Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
a BG Voz je previše redak i nepouzdan da bi se na njega oslonili bez obzira što imaju stanicu Krnjača relativno blizu.

Čuj redak, pa na relaciji Ovča-Karađorđev park prolaze na svakih 20 minuta, s obzirom da se tu ukrštavaju sve žive i nežive linije. Malo si previše kritičan Užice. 🙂

Jeduno je problem Novi Beograd, ali lako je presedanje na 17/18 kod Franša.
 
MAN SL283 гб. 796 на линији ЕКО2, јул 2022
7961.jpg

ИК201 гб. 1001 на линији 95, август 2022.
1001-34.jpg
 
Mislim na terminus Reva /Duboka bara/ gde ide linija 108 i to će biti linija 112 : Reva /Duboka bara/ - Zemun /Bačka/
Da ulica Maksima Gorkog u Sebešu i sve ulice u Krnjači duž kanala nisu preuske za bilo šta osim za minibus, ta linija bi mogla skretati desno do Sebeša, zatim trasom kroz Zage Malivuk i Grge Andrijanovića do Zrenjaninskog Puta, i zatim dalje na sever do Pupinovog Mosta. Time bi Sebeš i istočna Krnjača dobili neku vezu sa stajalištem Partizanski Blok na Zrenjaninskom Putu gde 95-ca do centra ide često,a dobili bi i vezu sa Pančevačkim Putom(stajalište Radiostanica). Mada, pitanje koliki takt će imati i ta nova linija 112 sa ukupno 4 vozila.

Skoro celo naselje Sebeš i dobar deo Krnjače su nastali divljom gradnjom u zadnjih 30 godina, zato su tamošnje saobraćajnice bez preke potrebe uzane i nemaju trotoar, pa je mimoilaženje i solo autobusa u njima neizvodljivo, čak se i kola mimoilaze nebezbedno. Inače ne bi bilo razloga da ulice budu tako nakaradno formirane u 100% ravnom severnom Beogradu, ako već nije moglo bolje na brdovitoj Zvezdari, Vračaru, Voždovcu i Čukarici.
 
Čuj redak, pa na relaciji Ovča-Karađorđev park prolaze na svakih 20 minuta, s obzirom da se tu ukrštavaju sve žive i nežive linije. Malo si previše kritičan Užice. 🙂

Jeduno je problem Novi Beograd, ali lako je presedanje na 17/18 kod Franša.
Nije to dovoljno za gradsku železnicu, s obzirom da Jamanote linija tokijskog "BG Voza" ide na manje od 5 minuta između špiceva, a 2 minuta ujutru i popodne. Ko metro. Ajde da se i ne poredimo sa Japanom koji ima najbolji železnički prevoz na celom svetu, Proastiakos u Atini, BHEV u Budimpešti, RER u Parizu, S-Bahn u mnogim nemačkim gradovima, London Overground, gradske železnice u Pragu i Zagrebu, kako gust RV oni imaju pa mogao bi i BG Voz ići bar na konstantnih 10 minuta tokom celog dana, u špicu i van njega, bio bi kudikamo efikasniji nego danas. A njegova "pouzdanost" i (ne)sposobnost da održava čak i ovako osakaćeni takt u zadnjih 5-6 godina je tek posebna priča.

Do sada nikada nisam koristio buseve 17 i 18 sa Autokomande, vozio sam se njima samo u dva navrata, i to dosta kratke relacije unutar Zemuna i Konjarnik-Šumice. Međutim, od svih drugih čujem da je u njih jako teško ući na bilo kom stajalištu sredinom trase, tokom špica pogotovo.
 

Ovo govedo otvoreno radi protiv GSP-a, čak ni ne krije!


Dodao je da „ne mogu Beograđani da budu taoci GSP-u“, navodeći da grad zna za probleme u tom preduzeću, poput zaposlenih koji rade i za GSP i za privatnike, ali i „krađe delova i benzina koji se prodaju privatnicima“.
 
nisi ti video 944 koji je bio do pre 7 dana redovan šihtaš na 65... to čudo je tako prokišnjavalo kad sam ušao po pljusku da je SVA sedišta do prozora natopilo.

