Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 333 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,1%

  • Ukupno glasača
    351
Ne znam da li se sećate one ideje o ukidanju terminusa u centru (Zeleni venac, Slavija, Trg republike i Studebtski trg). E pa pošto smo se pobunili i kategorički usprotivili protiv toga, sada polako dobijamo jednu po jednu liniju sa tih terminusa pretvorenu u kružnu sa ukidanjem upravo pomenutih terminusa.​
 
Neverovatno mi je da se za neke nekada zglobne linije sada dovodi u pitanje da li tu zglob može da saobraća zbog ovog ili onog razloga. Te linije nisu menjale trase na tim spornim delovima od onda kad su bile zglobne pa do danas. To što su mnogi pozaboravljali kakav tip vozila su linije imale pre 10 godina i što se solo vozila sve masovnije forsiraju od 2016 (a posebno od 2019.) je druga priča.
Screenshot_20251018_010348_Chrome.jpg
 
Pa lepo reče zamenik zamenika gradonačelnika svojveremeno da svaka linija može biti zamebjena 100% solo vozilima uz veći broj istih. :D
 
Ја не знам зашто 76 постоји, никад нисам видео више од 5 људи у аутобусу.​
Zbog zelenila, ujutro jedan pravac ih odveze popodne ih vrati. Ostali pravci poluprazni.​
Знам, онда нек остану та 2 поласка, остале укинути.​
Bilo je predloga ranije da se 76 ukine ili da menja trasu, a da linija 708 pokrije njenu trasu na BK.​
 
Neverovatno mi je da se za neke nekada zglobne linije sada dovodi u pitanje da li tu zglob može da saobraća zbog ovog ili onog razloga. Te linije nisu menjale trase na tim spornim delovima od onda kad su bile zglobne pa do danas. To što su mnogi pozaboravljali kakav tip vozila su linije imale pre 10 godina i što se solo vozila sve masovnije forsiraju od 2016 (a posebno od 2019.) je druga priča.
Pogledajte prilog 255480
Prosto ja pričam iz vozačkog ugla gde jako često dolazimo u vrlo neprijatne situacije na određenim oštrim krivinama, kao ja npr na raskrsnici Braće Jugovića i Makedonske, gde ljudi ne znaju šta je zaustavna linija i onda od takvih genijalaca ne možeš da skreneš.
Jedina linija gde si mogao da voziš opušteno i da ti je mirna glava tokom cele trase je 31, ali su i to upropastili sa užasnom okretnicom gde jedva okreneš autobus, a ne daj Bože da ti se neko parkira sa desne strane Vasine ulice, gde onda vrlo lako možeš da ostaneš zaglavljen na sred puta.
Prosto naša infrastruktura je vrlo nepogodna za zglobne autobusa, a tamo i gde je bila pogodna, ovi iz vlasti su se potrudili da sa svojim idiotskim rešenjima ona postane nepogodna.
 
Ne znam da li je ranije bilo reči o ovim plavim Otokarima što je GSP nabavio i kakvi su utisci o njima. Ali meni se sviđaju za sad.

Startni su, brzi su, a nisu glasni. Sedišta su sasvim ok. Dobro hlade a i greju, jedino je problem što sam leti viđao i pisao ovde da ume da kaplje klima ponekad. Što se prostora i rasporeda tiče, prostraniji su i boje organizovani nego mnogi drugi modeli. Svakako su veliki korak napred i unapređenje u odnosu na idiotske Higere.
 
Ne znam da li je ranije bilo reči o ovim plavim Otokarima što je GSP nabavio i kakvi su utisci o njima. Ali meni se sviđaju za sad.

Startni su, brzi su, a nisu glasni. Sedišta su sasvim ok. Dobro hlade a i greju, jedino je problem što sam leti viđao i pisao ovde da ume da kaplje klima ponekad. Što se prostora i rasporeda tiče, prostraniji su i boje organizovani nego mnogi drugi modeli. Svakako su veliki korak napred i unapređenje u odnosu na idiotske Higere.
Pola od njih vec pali greske gube snagu a neki su vec rastreseni. Vozaci kukaju na njih
 
Ne znam da li je ranije bilo reči o ovim plavim Otokarima što je GSP nabavio i kakvi su utisci o njima. Ali meni se sviđaju za sad.

Startni su, brzi su, a nisu glasni. Sedišta su sasvim ok. Dobro hlade a i greju, jedino je problem što sam leti viđao i pisao ovde da ume da kaplje klima ponekad. Što se prostora i rasporeda tiče, prostraniji su i boje organizovani nego mnogi drugi modeli. Svakako su veliki korak napred i unapređenje u odnosu na idiotske Higere.
Pisao sam već, katastrofa od busa u svakom smislu i Bmc i Higer su pojam za to.
Šaljem ss mog teksta o Otokarima.
@kopmania Na 77 možda, ali ovi naši Solarisi na Karaburmi su katastrofa, teški krševi na koje se skoro svi žale i niko ne želi da ih vozi. Da sutra sklone Solarise, bio bih srećan, jer znam da ih neće remontovati, a ovakvi su stvarno užasni.
 

