Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Teško da će biti nešto od ovoga vezano za 51, 52 i 56. Kada je bila zadnja sednica skupštine grada, čini mi se da Dobrica postavio odborničko pitanje (bilo ih je više vezano za gradski prevoz), i sve su bila pitanja građanja, da li postoji mogućnost uvođenja još jedne linije kroz Cerak / Cerak vinograde. Na to je Nikodijeviç odgovorio kako ne može to tako, kako se ne zna koja linija je u pitanju, ni na koliko bi išla..., na šta je odgovoreno da je to ostavljeno stručnim ljudima da procene.
 
Kao prvo ovo sto Express pise za 52 i 56 i buducu metro stanicu, ako budu imalo strucni ljudi radili uopste nece tako izgledati. Kada se izgradi metro, nece 51, 52 i 56 od lav auta ici ka gradu, vec ce 52 i 51 biti samo kruzne ili kratke lokalne linije koje povezuju Cerak Vinograde i Bele vode sa metro stanicom. Nece biti milion linija koje idu i centar paralelno sa metroom, vec ce ostati samo jedna tipa 56 u slucaju nekog kvara na metrou. Kada budu izgradjene sve tri linije metroa treba ocekivati da se broj autobusa prepolovi.
 
Poslednja izmena:
Teško da će biti nešto od ovoga vezano za 51, 52 i 56. Kada je bila zadnja sednica skupštine grada, čini mi se da Dobrica postavio odborničko pitanje (bilo ih je više vezano za gradski prevoz), i sve su bila pitanja građanja, da li postoji mogućnost uvođenja još jedne linije kroz Cerak / Cerak vinograde. Na to je Nikodijeviç odgovorio kako ne može to tako, kako se ne zna koja linija je u pitanju, ni na koliko bi išla..., na šta je odgovoreno da je to ostavljeno stručnim ljudima da procene.
Tačno pršte od nezainteresovanosti za poboljšanje prevozne usluge. Muko moja pređi na drugoga. A inače samo bi da dodaju, kao da imaju na raspolaganju sav novac ovog sveta.

@prostorni planer

Pričam prvenstveno o izmenama dok se ne dočeka taj famozni metro, a posle nema sumnje da bi sigurno došlo do značajnih promena u smislu preusmerenja iz centra, posebno ka Zelenom Vencu. Nisam ni rekao da bi tako ostalo pa ne znam na osnovu čega donosiš pogrešan zaključak? Mislim zašto 56 ne bi mogla postati nova kapacitetna zapadna 50 sprovedena tunelom ispod Ade do Zemuna preko blokova? Zašto nova 51 umesto 23 ne uhvati indirektno Prokop, 88 Vidikovac, 55 Novi Železnik (UMP tunelom), 512 Stari Železnik preko Makiša? Ta kaskada je inače pozitivna posledica uvođenja metroa na dijametralnim koridorima jer se na taj način postiže bolja pokrivenost jačim linijama bez izražene redundancije (jedna ulica=jedna-dve linije, izuzetno samo mestimično više).

Uvodili bi se fideri, kako ne bi, gotovo bi sigurno upravo takva 52 bila skraćena, međutim posmatrajući aktuelne trendove zapadnih metropola (sa razvijenim šinskim mrežama) koje su postepeno prešle na koridorski sistem nesumnjivo bi došlo i do preusmeravanja koridorskih linija na poprečne ili paralelne trase, sa fiderima u funkciji pojačanja perifernih deonica u zoni metro stanica. Zapadni gradovi koji praktikuju takav režim imaju vrsne stručnjake, pa je priča o nestručnosti Hamburga u odnosu na Đenovu (koja inače ima i koriodorske zglobne, a prisiljena je na gomilu kratkih fidera zbog morfologije terena) besmislena.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inače zaboravi da pomenem jedan fenomen. Juče u 30 kod Opštine Voždovac izlazi čovek na srednja vrata (inače iz Konekta sa razdelnim šipkama na svim vratima), međutim žena koja je bila sama na stajalištu čekala je da on izađe da bi ona ušla baš na toj polovini baš tih vrata. Na sledećoj stanici žena izlazi na drugo krilo srednjih, a čovek istovremeno ulazi na prvo krilo istih vrata ne čekajući da ona izađe na drugoj polovini, što je ubrzalo pristup u odnosu na niskopodni bez razdelne šipke u slučaju da je morao da čeka da ona izađe na sredini vrata (posebno ukoliko su ista spora kao u BMC). Ovo nije prvi put, izgleda se žene nesvesno fiksiraju na ljude strpljivo čekajući čak i kada je to iracionalno, dok muškarci koriste prvu priliku.
 
