Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 251 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,9%

  • Ukupno glasača
    264
Dva BMCa juče na Čukarici. Ne znam da li je kvar.
IMG_7579.jpeg
IMG_7578.jpeg
 
čekam šihtu da vidim kako je voziti se u ovim kotobanjama 2008. na 65 po ovom vremenu :unsure:
 
zanima me, koji autobus više volite, ik103 ili ik112n i zašto?
 
Uvek isti glupi naslovi. Bela para ništa strašno. Verovatno dođe do većeg izlivanja tečnosti. Pucanje creva vrlo moguće. Ne treba u svemu gledati na BMC kao da je baš toliki krš. Dosta toga nekad strada, a da dolazi sa motorom. Takvi kvarovi nisu ne znam kakvo čudo, i dešavaju se svima. Na kraju krajeva, ovo su ipak gasni motori, čiji su rashladni sistemi verovatno izloženi većim naporima, nego kod dizelaša. Sumnjam da je baš pukao sam hladnjak, na primer. Nešto što provodi oko 20h u saobraćaju, mora nekad i da stane, a pljuvačinu, jelte da bi se samo pljuvalo svako iz svog interesa, apsolutno nikada neću podržati.
 
Ne voze se po celoj Evropi baš, niti su vrhunskog kvaliteta, al opet se voze i te kako, mislim Turci uopšte. Al nije stvar u tome. Čekaj, jer Solarisi nikada nisu stali u prvih godinu dana? Zamisli sad svaki tako kvar, pucanje nekog potrošnog dela, i odmah u novine kao vau senzacija. Jednostavno nikada neću to podržati i to je to. Briga me ko je pozicija, a ko opozicija, jer su apsolutno dokazali svi oni zadnjih 30 godina da tu niko nije cvećka. Ovi treba da idu, al od komarca praviti magarca. I na kraju, iako se u dosta toga slažemo apsolutno, otkud ti ubeđenje da bi sa nabavkom vozila bilo mnogo drugačije sad, a da je Đilas gradonačelnik, na primer. Kako su došli Solarisi pisao sam više puta, kao i to kako ništa kupovali nisu faktički od 2006, pa do 2012/3 godine. Sa Turcima je sad tako kako jeste, al imaj u vidu da tih Turkaka nigde nije bilo baš toliko pre deset godina, a sada ih ima apsolutno svuda. Tržište se menja sa svim svojim akterima. Apsolutno verujem da potpuno od Turaka ne bi pobegli, pa ma ko da je na vlasti. Bilo bi ih možda manje. Ne bi ovoliko dominirali, opet možda, al sigurno nas ne bi ni u jednoj varijanti vozili samo autobusi MAN-a, Mercedesa, Solarisa.... Ovo je Srbija, nije Belgija, nije Španija, Francuska itd. Nismo EU. Položaj nam je prosto takav da će se ovde uz ovakvu svetsku politiku mešati sve i svašta, a pričamo samo o vozilima za javni prevoz u ovom trenutku. Opet, po toj istoj Evropi voze i Kinezi i Turci, a neće u jednoj Srbiji.
 
U istoj toj Evropi se vozi i Solaris (autobus i trolejbus) i Škoda trolejbusi, pa ni traga ni glasa da ćemo ih uopšte videti kod nas. Za trolejbuse da ćemo ih uopšte videti. U istoj toj Evropi se unapređuju gradsko - prigradska železnica i Metro (oni koji ga imaju), a kod nas gotovo da i nema naznaka o nabavci bilo kakvog novog voznog parka. Da li bi bilo tako i da su drugi na vlasti, ako izuzmemo onaj incident sa ukidanjem Beovoza? Da su drugi na vlasti, da li bi smo imali Kenkart ili Bus logic?​
 
Ali da je sramota što su izabrali mnogo manji kvalitet (BMC) od Solarisa... To jeste.
To je uvreda za građane Beograda 😡

Naročito, pošto smo imali priliku da se uverimo u (ne) kvalitet solo verzije 🫣

I sada umesto da se dozovu pameti i da uzmu bar Solaris... Oni opet, aha dobili smo 0,666% popusta na Akiu... E super, hvala našim Turskim prijateljima, njih ćemo.... Nigde nema ta cena osim za nas... Ma daj druže 😡😡😡
 
