Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Vidim za 67 imaju zglob koji je uglavnom poluprazan a 610 voze pretrpani ik 103.
 
Djole, za 37 zaboravi, 10 godina je ugovor potpisan, jedino sto mozes dobiti na 37 je produzetak rada linije, a i to moze se resiti uz 0 dinara ulaganja. Ako vec tu postoji 47, 50 sad i 94, za 37 je potreban poslednji polazak barem u 23:45 sa Pancevca, taman da olaksa muku poslednjoj 53 sa Zelenog Venca i stvar resena, dok recimo za 88, poslednji solo bez problema lagano moze, obzirom da 85 pokupi kod Vatrogasnog Doma ljude u bilo koje veceri!
 
Ugovor jeste potpisan na 10 godina,poceo je da tece od 1 januara 2016 godine,ta vozila vec rade 2 godine,linija je konstantno puna i cisto sumnjam da ce vecina ovih vozila docekati kraj tog ugovora.Ne znam koji je privatnik u pitanju,ali vidim da je vec zamenio novim vozilima autobuse na 49 i 55,dakle razlika se vidi i evidentno da oni to mogu da izvedu za razliku od GSP-a.Posto realno linije 37,50,59 po meni zasluzuju zglobna vozila,nadam se da ce privatnici koji te linije i odrzavaju tu potrebu i prepoznati u nekom narednom periodu.Najbolji primer za ovo je linija 511 koja je rekao bih procvetala dolaskom privatnika sa zglobnim vozilima i to sa 5-oro vrata...pre toga su oni bili na potezu 600 i mozete samo zamisliti koliko su sad izgubili stanovnici Surcina Dobanovaca i Jakova...to sto sad Solaris po neki dodje na 601 mislim da ne moze da zameni ovako dobre velike prostrane zglobne privatne buseve....
 
Neće se privatnici cimati da kupuju zglobna vozila tamo gde to nije ugovorom predviđeno , zato što bi to bilo samo traćene resursa , obzirom da im plaćaju za solo vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512078#p512078:3j8g41s9 je napisao(la):
solecar » Pon Jan 29, 2018 2:50 am[/url]":3j8g41s9]Neće se privatnici cimati da kupuju zglobna vozila tamo gde to nije ugovorom predviđeno , zato što bi to bilo samo traćene resursa , obzirom da im plaćaju za solo vozila.
Cekaj polako prijatelju ima jos 8 godina i jos bar dva puta gradskih izbora...sve moze da se menja...da li ce se oni cinati ili ne zbog toga zavisi od toga koliko oni budu jaki u tom trenutku kao firma ili kao konzorcijum vise firmi pa procene ili podmazu gde treba...ovde je sve moguce..pa i potez 500 je 1.1.2016 bio GSP pa sad vise nije...sve ovde i ima i nema smisla...
 
Poenta je to, da grad nece da se dodatno zaduzuje da bi raskinuo tek tako ugovor... Mnogo ih je na gradskoj sisi, i to se mora skracivati spisak. Mislis da ce oni da padnu tek tako zbog neke 37?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512104#p512104:45qw7jgj je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Jan 29, 2018 10:15 am[/url]":45qw7jgj]Poenta je to, da grad nece da se dodatno zaduzuje da bi raskinuo tek tako ugovor... Mnogo ih je na gradskoj sisi, i to se mora skracivati spisak. Mislis da ce oni da padnu tek tako zbog neke 37?!
Ja se zaista trudim da pricam smisleno i jasno ali vidim da se to ocigledno ne primecuje.Dakle,ja sam pomenuo 37 kao primer linije koja zasluzuje zglobne autobuse,i ja znam da stoji u ugovoru nesto drugo,ne mora niko da mi razjasnjava ono sto i sam znam.Ali me iskustvo navodi na to da je u ovom gradu ili drzavi svejedno,sve moguce pa i to da se ugovori ne postuju,i da neki vole da placaju penale i kazne.Grad je privatnicima dao takve ugovore,ali samo podsecam i izvinjavam se sto sam dosadan na 1.1.2016 godine.Ako su ti ugovori validni,zasto negde mogu da se postuju,a negde moraju da se pravi razni tenderi kako bi se namestali poslovi firmama koje nisu zadovoljne bile tadasnjim kolacem.I zato ne moze niko da me ubedi da do 2026 godine uz naravno moguce menjanje gradske vlasti za to vreme,nece doci do raznih izmena,aneksa ili raskidanja ugovora.Ko sad sprecava privatnika da kupi zglobne autobuse ako proceni da su mu potrebni,a vec ima ugovor za prevoz po gradu.Niko ga ne sprecava,jer i za taj ugovor koji je krenuo od 2016 godine sve sam ubedjen da su autobusi bili po PS-u,striktno svi sa klimama i odgovarajucim godistem.Ajte molim vas ne budimo smesni...uostalom zivi bili pa videli...vreme je ispred nas...
 