IMG_20230105_171105.jpg

GB 3539 na liniji 88, isti problem sa panelima je bio i na GB 3545 na liniji 52.
 

Pričam prvenstveno o izmenama dok se ne dočeka taj famozni metro, a posle nema sumnje da bi sigurno došlo do značajnih promena u smislu preusmerenja iz centra, posebno ka Zelenom Vencu. Nisam ni rekao da bi tako ostalo pa ne znam na osnovu čega donosiš pogrešan zaključak? Mislim zašto 56 ne bi mogla postati nova kapacitetna zapadna 50 sprovedena tunelom ispod Ade do Zemuna preko blokova? Zašto nova 51 umesto 23 ne uhvati indirektno Prokop, 88 Vidikovac, 55 Novi Železnik (UMP tunelom), 512 Stari Železnik preko Makiša? Ta kaskada je inače pozitivna posledica uvođenja metroa na dijametralnim koridorima jer se na taj način postiže bolja pokrivenost jačim linijama bez izražene redundancije (jedna ulica=jedna-dve linije, izuzetno samo mestimično više).

Uvodili bi se fideri, kako ne bi, gotovo bi sigurno upravo takva 52 bila skraćena, međutim posmatrajući aktuelne trendove zapadnih metropola (sa razvijenim šinskim mrežama) koje su postepeno prešle na koridorski sistem nesumnjivo bi došlo i do preusmeravanja koridorskih linija na poprečne ili paralelne trase, sa fiderima u funkciji pojačanja perifernih deonica u zoni metro stanica. Zapadni gradovi koji praktikuju takav režim imaju vrsne stručnjake, pa je priča o nestručnosti Hamburga u odnosu na Đenovu (koja inače ima i koriodorske zglobne, a prisiljena je na gomilu kratkih fidera zbog morfologije terena) besmislena.
I dalje ne razumem trase linije. Bilo bi lepo ako bi mogao da pošalješ trase linija putem slika.
 
I dalje ne razumem trase linije. Bilo bi lepo ako bi mogao da pošalješ trase linija putem slika.
U citiranom postu linka za 56 ni nema. :ROFLMAO:

Da ne bi išli u offtopic odgovoriću ti na temi o gradskim linijama. Ipak sam pomenuo izmenu mreže linija u cilju primene efikasnijih, ekonomičnijih vozila, svakako praktičnijih u našim uslovima na osnovi mreže linija od većine koja se trenutno koristi, ili nabavlja (kako solo tako i zglobni sa problematičnim rasporedom).

Na Karaburmi, danas je poginula zena koju je sasvim slucajno udario bas slavljeni BMC. Slucajnost?

Fotografija uzeta sa instagram stranice moj_beo_grad_.
Nema fotografije. Da li je poznat uzrok? Iberturaža, kočnice, eksplozija, lomljenje zgloba, otpadanje točka? Ne znam više koji još način pogibije ovde nije moguć. Kao da se vozimo po minskom polju.
 
U citiranom postu linka za 56 ni nema. :ROFLMAO:

Da ne bi išli u offtopic odgovoriću ti na temi o gradskim linijama. Ipak sam pomenuo izmenu mreže linija u cilju primene efikasnijih, ekonomičnijih vozila, svakako praktičnijih u našim uslovima na osnovi mreže linija od većine koja se trenutno koristi, ili nabavlja (kako solo tako i zglobni sa problematičnim rasporedom).


Nema fotografije. Da li je poznat uzrok? Iberturaža, kočnice, eksplozija, lomljenje zgloba, otpadanje točka? Ne znam više koji još način pogibije ovde nije moguć. Kao da se vozimo po minskom polju.
Vidi se fotografija u drugom forumu gde je prebacen moj komentar. A sto se tice uzroka, pominje se samo gazenje tokom voznje u rikverc ili direktan sudar sa zenom.
 
@Lazar B.

Video. Ne znam da li privatni solo BMC saobraćaju na 25, ali viđao sam ih na drugim linijama. Mnogo problema imaju ti autobusi, od početka korišćenja solo modela. Ako nije ovaj put izazvao nezgodu ne znači da neće u budućnosti. Nije šala igranje sa bezbednosti u saobraćaju.

