Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Karaburmini ik218N iz 2008 garažni #946, #948 i #973 su donirani SP NBG. U sredu je #948 radio na liniji 83, ja sam se šokirao. Znači i oni vide da od BMC CNG nema ništa i da imaju previše solo na NBG pa presipaju iz šupljeg u prazno... blago nama kad treba busevi iz 2008 da voze redovne polaske. Skroro sam se vozio na 16 sa #952... ljudi, ono se raspada, bukvalno a izgleda još gore nego što ide. Užas. I posle neko priča o ekologiji. Od starih mislim na starije od solarisa, jedini koji se zaista odlično drže su mečke kosmajci kako ona serija što nije remontovana ( #145-#179) tako i ovi remontovani ( #180-#199 ). Higeri su mi delovali baš loše još 2019 kada su došli, međutim u odnosu na nove BMC po kvalitetu su med i mleko i nisu baš toliko nepouzdani, ima sjajnih primeraka ali ne verujem da će doživeti baš 20 godina koliko je prosečan vek trajanja našim vozilima 😀
Ne spomenu mutante, valja li to nesto? 🤣🤣
 
Zanimljiv dan. Video sam BMC 3540 na 75 i BMC 357X na 611. Ne znam sta radi NBG danas.
 
Ne znam otkud to da na 23 rade pola pola BMC i Solaris. Ja skoro da Solarise nikad ne vidim na 23. Možda nisu super pouzdani, al vala od dizel Higera gori verovatno nisu. Ovi što dođoše zadnji, električni Higeri, i nisu tako loši, al vreme to još treba da dokaže. Izgleda da se oko električara više trude, pošto njih iz programa gradskih autobusa jedino i plasiraju na evropsko tržište.
 
3573 na liniji 75
aa6a62a1e223f548d1de621ac64918dd.jpg

de484c526840cee0a10f915df46e0146.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Videh juče sa Zemunskog keja, a i kod Pošte u Zemunu IK-201, ja dok sam shvatio šta je, ode on svojim putem pa ne uspeh da uslikam😳...
 
Taj autobus nije izašao u saobraćaj od početka godine ne pamtim kad sam ga video možda početkom decembra
 
A jel ima neki ik 103 iz starije serije kolko se meni cini vidjao sam ih u decembru hoće li i oni na otpad uskoro?
 
pošto se pričalo o 948, da dodam dve epizode od letos
1) negde u julu kod mene 1029 na 95, prolazim kod orla pored 948 oko koga stoje tragovi gašenja požara u predelu motora. još jednom. ja mislim četvrti put u godinu dana. dva puta su bila i medijski ispraćena. 1029 bez problema do kraja smene naravno i to po vrućinčini. 948 je naravno pušten opet i narednih meseci je postao još gori, ceo oktobar i novembar je vozio ukošen ko slovo A.
2) mesec dana kasnije opet mi zapao 1029 ali na još težoj 23. popodne u jednom krugu ja uz košutnjak, tamo u razmaku od 50 metara stoje u kvaru 867 i 886. do kraja smene (2 još kruga) ja sa 1029 vučem svoje i putnike polaska iza do pevca, opet bez problema, uzbrdo ide ko nizbrdo, prav ko strela.

sad vi pogađajte od ta 4 autobusa koji je rashodovan, a koja 3 još rade.
dobro 886 je i bio planiran da ostane pošto je remontovan u srboautu i tu nema ništa sporno, to što su za remont šasije izabrali problematičan bus i nisu ga sredili posle je druga priča, 867 ajd da kažemo da može da prođe. međutim ni u ludilu 948 (niti još nekoliko n) nije trebalo da ima prednost nad bilo kojim od ik201 koji su s karaburme nepravedno poslati na poljanu ikarbusa gde su već počeli i da ih seku.

potpuno neracionalna i neobjašnjiva fiks ideja s uklanjanjem ik201 po bilo koju cenu. neki jesu morali da idu, ali nekim od njih je oduzeto još nekoliko god. opuštenog rada u šihtama i to u situaciji u kojoj su potrebni zglobovi. ilustracije radi 902 je godinama unazad kao smenska rezerva nedeljno imao pređenih više km od mnogih zaduženih kola a da pritom po rasporedu uopšte nije izlazio vikendom u saobraćaj.
 
