi trebalo da je njihov sajt http://zhyle.com/en/product.html

Autobusi su malo kičasti kao i sve ostalo iz Kine, ali ne mogu biti gori od trenutnog stanja u Ikarbusu.

Ovaj mi se sviđa
89f9e813584bc903f08c3ba47082e0ce.jpg
2d2a23a8dc30b59e019599554bf2ad65.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610621#p610621:16ky6mj0 je napisao(la):
Дошљак » Pet Mar 22, 2019 1:37 am[/url]":16ky6mj0]Треба подстаћи било какву производњу, мене искрено срамота што се увозе Турски и Руски аутобуси а некада смо ми њима продавали баш те Икарбусе који се сад толико пљују.
Ali ne treba da te bude sramota. Takvo je vreme danas. Nema tu više ''moje'' i ''tuđe'', nego dobro i loše. Da pojednostavim i skratim - ako jednim Nemcima, pionirima i gospodarima mehanike i mašinstva, nije ispod časti da uvoze Solarise da ih prevoze po jednom Belinu, zašto bi nama bilo sramota da uvozimo od drugih? Ok Rusi i Turci nisu baš... najbolji izbor (doduše Turci imaju za svakog ponešto), ali kažem generalno, da u tome ne vidim ništa loše.

Umoran sam od izdržavanja lenjih i inertnih domaćih firmi koje žive u iluzijama. Firme koje bi kao da zarađuju, a da dupetom ne mrdaju. Nego ponekad izađu na sajam, drže sajtove iz 90ih, prave maketice i ''izložbene primerke'' (bez diferencijala, enterijera, menjača... kao npr FAP što je radio) i misle da opstaju tako što će da šalju poludovršene primerke svojim političkim istomišljenicima u državnim preduzećima (GSP, Ministarstvo odbrane, komunalna preduzeća, itd...)

Mnogo se ovde nariče za tim Ikarbusom i za još nekim domaćim firmama a ignorišu se osnovne činjenice. Kao najčešća odbrana poteže se priča o sankcijama i ratovima, koji su ih oborili na noge. I mada to jeste bio težak udarac, nije njihovo propadanje počelo 90ih. Niti se tad završilo. Ne, počelo je još 80ih, kad su sve te fabrike počele da vataju krivine i da odbijaju da se modernizuju i bolje plasiraju, računajući da će doveka imati sigurna tržišta u Mozambiku, Iraku, Poljskoj, i sličnim zemljama i da će blokovski svet večno trajati. A za njihovu propast jesu zaslužne privatizacije iz 2000ih, ALI i njihova inertnost i lenjost u periodu posle toga.

Svi su oni imali i zadržali moto ''kakva (meni) plata, takva (kupcu) vrata''. Drugim rečima - nemam herca da se izborim za svoja prava pa ću da se iskaljujem tako što ću da radim svoj posao preko one stvari i kupcu pošaljem đubre. Tako je bilo u jednoj Zastavi, koja je kasnih 90ih isporučila kontigent novih Stojadina MUPu od kojih je do Beograda stiglo tek polovina. Tako je bilo u jednom FAPu, koji je Vojsci u nekoliko navrata isporučio kamione koji su zarđali za 2 godine. I tako je bilo i u Ikarbusu, koji bi GSPu isporučio autobuse koji posle dve nedelje službe zvuče i voze kao da su obišli planetu. Ja takve firme da izdržavam neću. Nisam ni za to da se ugase, neka rade šta im je volja. Ali da ih izdržavam tako u beskraj, ne pada mi na pamet.

