Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Добре су фотке а и добро стоји ова шема Соларисима. :)
 
Нису добре, да би биле добре морам да имам фотоапарат који није нимало јефтин.
 
Ја сам коментарисао кадар што и на коме се баш и види да ли је неко талентован за фотографију или не. Бој не бије свијетло оружије но срце у јунака. :)
 
da na okretnici se najbolje slika.Meni je to trebalo dugo da svatim.I sad mi je bas dosadno da slikam van okretnice
 
Shvaka ti čast što so svatio :)

Meni se nešto ne dopada ova šema na Solarisima, lepša mi je stara... Možda da su i branike farbali u belo/krem, a maske ostavili srebrne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512400#p512400:1irgbvfb je napisao(la):
profa_chb » Uto Jan 30, 2018 6:44 pm[/url]":1irgbvfb]Bez namere da učestvujem u ovoj temi, iako mi je to ljubav i struka, osećam profesionalnu obavezu da istaknem sledeće:

-VOITH se ne može porediti sa ostalim automatskim menjačima zbog drugačijeg principa rada i drugačije konstrukcije hidrodinamičkog konvertera. Zato i dan danas nema više od 4 stepena prenosa (ne trebaju mu). I nijedan od menjača koji su pominjani veze nema sa konfiguracijom terena.

Danas sam malo odvojio vreme čisto da uporedim brzinski rad menjača. Voith u Ikarbusu kao i ZF kod Solarisa u najvišem stepenu prenosa pri brzini 50 km/h drži motor na oko 1200 obrtaja. Voith I stepen prenosa drži oko 1600 o/min i onda prebacuje u II sa velikim padom obrtaja iz II u III i dalje u IV manji pad. Retarder funkcioniše do 18-20 km/h sa sličnim silama usporavanja kao kod Solarisa ZF (nisam vozio, slobodna procena). Stim što je Solaris daleko teži i kod njega retarder usporava do približno 10-15 km/h.
 
Ok, na to sa retarderderom utiče i dimenzija gume, i prenosni odnos u pogonkoj osovini ;)

No, i dalje mi je ovo za obrtaja na ZF-u neobično. Šta smatraju pod "punim opterećenjem"? Maksimalno ubrzanje (bez kickdown-a) ili natovaren autobus?

ZF se ponaša kao i automatski menjači kod automobila, nemoguće da baš uvek ubrzava sa tako niskim obrtajima...
 
Pominje se na početku full throttle posle full load 99% da se misli na pun gas bez kick-down-a (jer tada bi obrtaji išli i do 2200 kod oba menjača). Busevi su u oba slučaja prazni, bez putnika ili tereta, verovatno da ne bi ometali merenje buke u unutrašnjosti vozila.
Što se tiče ubrzanja na ravnom koliko sam ispratio Solarise obrtaji su niski i jako slični ovoim na slici.



Gume su uglavnom standardne 275/70R 22.5 za niskopodne i za klasične 295/80R 22.5 i tu nema puno filozofije. Dalje se svodi na biranje transmisije i glavnog prenosnika u skladu sa namenom vozila. Prosto rečeno za gradski prevoz u najvišem stepenu prenosa pri zakonskom max. brzini 50 km/h broj obrtaja motora oko 1200 obrtaja (može i niže u zavisnosti od karakteristika motora, veći obrtni momenat na manjem broju obrtaja). Koliko sam video oba menjača i glavni prenosnik daju identičan ili približan ukupan prenosni odnos (gume identične) tako da se dalje svodi na kvalitete transmisije tj njihove karakteristike.
Tu podrazumevam razliku u potrošnji goriva, kočnica, intenzitetu buke , logiku menjanja brzina, mekoća retardera (usporavanje bez velikog trzanja), naravno i plan održavanja menjača, količine maziva..... Ima puno faktora koji utiču na izbor menjača.
 
Slažem se od reči do reči.

