Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 302 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    319
Novi plavi BMC stigli za GSP. Sad i na njima počinju garažni brojevi sa P9XXXX
157c3de64f48b0bd23a9e96e632f0764.jpg
146797fb533f053be68c185d1fbd5d51.jpg


Sent from my RMX3710 using Tapatalk
rekoh vam da kreće asimilacija...
 
imam ja bolji predlog:

Њ3811116197871393640
Њ - da ima neko naše slovo, u direktnom tv prenosu se žreba koje će tačno biti
38111 - pozivni
161978 - šapićev datum rođenja
7 - za sreću
9 - oznaka prevoznika
3640 - garažni broj

i obavezno da oznaka bude istaknuta na vidnom mestu - recimo s unutrašnje strane blatobrana. i da bude strogo zabranjeno da se ističe na nekim bezveze mestima... šta ja znam, recimo čeono ili kod prednjih vrata.
 
Da stave obavezno latinicno AV. Bolje da bude gore na krovu, po mogucnosti ispod klima uredjaja, da bude tu, da se nadje...
Il jos bolje sa unutrasnje strane nekog od prednjih branika, pa kad hoces da vidis oznaku, zamolis vozaca da ti otvori polubranik. Al moras da znas engleski! :ROFLMAO: jadno....
 
Ajde više da se ne dira 18-ica i neka ostane u Zemunu do daljeg. Prvo se uveliko pričalo i još izašla informacija da će od Nove godine NBG uzeti tu liniju. Sad sa glanc novim plavim autobusima dolazi informacija da će verovatno ostati Zemunu. Pa dobro bre čoveče, sad odlično radi linija.
Ako će je vraćati NBG, neka Zemun uzme 83 i stavi nove autobuse. Ranije sam mislio da će 85 možda Zemun da uzme, ali sad više niko ništa ne zna.
Na prvi pogled ovakvi autobusi u plavoj boji su lepi i uspeli su da sa Vizantijskom plavom bojom nešto korektno dobiju.
Ali bode me u oči pisanje garažnog broja u donjem desnom ćošku P93640.
 
Ikarbusi IK-112N iz Arrive na oglasima polovni automobili, u pozadini jednog se moze videti 103P koji stoji na placu.
Niskopodni Ikarbus, sa cenom od 10000E, pritom polovan, imam osecaj da su to stavili namerno da ga ne bi prodali.
Pa za koliko i da ih oglase? Nisu te serije uopšte loše tako. 2015 su valjda, kola tog godišta idu i za tih 10000 evra. Realno, nikakve pare za autobus danas. Ako je ispravan, u kako tako korektnom stanju, za siću se može imati funkcionalno vozilo za narednih nekoliko godina.
 
Neka ostane 18 u Zemunu, ali nadam se ne na uštrb linija 15 i 78.
I sam govorim da se o povratku 18-ice priča još od kada je preuzeo Zemun, a slabe su šanse da bude predata sad kad Zemun dobija nova vozila.
Biće zaista nefer ako sva nova vozila završe na 18, a nijedno na ove druge dve. 15 i 78 svakako već nose teret održavanja 18-ice. Na 15 ima dosta solo i starijih vozila u poređenju sa 18-icom i nijednog redovnog Solarisa, a 78 nema niti jedno jedino zglobno vozilo.
Od tih 14-15 BMC-a, ravnomerno ih treba rasporediti na ove tri linije.
 
Realno, 18ca je em teža em i opterećenija nego 15 / 78, nemam ništa protiv da par BMC-a ode na 15, ali logično je da će ih manje više sve staviti na 18. Doduše i CNG je malo lenjiji za Jerkovića, al dobro, videćemo kako će se organizovati.
Letos su imali veliki problem sa zglobovima, ja se nadam da će sledećeg leta neke stvari biti bolje, nebitno dal bili Solaris, Bmc ili Ikarbusi.

Baš danas sam čekao neku torbu iz inostranstva kod Sava Centra, 18ca nailazi frekventnije nego 17ca.
 
Neka ostane 18 u Zemunu, ali nadam se ne na uštrb linija 15 i 78.
I sam govorim da se o povratku 18-ice priča još od kada je preuzeo Zemun, a slabe su šanse da bude predata sad kad Zemun dobija nova vozila.
Biće zaista nefer ako sva nova vozila završe na 18, a nijedno na ove druge dve. 15 i 78 svakako već nose teret održavanja 18-ice. Na 15 ima dosta solo i starijih vozila u poređenju sa 18-icom i nijednog redovnog Solarisa, a 78 nema niti jedno jedino zglobno vozilo.
Od tih 14-15 BMC-a, ravnomerno ih treba rasporediti na ove tri linije.
Pa neće jer će dolaskom novih zglobova na 18 i linija 15 biti full zglobna, nevezano da li će sve dati na 18 ili ne. Takođe postoji šansa da sad neke zglobove daju i na 78.
 