Inače, da li je još nekom pao na pamet uticaj neravnomerne raspoređenosti ulaznih zona (prostora ispred vrata) na efikasnost selektivnog pristupa (ulaza na prva/poslednja) na opterećenim stajalištima? Ceo režim pristajanja je nasumičan i nepredvidiv u smislu da bi odvojene mase ljudi prilikom nailaska svakog različitog vozila "jurile" odgovarajuća vrata na različitim pozicijama. Da ne pominjem smanjenje kapaciteta grupisanjem, odnosno ostavljanjem praznog prostora naspram pretpostavljene pozicije srednjih, izlaznih vrata (kod solo druga, kod zglobnih druga i treća) što bi samo pogoršalo pristup na Mostaru imajući u vidu da već dosta ljudi sedi na stepeništu. Dodatni problem je kiosk koji smanjuje prostor za čekanje.

Zamislite da na stajalište Mostar stane solo sa trećim ulaznim vratima (rastojanje između centara ulazišta prvih i trećih L=9m), iza njega zglob sa trećim izlaznim (između prvih i četvrtih 15m što je više od celog solo), sledeća tura obrnuto, zatim dva solo pa dva zglobna. Samo trčkaraš, sudaraš se i na kraju u tom procesu ne uspeš da uđeš jer je njih 20 već dotrčalo do najbližih ulaznih vrata. Osim toga može ti se isprečitii i rulja na izlazu ukoliko se slučajno odvojiš od "ulazne mase". Očito je izvodljivo isključivo na slabo opterećenim lokacijama (tipa Ritopek a ne Mostar, Sajam, Autokomanda ili bilo gde u širem centru na glavnim koridorima).

Takođe postoji problem nemogućnosti brzog pretrčavanja iz jednog u drugo vozilo prilikom longitudinalnog presedanja (vozilo jedno iza drugog) jer je nemoguće izaći na zadnja, a ući na prva vrata ili obrnuto. Umesto probijanja u vozilu pre nego što stane primorani ste na koriščenje udaljenjih srednjih, uz neizostavno obilaženje isprečene mase koja ulazi na zadnja. Propuštanje obesmišljava presdanje na "antibiotike" (slabe linije), samim tim i postojeću mrežu linija, podiže frustraciju i obara strpljene što pogoršava haotičnost (otimanje za prostor).

Ni ne čudi izbegavanje primene takvog režima u kapacitetnim šinskim sistemima u Japanu, inače karakterističnim po obeleženim zonama, istom broju i poziciji vrata, ulazu i izlazu na sva vrata uz grupisanje oko vrata radi propuštanja putnika koji izlaze (što naše ne možeš naučiti, zbog čega je veći broj vrata od presudnog značaja za brzinu pristupa). Selektivan pristup je gotovo neprimenjiv u našem autobuskom sistemu bez ozbiljne korekcije mreže linija, odnosno unifikacije kompletnog voznog parka (čak i najnoviji bi morao biti zamenjen).

Ne znam šta više da kažem osim da je ovo katastrofa u najavi.
 
U citiranom postu linka za 56 ni nema. :ROFLMAO:

Da ne bi išli u offtopic odgovoriću ti na temi o gradskim linijama. Ipak sam pomenuo izmenu mreže linija u cilju primene efikasnijih, ekonomičnijih vozila, svakako praktičnijih u našim uslovima na osnovi mreže linija od većine koja se trenutno koristi, ili nabavlja (kako solo tako i zglobni sa problematičnim rasporedom).


Nema fotografije. Da li je poznat uzrok? Iberturaža, kočnice, eksplozija, lomljenje zgloba, otpadanje točka? Ne znam više koji još način pogibije ovde nije moguć. Kao da se vozimo po minskom polju.
Nije ništa od toga, babina je krivica jer je pretrčavala nepreglednu okretnicu za koju do skoro nisam znao da je dvosmerna.
 
Žena koja jw poginula, imala je 70 godina i u mesijima je označena kao baba.
Vozač ima 72, i on je samo vozač.
Krajnje vreme je da neko stavi prst na čelo i zamisli se nad činjenicom da imamo u poslednje vreme više nesreća sa smrtnim ishodom u kojima je nzs vozač preko 70 godina.
Toliko mladih je bez posla, ili onih u tridesetim i ranim četrdesetim koji idu preko. Očito je da se nešto mora menjati, počev od plata vozača kako bi se taj posao učionio atraktivnijim mlađim vozačima, a onda i u sistemu obuke vozača D kategorije. Oko 4k evra sada treba mladom čoveku da bi atekao profesionalnu dozvolu za autobus.
I zato se eksploatišu penzioneri, koji opet, bez obzira na pad psihofizičkih aposobnosti, rade preko svojih mogućnosti, pritisnuti nuždom, jer često izdržavaju nezaposlene u porodicama svoje dece. Meni to deluje naopako.
 
