Nije procenio kako treba nije mogo da smota
Tačno ono što beogradskom očuhu Šapiću treba.
Da kaže kupujemo 1000 solo Citara NGT u cilju lakšeg probijanja i neometanja saobraćaja (čitaj što više divljanja i preticanja), gradimo još tri metro linije (jer otplate kredita padaju s grana), ukidamo trole i tramvaje pa posle možda dodamo i "metro ligero" Singidunumu ili sličnom slobodnom ataru.
Došli smo do toga da 1996 imate GB 1 koji je radio na liniji 37 sa duplim vratima i da ćemo uskoro imati oznaku na primer P 93115....ovo debilno označavanje koje nas čeka nadam se da će neko normalan jednog dana ukinuti i vratiti normalne garažne brojeve koji su godinama bili jasni,vidljivi i kratki....em se teže pamte,em su predugački...i sad naravno neće tu ni biti razlike po tom pitanju u odnosu na označavanje kod privatnika....E ja sam sad ovo napisao,i zamolio bih Nikola Novi Bg da preskoči ovaj moj post i ne citira ga i da malo odmori i da da šansu drugim ljudima i da nešto napišu a da on mora da im odgovori...znači druže zamolio bih te najdobronamernije da nas ostaviš malo bez tvojih odgovora,preživećemo ne brini...hvala lepo.
Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Nije problem sam broj karaktera (slovo + pet cifara), već što je slovo koje označava ne prevoznika nego samu pomenutu reč totalno suvišno pored tih pet cifara.
I meni je bilo lepše sa normalnim garažnim brojevima, plus što su se nasleđivali, a ta praksa je ukinuta dolaskom Solarisa. Oni su povukli nogu što bi se reklo. Verovatno i nije bilo u domenu GSP-a. Znam da je bilo problema sa garažnim brojevima, pogotovo što je bilo preklapanja autobus-tramvaj-trolejbus. Premalo brojeva je izgleda negde stvaralo problem, moguće prilikom ostvarivanja prava po osiguranju, možda je sam MUP to zahtevao, jer se i tablice odavno ne nasleđuju. Po Evropi uglavnom nema stvarno kratkih garažnih brojeva, koliko sam mogao da primetim, uglavnom četvorocifreni barem.
Mali broj je bio problem (dupliranje), ali identifikacija (svrstavanje) još i veći. Takav sistem je više primenjiv u malim mestima sa skromnim voznim parkom i jednom vrstom vozila (samo autobus, pa ako imaš tri serije po pet komsda ne možeš da omašiš).
Ni novi sistem nije bez mana. Još nije poznata intuitivna pripadnost seriji, pogonu, gde prestaje/počinje pogotovo kad se uzme nezaokružen broj vozila pa nastavi od nezaokruženog što u kombinaciji sa teško pamtivim nerepetitivnim ciframa dovodi do utiska da vozila ima daleko više (Solaris 3055 i 3077 ok, al ajde poveži broj lota 3549 i 3681).
U Novom Sadu ređaju dvestotinak vozila pa su uvek u tom opsegu (svaki više znači jedan manje uz poneku rashod/havarijsku rupu) a ovde na par godina dodaje ceo NS odjednom, povlači ceo Niš, i čerupa sve između godinama pri čemu ni dan danas nisu rešili problem renumeracije/šetanja (renumeracijom prikrivaš izvorni identitet, a premeštanhem ne znaš koji je pogon jer nema prefiksa pogona).
Izostala je metodologija podele na očigledne jabuke i pomorandže što dovoljno govori o organizacionim (ne)sposobnostima.
Hamburg je najpametniji u smislu da koristi velike brojeve iz praktičnih razloga. Prve dve cifre označavaju seriju/podseriju a druge dve redni broj vozila u seriji (Solarisi se ne bi ređali već bi bili 30, 31, pa u slučaju da je 31 bilo manje od 100 lupam 3181, 32 bi tek počela od 3200). Taj sistem je moguće unaprediti slovnim prefiksom pogona (GSP) odnosno naziva firme (privatni prevoznik).
To bi bilo kao da su Solarisi bili N3000-N3099, K3100-K3199 pa K3111 postao Z3111 (podserije 30 i 31, dva lota 00-99, N=Novi Beograd, K=Karaburma, Z=Zemun).
No brainer for me.
Novi plavi BMC stigli za GSP. Sad i na njima počinju garažni brojevi sa P9XXXX
Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Oznake ok što su desno, al gde nađoše toliko nisko. To se stavlja gore sa belim fontom na crnoj podlozi
kao u Madridu.
Užasnuo sam se kad das video kod privatnika, ali ovo skrnavljenne GSP je još gore. Umesto jednog koraka napred napravio je pet nazad.
Neka ostane 18 u Zemunu, ali nadam se ne na uštrb linija 15 i 78.
I sam govorim da se o povratku 18-ice priča još od kada je preuzeo Zemun, a slabe su šanse da bude predata sad kad Zemun dobija nova vozila.
Biće zaista nefer ako sva nova vozila završe na 18, a nijedno na ove druge dve. 15 i 78 svakako već nose teret održavanja 18-ice. Na 15 ima dosta solo i starijih vozila u poređenju sa 18-icom i nijednog redovnog Solarisa, a 78 nema niti jedno jedino zglobno vozilo.
Od tih 14-15 BMC-a, ravnomerno ih treba rasporediti na ove tri linije.
Samo da ih ne razbacaju, pa ponovo naprave šareniš modela i boja, mada prema najavama crveni uskoro lete, i duga istorija GSP s njima.