Niko ga ne sprečava da kupuje zglobna vozila , ali ponavljam što bi privatnik radio sam protiv sebe , ako to već nije ugovorom predviđeno , obzirom da im plaćaju za solo vozila. Dokle god je trenutna situacija aktuelna , neće se ništa menjati. Da li bi ti tako nešto radio da imaš svoju firmu?
 
Da li ti znas onda finansijski koji su penali ako dodje do raskida ugovora? Grad je prezaduzen, ne kupuju se adekvatna vozila, ogranicava se na lokalni proizvodjaca, koji by the way ne moze da ispostuje rokove, autobusi sa pocetka milenijuma jos voze na ulici, a pri tome su truli i nebezbedni, a i vozaca fali svugde... Uostalom, pogledaj samo organizaciju rada privatnika, a pogledaj GSP... Sve ti je jasnije, kad vidis da privatnik poput Unakopa sa raspadima od autobusa ostvaruje polaske bez ikakvih problema, jeste da nemaju grejanje u nekim slucajevima, ALI SE TAJ AUTOBUS POJAVI, dok GSP ne. Plus visak kancelarijskih parazita, i sta dobijamo? Da je bolje da imamo privatnike, a ne jajarenje i drzanje GSPa. Usluga na 610 je mene bila bolja ovih 2 godine sa privatnicima, nego sad sa GSPom, gomila neostvarenih polazaka vec sad, polovni trovratni MAN C LCa je daleko manje iskljucenja i radnog vremena imao, nego GSPov novi Ikarbus, koji svako malo vidim da ide za garazu zbog prokletih vrata koja ispadaju iz lezista, konkretno danas je jedan novi sa 708 isklucen
 
Pa i meni se cini ono sto niko nece da kaze,evo reci cu ja da se GSP svesno unistava kako bi i ovo malo autobusa sto je ostalo kod drzave bilo rastureno i prodato za bagatelu kao i ceo GSP generalno.Zato i govorim o mogucnostima i opcijama koje mogu da se dese,ne kazem da ce se desiti,samo idem nekom logikom baziranom na ovom sto sam sad pomenuo.Na kraju ce ceo gradski prevoz biti jedna privatna firma i to je to...prosto sve navodi na to...izvinjavam se sto imam takvo misljenje,ali je moje...to je to....
 
Ja ne razumem samo što su uzimali brojače putnika kad ga i ne koriste.
 
Сутра или прекосутра, данас нисам био у могућности.
 
Какво бре цимање ено где је окретница 10 минута пешке. И испало би њесра јер сликам телефоном са камером од 5 мп тако да....
 
Jel zna neko okvirno u kojim autobusima je neonsko osvetljenje, u kojim led, a u kojim obične sijalice? Znam samo da solarisi i Manovi imaju neonsko. Kakva je situacija sa Lastinim i Lastrinim Sorovima i novim Ikarbusima?
 
Нешто што сам сликао давно фотоапаратом Olympus E620. Занима ме мишљење стручњака, ако неко каже да су никакве или да треба да их унакажавам у фотошопу нећу више качити.
eh2HzRx.jpg

iWd11cc.jpg
 
E ljudi moji zar ne vidite da nije problem u nestabilnom sistemu već u krutosti uslova konkursa. Broj putnika opada i raste kako se menjaju društveno-tehnički uslovi trase. Međutim oni raspisuju konkurs za linije - ne za slotove.

Zamislimo da je sistem javnog prevoza prenatrpan aerodrom Hitrou sa ograničenim brojem slotova. Hoće da puste Er Srbiju da sleti po istoj tarifi takse ili ne? Mislim da će pre biti ovo drugo. Er Srbija ima više izbora - da plaća skup slot i bude gubitaš, da ukine liniju i opet bude gubitaš, da ukine liniju i potpiše ugovor sa lupam Er Fransom koji u svojoj floti ima veće avione pa da opet bude gubataš (jer mora da plaća konkurentu da prevozi njene putnike), da preusmeri liniju na hab i opet bude gubitaš (neće da se cimaju/presedaju pa se smanjuje broj putnika što rezultira još manjim brojem putnika sve dok ne ukinu i tako se vrate na drugi scenario ove liste) ili će ipak da prodaju male avione i kupe veće?

