Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Solaris, linija 56, GB 3055.
20230614_153807.jpg
 
To cak nije ni previse lose, ja sam vidjao panele koji se otvaraju u voznji, otvorene poklopce sasija i gole zice.
 
To što si vidjao i lošije ne znači da ovo sa slike nije loše. Da je nekog sistema to bi sve bilo drugačije.
Ne bi se trebalo navikavati na stvari koje su pogrešne ali je kod nas to svakodnevica iz raznih razloga.

Takodje, postovi ovakvog tipa više priliče temi "Održavanje vozila" nego temi "Autobusi"
 
Zna li neko šta se dešava sa Conectom 194, bio je na remontu i stigao je sa remonta pre više od dva meseca, a još ga nema na ulici
 
Video sam preključe ujutru neki Connecto GB 19x na okretnici 53/23/89 na Vidikovcu. Verzija sa velikom pogonskom osovinom koja viri iz točka. Pre par nedelja sam se vozio sa Coonecto-om GB 148 na 53 (isto verzija sa velikom osovinom), nije baš u sjajnom stanju...
Koliko su stari ovi busevi? 20 godina?
 
Ne znam baš šta znači velika pogonska osovina što viri iz točka, a što se godišta tiče, oni sa malom rešetkom hladnjaka su ti 2003 godište, dok ovi sa velikom bez prozora iza trećih vrata 2005. Po tim detaljima se najlakše raspoznaju, a razlika svakako ima još.
 
Danas sam video na 305. Conecto #168.
Teška kršina kao i #148 i #162.
Još voze ti primerci, i jako su neprijatni za vožnju.

Ali opet mnogo kvalitetniji nego Kinesko-Turske skalamerije.
 
ja razumem da u gspu imaju mnogo posla sa svojim autobusima kad zavrse smenu, ali da nemaju da odvoje vreme da podmazu kocnice tu i tamo ne mogu da razumem...kocnice od bmcova starih dve godine cvile a o ostalim busevima da i ne govorim....
 
Gde se kočnice podmazuju. Zamisli da postoji nešto masno između pločica i diska. Pa ne bi kočio uopšte. Normalno da škripe ponekad. Usijaju se na primer. Mnogi vozači, pa i kola kad voze, imaju običaj da brzinu na nizbrdici održavaju stalno blago pritisnutom pedalom kočnice. Smrt za diskove i pločice. Još kod autobusa postoji retarder, koji se aktivira već na prvom stepenu pritiska na pedalu. Prosto kad se koči, treba to raditi sa prekidima ne bi li se diskovi hladili. Naravno, to kad čuješ škripu mogu biti i druge stvari. Pločice pri kraju, raštelovane kočnice itd. Al može često biti problem upravo pregrejanost usled stalnog kočenja, pogotovu kod načina vožnje gradskih autobusa. Retarder se aktivira i ručno, i ima višestepenu komandu. Ne koriste ga baš svi vozači koliko bi trebalo, a od njega najviše zavisi koliko će često kočnice morati da se rade.
 
Gde se kočnice podmazuju. Zamisli da postoji nešto masno između pločica i diska. Pa ne bi kočio uopšte. Normalno da škripe ponekad. Usijaju se na primer. Mnogi vozači, pa i kola kad voze, imaju običaj da brzinu na nizbrdici održavaju stalno blago pritisnutom pedalom kočnice. Smrt za diskove i pločice. Još kod autobusa postoji retarder, koji se aktivira već na prvom stepenu pritiska na pedalu. Prosto kad se koči, treba to raditi sa prekidima ne bi li se diskovi hladili. Naravno, to kad čuješ škripu mogu biti i druge stvari. Pločice pri kraju, raštelovane kočnice itd. Al može često biti problem upravo pregrejanost usled stalnog kočenja, pogotovu kod načina vožnje gradskih autobusa. Retarder se aktivira i ručno, i ima višestepenu komandu. Ne koriste ga baš svi vozači koliko bi trebalo, a od njega najviše zavisi koliko će često kočnice morati da se rade.
ja sam glup za mehaniku, moja greska. :censored: ne znam sta se tu vec radi, meni je vise bilo da kazem.
spomenuo sam podmazivanje jer kad su meni kocnice na biciklu bile problem, majstor je nakon pregleda stavio malo necega i manje su skripale.
 
ja sam glup za mehaniku, moja greska. :censored: ne znam sta se tu vec radi, meni je vise bilo da kazem.
spomenuo sam podmazivanje jer kad su meni kocnice na biciklu bile problem, majstor je nakon pregleda stavio malo necega i manje su skripale.
Nadam se da ti i na biciklu nije PODMAZIVAO kocnice kako ne bi poginuo..
 