Kao neko ko ima 21 godinu, bio bih prvi zainteresovan za sticanje dozvole za D kategoriju da je jeftinija i da je način dolaska do nje lakši, a kada bih je i dobio, sigurno tako odgovoran posao ne bih radio za 700 evra koliko je prosek zarade vozača u gradskom prevozu putnika i to se baš naradiš za tih 700 evra, a kakav sloj ljudi trpiš i čega se sve nagledaš u samo jednoj smeni, to ne treba ni spominjati.
Da se olakša dolazak do D kategorije, plus da se plata podigne na minimum 1200-1300 evra za početak, dva slobodna dana u nedelji plus jedan dan sa skraćenim radnim vremenom i mislim da bismo dosta rešili problem manjka vozača. Čak ni to ne bi bilo dovoljno, ali bi za početak sigurno dalo rezultate i znatno smanjilo broj penzionera za volanima autobusa. Naravno, svi mi imamo sjajne ideje kako rešiti taj problem. Najveći problem je što oni koji su nadležni za to se ne bave time.
E sad, što se tiče te saobraćajne nesreće na Karaburmi, moram se osvrnuti na činjenicu da imamo jezivu statistiku po broju saobraćajnih nesreća i poginulih/teško povređenih lica. U ovom slučaju je bio kriv pešak, odnosno nastradala žena, ali je na pregršt slučajeva gde se život izgubi zbog neprilagođene brzine, nepažnje, bahatosti i sl. Potrebni su nam ekstremno oštri zakoni u oblasti saobraćaja, jer po svemu što vidimo svaki dan i više je nego očigledno da je bahatost u saobraćaju došla do nikad viđenih granica. Zato sa kaznama čak treba i preterivati jer je to možda i jedini način da se vozači dovedu u red. Sadašnje stanje je takvo da se svako parkira gde hoće, vozi se znatno iznad dozvoljenih brzina, prolazi se na crveno, svakodnevno je neko oboren na pešačkom prelazu itd. Evo situacije od pre neki dan: zaustavlja mi se kamion da me propusti na pešačkom, dobro pogledam na sve strane, krećem da prelazim i odjednom vozač kamiona lego na sirenu, zastajem da vidim šta nije u redu, kad ono neki lik mrtav ladan zaobišao kamion i proleteo brzinom svetlosti. Da nije čovek lego na sirenu, ovaj bi verovatno fleku od mene napravio. To su neke situacije gde lično mislim da treba trajno oduzeti vozačku dozvolu. Da ne dužim mnogo, ovo je ipak za neku drugu temu.
 
Sve je to super, samo nama ne manjka samo postojanje oštrih kazni, već sprovođenje istih. Meni je fascinantno što se za veliki deo njih (nisam upoznat baš za sve) može platiti upola cene, koja je i sama po sebi mizerna. A i džabe sve to, ako će naša korumpirana policija to da zataška, jer "neko ima nekoga negde". I to ne govorim o velikim ljudima, to se proteže i do najmanje jedinke u lancu ishrane.
 
Juče je neko okačio na temi o trolejbusima vest da GSP planira da na leto raspiše tender za kupovinu novih električnih autobusa. Istražujući sam naleteo da pored tog tendera, planiraju da raspišu i tender za obične autobuse, takođe na leto. Videćemo šta će se od svega toga ostvariti.
ebus.png
bus.png
 
Šta mislite, hoće li opet da "kasape" prevoz da bi uveli novu liniju ili će neku postojeću prebaciti u električnu?
 
Izmisliće već nešto, ne boj se.
Svakako im funkcionalnost nije prioritet.
 
Pisah već pre da se na testiranjima onaj zglobni Higer pokazao solidnim, i po većini parametara više nego sposobnim za liniju 31. Da se, vrlo moguće, ozbiljno razmatra ta mogućnost, vidi se i po tome koliko je pomenuti zadržan kod nas. Znam da u to nije baš lako poverovati, al sam u kontaktu sa ljudima od struke sa mnogo godina rada iza sebe. Dal je to pametno ili nije ne znam, al da e-busevi napreduju, pa sigurno da napreduju, a i tu sam svoje mišljenje već izneo pre izvesnog vremena. Za 31 se svakako razmišljalo da bude linija i za autonomne trolejbuse, za koje smo tender imali, pa je isti pukao. Sad moguće da planiraju ipak e-buseve kao zamenu.
 
Vrh