Prilozi

  • IMG_2413.jpeg
    IMG_2413.jpeg
    125,7 KB · Pregleda: 56
  • IMG_2414.jpeg
    IMG_2414.jpeg
    141,9 KB · Pregleda: 55
  • IMG_2415.jpeg
    IMG_2415.jpeg
    129,9 KB · Pregleda: 49
Pa lepo kaže, sa vozačke strane su gori od Higera.

Iz perspektive putnika su svakako bolji.

Higere sve treba baciti u presu, a sa njima i sve koji su učestvovali u toj nabavci. I posle stavili ta g..na da služe na opterećenim linijama poput 25, 26, 37, 74...


Još jedna stvar koju sam primetio kod Higera je da ih na nekim deonicama voze bolno sporo, jer se dešavalo da legnu toliko da počnu da stružu asfalt kad ima neravnina i kad je loš kolovoz.
 
Могуће :)
један мали оф топик. Моје дете се радује када наиђе отокар на 28, јер на првом седишту светли плаво светло хахаха
 
Pa lepo kaže, sa vozačke strane su gori od Higera.

Iz perspektive putnika su svakako bolji.

Higere sve treba baciti u presu, a sa njima i sve koji su učestvovali u toj nabavci. I posle stavili ta g..na da služe na opterećenim linijama poput 25, 26, 37, 74...


Još jedna stvar koju sam primetio kod Higera je da ih na nekim deonicama voze bolno sporo, jer se dešavalo da legnu toliko da počnu da stružu asfalt kad ima neravnina i kad je loš kolovoz.
Po tome je Otokar daleko bolji i to je jedna od stvari za koju mogu da ga pohvalim bar za sad. Na ležećim stvarno lepo prođe čak i sa 20-25kmh, bez nekog jačeg udara, dok sa ostalim busevima mora da se uspori na 10-15kmh.
Ako vidite da neki vozač baš cima i naglo koči prilikom vožnje Otokara, to je prosto iz razloga koje sam gore naveo. Takođe me izluđuju i vrata kod kojih svako krilo igra svoju priču i zatvara se drugačije, pa onda čekam i do 5 sekundi dok se sva vrata zatvore. Nekad je to baš frustrirajuće kad treba da se uključiš u saobracaj, ili da prođeš zeleno, a vrata nikad da se zatvore.
Takođe moram da kažem da je perspektiva vozača mnogo važnija od perspektive putnika, jer mi u tim vozilima provodimo sate i sate svakog dana, dok putnici se provozaju pola sata dnevno. Takođe ako je bus los i nebezbedan kao Otokar, onda je i vaša bezbednost ugrožena. Kod nebezbednog mislim na ono isključivanje ručnog retardera, koje mi je neshvatljivo.
 
Poslednja izmena:
Podjednako je bitna i perspektiva putnika.

Ionako svi mi plaćamo sve to.

Ceo život visim, grčim se i znojim se po javnom prevozu. I čak i za putovanja od svega 15 minuta vrlo mi je bitno kakvo je vozilo, kao i kojom brzinom ide. A naravno da mi je još bitnije za duža i još napornija putovanja.

Higere i one koji su ih uzimali bih uzeo pa međusobno olupao jedne o druge, pa onda lepo sve to pravac Železnik pa Železara Smederevo. Sa sve onom memlom unutra koja je uvek prisutna u Higerima, i leti i zimi. I onim fiksiranim kaiševima što padaju ljudima po licu jer ne mogu da se pomere. Lepo sve u peć i neće biti ni memle ni vlage a ni štrokavih kaiševa.
 
Poslednja izmena:
Podjednako je bitna i perspektiva putnika.

Ionako svi mi plaćamo sve to.

Ceo život visim, grčim se i znojim se po javnom prevozu. I čak i za putovanja od svega 15 minuta vrlo mi je bitno kakvo je vozilo, kao i kojom brzinom ide. A naravno da mi je još bitnije za duža i još napornija putovanja.

Higere i one koji su ih uzimali bih uzeo pa međusobno olupao jedne o druge, pa onda lepo sve to pravac Železnik pa Železara Smederevo. Sa sve onom memlom unutra koja je uvek prisutna u Higerima, i leti i zimi. I onim fiksiranim kaiševima što padaju ljudima po licu jer ne mogu da se pomere. Lepo sve u peć i neće biti ni memle ni vlage a ni štrokavih kaiševa
Za Higere i ajde, plaćeni su 200k po komadu, al za ove Otokare neko treba da ide u zatvor. Takvo smece platiti preko lizinga 450k evra je zločin. Za plave Bmc je još gora priča, gde su plaćeni 550k evra po komadu, ali su se barem pokazali poprilično dobro i gotovo svi u pogonu ih vole.
 
