Toma
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 24.05.2020.
- Poruke
- 589
- Pohvaljen
- 2.246
Sve je to mač sa dve oštrice. “Novo jeste novo”, ali standardi su porasli, te nije više isto poredjenje kada predješ sa drndavog Ikarbusa iz 2000-tih ili npr. Japanca, na novog Solarisa iz 2013. Danas je takvo vreme da je autobuska industrija blizu vrhunca, i da tu nema više šta da se dodaje, menja, unapredjuje. Recimo, Japanac iz 2003. znatno je unazadjenija verzija nekog busa iz 2013. Visokopodan je, bez klime, bučan i itd…Ja bih ipak pre da vozim nov autobus, nego matorce stare 20 godina zrele za rashod. Sve je to lepo, nostalgija itd, ali realno novi Bmc je 5 puta komforniji za vozača, nego ti stari autobusi.
Ono na šta mislim jeste da je npr. Solaris iz 2013 isti bus kao i BMC iz 2025, pruža isti komfor i iste performanse, bez obzira koje marke iz kojih godina uporedjivali. Te to, “novo je novo” i nema više toliki značaj, jer ukoliko je vozilo redovno i dobro održavano, pružaće apsolutno isti komfor kao i ono staro 10 godina, jer takvo je vreme došlo u industriji kakvo nije bilo ranije, dok je sve to još bilo u velikoj ekspanziji.
Lično već 4 godine radim sa BMC-om (nisam vozač, ali moj dobar prijatelj koji je vozač ga vozi a ja sam svaki dan sa njim) koji smo dobili novog. Koliko god ja voleo taj bus samo jer je “moj”, i koliko god ga mi bukvalno svaki dan održavali, čistili, od njega napravili najlepše i najatraktivnije vozilo u pogonu, džabe kada je samo vozilo krš. Krš kao krš, izašao takav iz fabrike.
Mi ga celog dotegnemo, stavljamo sundjere pod panele, gore na rešetku od klime, ubacujemo neke šrafove izmedju šipki samo da to ne lupa, ali ne vredi, ne lupa možda dve nedelje pa se vrati na staro. Oba check engine-a gore preko dve godine, mehaničari su pokušavali sve i svašta da se otklone, oni se vrate za par dana. Ne smetaju oni kao pojava, nek stoje na tabli koliko god hoće što se mene tiče, nego bus čim upali donji check trgne naglo, i zapišti na nekoliko sekundi jer mu je šta - crkao touch screen na monitoru dok je imao još par meseci starosti. Išao je i u ovlašćene servise, ali neke stvari ne mogu da se otklone.
Neke sitnice su mu pocrkale posle bukvalno par meseci u saobraćaju, od motorića za spoljašnje retrovizore do grejača bočnog vozačkog stakla, što je odmah moralo da se menja.
Prosto, turski trash.
Koliko god se mi trudili, stvarno od tog busa napravili nešto što niko nije do sad, od posade napravili radnike godine u preduzeću, završili i u novinama, vremenom se vidi da se volja gubi, upravo zbog toga jer ne možemo na kraj da izadjemo kad je to - polu proizvod.
Poredjenja radi, juče smo vozili 15 godina starog Iveco Crosswaya, koji posle toliko godina sa ne mogu reći baš zavidnim održavanjem bukvalno ništa ne lupa, kom klima radi uredno, bez ikakvih smetnji u radu, dobrim jastucima i svemu onome što prati dobru udobnost. I veruj mi, pre bih njega zadužio toliko starog, nego potpuno novog BMC-a.
Došli smo u vreme kada se i u autobuskoj industriji može reći: “Godine su samo broj”.
