Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Kapiram.

Mada ima više kombinacija koje rade posao, u Beogradu trenutno voze vozila mnogih proizvođača i ima solaša i sa 3 i sa 2 prozora između 1. i 2. vrata, a koji su unutra prostrani i komforni. Ne znam sad napamet, morao bih da pogledam, ne pratim te stvari sada kao što sam pre. A isto tako ima i onih koji su unutra katastrofa.

Sve u svemu, mogu razne izvedbe i kombinacije, samo da se vodi računa da unutra bude protočno i prostrano, pogotovu oko vrata.

Primetio sam u zadnje vreme da deo gužvi oko vrata nastaje i zato što deo ljudi se plaši da zađe dublje u vozilo pa se zalepe za vrata i smetaju drugima u toku ulaska i izlaska. Naravno, ima tu još uzroka (manjak vozila, gužve, nevaspitanje tih što se zalepe) ali jedan od njih jeste i ta paranoja ljudi da posle neće moći da izađu. A ta paranoja se rešava tako što se prostor oko vrata učini prohodnim i tako da ljudi u njemu mogu lako da se mimoulaze i ispremeštaju kad se ulazi i izlazi.
 
Jedna od dobrih stvari kod starih Konekta je da su napravili dizajn sa sedištima iznad motora u zadnjem desnom uglu. Sa jednim stepenikom na ulazu, to je bio neki maksimum korišćenja prostora zadnjeg dela vozila. Manova niskopodna šasija na kojoj je zasnovana Ikarbus serija M je takođe imala sedišta iznad motora, ali stepenice do tih sedišta zauzimaju stajaći prostor za nekoliko putnika. Ja ne znam zašto se proizvođači i naručioci autobusa toliko gade jednog stepenika kod zadnje osovine i zadnjih vrata. Vezano za dečja i invalidska kolica, ona ionako ne ulaze na prednja ni zadnja vrata. Za delimično niskopodne tramvaje/LRT vozila sa višim podom iznad prvog i poslednjeg postolja postoji masovna proizvodnja i stabilna potražnja u svetu. Ali za autobuse koji bi negde imali jedan stepenik, ali zato bolje organizovan putnički prostor, bili jeftiniji, jednostavniji, nema ni proizvodnje ni narudžbina. Tako je MAZ103 jedan od lošijih u toj takegoriji imao narudžbine do 2022. od strane siromašnijih ruskih i beloruskih gradova, i postao jedan od najprodavanijih autobusa posle raspada SSSR. Model Neoplana iz 1990-tih, u proizvodnji u Belorusiji 26 godina od 1996. do 2022.

Holanđani gde je ulazak u autobus na prednja vrata maltene i nemaju autobuse sa vratima iza zadnje osovine, i to najčešće sa visokim podom u toj zoni. Za prigrad i linije sa malom izmenom putnika i mi bi mogli ozbiljnije razmatrati takve autobuse, pogotovu zglobove sa 3 vrata.
 
Danas viđam baš dosta onih starijih crvenih ikarbusa na dosta linija poput 23, 27, 43, 77... I zglobni i solo. Više nego obično i osetio sam se kao da sam se vratio bar 10 godina unazad haha

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
3150 i 3011
1000014358.jpg
1000014353.jpg
 
Je l prodaju te matore krševe ili idu u staro gvožđe?
Da su to bili "krševi", ne bi bili sposobni da u dvadesetoj godini rada celodnevno rade bez problema na najopterećenijim linijama!!! O tim vozilima treba pričati s velikim poštovanjem, jer osim što su među najboljim koji su kročili u garažama GSP-a, vremenom su postali i deo duha ovog grada! I još bi bili na ulicama i vredno prevozili ljude da ih odluke vlasti koja će ostati zapamćena po uništavanju GSP-a nisu povukle s ulica.
 
Ma treba svi kolektivno da ga ignorišemo pa će valjda prestati da smara. Čovek koji godinama ne koristi gradski prevoz našao da komentariše nešto, ne razumem ljude koji moraju na svaku temu da imaju neko mišljenje koliko god bili neupućeni.
Da su to bili "krševi", ne bi bili sposobni da u dvadesetoj godini rada celodnevno rade bez problema na najopterećenijim linijama!!! O tim vozilima treba pričati s velikim poštovanjem, jer osim što su među najboljim koji su kročili u garažama GSP-a, vremenom su postali i deo duha ovog grada! I još bi bili na ulicama i vredno prevozili ljude da ih odluke vlasti koja će ostati zapamćena po uništavanju GSP-a nisu povukle s ulica.
 
