Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Žuto plava je najveći promašaj gsp, od kako preduzeće postoji crvena je bila, pa posle zelena i opet vraćeno u crveno te dve boje su obeležile gsp pogotovo crvena, dve decenije žute dovoljno je bilo zbogom i doviđenja, jedno još ostaju japanci za koje se nešto priča da završavaju svi svoje vožnje kroz koji mesec zbog ugovora od 20 godina ako je to istina.
Kamo sreće da je sve vraćeno u crveno belu najlepše je stajala na tramvajima.
 
Žuto plava je najveći promašaj gsp, od kako preduzeće postoji crvena je bila, pa posle zelena i opet vraćeno u crveno te dve boje su obeležile gsp pogotovo crvena, dve decenije žute dovoljno je bilo zbogom i doviđenja, jedno još ostaju japanci za koje se nešto priča da završavaju svi svoje vožnje kroz koji mesec zbog ugovora od 20 godina ako je to istina.
Kamo sreće da je sve vraćeno u crveno belu najlepše je stajala na tramvajima.
Pa dobro da, svako ima pravo na svoje misljenje naravno. Meni se licno sviđalo, lep je kontrast bio. Međutim, mislim da je krem crvena (ona svetlija, pre bojenja u žuto) bila dosta lepsa nego ova tamnija, koju sad koristi gsp. Ne mogu sad da nadjem primer, ali se secam jedne slike koju sam video. IK 201 mislim, kombinacija bele i crvene koja vuce na roze. Evo najblize tome sto sam mogao da nadjem.
Slike uzete sa phototrans.eu
Screenshot (191).png
Screenshot (193).png
 
Poslednja izmena:
Žuto plava je najveći promašaj gsp, od kako preduzeće postoji crvena je bila, pa posle zelena i opet vraćeno u crveno te dve boje su obeležile gsp pogotovo crvena, dve decenije žute dovoljno je bilo zbogom i doviđenja, jedno još ostaju japanci za koje se nešto priča da završavaju svi svoje vožnje kroz koji mesec zbog ugovora od 20 godina ako je to istina.
Kamo sreće da je sve vraćeno u crveno belu najlepše je stajala na tramvajima.
Mislim ukusi su različiti, ali po mom mišljenju žuta kao samostalna predstavlja odličan izbor (primer BVG Berlin). Em imaš samo jednu boju (jeftinije, frekventnije farbanje=bolja zaštita od korozije, ekonomično prefarbavanje u slučaju ljuštenja od reklama) uz to upadljivu iako prijatnu na oko (crvena je zapravo napadna), em bolje markira crnilo staklenih površina kojih svakom novom generacijom modela nažalost ima sve više (M.A.N, Scania i VDL odlični primeri).

Iskreno, meni bi više prijala skroz žuta nego raznorazne varijante crvene (bočno skroz crvena sa belim krovom i crvenim klimama, crveno-krem sa belim krovom i klimama, crveno-krem sa žutim krovom a belim klimama, crveno-bela sa različitim uklapanjem na prednjoj i zadnjoj masci). Idi bre beži, šta će nam još veći cirkus. Solarisima su trebali da prefarbaju tamnoplave trake i klime u istu RAL nijansu, a sve ostale u Lastinu crvenu sa crvenim klimama, a belom osnovom na krovu ili u potpuno crvenu (bez zorro maske sa crnim svetlima, bez sivih elemenata kod BMC). Oslo ima obe varijante, M.A.N kao Lasta i Solaris potpuno crven. Nakon ljudskog remonta i Solarise bi unificirali sa ostatkom voznog parka i ćao. Na taj način bi prešli na crvenu bez cirkusa.
 
