Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Čini ti se da su prestali da ih održavaju. Uvek je bilo boljih i lošijih primeraka. Jedno vreme na Karaburmi skoro da nije bilo primerka da vuče dobro. Bolja je situacija sad sa njima, iako možda to ne izgleda tako na nekim pojedinačnim slučajevima. Prosto stižu godine i njih, a i kilometraža. Nedostaju delovi, opet, mislim mogu da pretpostavim, pa se odlaže šta se može sa radovima, iako to nije pametno. Ali na kraju, tako je kako je, radi se sa čim se ima i može.
Imali su problema sa nox senzorom i vukli su se kao mrtvi, išli gore nego neki stari krš na uzbrdici kod Hotela Srbija na 31
 
Da da, tačno, bili su NOx senzori u pitanju. Nisu duže stizali u dovoljnim količinama, a reč je o delu koji nije imao naročito dug vek trajanja. Pisao o tome pre. Novi Beograd je verovatno uspevao da zadrži veću količinu od ukupno pristiglih senzora, dok je Karaburma terala to tako mesecima. Dobro je da se to više nije ponovilo u tom obimu.
 
3551 stao kod Hotela Srbija
Sad mi je jasno zašto sam danas video 95x kod pošte na Dušanovcu. I danas izgleda kanturina vadi kontejner.

Conecto #178 pokvaren blizu Kaluđerice , servisno vozilo je iza.
Aha, znači stariju seriju šalju tamo. Nisam ih odavno video, tek ponekad na 30 ili 53. Video sam danas kao nov 180 sa LED displejima i 199 na 57 dobro popunjen.

Na šta liče Solarisi sada, 3050 izgrebana farma, iskrivljen - a da stvar bude još gora, nije to najgori primerak. Ponašamo se kao da će uskoro u rashod, a oni su kičma gradskog prevoza i dan danas.
Baš sam ugledao jedan na 85, sav je na zemlji. Prikolica je (subjektivni osećaj) bila 5-10 centimetara bila odvojena od zemlje. J****i ih BMC-ovi kad su apsolutno prestali Solarise da održavaju.
Ima ih različitih. Recimo danas baš karaburmin 3166 bio na 23. Pa to nije uporedivo s BMC. Iako mu vešanje kucka ne treska uopšte, samo propada na neravninama ko Avtomontaža. Kad pomenem tvrdoću upravo na to mislim, u smislu da se bitno razlikuje od mekanog Mercedesa. Međutim BMC koliko god sam mislio da neće nalegati na srednju osovinu zbog kraćeg osovinskog razmaka između druge i treće, udara iz sve snage zbog prevelikog bacanja upravo izazvanog gotovo izjednačenim osovinskim rastojanjima (baca se ko Citaro G ili novi Urbino 18 IV). Ni 3017 koji je danas bio na 17 ne odudara mnogo od karaburminog, samo što ne kucka dole. Enterijer, konstrukcija i motor nemaju veće razlike. Znači kad bi ih poslali na ljudski remont pod nadzorom proizvođača sve bi se to zateglo. Nema sumnje da su to veoma izdržljiva vozila nad kojima se GSP po nečijem naređenju iživljava već godinama (i pre dolaska BMC).

Imao sam sreće što danas uopšte nisam uhvatio BMC, već sve Solarise (na 18 uobičajene, na 23 umesto faličnih BMC) jer ljudi moji ono i spolja toliko lupa po šinama da sve zveči na drugoj strani Požeške. Pri izlasku iz Solarisa u povratku iz grada čuo sam pucketanje poput petardi bačenih u daljini, međutim bio je to samo 3540 sa 88 koji je zatvarao vrata ispred 23-ke. Užas. A inače osim BMC ni Higeri se ne drže dobro jer sam danas na 53 video 210 koji baš prdi i drnda.