U istoj toj Evropi se vozi i Solaris (autobus i trolejbus) i Škoda trolejbusi, pa ni traga ni glasa da ćemo ih uopšte videti kod nas. Za trolejbuse da ćemo ih uopšte videti. U istoj toj Evropi se unapređuju gradsko - prigradska železnica i Metro (oni koji ga imaju), a kod nas gotovo da i nema naznaka o nabavci bilo kakvog novog voznog parka. Da li bi bilo tako i da su drugi na vlasti, ako izuzmemo onaj incident sa ukidanjem Beovoza? Da su drugi na vlasti, da li bi smo imali Kenkart ili Bus logic?​
A izvini Sole, aj budi malo realan pa kaži kad se to vozio kvalitetan trolejbus u Beogradu. Da nisu ovi pre njih kupili Škodu-Solarise ili možda ove beloruske taljige. Živeli i onda od milostinje kroz donacije i poklone, i to u vidu prastarih, opet ZIU trolejbusa. Ja nikada nisam rekao da ovi rade kako treba, al nije bilo sjajno ni pre njih. Muvalo se uvek, a samo smo dobro prošli kad je EBRD dao kredit, pa ne može baš bilo šta. Zaboravljaš da smo 2000-te dobili malo onih zglonih Trolza-i, pa onda 2004. BKM u nevelikom broju, seriju koja je bila sve samo ne dobra, a o onim Bonitosima tek, nešto najgore što je kotrljalo Beogradom od kad postoji trolejbus posle Drugog svetskog rata. Mislim priča se kao da je sve pre ovih bilo sjajno, pa ovi sad sve upropastili, a istina je da su ovi nastavili da uglavnom ne rade ništa. Samo Solarisi i CAF (samo donekle zbog silnih propusta) ih vade. Opet, Solaris došao zbog kredita EBRD, a posle godina i godina zapostavljanja javnog prevoza. Kritikujem i jedne i druge, i smatram da za to imam argumente. I iskreno, odavno sam pričao šta će nam dolaziti od vozila sa propašću Ikarbusa, koji je počeo uveliko još 2009. godine. Zbog jedne, slobodno se može reći, slučajne jako dobre nabavke, pojavio se stav da bi se to u budućnosti apsolutno nastavilo. Ja samo ne znam na osnovu čega se formira takvo mišljenje. Samo ova vlast mulja nameštajući tendere i trpajući pare u džep. Svi njihovi prethodnici su dokazane poštenjačine. Na kraju idu izbori. Imamo priliku da ih skinemo, i to definitivno treba da uradimo, al nisam baš optimističan toliko da bi javni prevoz doživeo ne znam kakav preporod u narednim godinama. Napredak je bio, moj stav, samo u periodu od 2001 do 2007/8 godine. Ostalo sve ili stagnacija ili opadanje. To tvrdi čovek koji 14 godina radi u preduzeću, koje još uvek drži većinski deo javnog prevoza u Beogradu, ako na računamo prigrad.
 
Ne voze se po celoj Evropi baš, niti su vrhunskog kvaliteta, al opet se voze i te kako, mislim Turci uopšte. Al nije stvar u tome. Čekaj, jer Solarisi nikada nisu stali u prvih godinu dana? Zamisli sad svaki tako kvar, pucanje nekog potrošnog dela, i odmah u novine kao vau senzacija. Jednostavno nikada neću to podržati i to je to. Briga me ko je pozicija, a ko opozicija, jer su apsolutno dokazali svi oni zadnjih 30 godina da tu niko nije cvećka. Ovi treba da idu, al od komarca praviti magarca. I na kraju, iako se u dosta toga slažemo apsolutno, otkud ti ubeđenje da bi sa nabavkom vozila bilo mnogo drugačije sad, a da je Đilas gradonačelnik, na primer. Kako su došli Solarisi pisao sam više puta, kao i to kako ništa kupovali nisu faktički od 2006, pa do 2012/3 godine. Sa Turcima je sad tako kako jeste, al imaj u vidu da tih Turkaka nigde nije bilo baš toliko pre deset godina, a sada ih ima apsolutno svuda. Tržište se menja sa svim svojim akterima. Apsolutno verujem da potpuno od Turaka ne bi pobegli, pa ma ko da je na vlasti. Bilo bi ih možda manje. Ne bi ovoliko dominirali, opet možda, al sigurno nas ne bi ni u jednoj varijanti vozili samo autobusi MAN-a, Mercedesa, Solarisa.... Ovo je Srbija, nije Belgija, nije Španija, Francuska itd. Nismo EU. Položaj nam je prosto takav da će se ovde uz ovakvu svetsku politiku mešati sve i svašta, a pričamo samo o vozilima za javni prevoz u ovom trenutku. Opet, po toj istoj Evropi voze i Kinezi i Turci, a neće u jednoj Srbiji.
Oni su bili 4 godina na vlasti i opet su nabavili trolejbuse, kakve takve, uz to 2 kvalitetne nabavke, Solarisi i Caf kog nisam ljubitelj, ali su opet kvalitetna vozila. Dok je sns za DVANAEST godina nabavio 0 kvalitetnih vozila i 0 trolejbusa, ugasio Ikarbus i podelio Gsp privatnicima. Ja sam ubeđen da od ovih ne može i ne postoji gore po gradski prevoz. Moja linija je za vreme prošle vlasti imala 92 polazaka, sada ih ima 66 i to uz povećan broj stanovnika. A slobodno možeš da proveriš i vidiš da nigde u Evropi Turci i Kinezi ne čine više od 90% nabavki vozila u proteklih 5 godina, svuda su to neki eksperimenti i ima ih u manjim procentima, dok je oslonac na kvalitetnim vozilima renomiranih proizvođača.
 