Ako neko već navija za Ikarbus, mesto što se bavi trivijalnim maskama i farovima, bolje nek im objasni da se malo ugledaju na jedan Solaris, koji je za 20 godina od Neoplanove radionice, od šrafciger industrije, stigao do jednog od najjačih brendova u svojoj sferi, do te mere da on danas isporučuje Nemcima svoje proizvode. Dok su Ikarbus, FAP, Zastava, ZDPR... svi otišli u kontra smeru. Ljudi se ovde smeju jednom MAZu, ali taj jedan MAZ je u periodu od 1990 do 2010 napravio veći pomak nego ovi naši za 40 godina. Znam nekoliko firmi iz Belorusije koje imaju ozbiljnije rukovodstvo i bolji nastup na tržištu nego svi ovi naši državni puleni zajedno. Zato što su ljudi shvatili da se od stare slave, čekića i srpa ne živi. A naši još misle da se Berlin deli na Istočni i Zapadni i da će svakog časa da ih zovu Sadam, Naser, Kastro da im poruče po 500,1000 komada...
 
Dobro je na potezu 600, ali ispasta 94. Upravo na 604:
d197fd0f96ab12fc51efb7b1f808e9ec.jpg


Послато са SM-A600FN уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610714#p610714:se4498pb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Mar 22, 2019 1:11 pm[/url]":se4498pb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610621#p610621:se4498pb je napisao(la):
Дошљак » Pet Mar 22, 2019 1:37 am[/url]":se4498pb]Треба подстаћи било какву производњу, мене искрено срамота што се увозе Турски и Руски аутобуси а некада смо ми њима продавали баш те Икарбусе који се сад толико пљују.
Ali ne treba da te bude sramota. Takvo je vreme danas. Nema tu više ''moje'' i ''tuđe'', nego dobro i loše. Da pojednostavim i skratim - ako jednim Nemcima, pionirima i gospodarima mehanike i mašinstva, nije ispod časti da uvoze Solarise da ih prevoze po jednom Belinu, zašto bi nama bilo sramota da uvozimo od drugih? Ok Rusi i Turci nisu baš... najbolji izbor (doduše Turci imaju za svakog ponešto), ali kažem generalno, da u tome ne vidim ništa loše.

Umoran sam od izdržavanja lenjih i inertnih domaćih firmi koje žive u iluzijama. Firme koje bi kao da zarađuju, a da dupetom ne mrdaju. Nego ponekad izađu na sajam, drže sajtove iz 90ih, prave maketice i ''izložbene primerke'' (bez diferencijala, enterijera, menjača... kao npr FAP što je radio) i misle da opstaju tako što će da šalju poludovršene primerke svojim političkim istomišljenicima u državnim preduzećima (GSP, Ministarstvo odbrane, komunalna preduzeća, itd...)

Mnogo se ovde nariče za tim Ikarbusom i za još nekim domaćim firmama a ignorišu se osnovne činjenice. Kao najčešća odbrana poteže se priča o sankcijama i ratovima, koji su ih oborili na noge. I mada to jeste bio težak udarac, nije njihovo propadanje počelo 90ih. Niti se tad završilo. Ne, počelo je još 80ih, kad su sve te fabrike počele da vataju krivine i da odbijaju da se modernizuju i bolje plasiraju, računajući da će doveka imati sigurna tržišta u Mozambiku, Iraku, Poljskoj, i sličnim zemljama i da će blokovski svet večno trajati. A za njihovu propast jesu zaslužne privatizacije iz 2000ih, ALI i njihova inertnost i lenjost u periodu posle toga.

Svi su oni imali i zadržali moto ''kakva (meni) plata, takva (kupcu) vrata''. Drugim rečima - nemam herca da se izborim za svoja prava pa ću da se iskaljujem tako što ću da radim svoj posao preko one stvari i kupcu pošaljem đubre. Tako je bilo u jednoj Zastavi, koja je kasnih 90ih isporučila kontigent novih Stojadina MUPu od kojih je do Beograda stiglo tek polovina. Tako je bilo u jednom FAPu, koji je Vojsci u nekoliko navrata isporučio kamione koji su zarđali za 2 godine. I tako je bilo i u Ikarbusu, koji bi GSPu isporučio autobuse koji posle dve nedelje službe zvuče i voze kao da su obišli planetu. Ja takve firme da izdržavam neću. Nisam ni za to da se ugase, neka rade šta im je volja. Ali da ih izdržavam tako u beskraj, ne pada mi na pamet.