Ako izuzmem što sam pukom srećom uhvatio više od jednog Solarisa, srećna okolnost je i to što danas nije bilo ni većih poremećaja (ako izuzmemo standardne konvoje trola), niti gužve u vozilima. Rekao bih da je zglobna 23 sa 50% opterećenja postigla neki balans komfora i ekonomičnosti, čak je moglo komotno bez guranja još 20 da stane (dakle pun solo komotno). Bilo oko 80 putnika, koliko sedišta toliko i straphengera što je dovoljno da se bez guranja rasporediš gde ti odgovara ili dođeš do najbližih vrata.
 
zbog svih tih kvarova bmcova ispasta znate sta? 16ca. Cuo sam juce vozaca u 65 kako prica i neko mu je rekao da je na 23 video samo 4-5 bmcova, sve ostalo solarisi. A na 16ci vozila 3 japanca (853,869,879) i dve N serije (943,951). To je samo ono sto sam video tokom dana, moguce da je bilo jos.
 
Interesantno. Pošto živim na Labudovom brdu, 23-jka mi je ono konstantno u vidokrugu, a često i prevozno sredstvo. Kod mene je situacija obrnuta. Skoro samo BMC-ove viđam, a Solarise retko, dok je na 56-ici skoro pa samo Solaris. Doduše danas oko 16h videh BMC i na 56 kod Orašca na Labudovom.
 
3546 на 3/56 и 3552 ја мислим на 6/56 или у шихти. 3546 је остао до касних вечерњих сати.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Čini mi se da sam video Ik 112N 276 na 30 koji je radio na Novom Beogradu. Da nisu možda vratili ik 112N iz Nbgd u Kosmaj?
 
Čuo sam (neproverenu) informaciju da ce dolaskom novih zglobnih autobusa iz sledece nabavke u rashod ici preostali stari ikari (ukljucujuci i N serije) kao i da ce jedan deo (mozda cak i svi) autobusi ici za zemun.
 
Da dodam na objavu gore da su definitivno Ik 112N sa Novog Beograda prešli u Kosmaj, upravo radi gb. 754 na 307
 
Sad mi je jasno zašto sam danas video 95x kod pošte na Dušanovcu. I danas izgleda kanturina vadi kontejner.


Aha, znači stariju seriju šalju tamo. Nisam ih odavno video, tek ponekad na 30 ili 53. Video sam danas kao nov 180 sa LED displejima i 199 na 57 dobro popunjen.



Ima ih različitih. Recimo danas baš karaburmin 3166 bio na 23. Pa to nije uporedivo s BMC. Iako mu vešanje kucka ne treska uopšte, samo propada na neravninama ko Avtomontaža. Kad pomenem tvrdoću upravo na to mislim, u smislu da se bitno razlikuje od mekanog Mercedesa. Međutim BMC koliko god sam mislio da neće nalegati na srednju osovinu zbog kraćeg osovinskog razmaka između druge i treće, udara iz sve snage zbog prevelikog bacanja upravo izazvanog gotovo izjednačenim osovinskim rastojanjima (baca se ko Citaro G ili novi Urbino 18 IV). Ni 3017 koji je danas bio na 17 ne odudara mnogo od karaburminog, samo što ne kucka dole. Enterijer, konstrukcija i motor nemaju veće razlike. Znači kad bi ih poslali na ljudski remont pod nadzorom proizvođača sve bi se to zateglo. Nema sumnje da su to veoma izdržljiva vozila nad kojima se GSP po nečijem naređenju iživljava već godinama (i pre dolaska BMC).

Imao sam sreće što danas uopšte nisam uhvatio BMC, već sve Solarise (na 18 uobičajene, na 23 umesto faličnih BMC) jer ljudi moji ono i spolja toliko lupa po šinama da sve zveči na drugoj strani Požeške. Pri izlasku iz Solarisa u povratku iz grada čuo sam pucketanje poput petardi bačenih u daljini, međutim bio je to samo 3540 sa 88 koji je zatvarao vrata ispred 23-ke. Užas. A inače osim BMC ni Higeri se ne drže dobro jer sam danas na 53 video 210 koji baš prdi i drnda.

