Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Odakle Novom Beogradu toliko vozila da održava sve te linije?
Uzeli su 83, pa 67, sada ce 53 i 89. To je baš puno autobusa u odnosu na to da samo predaju 52ku. Pritom su uzeli i jedan deo 95ice.
Ako 52 ode u Kosmaj, NBG ima dovoljno vozila za 89, takođe NBG je prepustio pola 77 Karaburmi, što je dovoljno vozila za redukovanu 53.
 
Ništa, neću kupovati mesečnu dok ne vidim stanje 01.01., ako osakate 52 na solo, a ne pojačaju 89 ili 53, vraćam se na auto, pa ćemo videti kome to više odgovara :)
 
Odakle Novom Beogradu toliko vozila da održava sve te linije?
Uzeli su 83, pa 67, sada ce 53 i 89. To je baš puno autobusa u odnosu na to da samo predaju 52ku. Pritom su uzeli i jedan deo 95ice.
Neće preci 100% nego ako ih uzmu ima da dele pogone kao sto dele 95 i 96
 
A sto da prestanemo, bas mi se svidja sto se komunisticki unuci sa Ceraka nerviraju ;-). Ja bi im uveo bele sanose sa JNA tablicama na 52, one sa duplim okruglim svetlima na prednjoj masci.
f274cb9b841508f7a10de4898fd680df.jpg
 
@Toma
Ne bih da razvodnjavam temu po ko zna koji put, al opet preteruješ. Naravno da je sva pouzdanost i dugovečnost na šasijama B10 i B10MA, a ne na karoseriji Neobusa, koja sama po sebi nije toliko bitna kad se montira na šasiju klasičnog U profila. Što reče i @Igor, na njihovoj strani su svakako i lakši uslovi eksploatacije u Novom Sadu. Slika koju si postavio, pa vidi, nema šanse da remont nikada od 2002 druge nije rađen. Ne mora biti potpuno rekaroseriran, al neki polu remont je morao proći za 20 godina, i to je prosto vidljivo. Imaš 201-ica u GSP-u, koje nisu za 20 godina bukvalno prošle iole ozbiljniji remont, pa nikom ništa, a ne leže na proverenoj švedskoj šasiji. Čim su došla niskopodna vozila, pa da se baš sa njima Neobus proslavio, sigurno da nije. Uporedi njihove, sad možda i potpuno rashodovane "ćubane" sa original Volvo 7700 autobusima, koji su eto slučajno završili u Novom Sadu. Kao nebo i zemlja. Nema tu pravog poređenja, kao ni između Lion's city-a i M serije Ikarbusa. Ti Volvo-i nisu skoro uopšte rađeni, a tu su negde blizu treće decenije. Još kad pročitam to svemirski brod🙄 No dobro, svako ima pravo na svoje mišljenje. O ugledu tek. Kao da su pravili barem 500 autobusa godišnje. Prodavali svoje autobuse JGSP-u Novi Sad, Su-trasnu i Autoprevozu iz Čačka, i to sitno lokalno malo Lasti, malo privatnicima u Beogradu. Sama Lasta nije baš da nije imala zamerke na onu seriju, koja leži na šasijama B7R. Jesu povozni, tu nema dileme, jer Volvo je Volvo, al baš pouzdanost im nije bila reprezentativna, pa su posle hteli nešto na njihovoj konstrukciji sa MAN-ovim motorima. Do te nabavke nije došlo. Ja ne kažem da su oni pravili loše autobuse, al tolike hvalospeve svakako ne zaslužuju, pa ni zbog Lexio-a, modela koji ne bi trebalo da bude ponos ni jednog VDL-a. Uzgred budi rečeno, VDL je dobrim delom kumovao propašću Neobusa, jer se na više portala mogao naći info o njihovim dugovanjima prema Neobusu. Niko ovde nije pravio baš vrhunske autobuse, a što reče Becks jednom prilikom, da se najbolje moglo uzeti od FAP-a, Ikarbusa i Neobusa, pa da dobijemo stvarno baš pristojan autobus. A o toj velikoj protekciji države prema Ikarbusu, ne bih više stvarno. Smešno je o tome pričati, jer sam GSP je duži niz godina bio jedan od, brojčano gledano, marginalnih naručilaca autobusa iz Ikarbusa. Niko privatnike nije terao da kupuju od Ikarbusa. Izlizane floskule, a kao dokaz upravo imamo decenijski šareniš od svih mogućih brendova na beogradskim ulicama. Mogli su samo Lastu od većih AD da teraju na kupovinu domaćeg proizvoda, pa i oni nikao nisu kupovali samo domaće. I da, sa prelaskom na hibrno-električnu eru Volvoa, sve mislim da bi baš Neobus tu zablistao. Treba na kraju biti i realan. Žao mi je što su nestali, al niti je bilo reči o ne znam kako uglednom proizvođaču, još manje velikoserijskom, niti su baš toliko išli u korak s vremenom.
 
