Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 250 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,9%

  • Ukupno glasača
    263
Bez namere da učestvujem u ovoj temi, iako mi je to ljubav i struka, osećam profesionalnu obavezu da istaknem sledeće:

-VOITH se ne može porediti sa ostalim automatskim menjačima zbog drugačijeg principa rada i drugačije konstrukcije hidrodinamičkog konvertera. Zato i dan danas nema više od 4 stepena prenosa (ne trebaju mu). I nijedan od menjača koji su pominjani veze nema sa konfiguracijom terena.

-IK112M i IK112LE se ne mogu porediti po UPOTREBNIM KARAKTERISTIKAMA, jer ne spadaju u istu vrstu. Jedan je niskopodan, drugi je low entry. Svaki je namenjen za nešto. Trenutno loše iskorišenje njihovih prednosti u određenoj nameni je politička volja da se trokraka zvezda vidi u gradu (informacija iz GSP-a, iz prve ruke).

P.S.
-Kada se ocenjuje rad klima uređaja/sistema grejanja (ne samo kod autobusa), od ključne je važnosti imati podatak o tome na koliko stepeni je podešena kontrolna jedinica.

:sesir:
 
Kako je moguce da isti i dan danas vuku iste svinjarije sto proizilaze iz Zemunske radionice?! Isti kvarovi, isto sve, danas mi hladno bilo u LE sa 89, to ti je ona skalamerija koja ima merdevine pozadi, koja je leti gasna komora, a zimi ladnjaca... Nemoj da nas ucis molim te, biro place za radnicima Ikarbusa, a za neke ima i potencijala !!!
 
Ajd ne troluj vise, tako ti Boga!!!
Danas je u Beogradu bilo 13°C (u hladu) te osim ako nisi bio u atlet majci, malo je teze da ti je bilo hladno.

Ok, skapirali smo, neces i ne podnosis vozila iz Zemuna. Dobro, zaobidji ih i vozaj se u MB, Solarisu, MAN-u, LIAZU, MAZ-u, kobri (...)
Bar je vozni park u beogradu sarenolik poprilicno ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Naravno, svakom proizvodjacu treba dati sansu, koliko god lokalni patriotizam bio dobar, ipak su sve sanse prokockane, najprostija logika, hoces da radis nesto, a ne nudis nista? Znaci nesposoban si, a i nad time ima onoga ko gleda!
 
Ako ti je danas hladno u busu, onda to nije slučaj za inženjere, već medicinsko osoblje.


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
becks89 » 31 Jan 2018 12:49 Ako ti je danas hladno u busu, onda to nije slučaj za inženjere, već medicinsko osoblje.

:rant: :oops: :rant:

Pa kako dihtuju autobuska vrata i prozori , prilikom nj. kretanja , ume baš da piči hladano :dil:
što se baš i ne dešava kod vozača
koj je zaštičen
jednodelnom šofer-šajbnom, uvek dobro dihtovanim malim prozorčetom, polu ili skroz odvajajucom pregradom
a usput glavni sistem za grejanje i komande tj. uduvavanja toplog vazduha je upravo pored njega
neka tako i treba

Po defaultu TI ne uzimaš u obzir ni koliko je ko napolju čekao taj isti autobus
da li si znao
da na osecaj hladnoce ume da utiče i sitost pojedinca tj. glad ?
Da li ti je palo na pamet
da imaš u voziliu i ne jake putnike koj ne spadaju u grupu dece i starih lica
vec jednostavno su bolesni , gladni , ne naspavavni, umorni, iscrpljeni ...
što drastično povecava osetljivost na hladnocu

Upravu si
ta gruba bezosecajnost i ne osetljivost za putnike
jeste za medicinsko osoblje

:sesir:
 
U redu je osećajni.
Evo ja od jutros od pola 6 u busu, od 9 smo isključili grejanje, od 10 radimo u kratkim rukavima unutra. I ventilaciju smo uključivali jer je na momente i vruće.
Toliko o grejanju, drugo,ovo što piše je lupetanje gluposti jer više ne zna šta da izmisli i lupi, tako da nema veze sa drugim ljudima, nego sa jednom jedinkom, posebne vrste. Stoga, preskoči me sa moralisanjem.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ne radi grejanje i u ponekom Solarisu, a ajde da i ne spominjemo matore Conecto-e i Japance, a ima i autobusa privatnih prevoznika kojima grejanje uopšte ne radi, pa ih Gaspar18 ne spominje. Ovde je reč o Ikarbusu i samo Ikarbusu. Uzgred budi rečeno, i M serija i LE-i imaju odlično grejanje, a sve što je potrebno, jeste ispravna klima, a u većini nedostaju kaiševi kao najjednostavniji i najjeftiniji deo, ali eto, nekako uvek fale i leti i zimi.
 