Ako izuzmem što sam pukom srećom uhvatio više od jednog Solarisa, srećna okolnost je i to što danas nije bilo ni većih poremećaja (ako izuzmemo standardne konvoje trola), niti gužve u vozilima. Rekao bih da je zglobna 23 sa 50% opterećenja postigla neki balans komfora i ekonomičnosti, čak je moglo komotno bez guranja još 20 da stane (dakle pun solo komotno). Bilo oko 80 putnika, koliko sedišta toliko i straphengera što je dovoljno da se bez guranja rasporediš gde ti odgovara ili dođeš do najbližih vrata.
#199 je redovan na 2/57 vec skoro dva meseca, posle 18h su ga ukinuli ( pre toga je bio #3530 ), tako da uvece #3453 ( 1/57 ) ostaje sam i ide krcat ali njih to ne zanima, njima je bitno da su izbacili drugi polazak i da deca posle druge smene u skoli cekaju po pola sata bus. Bas ih briga...
 
Čuo sam (neproverenu) informaciju da ce dolaskom novih zglobnih autobusa iz sledece nabavke u rashod ici preostali stari ikari (ukljucujuci i N serije) kao i da ce jedan deo (mozda cak i svi) autobusi ici za zemun.
Маните се непроверених информација по форумима.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Zlobni japanac, garažni broj 866 danas na liniji 40.
Takodje, na 77 viđeno više zglobnih BMC-ova.
 
Ne treba se držati tih informacija jer ništa nije sigurno. Prema prvobitnim pričama, svi Japanci i svi ikarbusi ik-201 stariji i noviji i svi ik-218n iz 2008. su trebali u rashod čim stigne BMC. Od toga su samo stariji ik-201 otišli u rashod i dva novija, s tim da su ta dva vrlo brzo vraćena u saobraćaj (GB 937 i 939). Bilo je priča i rokadama po pogonima od 01.01. pa ništa ni od toga, tako da ne treba baš svemu verovati.
 
Mda...pretpostavljam da ljudi samo smišljaju priče... tako sam naišao na pricu o odlasku bmc sa nbg i dolasku X(varira broj) solarisa ali kao da će to da se desi....
Ali budimo realni, N serijama otkucava sat i ne bi me čudilo da je bar deo za njih istina, možda ih čak i nadžive 201 iz 2006...
 
Od priča koje sam čuo, jedino bih poverovao da će najnoviji autobusi za Zemun, deluje mi razumno...
 
Možda je to zbog doćeka Srpske nove godine na Trgu i ukidanja 28 i 41.
al kakve veze imaju bmcovi sa tim? takodje sam primetio da se dosta eksperimentise na linijama. Od nove godine sam video nekoliko takvih eksperimenata sa bmcovima. video sam ih na 16 jedan dan, na 95 jedan dan, na 85 jedan dan, cak je jedan vozio i na 43. zanimljivo iskreno. 18 mislim da gubi bmcove polako(ili se kvare) a 23 ide pola bmc pola solaris jer su bmcovi neki navodno u kvaru...
 
al kakve veze imaju bmcovi sa tim? takodje sam primetio da se dosta eksperimentise na linijama. Od nove godine sam video nekoliko takvih eksperimenata sa bmcovima. video sam ih na 16 jedan dan, na 95 jedan dan, na 85 jedan dan, cak je jedan vozio i na 43. zanimljivo iskreno. 18 mislim da gubi bmcove polako(ili se kvare) a 23 ide pola bmc pola solaris jer su bmcovi neki navodno u kvaru...
Na 18 BMC-i uopšte i nisu redovni. Bude vikendom po 2-3 komada, ali radnim danima ređe. Za sad su redovni na 17, 23, 31, 65 i 88, dok na svim ostalim linijama povremeno izlaze. Ne bih to baš nazvao eksperimentisanjem. Dok im ne prođe period promovisanja, verovatno ostaju na onih pet redovnih linija, a kasnije će ih verovatno biti masovnije i na ostalim linijama. Toliko su sjajni da ne mogu ni tih pet linija da pokriju bez Solarisa, Japanaca i ik-218n kao ispomoć.
Btw, malopre se sa okretnice na Konjarniku isključio solo BMC. Ne znam dal je u pitanju neki organizovan prevoz ili je opet solać upao na 17 kao na 88 pre neki dan.
 