E ovako treba bus da izgleda. Kao prvo, žuta mnogo bolje izgleda od crvene. Kao drugo, ovaj bus nigde ne izgleda oštećeno ili prljavo (osim možda onog jednog rebra hladnjaka ali da ne cepidlačim). Ne znam od kada je ova slika, ali je svakako ovaj bus jedan od boljih.
Nažalost Lazare, u pitanju je samo moje šminkanje autobusa na slici. Prosto imamo previše autobusa koji su kao sa ratišta izašli i kada to vidim na mojoj fotci (a pogotovo uživo) sloši mi se do kog stadijuma uništenosti i razorenosti su dovedena neka vozila, te ponekad uzmem da malo sredim bus bar na fotci da izgleda pristojno. Trudim se da to radim u što manjoj količini, jer želim da mi autobus izgleda isto kao i uživo, ali moj perfekcionizam mi to ne da. :rolleyes:
Ovaj 876 izgleda daleko lošije nego kao na fotci, jako loše, istrošeno i izmučeno.
 
Mislim ukusi su različiti, ali po mom mišljenju žuta kao samostalna predstavlja odličan izbor. Em imaš samo jednu boju (jeftinije, frekventnije farbanje=bolja zaštita od korozije, ekonomično prefarbavanje u slučaju ljuštenja od reklama) uz to upadljivu iako prijatnu na oko (crvena je zapravo napadna), em bolje markira crnilo staklenih površina kojih svakom novom generacijom modela nažalost ima sve više (M.A.N, Scania i VDL odlični primeri).

Iskreno, meni bi više prijala skroz žuta nego raznorazne varijante crvene (bočno skroz crvena sa belim krovom i crvenim klimama, crveno-krem sa belim krovom i klimama, crveno-krem sa žutim krovom a belim klimama, crveno-bela sa različitim uklapanjem na prednjoj i zadnjoj masci). Idi bre beži, šta će nam još veći cirkus. Solarisima su trebali da prefarbaju tamnoplave trake i klime u istu RAL nijansu, a sve ostale u Lastinu crvenu sa crvenim klimama, a belom osnovom na krovu ili u potpuno crvenu (bez zorro maske sa crnim svetlima, bez sivih elemenata kod BMC). Oslo ima obe varijante, M.A.N kao Lasta i Solaris potpuno crven. Nakon ljudskog remonta i Solarise bi unificirali sa ostatkom voznog parka i ćao. Na taj način bi prešli na crvenu bez cirkusa.

Možda čak nije ni tako važno pitanje koje tačno boje, dokle god se to na neki način tako napravi, brendira, da bude na svim vozilima isto, da uvedu neku karakterističnu šaru - kao što je na autobusima i novim tramvajima u Beču. I, naravno, dokle ne bude kombinacija trobojke odjednom.

Ali je i cela ta unifikacija mislim čak sporedna stvar, a i način sprovođenja iste.

Edit:
Prosto imamo previše autobusa koji su kao sa ratišta izašli i kada to vidim na mojoj fotci (a pogotovo uživo) sloši mi se do kog stadijuma uništenosti i razorenosti su dovedena neka vozila, te ponekad uzmem da malo sredim bus bar na fotci da izgleda pristojno. Trudim se da to radim u što manjoj količini, jer želim da mi autobus izgleda isto kao i uživo, ali moj perfekcionizam mi to ne da. :rolleyes:
Upravo to.
 
U Berlinu nekako ta žuta boja je malo manje drecava nekako za oči, ili mi se to čini po slikama koje sam video jer njihovi tramvaji nisu kao sa ratišta u poređenju na naše.
Crvena jeste upadljiva i nije bas da toliko dobro stoji ova boja od poda do plafona,
Po meni crveno bela ili krem crvena su nekada najlepše stajale, ali preduzeće bi trebalo da baštini neku tradiciju, zagreb od kako je nastao imao je skroz plavu pa posle plavo belu i u dvehiljaditim se vratio ponovio na skroz plavu i ružnije je, ipak ta bela boja da neki šmek.
A gsp je napravio totlalni fijasko sa skidanjem reklama i vozila izgledaju izgrebana kao da su im sa kuhinjskim noževima nacinjali folije, da su prosto većina opet za farbanje.
Dumekove stare kobre su imale lepu nijansu žute ne previše upadljiva.
 