Da li tri N serije koje su prebacene u NBG uopste izlaze na ulice ili su isecene?
 
Juče je ceo dan jedna Cobra vozila sa oštećenima baš na tom mestu na 50. Izgleda da joj je i auspuh tom prilikom nastradao jer je autobus bio glasniji od starih Dajc kamiona. Čuo se sa kilometar da nailazi.
 
U BKA između Bajdine i Škole MML stoji nasukan Higer #3401, najverovatnije sa linije 308.

Da li čuknuo sa nekim pošto je i milicija tu, ne znam.

Rakija sa linije 50. zuji kao mikser, raspada se i ima simboličnih 50 °C 🔥
 
898 koji nisam video bas dugo ispustio dusu kod tehnicke skole oko pola 3. Ne znam da li su ga dosad sklonili, ali izbegavajte ulicu omladinskih brigada. takodje se i nesto nize, kod crkve svetog dimitrija i mupa radi raskrsnica pa se guzva dodatno povecava.
 
Poslednja izmena:
Jedino u čemu su BMCovi superiorni u odnosu na Solarise jeste mekše i udobnije vešanje, pogotovu kada prelaze preko rupa i neravnina. Pošto Solarisi iz nekog razloga tu znaju da budu jako tvrdi. U svemu ostalom BMC su inferiorni. A najviše na polju rukohvata i generalno unutrašnjeg rasporeda, koji je užasan, i pored držanja otežava i kretanje odnosno cirkulisanje oko vrata, tj. dalje od vrata. I koji potvrđuje da javnim prevozom rukovode tupaci koji u njega ni ne ulaze, niti znaju kako je voziti se javnim prevozom i šta je u njemu potrebno.
 
A za sledecu nabavku ima da nam nabave kontejnere na tockovima... a da cekaj, to vec imamo...
 
Jedino u čemu su BMCovi superiorni u odnosu na Solarise jeste mekše i udobnije vešanje, pogotovu kada prelaze preko rupa i neravnina. Pošto Solarisi iz nekog razloga tu znaju da budu jako tvrdi. U svemu ostalom BMC su inferiorni. A najviše na polju rukohvata i generalno unutrašnjeg rasporeda, koji je užasan, i pored držanja otežava i kretanje odnosno cirkulisanje oko vrata, tj. dalje od vrata. I koji potvrđuje da javnim prevozom rukovode tupaci koji u njega ni ne ulaze, niti znaju kako je voziti se javnim prevozom i šta je u njemu potrebno.

Ja baš nemam utisak da je oslanjanje nešto mekše, tj da daje veći komfor u vožnji. Dominiraju na 23-jci, mislim na BMC naravno, i baš ume da tresne, pogotovu na drugoj neutralnoj osovini. Solaris jeste tvrd, al drugačije se to nekako prenosi. Oscilira, al prosto ne udara tako. Ne potone da tako kažem. Nije mi baš toliko neprijatna vožnja BMC-om, pogotovu sada kad radi i klima, al zasigurno umara više. Nije sad nešto ni bučan, sem u naletima kad se javlja pojačano zujanje, verovatno rashladni sistem motora. Da su nas zeznuli sa tom nabavkom, jesu vala i to dobro, tim pre što smo mogli dobiti dosta bolja vozila, pa i za manje novca. No, šta je tu je sad, mislim biće još dugi niz godina tu. Ako ništa, zamenili su i neke baš izraubovane autobuse, i dok su mladi, biće koliko toliko ok. Problem je u tome koliko će dugo biti u korektnom stanju. Kupovaće se valjda i nešto pametnije u budućnosti.
 
Vrh