Karaburmini ik218N iz 2008 garažni #946, #948 i #973 su donirani SP NBG. U sredu je #948 radio na liniji 83, ja sam se šokirao. Znači i oni vide da od BMC CNG nema ništa i da imaju previše solo na NBG pa presipaju iz šupljeg u prazno... blago nama kad treba busevi iz 2008 da voze redovne polaske. Skroro sam se vozio na 16 sa #952... ljudi, ono se raspada, bukvalno a izgleda još gore nego što ide. Užas. I posle neko priča o ekologiji. Od starih mislim na starije od solarisa, jedini koji se zaista odlično drže su mečke kosmajci kako ona serija što nije remontovana ( #145-#179) tako i ovi remontovani ( #180-#199 ). Higeri su mi delovali baš loše još 2019 kada su došli, međutim u odnosu na nove BMC po kvalitetu su med i mleko i nisu baš toliko nepouzdani, ima sjajnih primeraka ali ne verujem da će doživeti baš 20 godina koliko je prosečan vek trajanja našim vozilima 😀
a 952 ti je jedan od boljih n, pa ti sad vidi. ne znam šta misliš pod redovni polasci ali nema zaduženih smenaca među ika218n. to su sve rezerve i ima jedno 2-3 koje entuzijasti duže po šihtama. to što je bus rezervni ne znači da će raditi jednom u mesec dana, sve to izlazi manje više svaki ili svaki drugi dan.
inače vezano za prošlu poruku koju sam ostavio da kažem i da leti ne možeš jedan krug da isteraš s ika218n a da neko od putnika ne dođe da se žali da ne može da se diše u prikolici od toplote, a dešavale su se i nesvestice. to je ne pod noš lji vo pozadi i ja bih to smatrao nebezbednim busem za letnje temp, ali eto ima ovih pametnijih koji su prvo gledali godište i eko normu motora, pa onda stanje autobusa i ostavili lošije umesto boljih. nažalost od te serije je počela ikarbusova muka s izolacijom uspravnog motornog prostora i hladnjaka koja nikad nije rešena.
mečke 145-179 su ti takođe sve remontovane, samo pre 6-7 godina pa ti možda sad ne izgledaju tako. inače te starije mečke su u suštini imale i manje težih i dugotrajnih kvarova od ovih 180-199 od kojih se nekima se dešavalo da stoje dugo.
 
Ostala samo zadnja serija iz 2006 koja se blago rečeno raspada, izuzetak karaburma, njihovi su pristojni.
to su načelno odlični busevi. izduv u putničkom salonu, stavljanje limova umesto stakla, mesecima držanje pocepane harmonike, nezamenjena polomljena sedišta, razvaljeni podni poklopci i ostale specijalnosti zemunskog održavanja su potpuno druga priča. izuzev 303 koji je rađen na dorćolu, ti zemunovi guraju 17. godinu bez generalnog remonta pa čak i opsežnijih limarskih radova (dakle samo uz parcijalna krpljenja povremeno) i to samo govori njima u prilog. zbog toga je bezveze porediti ih npr. s japancima, jer ništa u njihovom tretmanu nije bilo ni približno isto. 1194, 1195, 936, 303 čak i vuku jako dobro. neki od njih imaju i dalje pristojno grejanje, uključujući oba karaburmina.
 
Nije sa foruma, imam prijatelja ciji brat radi u gspu.
Који је то чуо можда од чистачице у погону, која је чула од неког тамо левог механичара. Немојте ширити дезинформације презаситили смо се.
 
Inace, vracao sam se danas iz grada i na Zeleni venac dolazi 3240 (solo ik112-M) na 707. Onaj zadnji branik samo sto ne otpadne. Ne znam kako to nije niko primetio. Došao sam do vozača i rekao mu i on je uzeo i zašrafio neke labave šrafove i namestio branik. Jezivo koliko su nemarni u gspu samo da pošalju bus na polazak, a vozač neka namešta ono što se sj**e.
 
Trenutno 950 na 65, uzas koliko lose izgleda. (zivim na trasi 65 pa pricam, izvinite sto smaram)
 
Pokvario se #353 kod Bulevara Zorana Djindjica, linija 73
 

Prilozi

  • IMG_20230116_141409787.jpg
    IMG_20230116_141409787.jpg
    63,1 KB · Pregleda: 159
  • IMG_20230116_141848910.jpg
    IMG_20230116_141848910.jpg
    44,6 KB · Pregleda: 174
Prodje i 309 karadjordjev trg ka vencu malo pre, oni ne mogu da funkcionišu bez tih krseva, bar više nema one lesine od 1054 i oblaka zagadjenja koje je ostavljao.
 
Vrh