Vozio sam se malopre busom 3146, nekad redovnim na liniji 65. Sve u svemu, relativno korektan bus i nakon 10 godina rada. Par rasrafljenih panela na llevoj strani, par crklih svetala.
Jedino sto me je bas zabrinulo je kada sam izašao i video koliko je potonuo zadnji desni deo autobusa.

P.S Baš sam se ismejao kada sam video da preko onih unutrašnjih displeja (na kojima pise linija) stoje Blic novine.
 
^^^Bela je imala šmek pred kraj 20. veka kada stakla nisu bila lepljena, posebno ne skoro do krova (bela oko prozora, ne iznad), pri čemu su vozila bila upadljiva pri manjim gužvama.
Sada recimo zglobni BMC primećujem izdaleka samo po daleko većem belilu (poklopcu za boce), dok su solo totalno neprepoznaljivi u saobraćaju, posebno u špicu kada prolazi i sve više radničkih autobusa (obično belih) sa ugašenim displejem. Crvena se takoreći "sakrije" dole između vozila. Solarisi su u izvornom stanju ne samo imali žutu iznad prozora već i žut krov tako da se jasno videlo šta nailazi kada se krivi u po neravninama, a posebno na nizbrdici (recimo Kneza Miloša, vrištao je da dolazi Solaris).

S tim u vezi, ako je krov beo poželjno bi bilo da su bar klime u boji karoserije. Lasta/Strela ftw. (y)

Možda čak nije ni tako važno pitanje koje tačno boje, dokle god se to na neki način tako napravi, brendira, da bude na svim vozilima isto, da uvedu neku karakterističnu šaru - kao što je na autobusima i novim tramvajima u Beču. I, naravno, dokle ne bude kombinacija trobojke odjednom.

Ali je i cela ta unifikacija mislim čak sporedna stvar, a i način sprovođenja iste.

Edit:

Upravo to.
Pa u odnosu na stanje, tip i konfiguraciju vozila (praktičnost) i nije toliko bitno, međutim svakako je bitnije od estetike. Način sprovođenja ukoliko nije nasumičan, odnosno ako je posledica planova sam po sebi može sprečiti nedoslednosti koje dovode do novog pogoršanja. Da bude još gore, to je upravo ahilova peta mnogo čega drugog, ne samo u gradu nego u čitavoj zemlji. Kad bi tako stihijski pravili vakcine "pocrkalo" pomor bi bio veći od virusa.

Inače, moram pomenuti da je danas 3048 stajao u kvaru ispred stajališta Gospodarskeka Mehana. Vozio sam se sa 3581 na 23 prvi put. Gari na max prazan ali lupa po rupama ko rastrešen gMaz star 10+ godina (sve zveči kad tresne, a kičma strada i kad stojiš). Panel iznad drugih vrata zašrafljen se trese po 3-4cm što me iznenadilo jer nisam očekivao da će tako brzo plastika popustiti. Nije najgori u krckanju nego u lupanju po rupama. 3547 na 17 manje lupa ali se sporije penje uz Ustaničku i pri manjem opterećenju a većem broju obrtaja od Solarisa. 3596 na 23, lupa, baca, cvili oko vrata, kratki panel iza zgloba pričvršćen samo na jednom mestu. U 3530 (Higer) bruji kalorifer uz sedište, pa ja ne znam kako onaj vozač izdrži. Oko vrata sve hoće da se porastura. Totalno raštimovan. Ne samo što su loše sklopljeni nego se i Kosmaj ophodi kao maćeha. Primetio sam da i BMC teraju preko rupa uz gas kolko god mogu da stignu, kao da se svete. Očigledno su i zaposleni ogorčeni koliko i putnici (ako ne i više).

Čudno da su BMC na autobusi.net nahvalili kao mekane jer su se zglobni u praksi pokazali kao najtvrđi. Nisu trebali da se zaleću sa podrazumevanjem kvaliteta solo sa lagera koji inače i nisu bili namenjeni nama. Citat:

Dosadašnje iskustvo je pokazalo da se mekše oslanjanje odlično ponaša po beogradskim neravninama koje fino neutrališe...

