Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 235 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,9%

  • Ukupno glasača
    247
Čekaju se zglobovi da dodju, čeka se nova garaža u Jakovu, nisu stigli svi vozači itd…
Potrajaće GSP na potezu 600 sigurno do kraja godine.
 
inače zanimljivo da sam upravo slučajno uhvatio "donaciju" na 611:
IMG_20231002_163047.jpg
 
Evo ga stari dobri #177 ponovo na 307.
Na 305. danas #171 #159 a i privatnik P40543 i to Cobra i opet polazak u 06:58.

Jutros se jadnim stanovnicima Vrčina / Zaklopače pokvario #3236, ionako im ide kao antibiotik.

Kubure strašno sa svim, a Conectosi 20 god. stari i dalje kičma Kosmaja 🙌
 
Japanac 858 na 85. Karaburma drži neke polaske?
 
Čekaju se zglobovi da dodju, čeka se nova garaža u Jakovu, nisu stigli svi vozači itd…
Potrajaće GSP na potezu 600 sigurno do kraja godine.
Zglobovi će tek od januara, a garaži ko zna kad će, dok su vozači stigli i zvanično su spremni za 1.11. do kada maksimalno smeju da odugovlače preuzimanje linija.
Da podsetim šta piše u ugovoru - oni imaju prava da prvih 6 meseci zglobna vozila zamene sa solo (mislim da će zato privremeno ubaciti intoure jer ne vidim šta bi drugo moglo), a da zglobna vozila koja budu puštali sa zakašnjenjem moraju biti ganc nova sa do 3.000km pređenih, što je odlično.
 
Čim Strela već sada ima pretenzije da krši tendersku dokumentaciju to nije dobro, neće ih niko sankcionisati na to zaboravite.
Očekujte sve nemoguće i moguće kombinacije u početku sa autobusima, vozačima itd jer je to u njihovom maniru.
Ako ne sagrade garažu do početka preuzimanja prevoza na potezu 600 vozila će vrlo brzo propasti kao u Nišu.

Žalosno je sve to, imaš GSP sa svim pratećim kapacitetima i umesto da u isti uložiš za stvarnu obnovu voznog parka i poboljšanje uslova rada, ti navlačiš nekoj tamo firmi koja nema ni teorijske šanse za normalno obavljanje posla. Čujem da žele i Kragujevac da preuzmu, stvarno mi ne ulazi u glavu kako.:rolleyes:
 
Strela nema nikakve pretenzije da krši tendersku dokumentaciju, sve rade po njoj. Ipak, vozači iz C&LC pričaju da će ta firma sa Strelom da drži 601, odnosno da će na nju slati deo Manova, a ostatak na 511. Ovoga ako (ne tvrdim da će zaista biti) bude, najverovatnije će to biti samo u početku dok Streli ne stignu zglobovi i na to imaju pravo.
 
Znači tender je dobila firma koja trenutno i dalje nema dovoljno autobusa, vozača, mehaničara i krštenu garažu za održavnje vozila, iako je jos juče trebala da krene da vozi, a pitanje je da li će u skorije vreme uspeti da ispuni sve to.

Kakvo srozavanje javnog prevoza u Beogradu, nije ni čudo što je nam je ovako.
 
Pozurilo se sa tim poslom, a znali su da Strela nije spremna da preuzme tad vozila, zato je u ugovoru i navedeno da umesto zglobova mogu da idu solo busevi u prvih 6 meseci, ali izgleda su našli rešenje u vidu Clc-a sa novim Manovima. Sledi nam jako zanimljiv period jer u Clc treba da stignu i solo Scanie
 
Znači tender je dobila firma koja trenutno i dalje nema dovoljno autobusa, vozača, mehaničara i krštenu garažu za održavnje vozila, iako je jos juče trebala da krene da vozi, a pitanje je da li će u skorije vreme uspeti da ispuni sve to.

Kakvo srozavanje javnog prevoza u Beogradu, nije ni čudo što je nam je ovako.
Strela nije trebala da počne juče, imaju rok do kog trebaju početi, odnosno do 1.11.2023. Od njih se ne očekuje da imaju unapred spremna vozila za sve linije, naravno, očekuje se od njih da se ta vozila nabave nakon što odnesu pobedu na tenderu. Evo nekih stvari iz Modela Ugovora:
IMG_20231002_190438.jpg
IMG_20231002_190753.jpg
IMG_20231002_190612.jpg
 
A kad naručuju autobuse, trebalo bi odsad da budu full: uz svaki, uz rezernu gumu da idu i bar 2 vozača
 
Curi im vreme, dobili ili ne. Previše su se upleli na sve strane, počinje da puca. Biće tu nekih očajničkih poteza na kraju, ali moraćemo da se vratimo u 1945. i na Zakon o nacionalizaciji, tj na proveru svega stečenog poslednjih godina.
 