Ironija sa Japanacima je bila ta što kada su došli predstavljali su neki polet za tadašnji GSP, a sada kada su povučeni nije se završila samo njihiva era, već i GSP-ova koji će kao prevoznik biti marginalizovan na ulicama Beograd.

Japanci su pokazali da GSP itekako može da se pritegne oko održavanja uz volju i visoke kriterijume, jesu imali lakša zaduženja od ostalih vozila u početku, ali opet ne menja činjenicu da je GSP mogao da radi dobro održavanje da je Grad radio isto što i Japanci.
 
Ma treba svi kolektivno da ga ignorišemo pa će valjda prestati da smara. Čovek koji godinama ne koristi gradski prevoz našao da komentariše nešto, ne razumem ljude koji moraju na svaku temu da imaju neko mišljenje koliko god bili neupućeni.
Pa zar to nije u opisu posla gradonačelnika?
 
O tim vozilima treba pričati s velikim poštovanjem
Pa nije to živo biće, tj. čo'ek pa da pričamo o njemu sa velikim poštovanjem. To je mašina koja ima svoj radni vek, a ti japanski MANovi su odslužili svoje.

Pa ja sam išao u osnovnu školu kada su oni krenuli da voze, nije normalno da i u mojoj 36 godini isti busevi i dalje voze. Pa i auto, ma koji da je, 20 godina star je krš, a kamoli bus koji je prevezao stotine hiljada ljudi za tih 20 godina.

Ako ništa makar je MAN dokazao da njihovi busevi mogu da budu pouzdan prevoz 20 godina u neoptimalnim uslovima (makar prvih 10 godina eksploatacije su bili krajnje neoptimalni uslovi - razrovane ulice, loše gorivo, da ne podsećam šta sve ne. Tako da je MAN dobio jedan lep use case, kako bi mi programeri rekli, za 20 godina eksploatacije tih buseva.

Meni jedino nije bilo jasno u to vreme zašto su Džapanizeri (Japanci) BG-u poklonili srednjepodne buseve, a Sarajevu kombinovano srednjepodne i niskopodne. Mislim da bi bilo dobro da su i BG-u poklonili tada niskopodne buseve.
 
Znači tom logikom Ferrari 612 Scaglietti sa V12 motorom iz 2004. godine je krš i kanta? Ne poredim Japance i Ferari, samo ne volim generalizacije. ;)
 
Može da bude krš, ali ne mora. Sve zavisi od odnosa prema vozilu. Neko sprži lamelu za 3000 km, a neko zna da vozi i održava auto. Opet kažem, ne poredim to sa Japancima. Mada je i među njima bilo dobrih remontovanih primeraka. Jedina mana je bila što nisu niskopodni, ali su imali samo jedan stepenik, pa su bili ok koliko toliko i sa te strane.
 
Uopšte nešto što je staro ne mora biti krš. Kakva glupa filozofija. Može biti prevaziđeno, funkcionalno i tehnološki, al nikako krš po difoltu. Kakvi su i stariji busevi u nekim gradovima, pa naši stari par godina ne mogu da im priđu. Pogotovo privatna kola mogu biti dobra i posle 40 godina, a kamoli 20. Sad što to uopšte nije tako lako, mislim starija vozila održavati u top stanju, to apsolutno ne znači da sve postaje krš sa navršenih 20 godina.
 
Pa nije to živo biće, tj. čo'ek pa da pričamo o njemu sa velikim poštovanjem. To je mašina koja ima svoj radni vek, a ti japanski MANovi su odslužili svoje.

Pa ja sam išao u osnovnu školu kada su oni krenuli da voze, nije normalno da i u mojoj 36 godini isti busevi i dalje voze. Pa i auto, ma koji da je, 20 godina star je krš, a kamoli bus koji je prevezao stotine hiljada ljudi za tih 20 godina.

Ako ništa makar je MAN dokazao da njihovi busevi mogu da budu pouzdan prevoz 20 godina u neoptimalnim uslovima (makar prvih 10 godina eksploatacije su bili krajnje neoptimalni uslovi - razrovane ulice, loše gorivo, da ne podsećam šta sve ne. Tako da je MAN dobio jedan lep use case, kako bi mi programeri rekli, za 20 godina eksploatacije tih buseva.

