Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
Nije pametno na linije poteza 600 da rade solo sa dvoja vrata, a tek na 601 nije pametno da rade zglobovi sa troja vrata, to bi sve bilo pogubno jer linije poteza 600 nisu prigradskog tipa
Broj vrata diktira ciljni komfor u određenim uslovima eksploatacije, ne isključivo tip linije. Da je komfor bio prioritet 461 bi bila pokrivena trovratnim vozilima sa 50 sedišta, a 55 sa onim koja nude istovremeno 50% više sedišta i površine poda za stajanje od postojećih solo budući da je iako relativno retka ujedno dugačka i mestimično preopterećena.

Pojam komfora varira zavisno od uslova.

Osim toga GSP-ovi potezi nisu ni gradski ni prigradski nego takoreći periurbani budući da su samo pravci ka Pančevu, Mladenovcu, Obrenovcu i Lazarevcu funkcionalno prigradski (Pančevo de jure međumesni zahvaljujući primitivnom legalnom berlinskom zidu), samo što je sada u cilju "outsourcinga" dela mreže linija privatniku (Streli) ispunjena formalnost prelazom iz de jure gradskog u de jure prigradski iako ceo potez ostaje de fakto periurbani.

Periurbanu zonu ne predstavljaju satelitski gradovi sa svojim ruralnim mestima (odnos Obrenovac-Mislođin u beogradskom regionu), već kontaktna zona perifernih i u manjem ili većem odnosu mešovitih ruralno-urbanih naselja funkcionalno izmenjenih jačanjem urbanog uticaja približavanjem grada nekada udaljenim, fizički odvojenim čisto ruralnim sredinama (Surčin-Jakovo).

Većina zglobnih autobusa u svetu nema četvrta, a solo troja vrata i na čisto gradskim linijama upravo zbog gorenavedenog u smislu da kada optimalno opterećenje linija pokrivenih solo autobusima sa dvoja vrata bude probijeno ne obara se komfor već se isti održava nabavkom zglobnih sa troja vrata. Tek u izuzetnim okolnostima oni bivaju zamenjeni četvorovratnim. Izuzetak je naravno po urbanističkim okolnostima jedinstvena Italija, kao i pojedini gradovi koji zavisno od uslova trase umesto solo dvovratnih nabavljaju trovratne u cilju pokrivanja istih redova vožnje (isti stepen opterećenja i komfor stajanja na linijama sa relativno kratkim prosečnim putovanjima).
 
Radi se o onoj priči da zglob treba ići gde god može, osim na linijama sa bas manjim brojem putnika i tu treba ići dvovratni bus, ili gde zbog uslova ne može zglob, pa tu onda trovratni, primer 309
 
I posle kažu plata je kriva što nema vozača, a ja mislim baš suprotno.
Uslovi su ovde katastrofalni za rad, em treba da trpiš šefove, a još gori je svet napolju gde ima svakakvih bu**** koje se vozaju i različitih nelečenih slučajeva kod putnika, pa skora je bio onaj jedan što je samo stojao ispred Solarisa i zezao se, jer može mu se. Naravno, plata uvek može da bude veća, ali kako istrpeti sve pacijente u gradu to je pravo pitanje.
Slična priča npr. u Srbija Kargu, lako pređeš 100 hiljada, ali šta je sa iskliznućima, sudarima na putnim prelazima, noćnim službama, katastrofalnim uslovima rada na lok itd..?
Svi su plata, plata, a ja koliko primećujem to je ovde puno manji problem od uslova, pa malo malo čitamo u vestima kako se u inostranstvu protestuje radi smanjenje preopterećenja radnog vremena.

Ako se ovo ne reši sa uslovima i zaštitom na radu, uskoro ćemo spasti na ove Pakistance, Šrilančane itd... A u poslednje vreme opasno zezaju, jer preskaču stanice, ne poznaju dobro jezik neki ga jedva govore, kao sa ulice da ih skupljaju, ne razumem stvarno.:rolleyes:
Neki se možda neće složiti sa mnom, ali to je moj pogled na situaciju.
 
