Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.342
- Pohvaljen
- 3.000
Broj vrata diktira ciljni komfor u određenim uslovima eksploatacije, ne isključivo tip linije. Da je komfor bio prioritet 461 bi bila pokrivena trovratnim vozilima sa 50 sedišta, a 55 sa onim koja nude istovremeno 50% više sedišta i površine poda za stajanje od postojećih solo budući da je iako relativno retka ujedno dugačka i mestimično preopterećena.Nije pametno na linije poteza 600 da rade solo sa dvoja vrata, a tek na 601 nije pametno da rade zglobovi sa troja vrata, to bi sve bilo pogubno jer linije poteza 600 nisu prigradskog tipa
Pojam komfora varira zavisno od uslova.
Osim toga GSP-ovi potezi nisu ni gradski ni prigradski nego takoreći periurbani budući da su samo pravci ka Pančevu, Mladenovcu, Obrenovcu i Lazarevcu funkcionalno prigradski (Pančevo de jure međumesni zahvaljujući primitivnom legalnom berlinskom zidu), samo što je sada u cilju "outsourcinga" dela mreže linija privatniku (Streli) ispunjena formalnost prelazom iz de jure gradskog u de jure prigradski iako ceo potez ostaje de fakto periurbani.
Periurbanu zonu ne predstavljaju satelitski gradovi sa svojim ruralnim mestima (odnos Obrenovac-Mislođin u beogradskom regionu), već kontaktna zona perifernih i u manjem ili većem odnosu mešovitih ruralno-urbanih naselja funkcionalno izmenjenih jačanjem urbanog uticaja približavanjem grada nekada udaljenim, fizički odvojenim čisto ruralnim sredinama (Surčin-Jakovo).
Većina zglobnih autobusa u svetu nema četvrta, a solo troja vrata i na čisto gradskim linijama upravo zbog gorenavedenog u smislu da kada optimalno opterećenje linija pokrivenih solo autobusima sa dvoja vrata bude probijeno ne obara se komfor već se isti održava nabavkom zglobnih sa troja vrata. Tek u izuzetnim okolnostima oni bivaju zamenjeni četvorovratnim. Izuzetak je naravno po urbanističkim okolnostima jedinstvena Italija, kao i pojedini gradovi koji zavisno od uslova trase umesto solo dvovratnih nabavljaju trovratne u cilju pokrivanja istih redova vožnje (isti stepen opterećenja i komfor stajanja na linijama sa relativno kratkim prosečnim putovanjima).