Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ne bih smeo napamet da tvrdim, pretpostavljam da Kesha bolje zna, ali sigurno je i GSP pod "reformama" izgubio dosta radnika kao i železnička preduzeća.
 
Pisao sam više puta o brojnom stanju zaposlenih u GSP-u. Oko 5620 ukupno, od čega oko 3000 vozača, oko 1000 ljudi u održavanju, nešto malo ispod 1000 je administracija. Ostatak otpravnici, pomoćni radnici na terminusima, kuvari, konobari, radnici Sektora unutrašnje kontrole i unutrašnje bezbednosti, vozači teretnih i specijalnih vozila itd. O onom silnom višku zaposlenih po tvrdnji raznih stručnjaka i predstavnika medija apsolutno nema govora. Kao i u svakoj drugoj firmi, dal ona bila gradsko komulna ili državna. Svuda ima nekog viška, lošije organizacije, odnosno slabijeg iskorišćavanja kadra. Velike firme moraju imati ponegde i nekog zaposlenog više, a bogami ponegde ima i manjka. U svakom slučaju, zadnjih nekoliko godina broj zaposlenih u GSP-u je u opadanju. Bio bi i manji za preko 100 ljudi da u GSP nisu prebačeni radnici na održavanju higijene vozila. Do oktobra 2022. godine bili angažovani preko privatne firme. Ne opada broj zaposlenih samo zbog vozača, kako bi većina odmah pomislila. Prosto ni državne firme nisu atraktivne za zapošljavanje kao nekada. Plate su u proseku slabije od privatnog sektora. Nije samo to problem doduše. Al da ipak ne dužim sad puno.
 
Hoćeš da mi kažeš kako je normalno da na 3 vozača ide 1 čovek u administraciji? Pa u Streli je za ceo potez 100 i 700 predviđeno samo 50 ljudi u administraciji za skoro 200 vozila, dok gsp sada za 600 vozila ima 1000 ljudi u administraciji. 200 ljudi bi moglo da radi taj posao, sto znaci da tu ima bar 800 ljudi viska sa platama od bar 1000 evra mesečno, pa vi izračunajte koliko bi gsp mogao samo za to da kupi novih vozila godišnje.
 
Pogledaj malo slične firme po inostranstvu sa tim brojem zaposlenih u toj delatnosti. Nema šanse sa tolikim pogonima, velikim brojem sektora i organizacionih jedinica da imaš samo 200 ljudi preko voznog osoblja. Kakva crna Strela. Sad napisah, samo po brojevima vidiš koliko je glomazan Sektor održavanja, a vozila ima oko 800, ne 600. Samo pogon Centrala vuče oko 280 ljudi u održavanju. Kompleksno je to. Ne može se to gledati prema tek rođenim i skarabudženim privatnim firmama. Tebi i ISO standardi predviđaju i zaposlene u BZNR-u, na primer. Koliko imamo samo vatrogasaca, a Strela verovatno ni jednog jedinog. Na kraju krajeva, mnoge privatne firme daju svoje administrativne poslove na rad trećim licima. Normalno je da kod nas državne firme ne budu baš preterano moderne, ni po organizaciji, ni po raspoloživoj opremi, neretko se koriste stara softverska rešenja, a obračun još uvek dosta toga radi ručno, na primer. Niko ne kaže da nema nekog viška tu, al 1200 ljudi apsolutno ne može biti višak, a to se tvrdi po raznim medijima.
 
Ja nisam ni rekao da treba toliko, samo porediš neuporedive stvari. Mora tu mnogo šta da se reorganizuje da bi se značajnije smanjila administracija. Čak i uz najveću reorganizaciju, opet za toliku firmu i sve od čega se sastoji, ne možeš imati samo par stotina administrativaca. Da znaš organizacionu strukturu, razumeo bi o čemu pričam. I opet, bar je sad na internetu sve dostupno. Imaš dosta primera iz inostranstva, čak i na strogom Zapadu. Velike firme su mnogo složenije i kompleksnije u odnosu na manje.
 
Samo se dokazalo da su GSP-u zavrnuli uši prošle godine zbog tog tendera koji nije bio napisan za Bozankayu, sad odjednom sve može..
 
Vec su jednom zavrnuli i otkazali tender za zglobne autobuse, pa je nakon toga raspisan drugi koji je dobio Bmc
 
Od kada u autobusu rade zvucnici za stanice (ni ne citaju svaku vec samo one najbitnije koliko sam cuo)?
 