P.S. Lovite N seriju i slikajte za ovih par nedelja, dok ne odu na večni počinak u junu. jeste da nikome nisu drage, ali bar da imamo neki throwback na njih kad prođe koja godina.
 

Ovo govedo otvoreno radi protiv GSP-a, čak ni ne krije!


Dodao je da „ne mogu Beograđani da budu taoci GSP-u“, navodeći da grad zna za probleme u tom preduzeću, poput zaposlenih koji rade i za GSP i za privatnike, ali i „krađe delova i benzina koji se prodaju privatnicima“.
Ako ništa više, makar je iskren. Ne znam zašto nekoga iznenađuje ovakva izjava. Mene bi daleko više iznenadilo da je makar slagao i rekao da će se opet razmisliti o toj odluci. I jesmo taoci GSP-a, ali onog koji su oni lično upropastili svojim korumpiranim nabavkama vozila, rashodovanjem autobusa, privatizacijom linija, sumanutim odlukama i odlivom osoblja. Takav GSP su oni stvorili.
Inače, većinu vozila pokreće dizel, tako da sumnjam da su toliko krali benzin koliko on tvrdi. Ali, obzirom na njegovu stručnost u rukovođenju gradom, ni ova izjava nije iznenađujuća. Ipak, šta god da su krali, nisu sigurno sebi stavili u džep ni 5% onoga što je Šapić sebi uništavanjem GSP-a.
Svaki komentar na bilo koju njegovu izjavu je suvišan.
 
I ja sam video solo na 95-ci pre skoro godinu dana, sva sreća što sam ga video spolja, tj. nisam se njime vozio. Bolesno iživljavanje...
 
Ja sam više aludirao na neku raniju priču. Uzgred, vrlo dobro mi je poznat taj izlet sa solo elektro 31 do Slavije.
 
Pratim ponašanje putnika da u slučajevima kada se zna da će mnogo putnika stojati, mnogo njih hrli ka srednjim vratima gde ima više mesta. Stvar je u nabudženom prolazu niskopodnih vozila kod prvih vrata između prednjih točkova, kod zadnjih između zadnjih točkova, i budževina od motora u putničkom prostoru. Meni je čudno zašto do sada nisam video autobus da stave dva vrata između prednje i zadnje osovine pri tome izostavljajući ona iza zadnje osovine. Ovako bi izgledalo:
AUTOBUS.jpg
Prednosti:
1) Brža izmena putnika
2) Mogućnost formiranja jednostavnijeg, izdržljivijeg i jeftinijeg zadnjeg mosta sa visokim podom.
3) Bolje korišćenje putničkog prostora za 4 sedišta više umesto motorne budže. Prednost LOW ENTRY autobusa, kakvih je u Holandiji najviše (sa samo dva vrata).
4) Više visokih mesta za putnike, koja su među putnicima popularnija, umesto neprijatnog osećaja kada si u vozilu na nižoj visini od glava pešaka na trotoaru.

Jedino sam nešto slično video preko neta za iranske BRT, ali je tu cilj bio da jedna polovina autobusa bude za muškarce, druga za žene.
 
Dobra ideja, ja volim Ik 112le bas zbog toga, zavučem se lepo na kraj busa gore i milina
 
Dupla vrata u sredini znači da onaj ko uđe tu i želi da odstoji neko vreme, će stalno biti na udaru i prometu ljudi koji ulaze i izlaze.

Bio je onaj jedan eksperimentalni solo Ikarbus 90ih sa četvroro vrata odnosno duplim u sredini. Nije se nešto proslavio. Istina, on je bio visokopodan, ali ipak...

Ključ je u pametnom rasporedu unutar salona, da u sredini bude puno mesta za stajanje (pogotovu u preopterećenim gradovima poput Beograda) i da sama sedišta, rukohvati i ograde budu napravljeni i raspoređeni tako da ne ograničavaju prostor, što fizički što vizuelno.

Pisao sam nedavno na tu temu kad sam kačio slike Beogradskih GSPovih BMCova i koliki su unutra glupo rešeni i prepuni nekih prepreka (bukvalno prepreka od šipki) i loše postavljenih mesta.
 