Uvalili nam ćorak, al tako nam i treba kad ne uzimamo na test. Živo me zanima da li će pre raspisivanja novog tendera biti makar malo obazriviji.
 
Zanimljivost: ima samo 12 solarisa koji su zadrzali svoje originalne tablice nakon svih ovih registracija. Mada je to prilicno nebitna informacija, tako da zanemarite ovaj post
 
Meni bi bilo baš cool da Solarisi na felnama imaju crveni “prsten”, kao što ima recimo Varšava na svojim Urbinima, mnogo moćno izgleda. Ovako:
Solaris Urbino 18 III by Conecto NS, on Flickr
Interesantan detalj, mada cele felne u boji karoserije doprinose koloritu (Madrid, nekada i Zagreb), posebno novih M.A.N-ova u slučaju da kolor-šema ne obuhvata nalepnice ispod ivice prozora kao u Stokholmu. Jeste da se prljaju ali ipak su vidljive. Ratkapne bi ovde nažalost otpadale.
 
Juče je neko okačio na temi o trolejbusima vest da GSP planira da na leto raspiše tender za kupovinu novih električnih autobusa. Istražujući sam naleteo da pored tog tendera, planiraju da raspišu i tender za obične autobuse, takođe na leto. Videćemo šta će se od svega toga ostvariti.
ebus.png
bus.png
Zglobni kineski i turski krsevi u najavi
 
Neka budu poljaci i bicemo na konju. Dobro su se pokazali i najpametnije je da ih ne menjamo.... Dovoljno govori da osim 3169 koji je izgoreo, SVI ostali Solarisi rade jos uvek.
Jeste to super, al seti se da su isti ovi odbili Solaris 2 puta, za buseve i trole, tako da od toga nema ništa, odbice ih ponovo
 
Jeste to super, al seti se da su isti ovi odbili Solaris 2 puta, za buseve i trole, tako da od toga nema ništa, odbice ih ponovo
Pa valjda nece i treci put, moli boga da nisu toliko glupi....ako iko tamo ima oci videce da su solarisi najpouzdaniji autobusi koje su kupovali...
 
Pa valjda nece i treci put, moli boga da nisu toliko glupi....ako iko tamo ima oci videce da su solarisi najpouzdaniji autobusi koje su kupovali...
Njima nije u interesu kvalitet, već isključivo novac, tako da možemo očekivati ili Higere ili BMC ili nešto treće koje se ne može videti nigde u Evropi sem kod nas.
 
Pa valjda nece i treci put, moli boga da nisu toliko glupi....ako iko tamo ima oci videce da su solarisi najpouzdaniji autobusi koje su kupovali...
Neće ih odbiti, jer se Solaris neće ni prijaviti treći put. Čisto sumnjam da će nakon prošlog muljanja na tenderu da se za*ebavaju sa srpskim bratsko-kumovskim tenderima.
 
Jeste to super, al seti se da su isti ovi odbili Solaris 2 puta, za buseve i trole, tako da od toga nema ništa, odbice ih ponovo
Odbio je i Đilas pre nabavke beloruskih šklopocija. Bio je Trollino na testu. Sve je to isto političko đubre, manje-više se pokaki na različitom mestu.

Ne znam šta će biti od Turaka imajući u vidu snabdevanje Kosova vojnom opremom. Isto tako od Rusa nema ništa (ni po pitanju trola, tramvaja i vozova), tako da od niskobudžetni istočnih prevaranata ostaju oni najprepredeniji, Kinezi.

Ako je za utehu Higer nudi zglobne kapabuse za eventualno produženje EKO1 do Ustaničke (i prebacivanje tramvaja sa 6 na 7L) i to komplet sa kliznim vratima. Slikan u Ustaničkoj, verovatno planiraju elektrifikaciju 31 do Dorćola (SRC) kako piše u članku sa sustainable-bus.com. Na*ebaćemo samo tako kad krenu da ispadaju sa 31 svako malo.
 
Vrh