Jao koja su komedija novi BMC majko moja 😢

Danas sam se vozio sa 2 komada na 31.

#3617 kada sam išao, već mu je nezašrafljen panel na trećim vratima, ka dara kao na reliju, kao da ih niko nikada ne gleda, vožači da li imaju oči?
#3609 u povratku, ne radi mu levo krilo trećih vrata... Grejanje za pohvalu, čisti za sada.
Zaboravi da pomenem 3627 od juče koji je naišao potpuno prazan na Mostaru. Jeste da se posle pražnjenja kod Sajma manje napunio (i kod Ruske samo malo dopunio), ali brate baš se mučio po ravnom. Posle se jedva popeo do Careve Ćuprije. Iako ne krči dok ne dođe do šina ili udarnih rupa, upravo ti paneli i zašrafljeni lupaju po sredini prilikom "bacanja" u pokretu. Taj je još jedan od boljih. Vozio se i s 3596 isto na 23, on takođe generalno ne krcka samo što cvili sa desne strane trećih vrata. Primetio sam da su primerci sa poslednjim ciframa 6 i 7 bolji, otprilike svaki deseti. Praktično su nam isporučili deset osrednjih i 90 škart. Al neka smo se opekli, sledeći put ćemo videti da li će im poći isto za rukom.

Vrata su im osim toga što su nepouzdana po mnogo čemu problematična. Koliko, pa dovoljno je samo pogledati ujednačenost Konekta na teritoriji Evrope. Turska (Ankara), Rumunija (Sibiu), Mađarska (Budimpešta), Češka (Kolin), Poljska (Vroclav), Italija (Torino). Prvo jedna pa druga, a brzina se šteluje po potrebi. Mislim da su vrata u Đeru savršeno sihronizovana, i to odgovarajuće brzine za naše prilike (pri manjim opterećenjima jer su ipak okretnog tipa).

Pitanje je kako bi se Neobus pokazao na ulicama Beograda u odnosu na lagani i ravni Novi Sad. Pamtim jedino onaj čudni zglobni Neobus samo sa jednim zadnjim vratima i beše stepenikom u sred putničkog prostora.
Odlično, kao i Volvo-Ikarbusi 777/888 na 26/16. To je s malolitražnim bez klime vuklo uzbrdo bolje od Solarisa, o BMC i da ne govorim. Karoserija sigurno bolja od Ikarbusa, teralo bi to 20+ godina slano na remont više puta. B9L i nisu toliko loši bili koliko je JGSP popustio sa održavanje posebno od 2012.

Ako 52 ode u Kosmaj, NBG ima dovoljno vozila za 89, takođe NBG je prepustio pola 77 Karaburmi, što je dovoljno vozila za redukovanu 53.
Presipanjem iz šupljeg u prazno neće biti rešen problem 26, 37, 55 i mnogih drugih.

Ništa, neću kupovati mesečnu dok ne vidim stanje 01.01., ako osakate 52 na solo, a ne pojačaju 89 ili 53, vraćam se na auto, pa ćemo videti kome to više odgovara :)
Potpisujem. Ako imaš kola samo teraj inat. Kombinacija pada populacije i rasta standarda, odnosno stepena motorizacije nikako im ne godi, što pre to shvate to bolje. Kada veći broj ljudi bude vozio moraće mnogo više da se potrude samo da bi deo populacije izvukli iz kola i to samo u slučaju pojedinih putovanja (znači patronaža 10-20% postojeće bila bi top). Od Los Anđelesa do Melburna većina seda u kola ukoliko im prevoz ne odgovara. Takoreći patronaža po zasluzi. Bez izbora je samo sirotinja.
 