Vidim,lepo su se lepo uklopili u nas 'saobracaj'. Juce baja na 79 skrece levo iz Bulevara u Mite Ruzica,prvo je obisao kolonu sinama pa mota
iz trake za pravo i desno,sa svih strana trubaduri a on vrti volan k'o da je sam,
 
Danas prazan 1359 sa displejom 11 Kalemegdan Beko. 😃 Nisam uspeo da slikam jer sam vozio. Simpatična situacija u svakom slučaju.
 
Vidim,lepo su se lepo uklopili u nas 'saobracaj'. Juce baja na 79 skrece levo iz Bulevara u Mite Ruzica,prvo je obisao kolonu sinama pa mota
iz trake za pravo i desno,sa svih strana trubaduri a on vrti volan k'o da je sam,
Није нормално али сви то раде.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
I posle kažu plata je kriva što nema vozača, a ja mislim baš suprotno.
Uslovi su ovde katastrofalni za rad, em treba da trpiš šefove, a još gori je svet napolju gde ima svakakvih bu**** koje se vozaju i različitih nelečenih slučajeva kod putnika, pa skora je bio onaj jedan što je samo stojao ispred Solarisa i zezao se, jer može mu se. Naravno, plata uvek može da bude veća, ali kako istrpeti sve pacijente u gradu to je pravo pitanje.
Slična priča npr. u Srbija Kargu, lako pređeš 100 hiljada, ali šta je sa iskliznućima, sudarima na putnim prelazima, noćnim službama, katastrofalnim uslovima rada na lok itd..?
Svi su plata, plata, a ja koliko primećujem to je ovde puno manji problem od uslova, pa malo malo čitamo u vestima kako se u inostranstvu protestuje radi smanjenje preopterećenja radnog vremena.

Ako se ovo ne reši sa uslovima i zaštitom na radu, uskoro ćemo spasti na ove Pakistance, Šrilančane itd... A u poslednje vreme opasno zezaju, jer preskaču stanice, ne poznaju dobro jezik neki ga jedva govore, kao sa ulice da ih skupljaju, ne razumem stvarno.:rolleyes:
Neki se možda neće složiti sa mnom, ali to je moj pogled na situaciju.
Ja mislim da svako ko ima mogućnosti da ode u inostranstvo, to i radi jer trpeti ono što si naveo za pare koje mu se nude, ne ide.
 
MAN SG 313 GB 876 ; Linija 95 Borča III - Novi Beograd Blok 45
DSC_2219.jpg

DSC_2220.jpg


Solaris Urbino 18 GB 3134 ; Linija 77 Zvezdara - Bežanijska Kosa (Bolnica)
DSC_2205.jpg


Solaris Urbino 18 GB 3162 ; Linija 95 Borča III - Novi Beograd Blok 45
DSC_2225.jpg


Solaris Urbino 18 GB 3156 ; Linija 27 Trg Republike - Mirijevo III
DSC_2268.jpg


Solaris Urbino 18 GB 3031 ; Linija "Van službe"
3031 (1).jpg


Solaris Urbino 18 GB 3052 ; Linija 52 Zeleni Venac - Cerak Vinogradi
3052 (1).jpg


Solaris Urbino 18 GB 3100 ; Linija 83 Zemun-Bačka - Crveni Krst
3100 (6).jpg


Solaris Urbino 18 GB 3100 ; Linija 83 Crveni Krst - Zemun-Bačka (Pozdrav vozača uočen! 😉 )
3100 (2).jpg

3100 (4).jpg


Solaris Urbino 18 GB 3160 ; Linija 95 Borča III - Novi Beograd Blok 45
3160 (2).jpg


Solaris Urbino 18 GB 3162 ; Linija 95 Borča III - Novi Beograd Blok 45
3162 (1).jpg


Ikarbus IK-218M GB ??? (možda 885) ; Linija 706 Zeleni Venac - Batajnica (Otišli mu jastuci, sav je propao, jadničak.)
DSC_2232.jpg