Nažalost, nikad nisam vozio ZF-a, a VOITH-a sam samo preparkiravao u par navrata, pa ne mogu da tvrdim ovo za obrtaje. Pretpostavljam da vožnju simulatora ne uzimamo za relevantnu. Čisto teorijski gledano, i ZF bi trebalo da može da ubrzava i šalta na bilo kojem broju obrtaja od minimalnog (oko nekih 1200) do maksimalnog (koliko motor može da vrti opterećen).
 
Hoće da šalta na većem broju obrtaja kad je pod većim opterećenjem ili na usponu.
 
Danas zanimljiv detalj, zbog kojeg obozavam da pljujem Ikarbus, posle podne je bila pizdarija sa 73 i 610, gde ni 68 i 85 nisu pomogli, i verovali ili ne nailazi prastari IK203 990 crveni na 73, truje Iberlauf za sve pare, medjutim, reko ja u sebi, ajde da vidim "Ponosni srpski MAN", a ono sine zurka moze da pocne unutra, zbog je*enih vrata, mereno na tajmeru ukupno od Erport Sitija do Bloka 61, ukupno izgubljeno preko 500 sekundi, sto zbog otvaranja iz cista mira, sto zbog zatvaranja jer na kontakt nije reagovao ni iz prvog puta, nego iz drugog, a neki put iz treceg... Kome da se obratim za takvu ispravnost vozila? Birou za nezaposlene? Moze, ali prvo katanac, pa da lepo ti lezilebovici koje ja placam malo vide sta znaci raditi kod privatnika, i da vide kako izgleda kada te jase i kurta i murta! Ziko, ti kao profesionalni vozac i imas iskustva sa time, da li je moguce da se ista greska kod njih ponavlja?
 
Koje odrzavanje? Fabricka greska se to zove, ocigledno je da neko tu previse prezasticen!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514122#p514122:3mlu9u85 je napisao(la):
Gaspar18 » Uto Feb 06, 2018 12:06 am[/url]":3mlu9u85] Ziko, ti kao profesionalni vozac i imas iskustva sa time, da li je moguce da se ista greska kod njih ponavlja?

Jok, ja te skalamerije nisam vozio. Niti bi.
Pisao sam ranije, privatnik je konstruisao te el. ventile, senzore na vratima i bio je u obavezi da dovede u red. Kao što vidiš dovedeno je u nered.
Veoma opasna i rizična situacija da se vrata sama po sebi otvaraju i zatvaraju . Neko može da strada.
 
Pa ko je tu onda kriv? GSP ili Ikarbus? Samo taj odgovor hocu da cujem... Sto ti kazes, jako je rizicno, a svi bi da beze od odgovornosti u taj lanac...
 
Орлић у одговору Ђиласу: Актуелна власт набавила 670 квалитетних возила за градски превоз
БЕОГРАД, 6. фебруара 2018. (Бета) - Члан Председништва Српске напредне странке (СНС) Владимир Орлић рекао је данас, коментаришићи наводе носиоца листе "Драган Ђилас - Београд одлучује, људи побеђују" Драгана Ђиласа да се не купује довољно аутобуса за градски превоз, да је актуелна власт Београђанима кроз јавно-приватна партнерства обезбедила 670 квалитетних возила.Орлић је оценио да је Ђилас "сваки Соларисов аутобус је платио 55.000 евра више од цене домаћих аутобуса и на тај начин је избио 11 милиона евра из џепа Београђана".

Он је оценио да је у време Ђиласовог мандата на месту градоначелника "Икарбус" намерно уништаван и "гурнут на ивицу стечаја".

Орлић је навео да је актуелна власт купили 60 соло и 30 зглобних аутобуса "Икарбус" и да ради на набавци још 100 соло и 50 зглобних аутобуса те домаће компаније.

