Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 251 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,9%

  • Ukupno glasača
    264
Odbio je i Đilas pre nabavke beloruskih šklopocija. Bio je Trollino na testu. Sve je to isto političko đubre, manje-više se pokaki na različitom mestu.

Ne znam šta će biti od Turaka imajući u vidu snabdevanje Kosova vojnom opremom. Isto tako od Rusa nema ništa (ni po pitanju trola, tramvaja i vozova), tako da od niskobudžetni istočnih prevaranata ostaju oni najprepredeniji, Kinezi.

Ako je za utehu Higer nudi zglobne kapabuse za eventualno produženje EKO1 do Ustaničke (i prebacivanje tramvaja sa 6 na 7L) i to komplet sa kliznim vratima. Slikan u Ustaničkoj, verovatno planiraju elektrifikaciju 31 do Dorćola (SRC) kako piše u članku sa sustainable-bus.com. Na*ebaćemo samo tako kad krenu da ispadaju sa 31 svako malo.
i sta cemo dobiti tim kantama? koliko nameravaju da uzmu? 5 komada?
 
i sta cemo dobiti tim kantama? koliko nameravaju da uzmu? 5 komada?
Sigurno ih neće uzeti par komada jer produženoj 31 treba više od 15, možda 18 vozila ne računajući rezervu (sa njom 21-22, minimum 20 ako neće da mešaju sa dizelima ili ne daj bože solo elektrobusima kojih uzevši u obzir slabu pouzdanost nema ni za EKO linije).

@Express
Linije 6 i 31 elektrobusi? Da li za obe piše u tom članku i da li imaš link ka istom?
Nisam ni ja znao. To sad video. Pomen 6-ice se odnosio na mogućnost racionalnog iskorišćenja imajući u vidu haos na trasi 7/9/95, a postavio sam ovaj link: Sofia and Belgrade to operate Europe’s first 18m ultracapacitor e-bus

Korisnik don1120 postavio slike na temi o elektrobusima: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses
 
@Express
Hvala. Od tolikog čitanja raznih tema i stvari, nije ni čudo što mi promaklo da si postavio link.
 
Za sekciju "no comment"..

IMG_20230109_143608.png
 
a pa za ovo jedino i jesu BMCovi :ROFLMAO::ROFLMAO: doduse ovo najvise lici na psa.
just kidding no hate
 
Videh malo pre #502 na 308.
Ne pamtim od kada ga nisam video.

Na #3221 sa 304 rade i zadnja vrata 😮
Štediše fino bus.

#181 ide kao zmaj 🎩
 
Videh malo pre #502 na 308.
Ne pamtim od kada ga nisam video.

Na #3221 sa 304 rade i zadnja vrata 😮
Štediše fino bus.

#181 ide kao zmaj 🎩
Pa 3221 je najgori od svih 32xx, imao je kvarova koliko hoces, svako malo nesto popravljaju....kad krenu rashodi ikarbus-mercedesa, veruj mi na rec da ce prvi biti rashodovan...
 
Njima nije u interesu kvalitet, već isključivo novac, tako da možemo očekivati ili Higere ili BMC ili nešto treće koje se ne može videti nigde u Evropi sem kod nas.

Pisao i pre. Otkud ti to da ih nema nigde u Evropi sem kod nas? Pisala neka domaća click bait štampa. To prosto zvuči dobro kad se kaže, a higerovi e-busevi kotrljaju čak i na samom severu Evrope, toliko bogatijem od nas. "Turaka" po Evropi i te kako ima, pa čak i BMC-ovih autobusa, al mnogo manje nego li od Otokara i Anodolu Isuzu-a, na primer. Nisu ti "Turci" baš toliki raspadi, a tek nisu isti sad kao pre desetak godina. Uzeli su učešća i na sajmu IAA u Hanoveru, i to im nije prvi put. Da, bolji su evropski proizvođaču u većini parametara još uvek, al ovde se to predstavlja kao da je reč o poređenju na relaciji Yugo-Mercedes. Znači, preteruje se. I ja bi voleo da na beogradskim ulicama gledam MAN-ove, Mercedese, Volvo-e itd., al to ne znači da smatram da im iko apsolutno ne može prići po kvalitetu. To što se nešto preplati kod nas, što ima muljaža, korupcije i nameštaljki, potpuno je druga priča. Al činjenica je i ti veliki proizvođači iz Evrope imaju konkurenciju u turskim proizvođačima. Retko gde baš čine okosnicu javnog prevoza, al kupuju se kao jeftinije alternative, koje su ipak u stanju da solidno obavljaju poverene im zadatke.
 