Ikarbus IK-218M GB 890 ; Linija 706 Batajnica - Zeleni Venac
890 (1).jpg


Ikarbus IK-218M GB 3260 ; Linija "Van Službe"
3260 (2).jpg


Ikarbus IK-218M GB 3277 ; Linija 706 Batajnica - Zeleni Venac
3277 (1).jpg


Ikarbus IK-218 GB 1366 ; Linija 15 Zeleni Venac - Zemun (Novi Grad)
DSC_2214.jpg


BMC Procity 18 CNG GB 3561 ; Linija 18 Medaković III - Zemun-Bačka
3561 (1).jpg


BMC Procity 18 CNG GB 3621 ; Linija 16 Karaburma II - Novi Beograd (Paviljoni)
3621 (1).jpg


BMC Procity 18 CNG GB 3624 ; Linija 23 Karaburma II - Vidikovac
3624 (1).jpg


Higer KLQ6129GQ2 GB 3369 ; Linija 707 Zeleni Venac - Zemun Polje
3369 (1).jpg


Higer KLQ6129GQ2 GB 3449 ; Linija 27E Mirijevo IV - Novi Beograd Blok 20
3449 (1).jpg


Higer KLQ6129GQ2 GB 3493 ; Linija 402 Beli Potok - Slavija
3493 (1).jpg


Higer KLQ6129GQ2 GB 3446 ; Linija 401 Slavija - Pinosava
3446 (1).jpg


Higer KLQ6129GQ2 GB 3380 ; Linija 407 Voždovac - Bela Reka
3380 (1).jpg


Ikarbus IK-112LE GB 3227 ; Linija 403 Zuce - Voždovac
3227 (1).jpg


Ikarbus IK-112 GB 755 ; 402 Slavija - Beli Potok
20231006_144016.jpg


Ikarbus IK-103 GB 295 ; Linija 56L Zeleni Venac -Čukarička Padina
295 (1).jpg

20231009_140855.jpg
 
Pre neko jutro čekamo 16 na okretnici, napolju sveže, nekima hladno, negoduju jer vozač sedi unutra i još ne pušta putnike.
Zna li neko kakva je to regulisano?
Hvala unapred
 
Ovo mi izašlo u recommended 😄
Kod poslednja dva elementa, slalom i tačke, mnogo je važno kako se na početku ostavi vozilo. Sve je toliko tesno da prostora za korekciju nema i pre prve kapije mora da se nišani već druga, a prostor da se koristi do u cm. Ovaj ŠL je na kraju promašio tačke, a dešava se da promaše i celu zadnju kapiju.
Od velike važnosti je presnost "domaćeg terena", tj, poznavanje vozila na kome se takmiči, odnosno njegovih rezrovizora. Neka retrovizor samo malo laže, ili krivi sliku, za normalan rad nema problema, ali ovde mnogo znači.
Šteta je što se ovom takmičenju ne daje masovnost i veća medijska pažnja jer na njemu se vide ljudi ogromnih veština.
 
zna li neko sta predstavljaju oni stikeri pozadi na vozilima
"Vozilo u procesu sertifikacije"
"Sertifikovano vozilo"
 
Такође, контролише се да ли возила имају звучнике, дисплеј-уређаје, довољан број сигурносних камера и да ли поседује уређај за плаћање карата. Када на возилу грађани виде налепницу на којој пише да је возило у процесу сертификације, то значи да је нешто од наведеног фалило и да је дат рок за исправак. Када се недостаци исправе, возило добија свој јединствени број и бива заведено у нашој бази. Тако ћемо после више десетина година сазнати тачан број возила у систему јавног превоза. Требало би да процес сертификације буде завршен у року од 30 до 45 дана.

Beoinfo
 
Da vidim baš kako će CLC da ispravi te nedostatke i dobije sertifikat, kako da ne, sertifikate će samo tako bezveze da podele i ćao
 
Када приватници преузму потез 600, требало би да буде у ГСП-у око 50 возила вишка, ако се не варам, а свакако ће бити више доступнијих возача.

Који сценарији су најреалнији?
1. Увођење једне или две нове линије
2. Вратити зглобове на линије које су већ радили раније (размена линија између погона)
3. Расходовање појединих возила, коју би надоместила возила који тренутно раде на потезу 600
 
a moraće zbog izbora da pojačaju, produže, dodaju neku liniju.
 
Vrh