Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Dorcolski44":6f7dzase je napisao(la):
Pa radiće par godina na tome,ako imamo u vidu koliko duuugo su pravili nove IK 112 za Novi Sad i ikamerca.
U najboljem slučaju 2017. Godine. A što se tiče mečkinih šasija, nije mi baš najdraže, mada je bus dobar za prigrad.
Za novosadski, niski, kragujevacki prigrad jeste, beogradski nije. Svi pricaju napamet, kao da se na prigradskim linijama u jednom pravcu vozi 10 ljudi i kao su tamo autobusi prazni. Postoji mozda 10 prigradskih linija, ako uopste i toliko, na kojima bi mogao da se stavi Ikamerc, ali svi znamo da ce se oni staviti na gradske cisto da se reklamiraju. Nijedna druga prigradska linija nije za Ikamerc jer su u spicu autobusi prepuni, a koja je poenta staviti nov Vuckov autobus van spica.
 
Реално, ван шпица је за 303, 304 и можда 305 одличан, али сви знамо како изгледа шпиц напотезу 300. И 303 се препуни :D
 
Pa samo to sto 302, kao najduza linija, mora da ima zglob, koji cesto bude pun, dovoljno govori o broju putnika koji se krece u tom pravcu. Isto je i na potezu 400. To sto neki vide slike Autokodeksa ili nekog drugog prevoznika sa slicnim tipom vozila koji ima malo putnika, onda svi pomisle da je i beogradski prigrad isti.
 
Danas sam se vozio 3 puta u busu.Prvi put je to bilo u punom niskopodnom ikaru 112 M&M transa na liniji 88.Imao je ostatke nalepnica verovatno navijackog olosa. :o :x Sisao sam na stanici posle GO Novi Beograd i sacekao neki drugi bus.Posle 2-3 minuta nailazi GSP Solaris sa nekim 30XX gbom na istoj liniji.Neverovatno koliko se ona prikolica tresla.Izasao sam na Adi i posle par sati setnje cekao sam neki bus,88 ili 85.Nailazi puna GSP Solaris 88ica.Taman sto sam se odlucio da ne udjem tu,jos sam cuo neke navijace valjda.Iza nje kanturina sa gb. 1293(2001. godiste) na 85.I taj je bio onako pun,ali nije bilo navijaca isl.I guzva je ipak bila manja.Posto je bio pristojno popunjen,to me nekako asociralo na tamno doba sankcija,90-e. :p Paneli su se celo vreme treskali,a onaj djavo iza vrata se isto tresao,ukljucujuci i bus minus validator. :bash: Motor se toliko dere da ne mogu da cujem nekoga ko prica sa mnom,a kamoli svoje sopstvene misli.Nesto je smrdelo,verovatno prasina.Vrata dok se zatvaraju lupaju kao kamionska.Vozac,cim vidi da niko ne ulazi,zatvara vrata.Kada izadjoh kod Starog Merkatora,bilo mi je toliko drago sto sam izasao iz te kanturine. :p
 
Dorcolski44":g7c7oegu je napisao(la):
Danas sam se vozio 3 puta u busu.Prvi put je to bilo u punom niskopodnom ikaru 112 M&M transa na liniji 88.Imao je ostatke nalepnica verovatno navijackog olosa. :o :x Sisao sam na stanici posle GO Novi Beograd i sacekao neki drugi bus.Posle 2-3 minuta nailazi GSP Solaris sa nekim 30XX gbom na istoj liniji.Neverovatno koliko se ona prikolica tresla.Izasao sam na Adi i posle par sati setnje cekao sam neki bus,88 ili 85.Nailazi puna GSP Solaris 88ica.Taman sto sam se odlucio da ne udjem tu,jos sam cuo neke navijace valjda.Iza nje kanturina sa gb. 1293(2001. godiste) na 85.I taj je bio onako pun,ali nije bilo navijaca isl.I guzva je ipak bila manja.Posto je bio pristojno popunjen,to me nekako asociralo na tamno doba sankcija,90-e. :p Paneli su se celo vreme treskali,a onaj djavo iza vrata se isto tresao,ukljucujuci i bus minus validator. :bash: Motor se toliko dere da ne mogu da cujem nekoga ko prica sa mnom,a kamoli svoje sopstvene misli.Nesto je smrdelo,verovatno prasina.Vrata dok se zatvaraju lupaju kao kamionska.Vozac,cim vidi da niko ne ulazi,zatvara vrata.Kada izadjoh kod Starog Merkatora,bilo mi je toliko drago sto sam izasao iz te kanturine. :p
A koga zanima sve ovo?
Drugo, šta treba da radi čovek kada vidi da niko ne ulazi i ne izlazi? Da drži vrata, da uđe vazduh, šta?
 