2211autobusi.00001621.still003-460x259.jpg


Evo o čemu pričam, ovde se vidi primer loše organizovanog rasporeda unutra, sa bespotrebnim preprekama koje nemaju veliku praktičnu vrednost a previše su glomazne tako da ometaju cirkulisanje i brzo i lako raspoređivanje ljudi oko vrata. Da stvar bude gluplja, iza njih su ovo dvoje sedišta, na obe strane, koja su pojela prostor za 4 stajaća mesta a pride dodatno ometaju to usko grlo jer ljudi koji sede na njima noge moraju da drže na mestu gde se prolazi.

Sve u svemu, ovako ima bar 4 mesta za stajanje manje, nekoliko uskih grla, nekoliko prepreka (X puta se meni ili nekome pored mene dešavalo da u prepunom BMCu jedva uspem da zaobiđem ovu glupu pregradu levo) ljudi koji se sapliću preko nogu ovih na sedištima...

Trebalo je lepo da sve od mesta fotografisanja pa do harmonike bude prazan prostor za stajanje ili da urade kao što je uradio Solaris. Ali to bi onda zahtevalo da menjaju i dužinu i raspored vrata i prozora. Ali i bez toga, svakako su mogli da ostave prazan prostor za stajanje tu, a ne da trpaju prepreke i sedišta.

Drugi zglobni autobusi u Beogradu imaju bolje rešene te prostore. Pogotovu npr niskopodni Ikari, koji, iako su bili prepuni drugih mana, jesu bili napravljeni sa znanjem da idu za pretrpani i preopterećeni Beograd. Tako da oko 3. vrata nemaju nikakve papazjanije. Ili pomenuti Solarisi, koji su do danas najbolja nabavka za GSP u zadnjih nekoliko decenija. Međutim ove BMCove su naručivali ljudi, priučeni vaterpolisti, koji su se u javnosti otvoreno busali kako nisu ušli u gradski prevoz još od puberteta i zato naručuju poluproizvode i gluposti koji su nepraktični i neadekvatni za Beograd.
 
Poslednja izmena:
Uložili su ogromnu lovu, a vratiće im se 5 puta najmanje. Već sam pričao da se radi o cifri blizu milijardu evra za 10 godina, kad se saberu potezi 100,300,400 i 700 koje bi trebalo da preuzmu.
 
Dobra ideja, ja volim Ik 112le bas zbog toga, zavučem se lepo na kraj busa gore i milina
To ima nekog smisla pri temperaturama oko 20°C.

Ali kada je toplo i kada baba, a la sine ubiće me promaja, zatvori mučeni prozor na sredini... E onda je padanje u nesvest realan scenario.

Takva situacija beše sa #3214 na 308 u subotu, gde je duvalo hladno iz klime a toplo iz onih radijatora na sredini, a motor isijava pozadi pa je bilo 40° 🔥
 
Dupla vrata u sredini znači da onaj ko uđe tu i želi da odstoji neko vreme, će stalno biti na udaru i prometu ljudi koji ulaze i izlaze.
Sa druge strane, kod duplih vrata na klaustrofobičnom niskopodnom kraju niskopodnih autobusa, broj mogućih stojećih putnika je jadan. Odnosno, od 3 širokih vrata, više od pola izlaženja i ulaženja se obavi kod srednjih vrata. Sada ću sa V označiti vrata, a P prozor. Standardno planiranje vrata je V-P-P-V-P-P-V. Ja sugerišem V-P-P-V-V-P-P, ali može i V-P-V-P-V-P-P. U Češkoj sam video solo V-P-V-P-V-P-V (četiri vrata), i zglobove V-P-V-P-V-P-Z-V-P-P-V. (Z zglob, slično MAZ 215, samo sa motorom pozadi). Kod visokopodnih autobusa iz 1980-tih se vodilo računa o tome da kod svakih vrata bude prostora, ali sada se ni ne pokušava. Maz 103 (+107 troosovinac), su jedini koje znam da su napravili 2+1 raspored sedišta između srednjih i zadnjih vrata da se makar koliko-toliko omogući neka korist od zadnjih vrata pri velikom opterećenju. Čak je i MAZ to napustio, a počeo je kao šrafciger-industrija određenog modela Neoplana iz 1990-tih.
 
Vrh