Svaka normalna aviokompanija će kupiti veće, ali samo za zagušene aerodrome sa velikim brojem putnika a malim brojem dodeljivih slotova koji zbog toga imaju astronomsku cenu istih. I surprise, surprise Er srbija je normalna aviokompanija - u jednoj Srbiji - zemlji seljaka na brdovitom Balkanu. Kupili su veće A320 za opterećenije destinacije kao i one sa skupljim slotovima. Neće tamo da lete sa A319 valjda? Pitajte menadžment i odgovoriće vam da nisu ludi to da rade.

Slot je prazno mesto za poletanje-sletanje koje je sa postojećim stanjem aerodromske infrastrukture posmatranog aerodroma svakako ograničeno.

Ovo što sam naveo jeste svakako ekstrem u avijaciji ali je kao dobar dan u gradskom prevozu.

E sad šta radi naš presveti DJP?

Uslovi se menjaju u smislu da ulice postaju sve zagušenije (propusna moć manja) uz istovremeno povećanje broja putnika (ne obavezno ljudi već putovanja, u smislu da jedan čovek koristi više puta dnevno prevoz) što znači da sa manjim brojem polazaka (samim tim i vozila) treba da prevezeš veći broj putnika. Drugim rečima potrebna ti je drugačija struktura voznog parka (odnos solo/zglob) što bi u slučaju Beograda značilo više zglobnih a manje solo s tim da su ovi drugi isključivo na slabijim linijama. Može solo da upadne na jaku liniju nedeljom i praznikom ali zglob ne može da vozi za lupam za Rogaču dva puta dnevno kada je potreban Rakovici. To je iracionalno korišćenje raspoloživih resursa.

Linije su iovako podeljene na tri kategorije pa zaista ne vidim izgovor za to da kategorija 1 ne treba biti 100% zglobna, kategorija 2 50/50 a kategorija 3 solo s tim da evo kada pogledamo kako uvode minibuseve koji prevoze po "fenomenalnih" 1000 ljudi dnevno po obodu grada trebalo bi uvesti i kategoriju 4 - minibus.

Gospoda koristi solo na 38, 38L umesto minibus. Slabe linije bi upotrebom manjih vozila imale veći broj polazaka a jake bi upotrebom zglobnih bile manje preopterećene. Mislim da se "one size fits all" pristupom dodvoravanja privatnim lobistima treba stati na put. Što pre to bolje.

Kada su uslovi takvi da nemaš dovoljno slotova onda ne treba da razmišljaš samo o broju potrebnih vozila, već i o kapacitetu istih. Ali ne, pamenjakovići su raspisali konkurs za linije, ne za slotove sa adekvatnim tipom vozila (zglobnim po potrebi) tako da kada privatnici uđu u sistem mogu da se šetaju po linijama kao što to rade sa GSP pogonima, a sve po potrebi u zavisnosti od promene uslova na posmatranim linijama.

I eto, džaba gospodi što je uvela i brojače kad sada nemaju čime da pojačaju GSP zbog toga što su privatnicima brzopleto i nepromišljeno uslišili molitve da voze sa solo vozilima a Lastu oterali sa zglobnim.

Srpska posla.
 
Ласти је сада уништен возни парк ни Отокари их не ваде из тренутне ситуације тако да она не треба да се врати у градски.
 
Добре слике момци. Нажалост кад видим како се кубури са возилима схватим зашто нема у плану нормалне линије до Прокопа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512229#p512229:3r4u4act je napisao(la):
Express » Mon Jan 29, 2018 8:16 pm[/url]":3r4u4act]E ljudi moji zar ne vidite da nije problem u nestabilnom sistemu već u krutosti uslova konkursa. Broj putnika opada i raste kako se menjaju društveno-tehnički uslovi trase. Međutim oni raspisuju konkurs za linije - ne za slotove.

Zamislimo da je sistem javnog prevoza prenatrpan aerodrom Hitrou sa ograničenim brojem slotova. Hoće da puste Er Srbiju da sleti po istoj tarifi takse ili ne? Mislim da će pre biti ovo drugo. Er Srbija ima više izbora - da plaća skup slot i bude gubitaš, da ukine liniju i opet bude gubitaš, da ukine liniju i potpiše ugovor sa lupam Er Fransom koji u svojoj floti ima veće avione pa da opet bude gubataš (jer mora da plaća konkurentu da prevozi njene putnike), da preusmeri liniju na hab i opet bude gubitaš (neće da se cimaju/presedaju pa se smanjuje broj putnika što rezultira još manjim brojem putnika sve dok ne ukinu i tako se vrate na drugi scenario ove liste) ili će ipak da prodaju male avione i kupe veće?