Samo nek je srpski mercedes pa nek gori..a vodja ima sta da prica..
 
Dobio sam sliku od drugara na FB, naravno, dečko nije obraćao pažnju na GB niti se trudio da slika celu situaciju :D Ono što zna da je vozilo sa 84, udarilo u taksi vozilo na spustu ka stanici linije 84 na Vencu, ne znam šta će taksista tu, ali me brine da će vozač busa nagrabusiti...


A od istog drugara sam dobio i ovu fotografiju od danas, od informacija zna samo da je ispred skupštine, nije obraćao pažnju ni na broj niti je slikao nešto dalje :D

Eto ih neka stoje, pa možda bude više informacija :)
 
Nikola '93":2os3ewmy je napisao(la):
Ok,pravo pitanje je:
Zasto je kupovan polu niksopodni bus za 185 kad potpuno niskopodan kosta oko 115?

Poređenje je prilično nezahvalno. Ti novosadski su namerno (kako bi bili jeftiniji i ekonomičniji u smislu kasnije potrošnje i održavanja) kupljeni sa najslabijim mogućim motorima i jednostavnijom karoserijom jer im jači ne trebaju po nezahtevnom reljefu tog grada i uslovima eksploatacije (neuporedivo manjem broju putnika). U Beogradu bi ti autobusi bili bukvalno neupotrebljivi, posebno na Kosmajskim linijama.
 
Директор јавља, а Стб преноси: Мерцедеси 150 000€ и иду на на потезе 300 и 400.
 
Dakle, Somi, od tebe ocekujemo redovne izvestaje, kako se pokazuju u eksploataciji. :D
 
Gde bas nama... Ja vec sad zamisljam polazak u 12:57, pola ljudi ostalo na stanici jer nema mesta u autobusu.
 
Ја већ видим како у центру Гроцке задња врата нмгу да се затворе због своје специфичности :D
 
Zasto nebi bilo mesta?
Conecto je tu negde, ako se ne varam, a i ovi ddrugi solaci.
 
Zasto? Zato sto u spicu se IK103 (stariji) i Conecto potpuno napune i jos ostanu putnici na stanici. To sto Ikamerc ima znatno vise sedista je samo negativna strana, jer na povrsini koju zauzmu 4 sedista (4 putnika) ti mozes da smestis duplo vise ljudi koji ce stajati. Koja je onda poenta kupovine novih autobusa ako ce umesto njih u spicu da rade Conecto i drugi solaci?
 
Pa po kosmajskoj logici, najbolje da vam povade sva sedista, pa da se naguraju ko st***, koliko god ima mesta...
Sem sto je tender namesten, sto niko ne(ce) sme o tome, ovo treba da nas raduje, dobijamo 30 novih autobusa, dajte i nesto pozitivno da vidimo u svemu ovome...
 
Jedino pozitivno je da ce Kosmaj da dobije nova vozila posle 6 - 7 i da ce zbog toga kolko tolko i uspevati da odrze red voznje, njima skoro svaki dan se pokvare najmanje dva na smederevcu, ako tako nastave izgorece njima jos koji
 
Zna li on da racuna? :p
P.S. Da li neko moze da iskopa tendersku dokumentaciju za N seriju?
Interesuje me garancija IK na limariju,boju i sl,ako je 7 godina,zasto se ne posalju na remont oplate o njihovom trosku?
 
Nikola '93":szwef2jm je napisao(la):
Interesuje me garancija IK na limariju,boju i sl,ako je 7 godina,zasto se ne posalju na remont oplate o njihovom trosku?

Tada ne bi mogao da se uzme %.
 
