Bulbulderac17
Advanced
Dva BMCa juče na Čukarici. Ne znam da li je kvar.
Deluju kao crknute 89
To je skart nazalost....na koji su nas osudili da bi nesto sebi u dzep staviliDa l' je moguće dve odjednom? Mada BMC je to...čujem da su baš nezadovoljni sa njima.
A izvini Sole, aj budi malo realan pa kaži kad se to vozio kvalitetan trolejbus u Beogradu. Da nisu ovi pre njih kupili Škodu-Solarise ili možda ove beloruske taljige. Živeli i onda od milostinje kroz donacije i poklone, i to u vidu prastarih, opet ZIU trolejbusa. Ja nikada nisam rekao da ovi rade kako treba, al nije bilo sjajno ni pre njih. Muvalo se uvek, a samo smo dobro prošli kad je EBRD dao kredit, pa ne može baš bilo šta. Zaboravljaš da smo 2000-te dobili malo onih zglonih Trolza-i, pa onda 2004. BKM u nevelikom broju, seriju koja je bila sve samo ne dobra, a o onim Bonitosima tek, nešto najgore što je kotrljalo Beogradom od kad postoji trolejbus posle Drugog svetskog rata. Mislim priča se kao da je sve pre ovih bilo sjajno, pa ovi sad sve upropastili, a istina je da su ovi nastavili da uglavnom ne rade ništa. Samo Solarisi i CAF (samo donekle zbog silnih propusta) ih vade. Opet, Solaris došao zbog kredita EBRD, a posle godina i godina zapostavljanja javnog prevoza. Kritikujem i jedne i druge, i smatram da za to imam argumente. I iskreno, odavno sam pričao šta će nam dolaziti od vozila sa propašću Ikarbusa, koji je počeo uveliko još 2009. godine. Zbog jedne, slobodno se može reći, slučajne jako dobre nabavke, pojavio se stav da bi se to u budućnosti apsolutno nastavilo. Ja samo ne znam na osnovu čega se formira takvo mišljenje. Samo ova vlast mulja nameštajući tendere i trpajući pare u džep. Svi njihovi prethodnici su dokazane poštenjačine. Na kraju idu izbori. Imamo priliku da ih skinemo, i to definitivno treba da uradimo, al nisam baš optimističan toliko da bi javni prevoz doživeo ne znam kakav preporod u narednim godinama. Napredak je bio, moj stav, samo u periodu od 2001 do 2007/8 godine. Ostalo sve ili stagnacija ili opadanje. To tvrdi čovek koji 14 godina radi u preduzeću, koje još uvek drži većinski deo javnog prevoza u Beogradu, ako na računamo prigrad.U istoj toj Evropi se vozi i Solaris (autobus i trolejbus) i Škoda trolejbusi, pa ni traga ni glasa da ćemo ih uopšte videti kod nas. Za trolejbuse da ćemo ih uopšte videti. U istoj toj Evropi se unapređuju gradsko - prigradska železnica i Metro (oni koji ga imaju), a kod nas gotovo da i nema naznaka o nabavci bilo kakvog novog voznog parka. Da li bi bilo tako i da su drugi na vlasti, ako izuzmemo onaj incident sa ukidanjem Beovoza? Da su drugi na vlasti, da li bi smo imali Kenkart ili Bus logic?
Oni su bili 4 godina na vlasti i opet su nabavili trolejbuse, kakve takve, uz to 2 kvalitetne nabavke, Solarisi i Caf kog nisam ljubitelj, ali su opet kvalitetna vozila. Dok je sns za DVANAEST godina nabavio 0 kvalitetnih vozila i 0 trolejbusa, ugasio Ikarbus i podelio Gsp privatnicima. Ja sam ubeđen da od ovih ne može i ne postoji gore po gradski prevoz. Moja linija je za vreme prošle vlasti imala 92 polazaka, sada ih ima 66 i to uz povećan broj stanovnika. A slobodno možeš da proveriš i vidiš da nigde u Evropi Turci i Kinezi ne čine više od 90% nabavki vozila u proteklih 5 godina, svuda su to neki eksperimenti i ima ih u manjim procentima, dok je oslonac na kvalitetnim vozilima renomiranih proizvođača.Ne voze se po celoj Evropi baš, niti su vrhunskog kvaliteta, al opet se voze i te kako, mislim Turci uopšte. Al nije stvar u tome. Čekaj, jer Solarisi nikada nisu stali u prvih godinu dana? Zamisli sad svaki tako kvar, pucanje nekog potrošnog dela, i odmah u novine kao vau senzacija. Jednostavno nikada neću to podržati i to je to. Briga me ko je pozicija, a ko opozicija, jer su apsolutno dokazali svi oni zadnjih 30 godina da tu niko nije cvećka. Ovi treba da idu, al od komarca praviti magarca. I na kraju, iako se u dosta toga slažemo apsolutno, otkud ti ubeđenje da bi sa nabavkom vozila bilo mnogo drugačije sad, a da je Đilas gradonačelnik, na primer. Kako su došli Solarisi pisao sam više puta, kao i to kako ništa kupovali nisu faktički od 2006, pa do 2012/3 godine. Sa Turcima je sad tako kako jeste, al imaj u vidu da tih Turkaka nigde nije bilo baš toliko pre deset godina, a sada ih ima apsolutno svuda. Tržište se menja sa svim svojim akterima. Apsolutno verujem da potpuno od Turaka ne bi pobegli, pa ma ko da je na vlasti. Bilo bi ih možda manje. Ne bi ovoliko dominirali, opet možda, al sigurno nas ne bi ni u jednoj varijanti vozili samo autobusi MAN-a, Mercedesa, Solarisa.... Ovo je Srbija, nije Belgija, nije Španija, Francuska itd. Nismo EU. Položaj nam je prosto takav da će se ovde uz ovakvu svetsku politiku mešati sve i svašta, a pričamo samo o vozilima za javni prevoz u ovom trenutku. Opet, po toj istoj Evropi voze i Kinezi i Turci, a neće u jednoj Srbiji.
A izvini Sole, aj budi malo realan pa kaži kad se to vozio kvalitetan trolejbus u Beogradu. Da nisu ovi pre njih kupili Škodu-Solarise ili možda ove beloruske taljige?
Mislim priča se kao da je sve pre ovih bilo sjajno, pa ovi sad sve upropastili, a istina je da su ovi nastavili da uglavnom ne rade ništa.
Opet, Solaris došao zbog kredita EBRD, a posle godina i godina zapostavljanja javnog prevoza. Kritikujem i jedne i druge, i smatram da za to imam argumente. I iskreno, odavno sam pričao šta će nam dolaziti od vozila sa propašću Ikarbusa, koji je počeo uveliko još 2009. godine. Zbog jedne, slobodno se može reći, slučajne jako dobre nabavke, pojavio se stav da bi se to u budućnosti apsolutno nastavilo. Ja samo ne znam na osnovu čega se formira takvo mišljenje. Samo ova vlast mulja nameštajući tendere i trpajući pare u džep. Svi njihovi prethodnici su dokazane poštenjačine. Na kraju idu izbori. Imamo priliku da ih skinemo, i to definitivno treba da uradimo, al nisam baš optimističan toliko da bi javni prevoz doživeo ne znam kakav preporod u narednim godinama. Napredak je bio, moj stav, samo u periodu od 2001 do 2007/8 godine. Ostalo sve ili stagnacija ili opadanje. To tvrdi čovek koji 14 godina radi u preduzeću, koje još uvek drži većinski deo javnog prevoza u Beogradu, ako na računamo prigrad.