A izvini Sole, aj budi malo realan pa kaži kad se to vozio kvalitetan trolejbus u Beogradu. Da nisu ovi pre njih kupili Škodu-Solarise ili možda ove beloruske taljige?​
Ovaj koji je naručen od strane prethodne vlasti i omraženog gradonačelnika, je bio ispravan dok nisu počeli ovi iz aktuelne vlasti da se igraju sa njim i doveli ga u fazu samoraspada. Dok ga je aktuelna vlast održavala, bio u OK stanju. Taman kad smo se ponadali da ćemo dobiti Škodu, ono moša. Sada jedine naznake koje imamo su izjave gradskih čelnika da su građani traži da se trolejbusi zamene autobusima.​

Mislim priča se kao da je sve pre ovih bilo sjajno, pa ovi sad sve upropastili, a istina je da su ovi nastavili da uglavnom ne rade ništa.
Nije bilo sjajno sve vreme, jer smo sedamdesetih godina prošlog veka doveli trolejbuse na prag ukidanja, da bi smo se nakon 5 decenija svratili na iste te prelomne godine.​

Opet, Solaris došao zbog kredita EBRD, a posle godina i godina zapostavljanja javnog prevoza. Kritikujem i jedne i druge, i smatram da za to imam argumente. I iskreno, odavno sam pričao šta će nam dolaziti od vozila sa propašću Ikarbusa, koji je počeo uveliko još 2009. godine. Zbog jedne, slobodno se može reći, slučajne jako dobre nabavke, pojavio se stav da bi se to u budućnosti apsolutno nastavilo. Ja samo ne znam na osnovu čega se formira takvo mišljenje. Samo ova vlast mulja nameštajući tendere i trpajući pare u džep. Svi njihovi prethodnici su dokazane poštenjačine. Na kraju idu izbori. Imamo priliku da ih skinemo, i to definitivno treba da uradimo, al nisam baš optimističan toliko da bi javni prevoz doživeo ne znam kakav preporod u narednim godinama. Napredak je bio, moj stav, samo u periodu od 2001 do 2007/8 godine. Ostalo sve ili stagnacija ili opadanje. To tvrdi čovek koji 14 godina radi u preduzeću, koje još uvek drži većinski deo javnog prevoza u Beogradu, ako na računamo prigrad.​
Tvoje priče zvuče, u barem meni, u više slučajeva, kao da su svi političari zlo i da niko ne valja i da je potpuno svejedno ko je na vlasti, mi od nabavke Kineza i Turaka ne možemo da pobegnemo i da nam je to realnost.

Ja svoje mišljenje formiram na osnovu informacija koje imam. E sad, što one idu trenutno u korist prethodne vlasti, šta da se radi. Apsolutno ne gajim nade u neki neverovatan preporod gradskog prevoza ako se desi smena vlasti u Beogradu, jer nemam predstavu koliko daleko će ići sabotiranje od strane republičke vlasti. A tek ne gajim nade u preporod ako se ništa ne promeni.​
 
Vrh