Можда зато што је ГСП једно 15 пута по возилу прекршио правила гаранције :lol:
 
becks89":q9rcieu3 je napisao(la):
Pa po kosmajskoj logici, najbolje da vam povade sva sedista, pa da se naguraju ko st***, koliko god ima mesta...
Sem sto je tender namesten, sto niko ne(ce) sme o tome, ovo treba da nas raduje, dobijamo 30 novih autobusa, dajte i nesto pozitivno da vidimo u svemu ovome...
Nije poenta u sedistima ili smestanju sto vise ljudi, nego u tome da se uporno gura prica da Ikamerc moze da posluzi za prigradski tip linija (sto mozda i jeste) koje su eto iz nekog razloga potez 300 i 400. Naravno da je pozitivno to sto cemo konacno dobiti nove autobuse, ali sve to ponistava cinjenica da ovakav tip vozila nije za te linije. Uostalom, videcemo kako ce se pokazati, ali ja do tada ostajem pri svom stavu da je mogao da se kupi bolji autobus (u svetu bez namestaljki) koji ce zaista posluziti Kosmajskim linijama. Ali svi znamo da se ovde nikada nista nije radilo u interesu gradjana.
 
u trenutku kada nam se ono sto je ostalo od privrede raspada, kada nam je dug blizu 80% BDP kupovina domaceg autobusa jeste u interesu gradjana.
Dal je ovaj ikar u LE varijanti dobrar proizvod, zaista ne mogu da tvrdim, jer ce ovo biti prva isporuka ako ne racunamo prototip isporucen Ariva-Litasu.
100-tinak mesta je neki standard za solo gradske autobuse, tako da tu nema nikakvog `hendikepa`.
problem poteza 300 i 400 nije u velicini vozila, vec u taktu i ostvarivanju polazaka.

Nadao sam se nekim komentarima i utiscima za LE pa da onda imamo bolju predstavu o tom proizvodu i njegovim manama i vrlinama.
Nazalost, nista od toga, tako da ce ovo biti nabavka na `poverenje`
 
marrecar":3ob8ma7a je napisao(la):
becks89":3ob8ma7a je napisao(la):
Pa po kosmajskoj logici, najbolje da vam povade sva sedista, pa da se naguraju ko st***, koliko god ima mesta...
Sem sto je tender namesten, sto niko ne(ce) sme o tome, ovo treba da nas raduje, dobijamo 30 novih autobusa, dajte i nesto pozitivno da vidimo u svemu ovome...
Nije poenta u sedistima ili smestanju sto vise ljudi, nego u tome da se uporno gura prica da Ikamerc moze da posluzi za prigradski tip linija (sto mozda i jeste) koje su eto iz nekog razloga potez 300 i 400. Naravno da je pozitivno to sto cemo konacno dobiti nove autobuse, ali sve to ponistava cinjenica da ovakav tip vozila nije za te linije. Uostalom, videcemo kako ce se pokazati, ali ja do tada ostajem pri svom stavu da je mogao da se kupi bolji autobus (u svetu bez namestaljki) koji ce zaista posluziti Kosmajskim linijama. Ali svi znamo da se ovde nikada nista nije radilo u interesu gradjana.
A koje je to vozilo pogodno za potez 300 i 400? Tenk da daju ne bi valjao. Lično mislim da bi mnogo bolje bilo da su uzeti IK112, ali jasno je bilo od samog starta da će Vučićev pulen pobediti, svako iole razuman ko je pročitao konkursnu dokumentaciju je video da su parametri podešeni samo za jedno vozilo. Prvi put od 2008. godine izgubio se uslov niskopodnosti, ili su pak veliki stručnjaci i pozanvaoci autobusa A. Vučić, Siniša Mali i ekipa, prevideli taj uzvišeni deo, zarad dobrobiti naroda... Sramota me je koliko nam je dobro... Dobićete nova vozila, pa kakva god da bila, gora od postojećih ne može...
 
Problem je delimicno i u velicini vozila sto se tice nekih linija, a najveci problem je sto se redovno ne ostvari po vise polazaka u toku dana sto se samo jedne linije tice.Mnogo ume da znaci zglob u spicu,pogotovo leti kad ne radi klima,bar moze bolje da se dise
 
Vrh