Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607798#p607798:6xfs0fzx je napisao(la):
direktor » Uto Mar 12, 2019 7:58 am[/url]":6xfs0fzx]Koliki je kapacitet pogona kosmaj taman da zamjene cijeli pogon ....

280 invetarski broj, 281 Sanos se preklapao sa Zemunskim brojem.

Kome je palo i zašto na pamet toliki broj solo vozila samo oni znaju. Sigurno da imaju neki bolan scenario.
Da li je bolje 240 solo ili 180 zgloba ? Sigurno da je bolje 180 zgloba kad i onako nemaju dovoljan broj vozača.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607714#p607714:3gu1q3dm je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Mar 11, 2019 9:19 pm[/url]":3gu1q3dm]@ 88miki123
Донекле могу да се сложим, али донекле и не. Наиме, иако су неки потези сигурно бољи од наших 300 и 400, на сваком, али баш сваком потезу постоји барем једна или 2 линије које својом (не)поузданошћу одударају од остатка линија. Примера ради, код нас је то 405, а од скоро је и 407 поново почела да штекће (већ више од месец дана нема новог возила, има ли неко информација шта је са 3221?), док су на потезу 300 то 305 и 307. Можда грешим као лаик, па нека ме упућенији исправе слободно, али чини ми се да је најбоља линија на потезу 400 (или је бар до скоро била) дефинитивно 408. Разлог је тај што има 2 нова возила: #3218 (иначе један од мојих најомиљенијих ЛЕ-а :D , други је неправедно скинути #3229 који је некада био на 1/407 :D) и #3258, као и бар на око солидне #180 и #216, којег је од скоро, нажалост, заменио #152.
Ja sam se jednom u životu vozio sa 3221 kad sam se vraćao sa Avale letos i pokvario se. To vozilo je užasno, ovde na potezu 300 su: 3200,3211,3213,3214 i 3219 i skoro uvek su na linijama. A u Kosmaj će pod hitno trebati nova vozila zato što ih ovako nema dovoljno za šihtu na mnogim linijama kao što je moja 307. Svi fapovi i stari Ik 103 su zreli za rashod, a i poneki mutanti i konekto
 
Kao što i pre rekoh, teška je budalaština kupovati oko 250 solo autobusa odjednom. Trenutno i nema potrebe za tolikim brojem solo buseva. Kako li će se pokrivati čisto zglobne linije živo me zanima? Očigledno manjak para, a pritom, verovatno i nema zglobnih autobusa ni kod jednog proizvođača na lageru. Ne proizvode ni svi "Turci" zglobne autobuse. Samo OTOKAR i Anadolu Isuzu kolko znam. Po rečima mog izvora, a taj neko nije bilo ko u GSP-u, o ruskim i beloruskim proizvođačima se uopšte ne razmišlja, tako da od relativno pristupačnih zglobova MAZ-a, Liaz-a, Vožanjina i ostalih nema ništa, što me iskreno i raduje.

3221 je jedini LE sa jako problematičnom elektronikom. Već sam pisao o tome. Mercedes nije uspeo da reši problem i pored nekoliko intervencija. Ne bi me čudilo da posluži i kao donator delova za druge LE-e, ako se pomenuti nedostatak ne otkloni u narednom periodu.
 
@ Kesha
Хвала на одговору, претпостављао сам да је електроника, али рекох да питам узимајући у обзир да је могао бити и неки други квар. :kk: Ако ни сад не успеју да га среде, и боље вала да послужи као донор делова, напатили смо се силно ми из Рипња са њим. :fijasko: Чак ме чуди да, када је #3218 враћен у септембру 2017. на своју 408, нису враћени #3217 на 403 и #3229 на 407.
Што се нових возила тиче, здушно навијам за "Отокар". :D Одлични аутобуси, показали су се и доказали, модерни, удобни, тихи, утегнути. Камо лепе среће да су приватници покуповали "Отокаре", а не онај силни шкарт из Русије и Белорусије, али, шта је - ту је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607831#p607831:17r1mcot je napisao(la):
hiavata » Уто Мар 12, 2019 10:45 am[/url]":17r1mcot]Mozda spoje solo autobuse u sinhron.. :)
Направе приколице од Ик-112Н, ИК-103 и ФАПова :D
 
Jel bila opcija da se skinu ovi zeleni jazavicari sa solarisovih autobusa? Sad kad ih ima i u crvenoj boji tek upadaju u oci :?
 
То је рекламни штос са зеленим јазавичарем који означава да је аутобус нископодан, што се препознаје по увијеним леђима пса. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607878#p607878:339jf11f je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Mar 12, 2019 1:07 pm[/url]":339jf11f]@ Kesha
Хвала на одговору, претпостављао сам да је електроника, али рекох да питам узимајући у обзир да је могао бити и неки други квар. :kk: Ако ни сад не успеју да га среде, и боље вала да послужи као донор делова, напатили смо се силно ми из Рипња са њим. :fijasko: Чак ме чуди да, када је #3218 враћен у септембру 2017. на своју 408, нису враћени #3217 на 403 и #3229 на 407.
Што се нових возила тиче, здушно навијам за "Отокар". :D Одлични аутобуси, показали су се и доказали, модерни, удобни, тихи, утегнути. Камо лепе среће да су приватници покуповали "Отокаре", а не онај силни шкарт из Русије и Белорусије, али, шта је - ту је.

