Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 319 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,3%

  • Ukupno glasača
    337
Ja bih ipak pre da vozim nov autobus, nego matorce stare 20 godina zrele za rashod. Sve je to lepo, nostalgija itd, ali realno novi Bmc je 5 puta komforniji za vozača, nego ti stari autobusi.
Sve je to mač sa dve oštrice. “Novo jeste novo”, ali standardi su porasli, te nije više isto poredjenje kada predješ sa drndavog Ikarbusa iz 2000-tih ili npr. Japanca, na novog Solarisa iz 2013. Danas je takvo vreme da je autobuska industrija blizu vrhunca, i da tu nema više šta da se dodaje, menja, unapredjuje. Recimo, Japanac iz 2003. znatno je unazadjenija verzija nekog busa iz 2013. Visokopodan je, bez klime, bučan i itd…

Ono na šta mislim jeste da je npr. Solaris iz 2013 isti bus kao i BMC iz 2025, pruža isti komfor i iste performanse, bez obzira koje marke iz kojih godina uporedjivali. Te to, “novo je novo” i nema više toliki značaj, jer ukoliko je vozilo redovno i dobro održavano, pružaće apsolutno isti komfor kao i ono staro 10 godina, jer takvo je vreme došlo u industriji kakvo nije bilo ranije, dok je sve to još bilo u velikoj ekspanziji.

Lično već 4 godine radim sa BMC-om (nisam vozač, ali moj dobar prijatelj koji je vozač ga vozi a ja sam svaki dan sa njim) koji smo dobili novog. Koliko god ja voleo taj bus samo jer je “moj”, i koliko god ga mi bukvalno svaki dan održavali, čistili, od njega napravili najlepše i najatraktivnije vozilo u pogonu, džabe kada je samo vozilo krš. Krš kao krš, izašao takav iz fabrike.

Mi ga celog dotegnemo, stavljamo sundjere pod panele, gore na rešetku od klime, ubacujemo neke šrafove izmedju šipki samo da to ne lupa, ali ne vredi, ne lupa možda dve nedelje pa se vrati na staro. Oba check engine-a gore preko dve godine, mehaničari su pokušavali sve i svašta da se otklone, oni se vrate za par dana. Ne smetaju oni kao pojava, nek stoje na tabli koliko god hoće što se mene tiče, nego bus čim upali donji check trgne naglo, i zapišti na nekoliko sekundi jer mu je šta - crkao touch screen na monitoru dok je imao još par meseci starosti. Išao je i u ovlašćene servise, ali neke stvari ne mogu da se otklone.

Neke sitnice su mu pocrkale posle bukvalno par meseci u saobraćaju, od motorića za spoljašnje retrovizore do grejača bočnog vozačkog stakla, što je odmah moralo da se menja.

Prosto, turski trash.

Koliko god se mi trudili, stvarno od tog busa napravili nešto što niko nije do sad, od posade napravili radnike godine u preduzeću, završili i u novinama, vremenom se vidi da se volja gubi, upravo zbog toga jer ne možemo na kraj da izadjemo kad je to - polu proizvod.

Poredjenja radi, juče smo vozili 15 godina starog Iveco Crosswaya, koji posle toliko godina sa ne mogu reći baš zavidnim održavanjem bukvalno ništa ne lupa, kom klima radi uredno, bez ikakvih smetnji u radu, dobrim jastucima i svemu onome što prati dobru udobnost. I veruj mi, pre bih njega zadužio toliko starog, nego potpuno novog BMC-a.

Došli smo u vreme kada se i u autobuskoj industriji može reći: “Godine su samo broj”. 🙃
 
Imam osećaj da je ta mržnja prema Higerima forsirana. Jesu razdrndani, ali ima i dobrih primeraka. Plus imaju dobru klimu, dobro grejanje sedišta, dobar motor sa lepim zvukom. Siguran sam da sam zaboravio još neku dobru stvar da navedem u vezi njih. Jesu skučeni. Ako su morali baš oni da se nabave, trebalo je količinski upola manji broj. Meni su iskreno kul autobusi, ali znam da nisu dobri toliko. Ne treba mrzeti autobus toliko, ne treba mrzeti ništa što ti nije grdno skrivilo.
 