Pa 3221 je najgori od svih 32xx, imao je kvarova koliko hoces, svako malo nesto popravljaju....kad krenu rashodi ikarbus-mercedesa, veruj mi na rec da ce prvi biti rashodovan...
Pa ja nisam rekao da je kvalitet, već da je sređen da izgleda na pristojan bus, tj našminkan.
Znam da je najlošiji, pisao je Ripanjac na drugom forumu, dok je bio redovan na mislim 407.
 
Pisao i pre. Otkud ti to da ih nema nigde u Evropi sem kod nas? Pisala neka domaća click bait štampa. To prosto zvuči dobro kad se kaže, a higerovi e-busevi kotrljaju čak i na samom severu Evrope, toliko bogatijem od nas. "Turaka" po Evropi i te kako ima, pa čak i BMC-ovih autobusa, al mnogo manje nego li od Otokara i Anodolu Isuzu-a, na primer. Nisu ti "Turci" baš toliki raspadi, a tek nisu isti sad kao pre desetak godina. Uzeli su učešća i na sajmu IAA u Hanoveru, i to im nije prvi put. Da, bolji su evropski proizvođaču u većini parametara još uvek, al ovde se to predstavlja kao da je reč o poređenju na relaciji Yugo-Mercedes. Znači, preteruje se. I ja bi voleo da na beogradskim ulicama gledam MAN-ove, Mercedese, Volvo-e itd., al to ne znači da smatram da im iko apsolutno ne može prići po kvalitetu. To što se nešto preplati kod nas, što ima muljaža, korupcije i nameštaljki, potpuno je druga priča. Al činjenica je i ti veliki proizvođači iz Evrope imaju konkurenciju u turskim proizvođačima. Retko gde baš čine okosnicu javnog prevoza, al kupuju se kao jeftinije alternative, koje su ipak u stanju da solidno obavljaju poverene im zadatke.
Turci nisu raspadi toliki, ali ovo sto je kupljeno, je verovatno niža klasa od onoga što inače prave. Pričao sam s jednim vozačem, i on mi je rekao da su ovi autobusi autobusi bili namenjeni za afričko tržište, a ne za nas. Međutim, ovi su otkazali u poslednjem trenutku, i onda je uletelo "poboljsanje odnosa Srbije i Turske" i kupljeni su autobusi. Takođe mi je rekao da ovi autobusi nisu imali ni grejanje, (u africi nema zime) nego da je gsp morao nešto da budži i da su zato autobusi kasnili dva meseca u saobraćaj.
 
Neću da pravim od ovoga lični blog, ali sam baš uživao danas vozeći se ikarbusom gb 304 na liniji 707. Baš me je pukla nostalgija na vreme kad sam se svaki dan vozio ikarbusima na 65.
 
Nostalgija je, ali ta vozila su u raspadnutom stanju, nije loše u zemunu sada, redje ih viđam na zelenjaku, ali dajte ljudi malo ka modermizaciji jad i beda nasta liči gsp u Zemunu nijedan novi autobus pa posle zašto se ne plaća karta, pa zašto bi ti ljudi plaćali kad tamo nema ni jedno novo vozilo, već lego kockice od ikarbusa niakd ne znaš kad ce stati i sta otpasti.
Koliko puta se leti desilo da smo ostali na ulici čekajući drugi autobus za batajnicu i dalje se dešava a stariju flotu koja izgleda kao iz titove komune da datira neću ni da komentarisem, tolika nebriga o vozilima sramota živa za preduzeće da i dalje rade autobusi od 20 godina.
 