Nadam se i na mnogo drasticnije mere, protivnik sam komunizma, ali npr. javna sudjenja u ime naroda sa dobrim bukdzijom koji ce prvi da povice najstrasniju kaznu, moze npr. Cuta
 
Eto što su dobri trolejbusi - malo malo pa bandera. Bar ćemo njih imati dovoljno. Samo ako budemo imali i m..da.
 
Curi im vreme, dobili ili ne. Previše su se upleli na sve strane, počinje da puca.
Celokupni sistem javnog prevoza je odavno pukao. Nabavljeno sto komada vozila katastrofalnog kvaliteta, rashodovano na gomilu starih vozila i sa time se ne prestaje, a novajlije svaki dan crkavaju po ulicama. Solo vozila se zato u tišini ponovo uvlače na zglobne linije. Više ne znaš ni koji pogon ti je nadležan za održavanje linije, jer je gomila njih podeljena na dva pogona. A i ta podela je krajnje besmislena, jer linije sa takvom potrebom nisu obuhvaćene podelom. Polasci izostaju na mnogim linijama, nema vozača prvenstveno, a nekad ni vozila. O novim trolama i tramvajima možemo samo da sanjamo, a veće su šanse da se linije prigradske železnice ukinu nego da se nabave pristojna vozila. Ceo jedan potez se dodeljuje prevozniku koji nije siguran kad će moći da počne da održava taj potez, iako ima jasno naznačen rok. Te čeka na vozače, te čeka na vozila, te čeka na ovo, pa na ono, a sve je trebao da ima obezbeđeno još pre mesec dana. Trase linija se menjaju kako kome dune, ukidaju se brojne korisne linije, a sve bez ikakvih obaveštenja. Nemaš više ni validator u vozilu pa bar da znaš gde da siđeš i bar nekakvo obaveštenje da imaš.

Javni prevoz je dotakao dno i tu nema više nikakvih dilema. Sve je puklo na stotinu strana. Sve je ovo posledica višegodišnje korupcije i raznih mutljavina kojima se vlasti bave kad je javni prevoz u pitanju. Rukovodioci javnog prevoza su ništa više nego ljudi koji prvo rade u korist vlasti, a drugo pojma nemaju šta im je posao i kako treba isti da rade. Zato ovakav cirkus i vlada. Dokle god nam je na vlasti zna se ko, tako će i ostati, a biće i još gore. Bolje će biti kad se celokupno rukovodstvo i administracija najure sa svojih pozicija.
 
Žalosno je sve to, imaš GSP sa svim pratećim kapacitetima i umesto da u isti uložiš za stvarnu obnovu voznog parka i poboljšanje uslova rada, ti navlačiš nekoj tamo firmi koja nema ni teorijske šanse za normalno obavljanje posla. Čujem da žele i Kragujevac da preuzmu, stvarno mi ne ulazi u glavu kako.:rolleyes:
Meni i te kako ulazi u glavu. Dokle god se samo kuka a ne pokušava ništa konkretno po pitanju poboljšanja, neće ni biti bolje. Makar to bilo i samo vršenje pritiska.

Javni prevoz je dotakao dno i tu nema više nikakvih dilema. Sve je puklo na stotinu strana. Sve je ovo posledica višegodišnje korupcije i raznih mutljavina kojima se vlasti bave kad je javni prevoz u pitanju. Rukovodioci javnog prevoza su ništa više nego ljudi koji prvo rade u korist vlasti, a drugo pojma nemaju šta im je posao i kako treba isti da rade. Zato ovakav cirkus i vlada. Dokle god nam je na vlasti zna se ko, tako će i ostati, a biće i još gore. Bolje će biti kad se celokupno rukovodstvo i administracija najure sa svojih pozicija.​
Sve i da smo kupovali najkvalitetnija vozila, ne bi smo opet imali željeno poboljšanje jer se jednostavno ne želi platiti vozač toliko da ostane ovde i vozi.​
 
Bio sam u Kopenhagenu pre tri sedmice. Iznenadio sam se kada sam video da koriste Guleryuz turisticke autobuse na sprat 😬
 
Vrh