Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 256 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    269
@dejanbg88 pritom zaboravljas da oni voze ili se voze u sluzbenim kolima, a tudjim k je lako koprive mlatiti
Voze privatno ozbiljna kola, makar oni sa net worth-om od 6 i 7 cifara (eur ili usd) pa na više. A ljudi koji rade za plate od 300-500.000 dinara u državnim institucijama i voze službene Superbove i tako to njih ne račynam jer njih zaista zabole za to da li će nešto sje*******ati na autu.

Ja ovde pričam o ljudima koji privatno voze dobra kola, a bliski su sns-u ili rade kombinacije sa državom i sl. To su ljudi koje ne ubacujem u krug ljudi "radim za dobru platu u državnoj ustanovi, vozim službenog Superba i zabole me za rupe".
 
A ja sam ti govorio o naprednjacima koji upravljaju gradom i gradskim opstinama. Te ozbiljne korumpirane burzujcine ce voziti i hamer ako treba, briga njih, znaju da rupa vise je apoen vise u njohovom dzepu
 
Zanimljivo da ste pokrenuli temu rupa i raspada ulica. Kako je industrija u Beogradu maltene uništena, a tek na po nekom putu dozvoljen transport teškim kamionima, najveći "orači" ulica su autobusi i trolejbusi. Faktori koji utiču na starenje i propadanje puta su:
1) Loše urađena drenaža puta, raskvašenost kamene i šljunčane podloge, uticaj mraza.
2) Neblagovremena "prva pomoć" putu. Recimo, ako je asvalt napukao, da se nalije bitumenom, da se očiste slivnici, da se popravi drenaža na vreme itd. Neravnine stvaraju efekat "penjanja i pada", koje čak i ako se točak ne odlepi od podloge mogu značiti 2 puta veće opterećenje i ubrzani zamor materijala.
3) Izloženost direjtnom suncu. Ispod drvoreda asvalt traje 3 puta duže, na primer.
4) Preopterećenje drumskih vozila, u Beogradu pre svega autobusa i trolejbusa.
5) U zoni kočenja, naglog ubrzanja i naglih skretanja teških drumskih vozila, pojavljuju se bočne sile, a vertikalne sile su jače. To su i mesta gde se najviše stvaraju kolotrazi.

Direktno vezano za autobus je uzrok 4. Vezano za baš kočenje i ubrzanje, dobro je da postoje autobuske niše od jačeg materijala nego asvalt, pačak i cele autobuske trake se u svetu često grade na betonskim pločama. Tu imamo i probleme vezane za regulisanje saobraćaja, odnosno nedostatak centralnog dispečerskog upravljanja, kao i mogućnosti upravljivosti zbog zaglavljivanja u zastojima. Rešenje koje sam predložio za Terazije je u tom duhu, stavaranja upravljivog prevoza, kako bi se red vožnje tačno ispunjavao, posledično manje uništavanja i vozila i puteva, manji troškovi transporta, i kvalitetniji prevoz.
 
@Vinča307 Da ne zatrpavam temu o tramvajima. Solaris svakako sa tehničke strane ispunjava sve kriterijume. Gledajući tendere zaključujem da idu na foru motora, jer BMC ubacuje iste motore i u solo i u zglob. Ostali obično slabije motore ubacuju u solaće. E sad fora je što Solaris ubacuje potpuno isti motor kao i oni i to i u solo i u zglob. Međutim, verovatno će ih zeznuti na foru kao i prošli put, da moraju ići u zajedničku ponudu sa lizing kućom. Svakako bih voleo da im spucaju jednu žalbu, malo da ih pecnu, mada ne znam da li će se uopšte truditi, obzirom na iskustvo od prošlog puta.
 
@Vinča307 Da ne zatrpavam temu o tramvajima. Solaris svakako sa tehničke strane ispunjava sve kriterijume. Gledajući tendere zaključujem da idu na foru motora, jer BMC ubacuje iste motore i u solo i u zglob. Ostali obično slabije motore ubacuju u solaće. E sad fora je što Solaris ubacuje potpuno isti motor kao i oni i to i u solo i u zglob. Međutim, verovatno će ih zeznuti na foru kao i prošli put, da moraju ići u zajedničku ponudu sa lizing kućom. Svakako bih voleo da im spucaju jednu žalbu, malo da ih pecnu, mada ne znam da li će se uopšte truditi, obzirom na iskustvo od prošlog puta.
Imaju argument u vidu roka isporuke za zglobna vozila, jer rok od 120 dana nije normalan i to niko ne može da ispuni, osim da ima već spremna vozila, ili da su u procesu proizvodnje.
 
@Vinča307

Aj što nam na linijama malo malo pa skrcaju red vožnje, nego nam šalju poluraspad.
#216 #500 😡

Zato redovne klimatizovane Higere šalju kojekuda.
 
На 15Н, 27Н и 101Н иду зглобови са последњих дневних полазака. Док је Ласта држала ноћне ишли су на 29Н и 511Н.
 
Na 15N bude samo subotom kako je znam, svih ostalih dana bude solo i to uglavnom bude 3249 ako se dobro sećam.
 
Onda nek daju na 47 makar, možda i neki dodatni feeder do Trošarine, ono je strašno subotom.

Od kako su uveli besplatno, subotom na onaj prvi i drugi polazak su sve mali gaseri, dok normalan čovek koji možda nije ni išao u izlazak već se vraća sa posla ili već ko zna šta, ne može da se vozi od ove glupave dece.

Zato se i za 33N kaže, "Aj ti peške".
 
Od kako je postao besplatan noćni prevoz, dva puta mi se desilo da ne uspem da uđem ni u jedan noćni 33 od prevelike gužve koja je već kod trga na početnoj stanici, a kamoli na Slaviji. Morao sam sat vremena peške do Kumodraža... Užas

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
@Jelancha
Можда када да би 33Н ишао до МЗ Кумодраж, свакако, даље не би могао. Чини ми се да има и стајалишна ниша, након што аутобус изађе из окретнице.

И на 47Н, не може да ради зглоб, због трасе у Реснику, коју иначе покрива дневна 504. Тај део трасе је веома узак, притом пут је у јако лошем стању. Део дневне 47 од Биг Раковица до улаза у Ресник је углавном ненасељен. Да тако иде и ноћна 47, проблема не би било.

Једино да се уведе ноћна 42 са трасом Трг Републике-Славија-Бањица-Миљаковац-Кнежевац-Петлово брдо. Препреке за зглоба не би биле, уз то и само насеље Кнежевац нема ноћну линију.
 
Ни у 56Н не може да се уђе викендом већ код Скупштине а раде само 2 соло. Зглоб може да окрене код цркве у Рушњу.
 
Izgleda da im je došlo iz zadnjice... Jedno vreme su slali minibus na 304 a potražnja za zglobno vozilo.
 
Izgleda da im je došlo iz zadnjice... Jedno vreme su slali minibus na 304 a potražnja za zglobno vozilo.
Sada na 304N šalju uvek Higer, uglavnom redovne #3451 #3456... Mada vidim da je sada uvek neko drugo vozilo, recimo sinoć retko viđeni #3469.
A gužve ima.
 
И на 47Н, не може да ради зглоб, због трасе у Реснику, коју иначе покрива дневна 504. Тај део трасе је веома узак, притом пут је у јако лошем стању. Део дневне 47 од Биг Раковица до улаза у Ресник је углавном ненасељен. Да тако иде и ноћна 47, проблема не би било.
Ето да се надовежем на мој пост. Туда иде дневна 504 и ноћна 47. Плус скреће одатле лево.
Screenshot_20240525_153822_Instagram.jpg
 
Vrh