Šta je preopterećeno?

Žiko, i nije neka tajna da GSP kuburi sa delovima još od početka 90-tih. Da li je problem samo u nedovoljnoj masi novca koju Grad odvaja za GSP ili ima nešto i do komplikovane i spore procedure javnih nabavki, ne bih znao. Održavanje zato i jeste otežano, jer se često nema sa čim raditi, a i to mislim da je opšte poznata činjenica.
 
Bili oni zupčasti, klinasti ili trakasti u zavisnosti od toga da li sinhronizuju rad motora ili pokreću alternatore, ventilator, hidropumpu ili kompresor klime, svi oni imaju svoj rok trajanja, odnosno vremenom se istegnu i ispucaju. Ne radi se ni o kakvom "preopterećenju".
 
Ја сам тако чуо од једног извора који се боље од тебе разуме у те ствари тако да...
 
Nakon reakcija na moj post, napisan bez imalo strasti i zasnovan na čistoj struci, voleo bih da se svako od sagovornika predstavi i napiše koje je struke i čime se u životu bavio. Vidim da se dosta razumeju ljudi, a takvih sam malo sretao u životu :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512690#p512690:2mma2r3w je napisao(la):
Kesha » Sre Jan 31, 2018 8:30 pm[/url]":2mma2r3w]Bili oni zupčasti, klinasti ili trakasti u zavisnosti od toga da li sinhronizuju rad motora ili pokreću alternatore, ventilator, hidropumpu ili kompresor klime, svi oni imaju svoj rok trajanja, odnosno vremenom se istegnu i ispucaju. Ne radi se ni o kakvom "preopterećenju".
Teško da bilo koji kaiš sinhronizuje rad motora. Odnosno bilo šta da sinhronizuje rad motora gde je tačno definisana radilica. Sitno usklađivanje brzine klipa postiže se korekcijama dizni tj pomeranje faze ubrizgavanja ili više faza ubrizgavanja. Time se kompezuju različite kompresije u svakom cilindru ponaosob (koliko se trudili ni na novom motoru nisu identične) i postiže se mirniji i ravnomerniji rad motora.

Trajnost kaiševa bilo klinastih bilo zupčastih u mnogome zavisi od stanja remenica, sile koja zateže kaiš i to da li su u osi. Tačno je da sve ima rok trajanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512400#p512400:2th517pf je napisao(la):
profa_chb » Uto Jan 30, 2018 6:44 pm[/url]":2th517pf]Bez namere da učestvujem u ovoj temi, iako mi je to ljubav i struka, osećam profesionalnu obavezu da istaknem sledeće:

-VOITH se ne može porediti sa ostalim automatskim menjačima zbog drugačijeg principa rada i drugačije konstrukcije hidrodinamičkog konvertera. Zato i dan danas nema više od 4 stepena prenosa (ne trebaju mu). I nijedan od menjača koji su pominjani veze nema sa konfiguracijom terena.

-IK112M i IK112LE se ne mogu porediti po UPOTREBNIM KARAKTERISTIKAMA, jer ne spadaju u istu vrstu. Jedan je niskopodan, drugi je low entry. Svaki je namenjen za nešto. Trenutno loše iskorišenje njihovih prednosti u određenoj nameni je politička volja da se trokraka zvezda vidi u gradu (informacija iz GSP-a, iz prve ruke).

P.S.
-Kada se ocenjuje rad klima uređaja/sistema grejanja (ne samo kod autobusa), od ključne je važnosti imati podatak o tome na koliko stepeni je podešena kontrolna jedinica.

:sesir:

Klima uređaj se valjda ocenjuje po stepenu iskorišćenja ? Pod uslovom da je pravilno dimenzionisan za prostor koji treba da rashladi, da je adekvatno projektovan (tu veliki uticaj ima i izolovanost prostora) sa dobro raspoređenim otvorima za ventilaciju.... Čitava nauka.

Grejanje
Dobro grejanje pored podnih radijatora i kalorifera podrazumeva i krovno grejanje (koliko god bilo čudno). Bez krovnog grejanja nema ni toplog putničkog salona. Tu dolazi do velikog problema jer moderni CR dizel motori imaju veliki stepen iskorišćenja i daleko manje energije odlazi u toplotu koja se koristi za zagrevanje prostora. Tu su obavezni dodatni grejači poznatiji pod nazivom Vebasto (Webasto).