Ako neko već navija za Ikarbus, mesto što se bavi trivijalnim maskama i farovima, bolje nek im objasni da se malo ugledaju na jedan Solaris, koji je za 20 godina od Neoplanove radionice, od šrafciger industrije, stigao do jednog od najjačih brendova u svojoj sferi, do te mere da on danas isporučuje Nemcima svoje proizvode. Dok su Ikarbus, FAP, Zastava, ZDPR... svi otišli u kontra smeru. Ljudi se ovde smeju jednom MAZu, ali taj jedan MAZ je u periodu od 1990 do 2010 napravio veći pomak nego ovi naši za 40 godina. Znam nekoliko firmi iz Belorusije koje imaju ozbiljnije rukovodstvo i bolji nastup na tržištu nego svi ovi naši državni puleni zajedno. Zato što su ljudi shvatili da se od stare slave, čekića i srpa ne živi. A naši još misle da se Berlin deli na Istočni i Zapadni i da će svakog časa da ih zovu Sadam, Naser, Kastro da im poruče po 500,1000 komada...

Bravo Bender , lepo objašnjenje za ove Ikarbus paćenike. :dil:
Nije mi jasno kako tako da se zatucaju ili je to neko kolektivno ludilo pa da voliš i veličaš autobus koji u startu nije drugačiji od kutije za cipele. Toliko i traje što je smrt za prevoznike.

Fabriku je trebalo dati nekom zapadnom proizvođaču vozila i u ugovoru staviti koju količinu autobusa će država Srbija kupiti godišnje.
 
Пазите, мене је срамота пре свега што је допуштено да брдо фирми са каквим-таквим потенцијалом пропадне, међу њима и наведени Икарбус и ФАП, па се онда препустило тржиште Турцима, Русима, Белорусима, Иранцима, Кинезима...

Значи не лош, већ очајан менаџмент. Хајде да кажемо ок 90их били рат и санкције, али успаваност последњих 19 година је срамота.
 
Ja bi uveo smrtnu kaznu za sve one koje bi nasa preduzeca dali zapadnim proizvodjacima i za sve one koji unistavaju domace fabrike ,domace firme zarad ovih sa zapada .
 
Danas sam bio na početnoj na karaburmi(Karaburma II) i ulazim u prodavnicu,a iza mene ulaze vozači sa 23 i 16.Posle jedno 5 minuta(15:35)oboje dolazimo na kasu gde čeka 10 dece i oni propuštaju još 5.I onda ovaj sa 23 kaže:Au,pati već kasniš 2 minuta i još jedno 10 minuta ovde pa ti ozbiljno kasniš.Ovaj sa 16 kaže:pa šta?J**e mi se!Završavaju u 15:40(+ - koji minut).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610640#p610640:1b0ogtzl je napisao(la):
Kesha » Fri Mar 22, 2019 8:07 am[/url]":1b0ogtzl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610610#p610610:1b0ogtzl je napisao(la):
Gaspar18 » Pet Mar 22, 2019 12:53 am[/url]":1b0ogtzl]Шоми, то што си мало застранио са локал патриотизмом да ти се опростити, али да ли мислиш да је цркотину нормално вући на твојим, мојим, Жикиним леђима? Да ли мислиш да је време да кажемо Икарбусу коначно збогом? Нису вредни помена, паре се расипају у недоглед, од наше бедне мизерне плате, боље уложити у нешто друго, алудирам на онај чувени порез што скидају... Па дај мало реалности... Икарбус живи и даље у доба комунизма и самоуправног социјализма, ограничен на ГСП... У 100Е да се кладимо да ни М М Транс неће купити кинески Икарбус? Волео би појединце опет понављам, да виде како изгледа када линију попут 602, 603, 604 , 605, где су само ГРБАВИ ИК103 на линији одржавају, где је банана толико спуштена на доле, да је то катастрофално. Људи, популизам је једно, а реалност друго... Понављам, да ли је прече популизам или реалност? Многи су играчи, изиграни од комуњара метнули катанац, чак и звезда у баскету, шта је проблем у Икарбусу да га стави?