Poslednja izmena:
Odbio je i Đilas pre nabavke beloruskih šklopocija. Bio je Trollino na testu. Sve je to isto političko đubre, manje-više se pokaki na različitom mestu.

Ne znam šta će biti od Turaka imajući u vidu snabdevanje Kosova vojnom opremom. Isto tako od Rusa nema ništa (ni po pitanju trola, tramvaja i vozova), tako da od niskobudžetni istočnih prevaranata ostaju oni najprepredeniji, Kinezi.

Ako je za utehu Higer nudi zglobne kapabuse za eventualno produženje EKO1 do Ustaničke (i prebacivanje tramvaja sa 6 na 7L) i to komplet sa kliznim vratima. Slikan u Ustaničkoj, verovatno planiraju elektrifikaciju 31 do Dorćola (SRC) kako piše u članku sa sustainable-bus.com. Na*ebaćemo samo tako kad krenu da ispadaju sa 31 svako malo.
Nadamo se da nece doci do presipanja iz supljeg u prazno.
 
@Lazar B.
A ti veruješ svemu što čuješ, a vozači inače znaju tako da šire razne lovačke priče. Mala verovatnoća da je to istina, jer autobusi su davno naručeni, i imali smo dokaze i ovde na forumu da su namenski pravljeni za nas. Fotografije naravno. Znamo i zašto su stajali na kraju krajeva. Sama priča je pomalo smešna, i po onome što sam mogao usput da ispratim, za afričko tržište oprema je poprilično specifična, a ovo su, činjenica, vozila standardne konfiguracije za evropsko tržište. BMC se kupuje možda i zbog nekog domaćeg lobija. Dovoljno da je uvoznik neki bitan igrač, nije to velika mudrost. Ne verujem da je baš svaka nabavka autobusa za Beograd posledica spoljnopolitičkih odnosa. To je svakako moguće u slučaju Higera. Ovde je jedno vreme Otokar imao dobar plasman, pa odjednom dolaze Temse u većem broju, i onda BMC i u Lastu, i kod privatnika, pa evo i u GSP. Doduše, privatnici uvoze sve moguće "Turke", al ne kupuju baš po stotinu autobusa odjednom. Nabavka vozila za GSP, ipak je zanimljivija za muljanje i skidanje kajmaka, plus pomenuto nameštanje posla ovdašnjim "poslovnim" ljudima.
 
Nostalgija je, ali ta vozila su u raspadnutom stanju, nije loše u zemunu sada, redje ih viđam na zelenjaku, ali dajte ljudi malo ka modermizaciji jad i beda nasta liči gsp u Zemunu nijedan novi autobus pa posle zašto se ne plaća karta, pa zašto bi ti ljudi plaćali kad tamo nema ni jedno novo vozilo, već lego kockice od ikarbusa niakd ne znaš kad ce stati i sta otpasti.
Koliko puta se leti desilo da smo ostali na ulici čekajući drugi autobus za batajnicu i dalje se dešava a stariju flotu koja izgleda kao iz titove komune da datira neću ni da komentarisem, tolika nebriga o vozilima sramota živa za preduzeće da i dalje rade autobusi od 20 godina.
Pa sto da ne rade ako su u relativno solidnom stanju, bar kao šihta ili ako mogu da rade redovni polazak, što da ne ako se mogu voziti. Mislim ne razumem se mnogo u stanje svakog autobusa, pa necu da pricam.
 
Poslednja izmena:
Sve dok budemo imali opravdanje što da ne rade ako su ispravni nikad nećemo imati prevoz na nivou svetskih metropola i svi ce nam se smejati što i dalje postoje tragovi autobusa od po 20 i više godina u saobraćaju i posle ove nabavke od 100 novih, što je toliko apsurdno i jadno
ljudi prvo moraju da bace po strani nostalgiju tu i da se pomire sa činjenicom da živimo u 21 veku.
Sva ta vozila davnih dana su trebala biti u železniku a na ulicama solarisi manovi i mercedesi da nije proklete politike.
@Lazar B. Ništa lično Vama, ali moje mišljenje je da su beogradjani zaslužili posle toliko mučenja i u decedesetim i dvehiljaditim nove autobuse a ne vukljanje starih radi nostalgija.
 
