Korona je najviše pogodila takve poput VanHool-a, koji većinski deo proizvodnje bazira na turističkim autobusima. Pride spadaju u sam premijum, a to nije baš najatraktivnije u vreme krize. Neoplan je deo mnogo veće grupacije, Setra takođe, dok je VanHool jedan od retkih preživelih, a da su samostalni. Da, pogon u Makedoniji nastavlja sa radom verovatno. Videćemo šta će se događati sa fabrikom u matičnoj zemlji, al se iskreno nadam oporavku jednog vrlo specifičanog proizvođača. A svakako da u gradskom segmentu elektro pogon uzima primat, i to baš debelo, plus hidrogen, nešto hibridi i CNG. Kinezi odavno rade električare, pa evropljani malo jure njih, pošto Kina nije imala nikakve šanse sa konvencionalnim pogonima. Ovakve revoluciju u industriji baš dobro mešaju karte, i realno dovode i do reseta cele industrije. Zato mi ta preterano zelena politika EU ne ide baš u glavu, jer svoje proizvođače bacaju u blato. Da, ubrzali su se svi, al mnogo je tu logističkih problema, velikih ulaganja u nategnutom vremenskom periodu, što će reći da ipak treba više tu vremena za kompletan preokret proizvodnje. No, sa gradskim autobusima se još to i odvija brzo, i jednostavno električni autobusi tu vuku velike prednosti u odnosu na dizel, pa sve i bez da su kupci posebno pritisnuti regulativama i uslovima na tržištu. Za kola to već ide malo teže. Borba za ostala komercijalna vozila za dugolinijski prevoz robe i putnika tek predstoji. Mada tegljači na struju se samo nižu, i to sa već sad malo ozbiljnijom autonomijom. Valjda će u međuvremenu i sintetička goriva, dosta skupa trenutno zbog potrebe za velikim količinama vode u proizvodnom procesu, uzeti malo većeg udela kod proizvođača, plus i vodonik koji se direktno sagoreva u klasičnim motorima. Razvoj je dug i skup, pa nam ostaje da vidimo pobednike na kraju ove industrijske trke.