Meni jedino nije bilo jasno u to vreme zašto su Džapanizeri (Japanci) BG-u poklonili srednjepodne buseve, a Sarajevu kombinovano srednjepodne i niskopodne. Mislim da bi bilo dobro da su i BG-u poklonili tada niskopodne buseve.
Slažem se da su Manovi istrošeni i da su za rashod, al zato remontovani Mercedesi Conecto iz 2005 apsolutno nisu i mogu da rade godinama bez problema, uz sve još imaju i klimu koja može bar solidno da rashladi vozilo, naročito ako nisu baš neke ogromne vrućine. Al i ti Manovi su mogli da rade bar šihte i izgurali bi to bez obzira što nisu u najboljem stanju. Kako guraju ovi zglobni Bkm koji su katastrofa, ali su opet zglobna vozila i mnogo znače u ovim vremenima gde ima jako malo zglobova.
 
Uopšte nešto što je staro ne mora biti krš. Kakva glupa filozofija. Može biti prevaziđeno, funkcionalno i tehnološki, al nikako krš po difoltu. Kakvi su i stariji busevi u nekim gradovima, pa naši stari par godina ne mogu da im priđu. Pogotovo privatna kola mogu biti dobra i posle 40 godina, a kamoli 20. Sad što to uopšte nije tako lako, mislim starija vozila održavati u top stanju, to apsolutno ne znači da sve postaje krš sa navršenih 20 godina.
Kompletna filozofija kod nas se zasniva samo NOVO a staro neodržavati pa baciti. Tako radi GSP, tako radi Železnica. Stotine vagona i lokomotiva isečeno i rasprodato, dok recimo takvi vagoni rade po mnogim državama pa i u EU. Nova vozila kod nas postanu raspad čim izađu iz garantnog roka.
 
Ali glupost koju bot mora da napise kako su uice do pre deset godina bile loseg stanja, a danas su sto puta gore oranice nego 2010. Ova vlast kaznjava Beogradjane neulaganjem u infrastrukturu jer je BG jedini orah koji ne mogu da slome. Zato pokusavaju da nam slome trap na automobilima i da nam uniste duh grada rusenjem generalstaba i sajma posle svih steta koje su do sada gradu napravili
 
Zato pokusavaju da nam slome trap na automobilima
Sumnjam da je to u pitanju, jer se i oni voze istim tim ulicama i u proseku privatno voze znatno skuplje automobile od prosečnog beograđanina, pa samim tim nije realno imati stav "njih zabole za loše ulice/puteve" jer i u S klasi kad naletiš na udarnu rupu isto ti strada točak i ostaješ na putu dok ti ne dođe šlep, jer za razliku od starih automobila na novim kolima sada retko ide rezervni točak.

Tehnički nekom ko vozi noviji auto u luksuznijoj ili sportskoj klasi i te kako ne ide u prilog da vozi po lošim ulicama i putevima, nebitno da li je u pitanju SNS lik, ili ne.
 
Oni imaju 500m evra na računu, a mi imamo par stotina evra i zabole njih ako se pokvari njihov auto, kupe drugi i to je to.
Nije baš tako. Mene isto tehnički zabole finansijski koliko će me šta koštati na autu iako vozim auto visoke klase, ali sam i te kako svestan gubitka vremena i posledično tome cimanja ako bi negde ostao bez točka zbog rupe na putu. Nije sve u lovi, jednostavno izgubio si vreme, i iscimao si se, a na to niko nije imun, i nikom to ne prija, naroĉito ljudima kojima je vreme skupo (a takvima koje pominješ vreme je jako skupo).

I još jedna bitna distinkcija, tih sa 500M na računu nema više od par desetina ukupno, a ovde pričamo o mašineriji od par desetina hiljada ljudi koji lepo žive tako što se okorišćuju o državu u sns kombinacijama. Nisu ti ljudi baš u "zabole me kakvi su putevi" fazonu.
 
Nije baš tako. Mene isto tehnički zabole finansijski koliko će me šta koštati na autu iako vozim auto visoke klase, ali sam i te kako svestan gubitka vremena i posledično tome cimanja ako bi negde ostao bez točka zbog rupe na putu. Nije sve u lovi, jednostavno izgubio si vreme, i iscimao si se, a na to niko nije imun, i nikom to ne prija, naroĉito ljudima kojima je vreme skupo (a takvima koje pominješ vreme je jako skupo).

I još jedna bitna distinkcija, tih sa 500M na računu nema više od par desetina ukupno, a ovde pričamo o mašineriji od par desetina hiljada ljudi koji lepo žive tako što se okorišćuju o državu u sns kombinacijama. Nisu ti ljudi baš u "zabole me kakvi su putevi" fazonu.
Zašto se onda putevi raspadaju, a njima džepovi puni, objasni? Tebe zabole eto, al mene ne jer meni jedan kvar može da bude kao mesečna plata.
 
Vrh