Ajde više da se ne dira 18-ica i neka ostane u Zemunu do daljeg. Prvo se uveliko pričalo i još izašla informacija da će od Nove godine NBG uzeti tu liniju. Sad sa glanc novim plavim autobusima dolazi informacija da će verovatno ostati Zemunu. Pa dobro bre čoveče, sad odlično radi linija.
Ako će je vraćati NBG, neka Zemun uzme 83 i stavi nove autobuse. Ranije sam mislio da će 85 možda Zemun da uzme, ali sad više niko ništa ne zna.
Na prvi pogled ovakvi autobusi u plavoj boji su lepi i uspeli su da sa Vizantijskom plavom bojom nešto korektno dobiju.
Ali bode me u oči pisanje garažnog broja u donjem desnom ćošku P93640.
Чим су ГСП возила плавр боје одмах је лепше и не видим проблем са гаражним бројем сем што тако стоји и код привантика?
 
Znači ode i oznaka GSP-a.
Укинута је обавеза држање ознака превозника, баш зато како би сва возила била иста. А не свако стављао ознаке где стигне и како жели и по целом аутобусу. Свакако обични људи не разликује приватника/гсп. Такође што се тиче пријаве то се ништа не ремети, јер је ту главни гаржни број, а не назив превозника.
 
Укинута је обавеза држање ознака превозника, баш зато како би сва возила била иста. А не свако стављао ознаке где стигне и како жели и по целом аутобусу. Свакако обични људи не разликује приватника/гсп. Такође што се тиче пријаве то се ништа не ремети, јер је ту главни гаржни број, а не назив превозника.
da, ali to je problem jer osim nas 10-20 fanatika niko ne razlikuje koje vozilo kome pripada.
 
Чим су ГСП возила плавр боје одмах је лепше и не видим проблем са гаражним бројем сем што тако стоји и код привантика?
Što je najjače jeste tako, jer su bolje ofarbani nego kod privatnika. Problem sa garažnim brojem jeste što mnogo gubi gsp svoj daleko poznat decenijama ugled i autentičnost. Sad da se pravi norma nova da autobusi budu slični sa ovim ostalim "konkurentima" ne stoji fino. Veštački se pravi "bajno" stanje, a sve oko nas veselo (i u negativnom smislu).
Ako ćemo da idemo u fiju fiju stanje, ajmo sad sve što nije iz 2022. godine ili novije u plavo! Mora da se zna autoritet! Živeo crveni enterijer (sedišta i rukohvati), beli plafon i kabina i plavi eksterijer! ŽIVELA SRBIJA!
 
Što je najjače jeste tako, jer su bolje ofarbani nego kod privatnika. Problem sa garažnim brojem jeste što mnogo gubi gsp svoj daleko poznat decenijama ugled i autentičnost. Sad da se pravi norma nova da autobusi budu slični sa ovim ostalim "konkurentima" ne stoji fino. Veštački se pravi "bajno" stanje, a sve oko nas veselo (i u negativnom smislu).
Слажем се, сурова истина.
Ako ćemo da idemo u fiju fiju stanje, ajmo sad sve što nije iz 2022. godine ili novije u plavo! Mora da se zna autoritet! Živeo crveni enterijer (sedišta i rukohvati), beli plafon i kabina i plavi eksterijer! ŽIVELA SRBIJA!
Црвено, плаво и бело. Не видим проблем. Укалапа се у "напредну" Србију... 😀
da, ali to je problem jer osim nas 10-20 fanatika niko ne razlikuje koje vozilo kome pripada.
Из нашег угла јесте проблем, али из угла широких маса то нико неће ни приметити нити му је битно. 🙃
 
Nije procenio kako treba nije mogo da smota
Tačno ono što beogradskom očuhu Šapiću treba.

Da kaže kupujemo 1000 solo Citara NGT u cilju lakšeg probijanja i neometanja saobraćaja (čitaj što više divljanja i preticanja), gradimo još tri metro linije (jer otplate kredita padaju s grana), ukidamo trole i tramvaje pa posle možda dodamo i "metro ligero" Singidunumu ili sličnom slobodnom ataru.