Dobro sad, pa što baciti i te Ikarbuse iz 2006, ako su još koliko toliko solidni. Ima svakakvih u saobraćaju, to stoji, al šta ćemo onda sa privatnicima? Pogledaj na šta liče pojedina vozila (MAZ, Akia, Liaz svi potpuno niskopodni), posle samo pet šest godina rada. Čast izuzecima, u smislu onih privatnika kod kojih čak i MAZ bude koliko toliko pristojan. Trebali smo odbiti tom logikom i donaciju Japana, jer u momentu isporuke, niskopodni autobusi su uveliko vozili evropskim gradovima, i to jedno desetak godina. Ima i po Evropi i te kako starijih vozila. Sve zavisi od eksploatacione politike svakog grada ponaosob. Negde ne prelaze tako mnogo, pa rade po 20 godina, a negde ih pređenom kilometražom istroše za deset. Samo starih škodinih trola TR14 i 15 ima podosta sigurno po Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj itd. Tramvaja tek, starih i po 50 i kusur godina. Kod nas je veći problem surova eksploatacija praćena tek neophodnim održavanjem. Iz jednog Berlina, Niš ekspres je do skoro uvozio vozila s početak ovog veka. Ok, jesu to svakako modernija vozila, al poenta je da i tamo znaju da ih teraju skoro pa samog kraja.
 
Mislim i ja da nisu zaslužili vukljanje starih, ali njih svakako nije mnogo ostalo, i ko hoće može da uđe u novi BMC i da bleji, a ko voli stare ode tamo gde ih ima i uživa vozeći se njima.

Doduše, takođe, mislim da ovaj grad i GSP nemaju baš toliko novca da svakih godinu dve nabavljaju nova vozila. Tu postoji još jedan problem: Prosečna starost vozila GSP je, po mojoj proceni (ispravite me ako grešim) negde oko 10-12 godina. da sad izravnamo vozni park na vozila mlađa od 10 godina, izgubili smo sigurno 20-25% vozila koje gsp ima, ako ne i više (ne računajući Solarise, koji čine kičmu GSP sad) To bi značilo da i sa novim vozilima (pretpostavimo 2x50) bi morali da ukinemo neke linije ako želimo koliko-toliko poštovanje reda vožnje.

Činjenica je da, nažalost, 304 još uvek vozi, dok su gomila ikarbusa iz 2008, 2012 i još neka novija vozila završila u seči. On još uvek vozi zato da bi upao kad neka od ovih novotarija crkne.
Isto važi i za japance. Danas sam video japanca 1333 na 18, iako je to BMC linija(solarise ne spominjem, na njih sam navikao) . Ti stariji busevi popunjavaju rupe, i osim ako ne dođe do baš velike nabavke, seča starijih vozila neće doneti nikakav boljitak u prevoz jer još uvek neće biti dovoljno vozila da pokriju polaske, a o vozačima i da ne pričam.
 
Neću da pravim od ovoga lični blog, ali sam baš uživao danas vozeći se ikarbusom gb 304 na liniji 707. Baš me je pukla nostalgija na vreme kad sam se svaki dan vozio ikarbusima na 65.
Sad me podseti na činjenicu da mnogi novi BMC nemaju bolje oslanjanje od palog 1259 na zadnjoj osovini dok je radio na 58 nekada davno u "gorim a boljim" vremenima. Kolko god je 909 skakutao dignut toliko je ovaj treskajući varničio po putu (kad se nakrene na Mostaru kod semafora vozači bežali kao đavo od krsta) mesecima bez polisli da učine nešto da ga podignu. Varničili su i na 55. Nostalgija jeste, ali bolje da ostane u sećanju jer su gužve bile u zglobnim kao sad u solo.

Ovo za 1333, nekoliko nas je ovde još pre nego što su pomislili da ih uopšte nabave, a kamoli da raspišu tender upozoravalo da mogući razvoj situacije. Već kad je nabavljeno samo 30 IK2018M upalio se crveni alarm da neće biti dovoljno zglobnih vozila bez baš velikih nabavki.
 
Vrh