Šta je sad opet? Do juče si malo malo postavljao pitanja kad će se Ikarbus više privatizovati. Sad kad za to postoji kakva takva šansa u čemu je problem? Jel tvoja mržnja prema "JEDNOJ FABRICI" baš tolika, da nikako ne bi mogao da svariš eventualno postavljanje Ikarbusa na noge posle toliko godina? Naravno da ih država mora podržati, makar i preko svojih javnih preduzeća, a svakako da ne bi škodila i podrška u vidu povoljnih bankarskih kredita. Sve što se od nekadašnjih fabrika, a malo šta je preživelo, spasi od potpunog nestajanja, valjda je pozitivna, a ne pojava za žaljenje? I ne znam šta se više hvataš samoupravnog socijalizma, pojma koji verovatno ne bi umeo ni da objasniš. Bar se taj Ikarbus borio i u onim 90-tim da napravi nešto. Lako je sa stotinama milona evra biti ozbiljan proizvođač, što automatski znači i resurse za kvalitetan kadar. Da je tom Ikarbusu država stvarno pomogla na pravi način još pre koliko godina, možda ga danas ne bi ni prodavali, bar ne pod ovim uslovima. Imali su vrlo solidnih prototipova, a i serijskih proizvoda, ali ne i tržište za njih, odnosno, sve što je i te kako valjalo, imalo je cenu koju ovde nije imao ko da plati. Potrebno je mnogo toga za ozbiljnu serijsku proizvodnju, a naša država po tom pitanju i ne nudi bog zna kakve uslove. A tendere za svoje proizvođače nameštaju i mnogo veći od nas, pa su na taj način i uspeli ponešto i da očuvaju.
Пошто си ми налетео на зицер, како објашњаваш то, да Икарбусови прототипови како их ти називаш на Мановој шасији серија 2013 су већ очерупани, неки од њих на 6 месеци рада нису саставили, јер је тај исти аутобус бивао рекламиран, а дотичну фабрику је болело ћоше за тај аутобус, бачено је брда пара, а аутобус ни 6 месеци није радио? Да ли је то грешка одржавања или Икарбуса? Напомена, тај исти аутобус је држао ппоследњи полазак на 601 у доба Земуна и приватника на линији, чак и као донација су га враћали по сервисима, а опет индолентност и неодговорност фабрике опседнуте штрајковима је била јача од свега, па се све своди на оно Бендерово и Жикино, да ли више има смисла спашавати нешто што леба нема? Поуздано знам да последње поласке на 604 и 605 возе радним данима права возила попут Солариса и Јапанаца, где их никад неће човек видети у квару на друму... Моли се народ Богу Кешо, али не давај вештачко дисање нечему што је цркотина, што каска већ 40 година за нормалним светом... Није вредно тога, веруј ми! Дођи на потез 600, дођи на 89 и види већ једном како се народ мучи... Да нема О345 Конекта на 89 попут 154, 168 и 195, ЛИНИЈА БИ РАДИЛА НА ПОЛА ТРАСЕ... За Космај је решење, оставити од 53 О345 Конекта, барем 20, набавити ЧИСТОКРВНЕ Мерцедесе и то 170 комада, а ово остало у ђубре(Икарбусе увалити Пакистану, или по унутрашњости), исто важи и за остало... Да нам није било Солариса и ЕРБД пре 6.година, 90% људи са форума би рикшама ишло, АЛИ НЕМА ВЕЗЕ КУПУЈТЕ ДОМАЋЕ ИАКО ЈЕ КРШ, КАКО ЈЕ РЕКАО У СКУПШТИНИ?
 
Vrh