@Toma
Ne bih da razvodnjavam temu po ko zna koji put, al opet preteruješ. Naravno da je sva pouzdanost i dugovečnost na šasijama B10 i B10MA, a ne na karoseriji Neobusa, koja sama po sebi nije toliko bitna kad se montira na šasiju klasičnog U profila. Što reče i @Igor, na njihovoj strani su svakako i lakši uslovi eksploatacije u Novom Sadu. Slika koju si postavio, pa vidi, nema šanse da remont nikada od 2002 druge nije rađen. Ne mora biti potpuno rekaroseriran, al neki polu remont je morao proći za 20 godina, i to je prosto vidljivo. Imaš 201-ica u GSP-u, koje nisu za 20 godina bukvalno prošle iole ozbiljniji remont, pa nikom ništa, a ne leže na proverenoj švedskoj šasiji. Čim su došla niskopodna vozila, pa da se baš sa njima Neobus proslavio, sigurno da nije. Uporedi njihove, sad možda i potpuno rashodovane "ćubane" sa original Volvo 7700 autobusima, koji su eto slučajno završili u Novom Sadu. Kao nebo i zemlja. Nema tu pravog poređenja, kao ni između Lion's city-a i M serije Ikarbusa. Ti Volvo-i nisu skoro uopšte rađeni, a tu su negde blizu treće decenije. Još kad pročitam to svemirski brod🙄 No dobro, svako ima pravo na svoje mišljenje. O ugledu tek. Kao da su pravili barem 500 autobusa godišnje. Prodavali svoje autobuse JGSP-u Novi Sad, Su-trasnu i Autoprevozu iz Čačka, i to sitno lokalno malo Lasti, malo privatnicima u Beogradu. Sama Lasta nije baš da nije imala zamerke na onu seriju, koja leži na šasijama B7R. Jesu povozni, tu nema dileme, jer Volvo je Volvo, al baš pouzdanost im nije bila reprezentativna, pa su posle hteli nešto na njihovoj konstrukciji sa MAN-ovim motorima. Do te nabavke nije došlo. Ja ne kažem da su oni pravili loše autobuse, al tolike hvalospeve svakako ne zaslužuju, pa ni zbog Lexio-a, modela koji ne bi trebalo da bude ponos ni jednog VDL-a. Uzgred budi rečeno, VDL je dobrim delom kumovao propašću Neobusa, jer se na više portala mogao naći info o njihovim dugovanjima prema Neobusu. Niko ovde nije pravio baš vrhunske autobuse, a što reče Becks jednom prilikom, da se najbolje moglo uzeti od FAP-a, Ikarbusa i Neobusa, pa da dobijemo stvarno baš pristojan autobus. A o toj velikoj protekciji države prema Ikarbusu, ne bih više stvarno. Smešno je o tome pričati, jer sam GSP je duži niz godina bio jedan od, brojčano gledano, marginalnih naručilaca autobusa iz Ikarbusa. Niko privatnike nije terao da kupuju od Ikarbusa. Izlizane floskule, a kao dokaz upravo imamo decenijski šareniš od svih mogućih brendova na beogradskim ulicama. Mogli su samo Lastu od većih AD da teraju na kupovinu domaćeg proizvoda, pa i oni nikao nisu kupovali samo domaće. I da, sa prelaskom na hibrno-električnu eru Volvoa, sve mislim da bi baš Neobus tu zablistao. Treba na kraju biti i realan. Žao mi je što su nestali, al niti je bilo reči o ne znam kako uglednom proizvođaču, još manje velikoserijskom, niti su baš toliko išli u korak s vremenom.
U 90% stvari se slažemo..
Ovo za VDL mislim da nikada neće biti razjašnjeno, neki kažu da je VDL kriv, a neki pak Neobus, kažu i da ih je VDL ostavio kada je gazda odbio kupovinu od strane Holandjana...
Lexio je bio zamišljen za Holandsko tržište, ali ja iskreno ne srećem taj model tamo, samo kod pojedinih privatnika..
Za propast Neobus-a ja uzimam prodaju Maghrabiju, taj čovek ništa nije učinio za fabriku, nije otplatio tadašnja dugovanja, nije ulagao ništa značajnije u proizvodnju, imao je onaj momenat kupovine autobusa za hodočasnike i to je praktično to.
Ono što bih ja izdvojio jeste upravo ta mehanika, to se pokazalo izuzetno dobro u Turistiičkom/Medjumesnom sektoru, busevi su stvarno korektni koji su izašli iz Novog Sada!
Da se ne lažemo, Ikar(b)us će uvek biti glavni autobuski predstavnik proizvodnje u našoj državi, možda ne zbog poslednjih godina, ali definitivno zbog svoje bogatije istorije.
Ljudi, IK busevi su postali ikone po svim gradovima u bivšoj Jugoslaviji, prosto tako je!
Sve u svemu, tužno je to što se desilo svim našim fabrikama, ali očigledno da nisu mogle da se nose sa konkurencijom/slobodnim tržištem i korupcijom koja vlada u ovoj državi (najsvežiji primer nabavka BMC-a)
 