Dugo njega muči elektronika. Inače, nova vozila se rotiraju s vremena na vreme dok su pod garancijom zbog kilometraže. Obično važi do 200.000 pređenih kilometara, a to nije ništa za poteze 300 i 400, pa su ih zato tumbali. 408-ica nije naročito teška ni za vozače ni za autobuse, al se baš gazi velika kilometraža. Recimo, počeo sam u GSP-u raditi kao kondukter, i to na liniji 303, IK103F GB106. Juna 2010 je već imao oko 960.000 pređenih kilometara, što je skupio za samo pet godina rada. 3218 je konkretno vrlo solidan. 3229, ako se ne varam, poklonjen je Direkciji grada Niša. Sad valjda radi na prevozu dece.

Za OTOKAR se slažem. Jesu solidni, ali nisu ni oni bez problema izgleda. Nisam uspeo da dođem do konkretnih podataka, al znam da su pojedini slati u servis zbog nekih malo većih kvarova. U svakom slučaju, deluju najsolidnije od svih "Turčina". Još je Lasta poslednjih godina baš slaba po pitanju održavanja.
 
Нишу је поклоњен #3209. :wink: #3229 би требало да је на 44, на поласку на ком је пре био #3221.
 
A jeste 3209 :) Znam da na 44-ci ima i LE-a, ali ne znam šta je tamo redovno. Slabo imam dodira sa tom antibiotik linijom.
 
Ima i BMC zgloba :D
Nego,procitah negde da ce biti rotacije sa linijama..
Mozda gsp uzme 26,25,45 i sl, a privatnici odu na 600 jer je tu veca kilometraza,laksa ruta,manja potrosnja i naravno vise para..
Ali otom potom
 
Turci, generalno gledano, imaju pomalo egzotičan ukus, da tako kažem, za nas Evropljane. Uspeli su i Mercedes da "poružne", a to se odnosi na Conecta poslednje generacije, pa i Travega po meni. Jeste da se o ukusima ne raspravlja, ali bih mogao reći da mi je njihov dizajn pomalo nedefinisan, i rekao bih, i malo napadan. OTOKAR i Anadolu Isuzu se ističu, po mom mišljenju, kao proizvodi smernog i dopadljivog izgleda.

Elem, nisam za upuštanje u svojevrsnu avanturu sa BMC-om, jer sa njihovim autobusima prevoznici iz Srbije i nemaju bog zna kakvog iskustva, sem sa modelom Probus, koji se baš i nije proslavio. Moguće da su novu generaciju gradskih autobusa učinili sasvim pristojnom, ali ipak mislim da mi, među prvima u Evropi, ne moramo to i da dokazujemo, tim pre što se nabavlja ne baš mali broj vozila.
 
Misliš da u Turskoj rade na dizajnu Mercedesovih autobusa ? Ili je to samo fabrika dok se busevi i kamioni razvijaju u Nemačkoj.
 
Ne znam Žiko pravo da ti kažem, ali mi se definitvno čini da Turci daju svoj doprinos dizanju autobusa za domaće, i tržišta zemalja u razvoju. Citaro i deluje, i izgleda kao pravi Mercedes, dok to ne bih mogao reći za novog Conecta. Travego već pripada klasi turističkih autobusa, koji nisu više interesantni za Evropu. U Turskoj se jako dobro prodaje, i u principu, njima je prvenstveno i namenjen. I on mi izgleda kao pravi "Turčin", ali verujem da je kvalitet na nivou. Tourismo, iako ima određenih sličnosti sa novim Travegom, ipak odaje utisak proizvoda evropskog porekla.
 
Одох ја накратко у научну фантастику, али како вам се на око чини мађарски MABI Modulo M108D, и зглобна верзија M168D? Гледам на Гуглу, у Будимешти их има у изобиљу, бар по мом мишљењу прелеп бус.
Када се у некој будућности среди стање у ГСП-у, ово је дефинитивно бус који бих волео да видим у возном парку, да не експериментишемо сад са било чим.
 
Ne bih imao protiv ni ceo javni prevoz da nam bude kao u Budimpešti...
 
