Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 311 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    328
3005 mrtav
IMG_20250218_211034.jpg
 
Nema to veze sa tim. Ako je donesen neki pravilnik, vozači ga moraju poštovati.
Zašto poslodavci isplaćuju platu svakog meseca? Jer brinu da ćemo izgladneti? Jok, nego postoji instanca koja ih pritiska da to rade. Do skidanja takve odluke sa snage, mora da stane na svaku stanicu.
 
Uvek sam za to da se prođe stanica kad nema nikog i da se ne gubi vreme, ali naravno mora prvo da ae pogleda na retrovizoru, a ne da se preleti stanica ako niko nije pritisnuo taster stop koji je u 90% autobusa Gsp-a isključen i onda ga putnici ni ne koriste jer nema poente.
 
Uvek sam za to da se prođe stanica kad nema nikog i da se ne gubi vreme, ali naravno mora prvo da ae pogleda na retrovizoru, a ne da se preleti stanica ako niko nije pritisnuo taster stop koji je u 90% autobusa Gsp-a isključen i onda ga putnici ni ne koriste jer nema poente.

Zato su mi takva na svoju ruku uvedena pravila koja važe u 1% buseva teška glupost, pritom u javnom prevozy milionskog grada staviti onakav polupismeni natpis je stvarno nedopustivo.
 
Izvadjen motor, riknuo.
Vala s obzirom na brojnost, posle ovoliko godina i havarija treba da obezbede magacinske rezervne motore za doniranje, ako već ne rade repower ili ljudski remont koji ga uključuje. U SAD se investicioni "repower" vrši posle 5-8 godina eksploatacije u njihovim uslovima po serijama. Ovde kod nas kad izlupaju zadnji deo takav može postati donor motora. Ako izgori, a drugom se raskupusa prednji prepust, onda se, zavisno od (ne)isplativosti umesto popravke od dva donora registruje jedan čitav, što i jeste bila praksa.

Iz razloga politički podstaknutog planiranog zastarevanja i pored očigledne brojnosti bacaju ih kao niskobudžetne solo, iako su zglobovi u gradu oslonjenom na autobuski sistem značajan resurs po više osnova.

Imajući u vidu odnos snage i mase manje troše i zagađuju pri većem kapacitetu i u tom slučaju izazivaju manje rashode u održavanju pri istom iskorišćenju kapaciteta, ili nude viši komfor kada su dugovečniji pri manjem opterećenju, te usporavaju regres inventara zahvaljujući gorenavedenom.
 
Vala s obzirom na brojnost, posle ovoliko godina i havarija treba da obezbede magacinske rezervne motore za doniranje, ako već ne rade repower ili ljudski remont koji ga uključuje. U SAD se investicioni "repower" vrši posle 5-8 godina eksploatacije u njihovim uslovima po serijama. Ovde kod nas kad izlupaju zadnji deo takav može postati donor motora. Ako izgori, a drugom se raskupusa prednji prepust, onda se, zavisno od (ne)isplativosti umesto popravke od dva donora registruje jedan čitav, što i jeste bila praksa.

Iz razloga politički podstaknutog planiranog zastarevanja i pored očigledne brojnosti bacaju ih kao niskobudžetne solo, iako su zglobovi u gradu oslonjenom na autobuski sistem značajan resurs po više osnova.

Imajući u vidu odnos snage i mase manje troše i zagađuju pri većem kapacitetu i u tom slučaju izazivaju manje rashode u održavanju pri istom iskorišćenju kapaciteta, ili nude viši komfor kada su dugovečniji pri manjem opterećenju, te usporavaju regres inventara zahvaljujući gorenavedenom.
Remont motora valjda radi SDT, ako može da se odradi remont. Čak i ako ne može, bilo je dopremanja novih motora preko istog servisa koliko ja znam.
 
Po meni je je sasvim logično da se stanica preskoči, ako nema nikog na njoj, niko ne izlazi i niko ne trči da stigne na stanicu.

Totalno je apsurdno stajati i trošiti vreme bespotrebno.

U redu je to, ali prvo da se adekvatno obavesti javnost jedno 3 meseca unapred i da se na stajališta i u vozila stave pismena obaveštenja na srpskom i engleskom da će se primenjivati taj sistem, a ne ovako neko zakači neki a4 papir koji izgleda kao da su ga napisala deca koja uče da pišu u prvom razredu osnovne i to stave u jednom od tipa 30 buseva na toj liniji pa ti sad nagađaj.
 
Remont motora valjda radi SDT, ako može da se odradi remont. Čak i ako ne može, bilo je dopremanja novih motora preko istog servisa koliko ja znam.
Ako nije stradao blok može. To ga "ubije". Nerentabilan, beyond repair, od 1.9 svi na otpis i slične budalaštine. Novi preko SDT pretpostavljam samo u garantnom roku.

Pravi repower (uključujući i "zeleni" kada se vrši zbog uvođenja alternativnog goriva bez planiranog zastarevanja inventara) sledi posle garantnog roka, a najbolje ga je obaviti uz profesionalni remont. Takva vozila i u teškim uslovima rada (uzevši u obzir čvrstu osnovu) kao kod nas mogu trajati dugo i ostati u pristojnom stanju, pri čemu nisu ekološki zastarela poput originalne fabričke specifikacije.

Scania sad ne proizvodi Citywide ali nudi E6 motore na bioetanol (ED95) V generacije, 13l I6 420hp/2150nm i 9,3L I5 280hp/1250nm (oba omogućavaju ugradnju u kamione, dok je velikolitražni tačno 50% jači u odnosu na manji pogodan za solo autobus, tako da zglob ne bi bio "underpowered").

Dobio bi se autobus s emisijom komparabilnom gasnom, ali bez značajnih strukturalnih modifikacija (i motor ima adaptere/spejsere, a potrebno je eventualno prilagoditi/izmestiti instalacije i ostalu opremu), s tim da nudi ne samo lokalizaciju energenta i energetsku nezavisnost već i manje štetan način proizvodnje istog.

Naši gasni koriste prljav fosilni ruski gas, a ne PKB-ov biometan ili bioetanol. Scania Solaris bi to promenio. Znači sad ili nikad.
 
Ja ne verujem. 3124, 3125, 3130 i 3135 na 9A.
Ovo je jadno. Koliko ima putnika u proseku? Manje od 15, osim u špicu. Primer nulte kilometraže.
 
Ok je da 9 bude zglobna, pokriva opterećene pravce. Može da rastereti 78, 83 i 95. Od jutros na 58 ne vidim Solarisa, a ni na 75. Na 71 samo 3126.
 
Vrh