al kakve veze imaju bmcovi sa tim? takodje sam primetio da se dosta eksperimentise na linijama. Od nove godine sam video nekoliko takvih eksperimenata sa bmcovima. video sam ih na 16 jedan dan, na 95 jedan dan, na 85 jedan dan, cak je jedan vozio i na 43. zanimljivo iskreno. 18 mislim da gubi bmcove polako(ili se kvare) a 23 ide pola bmc pola solaris jer su bmcovi neki navodno u kvaru...
Pa da se nadomeste koliko - toliko kapaciteti sa 28 i 41.
 
Čini mi se da sam video Ik 112N 276 na 30 koji je radio na Novom Beogradu. Da nisu možda vratili ik 112N iz Nbgd u Kosmaj?
Zaraza prešla i na solo. U nedostatku autobusa polaske pokrivene kantama zakrpiti drugim kantama. Nisko padoše, ali ako bar uvide da Novom Beogradu nije potrebno toliko solo možda i poboljšaju revoz za nijansu nakon realizacije sledećeg tendera za zglobne.
 
Ja sam pre neki dan video #498 na 21A....jel I on bio u Nbgd?
A ono, vreme ih je dobrano pregazilo, juče je na 307. mislim ili na 306/311 bio #213 I nije baš kadar.
Lično se vozivši ranije sa #754 redovnog na 305., nisam osećao sjajno u toj kanti jer ima ona klizav odvratna sedišta i pozadi a i u sredini bude leti 45°.
I ne nedostaju mi, lično najviše gotivim IK112m a njima se najmanje vozim.
 
Karaburmini ik218N iz 2008 garažni #946, #948 i #973 su donirani SP NBG. U sredu je #948 radio na liniji 83, ja sam se šokirao. Znači i oni vide da od BMC CNG nema ništa i da imaju previše solo na NBG pa presipaju iz šupljeg u prazno... blago nama kad treba busevi iz 2008 da voze redovne polaske. Skroro sam se vozio na 16 sa #952... ljudi, ono se raspada, bukvalno a izgleda još gore nego što ide. Užas. I posle neko priča o ekologiji. Od starih mislim na starije od solarisa, jedini koji se zaista odlično drže su mečke kosmajci kako ona serija što nije remontovana ( #145-#179) tako i ovi remontovani ( #180-#199 ). Higeri su mi delovali baš loše još 2019 kada su došli, međutim u odnosu na nove BMC po kvalitetu su med i mleko i nisu baš toliko nepouzdani, ima sjajnih primeraka ali ne verujem da će doživeti baš 20 godina koliko je prosečan vek trajanja našim vozilima 😀
 
Karaburmini ik218N iz 2008 garažni #946, #948 i #973 su donirani SP NBG. U sredu je #948 radio na liniji 83, ja sam se šokirao. Znači i oni vide da od BMC CNG nema ništa i da imaju previše solo na NBG pa presipaju iz šupljeg u prazno... blago nama kad treba busevi iz 2008 da voze redovne polaske. Skroro sam se vozio na 16 sa #952... ljudi, ono se raspada, bukvalno a izgleda još gore nego što ide. Užas. I posle neko priča o ekologiji. Od starih mislim na starije od solarisa, jedini koji se zaista odlično drže su mečke kosmajci kako ona serija što nije remontovana ( #145-#179) tako i ovi remontovani ( #180-#199 ). Higeri su mi delovali baš loše još 2019 kada su došli, međutim u odnosu na nove BMC po kvalitetu su med i mleko i nisu baš toliko nepouzdani, ima sjajnih primeraka ali ne verujem da će doživeti baš 20 godina koliko je prosečan vek trajanja našim vozilima 😀
Kad cujes kako zvuci 948 kad polazi iz stanice sedam dana neces srece imati 🤣
 
Vrh