Od kada u autobusu rade zvucnici za stanice (ni ne citaju svaku vec samo one najbitnije koliko sam cuo)?
Mislim da je krenulo na pojedinim linijama kao testiranje jos od oktobra/novembra prosle godine. Stanice koje najava preskoci je samo bag u softveru ShitLogica koji se nadam da ce popraviti do pustanja zvucne najave u celom prevozu.
 
Mislim da je krenulo na pojedinim linijama kao testiranje jos od oktobra/novembra prosle godine. Stanice koje najava preskoci je samo bag u softveru ShitLogica koji se nadam da ce popraviti do pustanja zvucne najave u celom prevozu.
Mislio sam iskreno da je nesto novo posto sam se vozio verovatno sa svakim autobusom na 18 i 31 i nikad ranije nisam cuo, ali nadam se da ce da poprave ta preskakanja jer sam se juce oslonio na tog naratora i zamalo promasio stanicu, ali i zbog ljudi koji zapravo imaju problema sa vidom.
 
Šta li će ovo da bude?
IMG_7790.png
 
Rekao bih plaćena reklama za posao vozača u GSP-u.

"Svi oni kojima je želja da obavljaju poslove vozača, da im rad za volanom predstavlja zadovoljstvo, motivaciju i ličnu satisfakciju, dobrodošli su da postanu deo naše kompanije, sa tradicijom dugom preko 130 godina"

 
Pa verovatno, možda sa insistiranjem i od strane Grada. Tekst je izašao u Alo, a zna se čiji je. No, većina napisanog je tačno. Nema nekih lagarija, sem ovo za vozila, al to nam je svima jasno. Radno vreme, da poštuje se svakako, al radi se i šesti dan, ne svi naravno. U većini su to ljudi koji nemaju fond radeći samo pet dana. Jedno su čak i umanjili, što im ne ide u prilog. Minimum dana godišnjeg odmora je 31, a ne 27. 31 je do 15 godina staža osiguranja, 32 do 30 godina, a 33 za preko 30 godina staža osiguranja. Uključuje ukupan staž, znači i onaj koji je donesen iz drugih firmi, sem iz inostranstva, odnosno mora biti priznat od strane RS. Važi i za minuli rad, za koji se takođe priznaje ceo staž zaposlenih.
 
Ovo je bukvalno oglas za posao, samo je pitanje šta će raditi sa mladim vozacima koji žele da polažu za D, a ne za C koja više nije obavezna da bi dobili D kategoriju, da li će plaćati obuku za D, ili dođeš kod njih sa polozenim ispitom za D, a oni ti plate Cpc
 
Ima verovatno na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, a možeš i telefonom dobiti sve informacije. Koliko znam još uvek se mora imati dve godine C kategorija za polaganje za D. Zavisi i kad se polagalo za C. Pomerena je i starosna granica. Ne znam dal su sve izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja stupile na snagu, tj. dal se primenjuju u ovom trenutku.
 
Da da, al ta primena, usled ko zna još koliko pravilnika, verovatno ide sporije na širim nivoima. Primenjivaće se to sigurno i prilikom obuke vozača za GSP u najskorije vreme. Ne radi to GSP sam, nego u saradnji sa agencijom Tutto i Agencijom za bezbednost saobraćaja. Malo je tu priča složenija, i lično nemam sve informacije, al do njih je bar lako doći telefonom, a verovatno se dosta toga može naći i na sajtu.
 
Ne znam gde je 3628 redovan, ali danas je radio na 43 i moram reći da je najglasniji gasni BMC u kom sam se do sada vozio. Osim što je glasan gotovo kao ik-218n, pri davanju gasa i ubrzavanju se iz motora čuje nešto nalik škripanju i lupanju. Da li neko zna o čemu se radi?
 
na moju veliku žalost, redovan je kod mene na 65. a za motor nažalost ne znam.
 
BMC jesu krševi, ali čini mi se da se zglobni pomalo bolje drže od solaća. Ili je još rano za procenu. Nego jel zna neko koji je ono zvuk kao neko lupanje šipkom, ne znam bolje da objasnim. Znači bus stane i krene da puca nešto kao da se šipkom udara u metal.
 
Vrh