Svaka normalna aviokompanija će kupiti veće, ali samo za zagušene aerodrome sa velikim brojem putnika a malim brojem dodeljivih slotova koji zbog toga imaju astronomsku cenu istih. I surprise, surprise Er srbija je normalna aviokompanija - u jednoj Srbiji - zemlji seljaka na brdovitom Balkanu. Kupili su veće A320 za opterećenije destinacije kao i one sa skupljim slotovima. Neće tamo da lete sa A319 valjda? Pitajte menadžment i odgovoriće vam da nisu ludi to da rade.

Slot je prazno mesto za poletanje-sletanje koje je sa postojećim stanjem aerodromske infrastrukture posmatranog aerodroma svakako ograničeno.

Ovo što sam naveo jeste svakako ekstrem u avijaciji ali je kao dobar dan u gradskom prevozu.

E sad šta radi naš presveti DJP?

Uslovi se menjaju u smislu da ulice postaju sve zagušenije (propusna moć manja) uz istovremeno povećanje broja putnika (ne obavezno ljudi već putovanja, u smislu da jedan čovek koristi više puta dnevno prevoz) što znači da sa manjim brojem polazaka (samim tim i vozila) treba da prevezeš veći broj putnika. Drugim rečima potrebna ti je drugačija struktura voznog parka (odnos solo/zglob) što bi u slučaju Beograda značilo više zglobnih a manje solo s tim da su ovi drugi isključivo na slabijim linijama. Može solo da upadne na jaku liniju nedeljom i praznikom ali zglob ne može da vozi za lupam za Rogaču dva puta dnevno kada je potreban Rakovici. To je iracionalno korišćenje raspoloživih resursa.

Linije su iovako podeljene na tri kategorije pa zaista ne vidim izgovor za to da kategorija 1 ne treba biti 100% zglobna, kategorija 2 50/50 a kategorija 3 solo s tim da evo kada pogledamo kako uvode minibuseve koji prevoze po "fenomenalnih" 1000 ljudi dnevno po obodu grada trebalo bi uvesti i kategoriju 4 - minibus.

Gospoda koristi solo na 38, 38L umesto minibus. Slabe linije bi upotrebom manjih vozila imale veći broj polazaka a jake bi upotrebom zglobnih bile manje preopterećene. Mislim da se "one size fits all" pristupom dodvoravanja privatnim lobistima treba stati na put. Što pre to bolje.

Kada su uslovi takvi da nemaš dovoljno slotova onda ne treba da razmišljaš samo o broju potrebnih vozila, već i o kapacitetu istih. Ali ne, pamenjakovići su raspisali konkurs za linije, ne za slotove sa adekvatnim tipom vozila (zglobnim po potrebi) tako da kada privatnici uđu u sistem mogu da se šetaju po linijama kao što to rade sa GSP pogonima, a sve po potrebi u zavisnosti od promene uslova na posmatranim linijama.

I eto, džaba gospodi što je uvela i brojače kad sada nemaju čime da pojačaju GSP zbog toga što su privatnicima brzopleto i nepromišljeno uslišili molitve da voze sa solo vozilima a Lastu oterali sa zglobnim.

Srpska posla.
38 i 38L ti je do pre 5 godina bio slucaj cuvenog 69, sa kojim sam se izborio da ga ukinu, i naprave od 85 neku normalnu liniju, i to sam ja kao potpisnik peticije i dopisa sa jos ljudi iz Blokova 1, 33, 34, 37 i 38 uradio. Vise nema "lokala" GSPa... Taj 69 nikome na Novom Beogradu nije sluzio nicemu!
 
Prebacivanje javnog prevoza u ruke privatnih firmi u suštini ne mora obavezno biti loša stvar. Čak može da bude vrlo dobra. Ali ako se uradi na pravi način.
A u Srbiji čak i najbolje zasađene ideje izrastu u abominacije, pa bi tako verovatno bilo i s ovim. Nažalost.

Nego... ''Stradali'' dva ikara i jedan auto.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -vozac-GSP


Edit, nakon Bukirine dopune.
 
Evo i svežih slika tog sudara kod Ušća:


Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Koliko sam uspeo da saznam na licu mesta, vozač crne škode Superb je naglo zakočio, autobus broj 67 nije uspeo potpuno da stane i udario je u škodu. Na njega je, mnogo jače, naleteo drugi autobus. Ima nekoliko povređenih, ali kažu da su u pitanju lakše povrede.
 
Vrh