Voith ima svoju filozofiju , ZF svoju. Voith ide na to da konverter nadomešćuje dva stepena prenosa , ZF ima filozofiju usko grupisane početne stepene prenosa i manji pad obrtaja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0nP7tce1Wwc[/youtube]

ovde se vidi različita filozofija u gradnji menjača

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Z1vrmoYxeg[/youtube]







Meni lično prija rad na što manjem broju obrtaja, manja buka i sigurno manja i potrošnja. Da ne pričamo o zagrevanju samog menjača, toliki obrtaji / to nazovi proklizavanje u konverteru ima velikog uticaja.
Voleo bi da možemo da uporedimo kao i na donjem snimku iz Beča i potrošnju , parametre temperature ulja u menjaču prilikom pokretanja vozila kao i prilikom dugotrajnog usporavanja putem retardera.
 
Žika

Zar zupčasti kaiš ne sinhronizuje rad motora povezujući radilicu i bregastu osovinu, odnosno usklađuje otvaranje i zatvaranje ventila sa kretanjem klipova u cilindrima? Ventili koliko znam, kod nemalog broja četvorotaktnih motora zadiru u radni prostor klipa, a da nisu preko kaiša, da tako kažem, vremenski usklađeni, ventili bi se sudarili sa klipovima. Naravno, da bi kaiš vršio svoju funkciju adekvatno, remenica mora biti ispravna i u odgovarajućoj osi, pa kaiš neće biti ni prenategnut, ni labav.
 
To je razvodni mehanizam. Ne sihronizuje rad motora već razvodni mehanizam.
Osim zupčastog kaiša moze biti i lanac dok kod velikih motora za komercijalna vozila idu zupčanici.
 
Žiko, svaka čast za pretprošli post!

Za klimu i grejanje si sve lepo objasnio i tu nema greške. Opet, kao i sve na svetu, da bi se procenilo kako radi, mora se znati šta mu je zadato da radi.

Sve ovo što je pokazalo ispitivanje menjača jeste tačno, ali imati u vidu da ga je "naručio" ZF. Ne mislim da to utiče na rezutate, već samo na to da se ističu određene prednosti.

Ne kapiram samo ovo oko režima rada motora pri ubrzavanju, pominju "full load", a onda na diajgramu pokazuju niske obrtaje...

ZF je u teoriji manji potrošač, ali zahteva i boljeg vozača kako bi postigao tu malu potrošnju. VOITH to više kompenzuje jer je sam taj polazak iz mesta manje neizvesan upravo zbog produženog opsega koji pokriva hidrodinamički konverter.

Verujem da se VOITH više greje od ZF-a, ali imati u vidu i da motor ima povoljniji režim rada sa VOITH-om upravo zbog tog produženog opsega koji pokriva hidrodinamički konverter.
 
Koliko imam info Solaris ima podešenu temp. na 23 C (automatska je klima).

Voith vs ZF , full load je sigurno u smislu pun gas bez kick-down-a i vidi se da ZF prebacuje u više stepene na nižim obrtajima. Voith drži sve u visokim obrtajima do momenta dok konverter se ne "blokira". Trkačku startnost ne treba očekivati jer je to ipak autobus ali sa kick down-om kod ZF trebe očekivati rast obrtaja na 2000-2200 o/min.
ZF ima isto veoma efikasan retarder koji funkcioniše do 10-15 km/h, treba videti kako radi kod Voith-a.
 
Meni je fascinantno s kojom pedantnošću ovi Nemci mere buku. :D Prava stanica na ulici, mikrofoni napolju, mikrofoni unutra, test-autobus samo za njih, ekipa tonaca, grafikoni, maltene tutorijal... Pravo malo naučno istraživanje. :)
Kod nas bi to izgledalo ovako: poređa se par inženjera i majstora u krugu fabrike/depoa, vozač odvoza par metara prvo jedan a onda drugi autobus, ovi pored odokativno procene dal je tiše i napišu ''(uz naše tehnologije, vaše vozilo će proizvoditi i do) 20 db manje buke'' u katalogu. I to je to. I to ako bi uopšte i uzeli da rade takvo merenje i da razvijaju takvu tehnologiju. :mrgreen:
 
Ево одвратних фотки :)
cLNKsSc.jpg

2hdNmNA.jpg

8ZFBuUw.jpg

6ENIV73.jpg

3dyrAtV.jpg

TSlUAFi.jpg
 
Vrh