Он је критиковао Ђиласа и казао да је "мислећи само на свој џеп" трамваје плаћао 2,7 милиона по комаду и укупно више од 80 милиона евра "мимо сваке тржишне логике".

Ђилас је раније данас изјавио да ће се Градско саобраћајно предузеће (ГСП) угасити ако се нешто не промени и да је велики проблем што се не улаже у аутобусе.

"Проблем је што кад ми купимо 'Соларис' аутобусе онда смо издајници, а када 'Ласта' купи турске аутобусе онда кажу - тако треба", рекао је Ђилас и додао да су га нападали јер купује "Соларис" аутобусе, јер нису домаће производње, а да је у време када је био градоначелник купљено 157 "Икарбус" аутобуса, док је актуелна градска власт за четири годне купила 90 аутобуса те марке.

(Смајли који кења, уз муку)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514275#p514275:2140qf4e je napisao(la):
Пантограф » Uto Feb 06, 2018 5:47 pm[/url]":2140qf4e]Орлић у одговору Ђиласу: Актуелна власт набавила 670 квалитетних возила за градски превоз
БЕОГРАД, 6. фебруара 2018. (Бета) - Члан Председништва Српске напредне странке (СНС) Владимир Орлић рекао је данас, коментаришићи наводе носиоца листе "Драган Ђилас - Београд одлучује, људи побеђују" Драгана Ђиласа да се не купује довољно аутобуса за градски превоз, да је актуелна власт Београђанима кроз јавно-приватна партнерства обезбедила 670 квалитетних возила.Орлић је оценио да је Ђилас "сваки Соларисов аутобус је платио 55.000 евра више од цене домаћих аутобуса и на тај начин је избио 11 милиона евра из џепа Београђана".

Он је оценио да је у време Ђиласовог мандата на месту градоначелника "Икарбус" намерно уништаван и "гурнут на ивицу стечаја".

Орлић је навео да је актуелна власт купили 60 соло и 30 зглобних аутобуса "Икарбус" и да ради на набавци још 100 соло и 50 зглобних аутобуса те домаће компаније.

Он је критиковао Ђиласа и казао да је "мислећи само на свој џеп" трамваје плаћао 2,7 милиона по комаду и укупно више од 80 милиона евра "мимо сваке тржишне логике".

Ђилас је раније данас изјавио да ће се Градско саобраћајно предузеће (ГСП) угасити ако се нешто не промени и да је велики проблем што се не улаже у аутобусе.

"Проблем је што кад ми купимо 'Соларис' аутобусе онда смо издајници, а када 'Ласта' купи турске аутобусе онда кажу - тако треба", рекао је Ђилас и додао да су га нападали јер купује "Соларис" аутобусе, јер нису домаће производње, а да је у време када је био градоначелник купљено 157 "Икарбус" аутобуса, док је актуелна градска власт за четири годне купила 90 аутобуса те марке.

(Смајли који кења, уз муку)
Samo cu reci da je po meni nabavka Solarisovih autobusa jedna od najboljih u istoriji GSP-a,uz dodatak da kazem da mi uopste nije bitno pod cijom vlascu se autobusi kupuju ako se oni pokazu kao dobro resenje.A ako vec Lasta nabavlja turske buseve,ne vidim razlog da GSP ne kupi i polovne strane autobuse ako oni svakako nude kvalitet.Sto se Ikarbusa tice,samo mu zreba omoguciti bolji menadzment i poslovanje koje bi im omogucilo pravljenje kvalitetnijih vozila,i opet kazem,nebitno koja ce to vlast da uradi,samo nek nesto urade...
 
Nejasno je sto su kupljeni turski otokari kad su mogli ikarbuse. Slican je to kvalitet.
 
Сличан? Отокар је спејс шатл за ИкарКРШ. Код Стреле се неће распасти а код Ласте хоће.
 
U cemu je on toliko bolji? Da pricas o nekom Mercedesu pa i da razumem pojam spejs shatla.
 
Vrh