Све линије које иду са Зеленог венца према Чукарици (укључујући и 56Л) крећу оптерећене у свим добима дана и увек има преко 100 људи у аутобусу и тоје главни разлог зашто требају бити зглобне.

По мом мишљењу, 52 може да буде соло, само ако се нека Новобеоградска или Земунска линија продужи до Прокопа или Сењака или ако се 53 продужи до Ушћа или Блока 20. Иначе, 52 се доста преклапа са 37 (Од Београђанке до Јабланичке), али је свакако оптерећенија од 53. 53 је у пракси заиста допунска линија, која растерећује 23, али и 37 и 52, иако теоретски није тако замишљена. Продужењем 53 до Ушћа или Блока 20 би се обезбедила непостојећа веза која је потребна.
 
Da se ne lažemo, Ikar(b)us će uvek biti glavni autobuski predstavnik proizvodnje u našoj državi, možda ne zbog poslednjih godina, ali definitivno zbog svoje bogatije istorije.
Ljudi, IK busevi su postali ikone po svim gradovima u bivšoj Jugoslaviji, prosto tako je!
Ne nije tako, ikone po svim gradova u jugoslaviji i posle u srbiji kako ko gleda to i shvata nije bio ikarbus već Sanos i Mercedes iz Makedonije fabrika 11 oktomvri kasnije FAS , ikarbus je bio samo dominantan u Beogradu gsp i lasta pa i Subotica da se kaže ajde, ostali gradovi su sitna boranija jer su im sanosi i mercedesi činili kičmu voznog parka.
Sanosi i mečke bili i ostali i ostaće kao jedan od najboljih autobusa koji je svaki prevoznik u srbiji posedovao u voznom parku, koji su po evropi prevozili kao i silne vožnje koje su vozili na međunarodnim linijama o kojima je ikarbus mogao samo da sanja nije im bio ni do clanaka niti će ikad biti,
A Neobus je bio potencijal da je tuga što se nije razvila proizvodnja nego danas da gledamo ona smeća od niskopodnoh ikarbusa koji u zemunu ne mogu da izdrže ni celu smenu.

Jedino nešto što je vredelo u ikarbusu bili su licencirani nemački Man 890 poznatiji kao IK-5, kao i model IK 111 i 161.
 
Možda je @Jelancha malo preterao sa konstatacijom da je IK imao svuda na prostoru bivše Jugoslavije kultni status, al da ga je apsolutno bilo svuda, bilo ga je. Sam pomenu serije 100 raznih izvedbi iz 80-tih, pa njih je apsolutno bilo svuda, i jesu sticali kultni status, tu nema dileme, ponegde naravno. IK5 i IK6 jesu među najboljima što je Ikarbus ikada sastavio, al nikako i jedini koji su valjali, al glupo je više iznova i iznova pokretati istu temu, jer mnogo je ovde neobjektivnosti, doduše sa moje tačke gledišta. Možda i ja nisam objektivan. O kultnom statusu Sanosa S115, pa i S200, nije ih bilo baš svuda, i možda imaju kultni status u nekim gradovima, al više kod vozača nego li kod putnika. Ergonomijom enterijera, to su autobusi iz sredine 60-tih godina veka za nema. S415 već ima kultni status širom bivše Jugoslavije. Jedan od onih autobusa, koji stvarno jesu obeležili autobsku industriju nestale države. Skoro da su znali biti i potpuno domaći proizvod, mada ne iz domaće pameti (licence), al nema veze. Famos motori bili su mu najslabija tačka. Što se gradskih autobusa tiče, Avtomontaža se mora pomenuti, bila je svakako modernija kao izvedba na šasijama SU220, a i kvalitetom među najboljima bez ikakve sumnje. TAM je išao dosta u korak s vremenom, a Sanos se jeste istakao 80-tih modelom S315 (verovatno ostao do danas nešto najbolje što su napravili). Glupo je porediti taj model sa ičim iz Ikarbusa, jer do devedesetih, Ikarbus nije imao istaknutiju proizvodnju međugradskih i turističkih autobusa. Opet, od Sanosa, po mom mišljenju, još bolji turistički autobus je izašao iz pogona zagrebačkog TAZ-a, čuvena Dubrava. TAZ se stvarno baš isticao na polju dugolinijskih autobusa, a malo kasnije i TAM. Već sam se sve ovo pisao, pa da se ne ponavljam, a i Branik je više puta u detalje pisao dosta toga.
 