Malo kasnim,ali ajde.Vidim nabavljaju 70 solo autobusa.Mislim da su nama mnogo potrebniji zglobni autobusi!Mislim naravno trebaju i solo,ali ne samo 70.Pa ako misle da će ih to spasti onda se grdno varaju.Procena da treba oko 120 (pa možda i više)autobusa(32E,102,104,107,202,301,303,303,304,305,306,307,308,403(mada samo nekoliko jer uglavno saobracaju novi IK 112),404,405,406,407,408,409,602,603,604,606,607 i neke linije sa poteza 700).Znači 70 sigurno ne bi pokrilo potrebe.A sad tek dolazi na zglobne koji treba oko 150(možda malo manje ali lična procena):
25(Mislim da može zglob jer su ranije vozili a ako ne može onda na sprat),26(Ovde ne može zglob ali može autobus na sprat),27E,35(Ovde ne treba celog dana ali je potreban u špicu),37,42,45,46,50(mislim da zbog par krivina ne može zglob mada nisam siguran,ali opet ako ne moze zglob mogli bi autobusi na sprat),53(ovde čak ne bi morali svi zglobni već pola solo pola zglob(pola zglobnih bi dobili tako sto bi uzeli od 52,a njima dali solo),58,59,71,94(nekada su vozili)302).
 
Kasnis jos uvek. :D Nabavlja se 70 solo autobusa jednim tenderom plus jos 170 solo autobusa drugim tenderom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607983#p607983:2wcr9zw2 je napisao(la):
Kesha » Uto Mar 12, 2019 6:39 pm[/url]":2wcr9zw2]Ne znam Žiko pravo da ti kažem, ali mi se definitvno čini da Turci daju svoj doprinos dizanju autobusa za domaće, i tržišta zemalja u razvoju. Citaro i deluje, i izgleda kao pravi Mercedes, dok to ne bih mogao reći za novog Conecta. Travego već pripada klasi turističkih autobusa, koji nisu više interesantni za Evropu. U Turskoj se jako dobro prodaje, i u principu, njima je prvenstveno i namenjen. I on mi izgleda kao pravi "Turčin", ali verujem da je kvalitet na nivou. Tourismo, iako ima određenih sličnosti sa novim Travegom, ipak odaje utisak proizvoda evropskog porekla.
Sad si me zbunio, Travego je viskoka turistička klasa dok je Tourismo jeftiniji turčin. Kad se prvi put pojavio O350 Tourismo bio je poprilično jeftiniji od starijeg i luksuznog modela O404. Ta njiža cena je dovela do uspeha ili i uzimanjakolača od O404.
Sva vozila se razvijaju u Nemačkoj gde su razvojni i dizajnerski centri.
 
Sve navedeno je tačno Žiko, al su se uloge malo promenile poslednjih godina :wink: Generalno gledano, potražnja za povišenim autobusima visoke turističke klase u Evropi je znatno opala poslednjih desetak godina. Travego jeste bio na top listi ponude Mercedesa, dok je Tourismo bio njegova jeftinija "turska" verzija. Međutim, predstavljanjem potpuno novih generacija i jednog i drugog modela, uloge su se potpuno preokrenule. Travego je prestao biti autobus za evropsko tržište, dok je Tourismo faktički jedini turistički Mercedes za Evropu. Ima ga, naravno, u nekoliko verzija, dok kod Travega nema tako puno varijanti. Mislim da ima samo jedna verzija što se tiče visine vozila. Čak imaju i V8 motore, koje Mercedes ne nudi na zapadnoevropskom tržištu. Kome treba malo luksuzniji bus, pa i HDH verzija, tu je naravno Setra sa svojom širokom gamom serije pet. I kod nje je veća potražnja za GT-HD i DT modelima, nego li za povišenu HDH varijantu.

I kod MAN-a je situacija slična. Lion's couch je tu kao vrlo svestran model turističkog autobusa, a Neoplan za one sa malo dubljim džepom, kojima treba malo više luksuza, prefinjenosti i prestiža. Svog Tourliner-a su skoro znatno modernizovali, i time još više približili evropskom kupcu. Pored njega, tu su još samo Cityliner i Skyliner, kao dugolinijski turistički autobusi. Starliner-a su izbacili iz ponude zbog jako male potražnje.
 
Аман доста више о стереотипима о Турској и аутобусима тамо... Колико су Кобре добре? Да ли се у оваквој немаштини може ишта зарадити? Наравно да може, само извагати целу ситуацију... Са Икарбусом генерално не може се овде зарадити никако, јер једноставно сем мотора и мењача, како најобичнији лаик видиш пропусте у завршној обради. Маз 203 је далеко испред, Лиаз 5292 и није лош, али опет бољи од Икарбуса... Што се набавке аутобуса тиче, први би задовољан био КВАЛИТЕТНИЈОМ НАБАВКОМ, макар и донацијама половњака 5 година старих у почетку, а даље ћемо видети, јер од Конекта и Јапанаца ово што су на силу радили и набавили, може у Пакистан да иде или у Железник!
 
Лиаз није толико лош, али замерка му је оно што је Тамнава наручивала па нема негде редова седишта, иначе мени не смета генерално из угла путника. То што фале шипке је смешно, јер тако је купац хтео!
 
Vrh