Šta odakle? Jesu na nekoliko linija redukovali red vožnje, sada lagano se ima za sve.
Jes da ne mogu da ispoštuju stare linije ali zato se za nove ima
Ogromna greška je napravljena kada je ukinuta podela između GSP i privatnika, januara 2016.
Ako uzmemo u obzir mešanje baba i žaba (ode prazan zglob, dođe krcat solo) onda nije, međutim greška je napravljena isključivanjem Laste koja ne samo što ima zglobove već je imala i dobar zrazlog za restruktuiranje podelom na međugradske i lokalne (gradski i prigradski) odseke/ispostave što bi dovelo do povećanja udela zglobnih (Lasta nije morala imati nijedan solo u gradskom saobraćaju, samo u prigradskom) izjedanjem solo privatnika. Da je grad zaista hteo nešto sjajno da uradi dotirao bi Lasti gradnju novog pogona za međugradski prevoz recimo na Bežanijskoj Kosi (prekoputa kvantaške pijace kod petlje Grmeč, dakle isto na autoputu ali bliže novoj BAS u bloku 42) kako bi Medak bio oslobođen za lokalni prevoz sa značajnim udelom zglobnih. I treba da ispaštamo kad ne planiramo na vreme za budućnost.
јако лош ентеријер на овим турским срањима, са врло мало простора за стајање, наролчито у задњем делу. Соларис је пример доброг стајаћег простора
Uprskali su na previše mesta. Bukurešt je naručio
Otokare sa praktičnijim enterijerom, ali sa dva sedišta manje. Jedino što smeta su dva sedišta ispred trećeg levog točka. Mercedes može da nam isporuči Konekto sa maltene istim rasporedom kao
Citaro u Milanu (sa 2-3 sedišta više umesto naslona iza četvrtih vrata, tj. 34-35), imao klizna vrata ili ne (okretna mogu bez problema iza single sedišta, uz poželjno povlačenje/recess šipke za nekih 20-ak cm). Komšiluk (Volanbusz) traži od turaka
i rasklopiva sedišta pa ne vidim razloga zašto naši ne bi imali.
Mislim da bi 200 dizel Konekta za gradsku Lastu i 200 CNG Urbina za GSP sa sličnim rasporedom vršilo posao (oko 30 fiksnih sedišta+rasklopiva, Solaris s kliznim vratima i prostorom ispred drugih) u narednih 15 godina.
Btw. umalo da zaboravim. Juče sam primetio da pri ekstremnim opterećenjima vrata koja ugrađuje BMC ne samo što se ne uvijaju već se ni ne muče pri zatvaranju. Spora jesu, imaju jak mehanizam, međutim utoliko gore što zapinju jer to ukazuje da je otpor izazvan loše sklopljenim elementima baš veliki. Nije uopšte bitno kako je BMC-u to pošlo za rukom, već zašto je grad dozvolio da takva vozila uopšte primi.