Avtomontaza je zaista pravila kvalitetne autobuse na njih sam zaboravio skroz,
Sanos s115 i 200 su imali zastareli enterijer ali izuzetno ergonomican, pogotovo razmena putnika u gužvi bez sudaranja i guranja, vrata koja nisu zauzimala prostor prilikom otvaranja, zadnja platforma ogromna, prostrana, ogroman kapacitet je imao, mnogi nisu voleli ta sedišta što su bila kod prvih i trećih vrata horizontalno, ali zato i nije bilo udaranje provlačenje i guranje za ulazak izlazak.
Sanosi su u beogradu propadali rapidno devedesetih, ali ako pogledamo ostale gradove vozili su itekako dvehiljaditih.
Sve u svemu bilo je tu ozbiljnih kandidata za modernitaciju u proizvodnji koji nažalost nisu iskorišćeni, nego su uzeli ikarbus i zeznuli se.
 
Ne verujem u to. Više mi dođe kao nameštanje posla ko zna kome sa reklamama preko displeja. Nisam pobornik teorija zavere, al iskreno, sumnjam da su reklame skinute spolja, jer eto Šapić smatra da tako vozila izgledaju onako kako bi trebalo. Prosto, to je kod nas tako. Kad god dođe neko nov, mislim kao nov (sve maltene ista da ne kažem šta), krene prvih meseci kao nešto radikalno. Eto ja radim, prethodnik nije ovo ono, a sve na kraju dođe na to da svi oni najčešće potpuno omaše suštinske probleme, u ovom slučaju javnog prevoza.

@Bracajerkovic
Možda je S115 bio ergonomskog enterijera iz tvog ugla. Ja sam tad bio dete, i sit se navozao njima. Za mene je to bio i ostao stočni vagon u kome sam teško mogao videti gde sam uopšte. Kad je ergonomski enterijer tako dobar bio, što se takav koncept nije koristio, pa ajde da ne kažem baš nigde, al skoro pa nigde? I za odrasle, sediš, a gaze te od srednjih vrata do zadnje platforme, sama zadnja platforma prima toliko ljudi da ti muka pripadne, pa su zato i pucale. Stepenište visoko itd. Bili su mi dragi zbog brzine i ajde zvuka, koji je malo kome bitan, al što se tiče udobnosti putovanja, kad god su bili puni, što je bilo često, za mene su bili pomalo jezivi i to je to.
 
Ne verujem u to. Više mi dođe kao nameštanje posla ko zna kome sa reklamama preko displeja. Nisam pobornik teorija zavere, al iskreno, sumnjam da su reklame skinute spolja, jer eto Šapić smatra da tako vozila izgledaju onako kako bi trebalo. Prosto, to je kod nas tako. Kad god dođe neko nov, mislim kao nov (sve maltene ista da ne kažem šta), krene prvih meseci kao nešto radikalno. Eto ja radim, prethodnik nije ovo ono, a sve na kraju dođe na to da svi oni najčešće potpuno omaše suštinske probleme, u ovom slučaju javnog prevoza.
Pa kad je cilj da se prikaže da se nešto radi, a suštinski se ništa ne menja, jer sve što se suštinski menja, to košta, a nije moguće da se u sve ugradi.
 