Sve je to mač sa dve oštrice. “Novo jeste novo”, ali standardi su porasli, te nije više isto poredjenje kada predješ sa drndavog Ikarbusa iz 2000-tih ili npr. Japanca, na novog Solarisa iz 2013. Danas je takvo vreme da je autobuska industrija blizu vrhunca, i da tu nema više šta da se dodaje, menja, unapredjuje. Recimo, Japanac iz 2003. znatno je unazadjenija verzija nekog busa iz 2013. Visokopodan je, bez klime, bučan i itd…

Ono na šta mislim jeste da je npr. Solaris iz 2013 isti bus kao i BMC iz 2025, pruža isti komfor i iste performanse, bez obzira koje marke iz kojih godina uporedjivali. Te to, “novo je novo” i nema više toliki značaj, jer ukoliko je vozilo redovno i dobro održavano, pružaće apsolutno isti komfor kao i ono staro 10 godina, jer takvo je vreme došlo u industriji kakvo nije bilo ranije, dok je sve to još bilo u velikoj ekspanziji.

Lično već 4 godine radim sa BMC-om (nisam vozač, ali moj dobar prijatelj koji je vozač ga vozi a ja sam svaki dan sa njim) koji smo dobili novog. Koliko god ja voleo taj bus samo jer je “moj”, i koliko god ga mi bukvalno svaki dan održavali, čistili, od njega napravili najlepše i najatraktivnije vozilo u pogonu, džabe kada je samo vozilo krš. Krš kao krš, izašao takav iz fabrike.

Mi ga celog dotegnemo, stavljamo sundjere pod panele, gore na rešetku od klime, ubacujemo neke šrafove izmedju šipki samo da to ne lupa, ali ne vredi, ne lupa možda dve nedelje pa se vrati na staro. Oba check engine-a gore preko dve godine, mehaničari su pokušavali sve i svašta da se otklone, oni se vrate za par dana. Ne smetaju oni kao pojava, nek stoje na tabli koliko god hoće što se mene tiče, nego bus čim upali donji check trgne naglo, i zapišti na nekoliko sekundi jer mu je šta - crkao touch screen na monitoru dok je imao još par meseci starosti. Išao je i u ovlašćene servise, ali neke stvari ne mogu da se otklone.

Neke sitnice su mu pocrkale posle bukvalno par meseci u saobraćaju, od motorića za spoljašnje retrovizore do grejača bočnog vozačkog stakla, što je odmah moralo da se menja.

Prosto, turski trash.

Koliko god se mi trudili, stvarno od tog busa napravili nešto što niko nije do sad, od posade napravili radnike godine u preduzeću, završili i u novinama, vremenom se vidi da se volja gubi, upravo zbog toga jer ne možemo na kraj da izadjemo kad je to - polu proizvod.

Poredjenja radi, juče smo vozili 15 godina starog Iveco Crosswaya, koji posle toliko godina sa ne mogu reći baš zavidnim održavanjem bukvalno ništa ne lupa, kom klima radi uredno, bez ikakvih smetnji u radu, dobrim jastucima i svemu onome što prati dobru udobnost. I veruj mi, pre bih njega zadužio toliko starog, nego potpuno novog BMC-a.

Došli smo u vreme kada se i u autobuskoj industriji može reći: “Godine su samo broj”. 🙃
Tu se slažem sa tobom, ali prosto je ovde u pitanju Beograd i ti Solarisi su već istrošeni. Danas sam seo u Solarisa 3155 koji je razvaljen i iz njega ušao u novog Bmc-a i razlika je ogromna, u korist Bmc-a naravno.
Takođe sam imao priliku da sednem u tog Bmc-a i da vozim Solarisa i tu sam se uverio u razliku između tih vozila i kao vozač ću uvek pre uzeti novog Bmc-a, nego Solarisa.
U Novom Sadu sam se vozio Hess Scaniom i taj bus me je oduševio, bolji je od bukvalno svih naših Solarisa, e sad koliko je udoban, to nisam siguran, ali je tabla stvarno lepa i sviđa mi se što nema isturen desni retrovizor, koji mi najviše smeta u vožnji autobusa, naročito pri skretanju levo.
 