Došli smo do toga da 1996 imate GB 1 koji je radio na liniji 37 sa duplim vratima i da ćemo uskoro imati oznaku na primer P 93115....ovo debilno označavanje koje nas čeka nadam se da će neko normalan jednog dana ukinuti i vratiti normalne garažne brojeve koji su godinama bili jasni,vidljivi i kratki....em se teže pamte,em su predugački...i sad naravno neće tu ni biti razlike po tom pitanju u odnosu na označavanje kod privatnika....E ja sam sad ovo napisao,i zamolio bih Nikola Novi Bg da preskoči ovaj moj post i ne citira ga i da malo odmori i da da šansu drugim ljudima i da nešto napišu a da on mora da im odgovori...znači druže zamolio bih te najdobronamernije da nas ostaviš malo bez tvojih odgovora,preživećemo ne brini...hvala lepo.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Nije problem sam broj karaktera (slovo + pet cifara), već što je slovo koje označava ne prevoznika nego samu pomenutu reč totalno suvišno pored tih pet cifara.

I meni je bilo lepše sa normalnim garažnim brojevima, plus što su se nasleđivali, a ta praksa je ukinuta dolaskom Solarisa. Oni su povukli nogu što bi se reklo. Verovatno i nije bilo u domenu GSP-a. Znam da je bilo problema sa garažnim brojevima, pogotovo što je bilo preklapanja autobus-tramvaj-trolejbus. Premalo brojeva je izgleda negde stvaralo problem, moguće prilikom ostvarivanja prava po osiguranju, možda je sam MUP to zahtevao, jer se i tablice odavno ne nasleđuju. Po Evropi uglavnom nema stvarno kratkih garažnih brojeva, koliko sam mogao da primetim, uglavnom četvorocifreni barem.
Mali broj je bio problem (dupliranje), ali identifikacija (svrstavanje) još i veći. Takav sistem je više primenjiv u malim mestima sa skromnim voznim parkom i jednom vrstom vozila (samo autobus, pa ako imaš tri serije po pet komsda ne možeš da omašiš).

Ni novi sistem nije bez mana. Još nije poznata intuitivna pripadnost seriji, pogonu, gde prestaje/počinje pogotovo kad se uzme nezaokružen broj vozila pa nastavi od nezaokruženog što u kombinaciji sa teško pamtivim nerepetitivnim ciframa dovodi do utiska da vozila ima daleko više (Solaris 3055 i 3077 ok, al ajde poveži broj lota 3549 i 3681).

U Novom Sadu ređaju dvestotinak vozila pa su uvek u tom opsegu (svaki više znači jedan manje uz poneku rashod/havarijsku rupu) a ovde na par godina dodaje ceo NS odjednom, povlači ceo Niš, i čerupa sve između godinama pri čemu ni dan danas nisu rešili problem renumeracije/šetanja (renumeracijom prikrivaš izvorni identitet, a premeštanhem ne znaš koji je pogon jer nema prefiksa pogona).

Izostala je metodologija podele na očigledne jabuke i pomorandže što dovoljno govori o organizacionim (ne)sposobnostima.

Hamburg je najpametniji u smislu da koristi velike brojeve iz praktičnih razloga. Prve dve cifre označavaju seriju/podseriju a druge dve redni broj vozila u seriji (Solarisi se ne bi ređali već bi bili 30, 31, pa u slučaju da je 31 bilo manje od 100 lupam 3181, 32 bi tek počela od 3200). Taj sistem je moguće unaprediti slovnim prefiksom pogona (GSP) odnosno naziva firme (privatni prevoznik).

To bi bilo kao da su Solarisi bili N3000-N3099, K3100-K3199 pa K3111 postao Z3111 (podserije 30 i 31, dva lota 00-99, N=Novi Beograd, K=Karaburma, Z=Zemun).

No brainer for me.

Novi plavi BMC stigli za GSP. Sad i na njima počinju garažni brojevi sa P9XXXX
157c3de64f48b0bd23a9e96e632f0764.jpg
146797fb533f053be68c185d1fbd5d51.jpg


Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Oznake ok što su desno, al gde nađoše toliko nisko. To se stavlja gore sa belim fontom na crnoj podlozi kao u Madridu.

Užasnuo sam se kad das video kod privatnika, ali ovo skrnavljenne GSP je još gore. Umesto jednog koraka napred napravio je pet nazad. :poop:

Neka ostane 18 u Zemunu, ali nadam se ne na uštrb linija 15 i 78.
I sam govorim da se o povratku 18-ice priča još od kada je preuzeo Zemun, a slabe su šanse da bude predata sad kad Zemun dobija nova vozila.
Biće zaista nefer ako sva nova vozila završe na 18, a nijedno na ove druge dve. 15 i 78 svakako već nose teret održavanja 18-ice. Na 15 ima dosta solo i starijih vozila u poređenju sa 18-icom i nijednog redovnog Solarisa, a 78 nema niti jedno jedino zglobno vozilo.
Od tih 14-15 BMC-a, ravnomerno ih treba rasporediti na ove tri linije.
Samo da ih ne razbacaju, pa ponovo naprave šareniš modela i boja, mada prema najavama crveni uskoro lete, i duga istorija GSP s njima.
 
Vrh