Odosmo mnogo u stranu ovom raspravamo, pa da i ja malo zastrnim.
S314/415 je bio najsvestraniji i najupotrebljiviji autobus u ex SFRJ. Kad je modifikovan iz 314 u 415, upotrebljeno je mnogo znanja i iskustva sa 315 koji je bio zapravo licencna O303, u to vreme aktuelni model. Najslabija karika bio je FAMOS motor od 10k cm³, koji em nije imao snage, em je i to malo ks i Nm razvijao pri visokim obrtajima, em mu je to stalno držanje obrtomera u gornjoj zoni, kratilo vek.
Uvođenje mb motora bitno je popravilo utisak, pa su međugradskom saobraćaju gazili i po milion i po bez problema.
A kada su sredinom devesesetih, prvo As Kg i Raketa Ue, ubacili daf turbo motorčiće od 6k kubika, ionako lagan autobus, poleteo je. Tu se videlo u kom pravcu je trebalo razmišljati u zlatnom dobu. Iako je imao niz savremenih rešenja, da je imao ikakav usporivač osim motorne, bio bi zaista autobus za primer.
Neobus jeste pravio ozbiljnu paletu proizvoda svih namena, ali nikad nije imao kapacitet za masovnost. Možda je i tu tajna njegovog kvaliteta. Sve fabrike imale su problem okruženja - rad u uslovima dogovorne ekonomije i zagarantovanog tržišta.
Ikar(b)usu je Beograd obezbeđivao plasman, a sve izvan njega bilo je ili sitno ili plod političkih dogovora, dok su bili mogući.
Isto tako, dok je GSP bio ozbiljna firma u kojoj je vladala struka, imao je svoje zahteve, pa su i autobusi prilagođavani u proizvodnji prema njihovim specifikacijama (s115 je primer toga, gde sva mehanika bila iz aktuelnog mb programa, ili uvođenje manova u ik110/160, uvođenje automatika....)
Sad se opet vraćamo u vreme dogovorne ekonomije, ali ne političke, već burazerske, gde je jedino bitno ono Mirkovo pitanje: "A koliki je moj deo".
Dok se toga ne oslobodimo, biće nam ovako kako jeste, GSP će namicati vozila, seći uši da krpi dupe, kupovati istočni krš na neviđeno, eksperimensitati novim trhnologijama, a prevoz biti socijalna kategorija. A znamo kakva je razlika između socijalnog ručka u narodnoj kuhinji i nekog restorana većini dostupnog koji bismo sami plaćali tržišno.
 
Danas potpuni haos na Banovom brdu zbog ulice "Otvorenog srca". Vozači voze kako oni žele i staju gde oni hoće jer privremena stajališta nisu označena i zato što pojedini vozači nisu upoznati sa izmenama povodom ovog događaja.
 
Ali zar to nije u Svetogorskoj?

Aha, sad videh da je i Čukarica napravila svoju verziju. Bezveze. Inače ovo bezveze mislim u smislu zbog saobraćaja, jer Beograd teško podnosi i jedno veće zatvaranje a kamoli dva. Bolje da su se opštine dogovorile da svaka (koja želi) pravi svoju varijantu na različite dane. Mada ja lično mislim da je Požeška od onih ulica koje nikad ne treba zatvarati, al ajd... ko me i pita...
 
Uvek mi je bila bolesna ta praksa postavljanja upadljivih barikada oko pešačkih zona/manifestacija. Čak i kada je autobus ili kamion sa kontejnerom (sandukom). Podseća me na Amere i njihovu bolesnu paranoju, a i na Zapadnu Evropu i tamošnje dijabole.

Kapiram da je to sada protokol i nepisano (ili pisano?) pravilo ali mislim da vredi iscimati se i postaviti par prenosivih/montažnih žardinjera nego ovako otvoreno preprečavati ulice betonskim barijerama ili kamionima ili autobusima ili bilo čime što baš onako bode oči i odmah asocira na terorizam odnosno prevenciju terorizma.
 
Опреза никад доста.
По Европи нису реткост ни војна возила и аутоматско оружје
 
Ali zar to nije u Svetogorskoj?

Aha, sad videh da je i Čukarica napravila svoju verziju. Bezveze. Inače ovo bezveze mislim u smislu zbog saobraćaja, jer Beograd teško podnosi i jedno veće zatvaranje a kamoli dva. Bolje da su se opštine dogovorile da svaka (koja želi) pravi svoju varijantu na različite dane. Mada ja lično mislim da je Požeška od onih ulica koje nikad ne treba zatvarati, al ajd... ko me i pita...
Svetogorska / Makedonska, Požeška, Borča, deo Ustaničke, Bulevar Zorana Đinđića od Omladinskih brigada do Bulevara umetnosti, Zemunska pijaca i okolina, Muzej Jugoslavije... To je ono što znam da je sigurno bilo.
 
Vrh