Pa Švajcarski bus sa Švajcarskim održvanjem ne može biti loš. :)
Meni je neverovatno za njihove domaće ABB lokomotive koliko su utegnute, a imaju preko 20 godina, ali mnogo su fanatični oko održavanja, imaju jaku tehničku kulturu.
 
sva ta elektronika kod svih tih novih autobusa je prilicno osetljiva i mnogo je sklona velikim kvarovima u odnosu na stare autobuse koji su bili bez te iste elektonike
 
Tu se slažem sa tobom, ali prosto je ovde u pitanju Beograd i ti Solarisi su već istrošeni. Danas sam seo u Solarisa 3155 koji je razvaljen i iz njega ušao u novog Bmc-a i razlika je ogromna, u korist Bmc-a naravno.
Takođe sam imao priliku da sednem u tog Bmc-a i da vozim Solarisa i tu sam se uverio u razliku između tih vozila i kao vozač ću uvek pre uzeti novog Bmc-a, nego Solarisa.
U Novom Sadu sam se vozio Hess Scaniom i taj bus me je oduševio, bolji je od bukvalno svih naših Solarisa, e sad koliko je udoban, to nisam siguran, ali je tabla stvarno lepa i sviđa mi se što nema isturen desni retrovizor, koji mi najviše smeta u vožnji autobusa, naročito pri skretanju levo.
Zato sam i rekao, da je uz dobro održavanje, stariji kvalitetan bus može i dalje biti bolji od potpuno novog Turčina.

Što se tiče Scania-Hess autobusa koji su došli / dolaze u Novi Sad, oni jesu zaista održavani i za 18 godina izgledaju vrhunski, ali pri toj kupovini se vidi takva klasična, ne znam koju drugu reč da upotrebim, kurc*bolja za to šta se uzima da je neverovatno.
Ti busevi su vozili i predvidjeni su za manje gradove, manji protok putnika i ne na gužve kakve ima Novi Sad u javnom prevozu.
Veliki problem predstavljaju jednokrilna prva vrata, desni retrovizor koji se nalazi na istim tim vratima i senzori na ostali vratima koji još nisu isključeni. Budući da voze na najopterećenijim gradskim zglobnim linijama (7, 8, 9, 53, 55, 64…) ti senzori su smrt za te gužve, zbog njih se ne stiže turaža i samim tim i vremena polazaka se gube…
 
Šta misliš da je CNG?
CNG (Compressed Natural Gas) ili metan, nije isto sto i TNG/LPG (Tecni Naftni Gas/Liquid Petrol Gas, u narodu poznato kao plin ili autogas). CNG je u gasnom agregatnom stanju i u rezervoaru, dok je LPG u tecnom stanju.

Autogas (TNG, LPG, plin, kako volite) danas moze da se kupi na svakoj iole vecoj pumpi. CNG ne moze da se kupi na svakoj pumpi, ima ih vrlo malo koje ga prodaju. U Srbiji ukupno 46 pumpi prodaje CNG, evo na mapi.
 
CNG (Compressed Natural Gas) ili metan, nije isto sto i TNG/LPG (Tecni Naftni Gas/Liquid Petrol Gas, u narodu poznato kao plin ili autogas). CNG je u gasnom agregatnom stanju i u rezervoaru, dok je LPG u tecnom stanju.

Autogas (TNG, LPG, plin, kako volite) danas moze da se kupi na svakoj iole vecoj pumpi. CNG ne moze da se kupi na svakoj pumpi, ima ih vrlo malo koje ga prodaju. U Srbiji ukupno 46 pumpi prodaje CNG, evo na mapi.
Kako mu i samo ime kaže, metan se drži pod pritiskom u rezervoarima vozila. Mora biti u tečnom stanju, pa se sabija pod pritiskom od 200 bara. Zato i ne staje prevelika količina prema zapremini rezervoara, plus se meri u kilogramima, ne u litrima. Boce moraju biti ozbiljno čvrste. Kad je nešto u čisto gasovitom stanju, meri se obavezno u kubnim metrima, kao se isti gas i meri u sistemima za grejanje.
 
Vrh