Sve dok jednog dana ne počnu i te BMCove da ne vole, kao što sad ne vole Solarise...


To je jedan od razloga zašto se ja ne oslanjam samo na utiske i mišljenja vozača. Sto ljudi, dvesta ćudi, trista mišljenja.
 
Sve dok jednog dana ne počnu i te BMCove da ne vole, kao što sad ne vole Solarise...


To je jedan od razloga zašto se ja ne oslanjam samo na utiske i mišljenja vozača. Sto ljudi, dvesta ćudi, trista mišljenja.
Ne volimo Solarise jer su propali, ali kad sednes u kabinu, vidiš kakva je to klasa od busa bila, pa tek kad vidiš kako radi ručni retarder, kako koči i posle 12 godina rada, tu vidiš šta je kvalitet. Kabina takođe izuzetno prostrana, sa svim komandama koje su pri ruci. Uz kvalitetan remont bih bez razmišlja zadužio jednog, pre bilo čega novog.
Plava Bmc će svi voleti dok majstori ne krenu da ih budze, pa onda će svaki bus imati svoju priču i biti drugaciji za vožnju poput ovih crvenih. Sad ne znam da li su tu krivi naši majstori, ili su oni iz Temse prosto nesposobni i ne bi me čudilo da je to drugo, jer zbog banalnih stvari autobusi tamo stoje mesecima.
 
Meni je plavi BMC bolji od Strelinih Konekta, pa i od onog jednog Citara kojim sam se vozio na 88. Mislim, neću promeniti mišljenje o turskim kantama, naročito po ovim cenama, ali me je prijatno iznenadio. Dosta mi je bolji od crvenih. I udobniji i deluje da bolje vuče. Nažalost, Solaris ostaje najbolji bus koji smo imali i nema naznaka da će se nešto promeniti u budućnosti.
 
Линије попут 44,60,60Л,67,68,76,82,87,87А приватизовати. Додуше ја бих укинуо 87А, ал нека је због надвожњака код Аде.

укинути их све ако не служе ничему. мада, ја бих 44 пре променио трасу, да скреће на Прокоп па ка 25. мају
 
67 i 68 su najveća sramota što idu na pola sata. Novi Beograd se sve više gradi, što poslovni prostori što stambene zgrade, a ove linije kao iz devedesetih da su izašle. U špicevima bi trebalo bar na 15 minuta da idu, ostalo može da ostane ovako, ali da se vrati čekanje na Zelenom i da se srede turaže kako ne bi stajali po 15 minuta na okretnici. 21. vek je, a oni ne mogu da izračunaju vreme vožnje za linije od po 5-7 km. 82 je odlična linija. Nemam zamerke. 76 isto. Redovna je i dobro dođe u Omladinskih brigada. 60 sam se iznenadio kad sam pre neki dan video krcat minibus, očigledno ima svrhu. Ostale ne znam dobro, pa ne mogu da komentarišem.
 
82 je odlična linija.
jeste, ali mora da se pojača ili da se ubace 2-3 zgloba zato što prolazi pored dva doma zdravlja, dve pijace, velikog groblja, i kroz veoma naseljena područja. Plus masa ljudi je koristi na potezu od Pijace blok 44 do Bežanijske pijace gde se uvek isprazni. Posle toga bude skoro prazna.
 
Neverovatno mi je da se za neke nekada zglobne linije sada dovodi u pitanje da li tu zglob može da saobraća zbog ovog ili onog razloga. Te linije nisu menjale trase na tim spornim delovima od onda kad su bile zglobne pa do danas. To što su mnogi pozaboravljali kakav tip vozila su linije imale pre 10 godina i što se solo vozila sve masovnije forsiraju od 2016 (a posebno od 2019.) je druga priča.
Kad se setim linije 45 koja je nekada imala zglobne autobuse, posebno novije niskopodne ikarbuse do kraja 2015. godine. To je bilo zlatno doba za tu liniju. Najviše sam se osećao zadovoljnim. Postojala je mala "nezgodna" deonica za zglobne autobuse ulica Atanasija Pulje i Geteova, ali prolazili su bez problema.
Od 2016. godine pa do danas nije to ista 45ica. Užas. Jedna od gorih linija, stalne gužve, nepouzdani prevoznici. I na liniji 50 zglobni autobusi nekad saobraćali, a može da izvrši bez problema skretanje.
 
Vrh