Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 301 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    318
bus 88.jpg
 
Ko bi rekao da će Kosmaj od rupčage i zasigurno najgoreg pogona u GSP-u, postati jedan od najboljih, koji krpi nedostatke ostalih pogona.
Pre svega je postao zato sto je dobio ogroman broj novih solo vozila, a i stare Mečke se dobro drže, al kad se ovi Higeri raspadnu i kad krenu da rashoduju Mečke, opet će biti najgori pogon uz Zemun
 
Dođe i taj dan! BMC na ozbiljnom testu. Danas u popodnevnom špicu dosad najpuniji BMC 3622 na 23 sa jedno 170 ljudi (bar 20 više od maksimuma) posle šestog pokušaja zatvaranja vrata uspeo da uhvati zalet samo zahvaljujući inerciji, međutim od Sajma se rasterećen uz ogroman broj obrtaja baš namučio po ravnom do Ruske, odnosno Gospodarske. Na kružnom toku se gotovo potpuno zaustavio ko solo i 218M zbog dugačkog prednjeg osovinskog razmaka (ko Mercedes bilo nemački ili turski, novi Solaris i Otokar što s starim Solarisom, normalnim 218M da je postojao ili starim ili novim M.A.N-om nije slučaj). Jedva isterao do semafora na raskrpetlji Careva ćuprija.

Pri davanju gasa, posebno na uzbrdici uočljivo je glasno brujanje, a bez obzira na teren naspram trećih vrata odozdo moguće je povremeno na 10-ak sekundi čuti metalni zvuk "tinnn". Po naglim pokretima glave se može primetiti strah kod putnika koji se plaše iznenadne eksplozije. Takav sam utisak i ja stekao. Jedva sam čekao da izađem, bilo normalno ili ne. Taj zvuk se čuje izgleda samo pri ekstremnim opterećenjima. Pomenuto se ne primećuje ni u NS ni u Istanbulu, niti u Beogradu u normalnim uslovima.

Primetio sam da se ljudi uhvate za srednje šipke u zglobu samo ukoliko kažu drugima da se pomere, što recimo u Otokaru nije potrebno imajući u vidu drugačije, ergonomski povoljnije rešenje. Istu Boljku ima i Solaris i Mercedes, mada ne sumnjam da bi bilo ko od njih, što ne isključuje ni BMC ponudio takvo rešenje da je na tenderom to bilo zahtevano. Vozio sam se solo Otokarom na 46, pa ljudi moji nije uporediv sa BMC. Prosto leti bez čudnih zvukova, pri čemu se ne trese ko Temsa. Vrata mu jesu sporija od Solarisa (što se može naštelovati) ali su i brža i doslednija od BMC-ovih, ne lupaju, ne zapinju i imaju po dve lepše zaobljene šipke. BMC nas odrao samo tako.
 
A šta se od vozila može očekivati?
 
Ja ne znam odakle više Kosmaju vozila i vozača za silne linije. Svako malo preuzmu neku liniju. Nadam se da će biti realni pa da najavljena podela linija na dva pogona obuhvati i 27E, 53, 89, 302... Još ostaje da vidimo šta će biti, osim ako već nema nekih informacija... Nadam se da 27 neće polovično preuzeti Kosmaj.
 
Ja ne znam odakle više Kosmaju vozila i vozača za silne linije. Svako malo preuzmu neku liniju. Nadam se da će biti realni pa da najavljena podela linija na dva pogona obuhvati i 27E, 53, 89, 302... Još ostaje da vidimo šta će biti, osim ako već nema nekih informacija... Nadam se da 27 neće polovično preuzeti Kosmaj.
Šta odakle? Jesu na nekoliko linija redukovali red vožnje, sada lagano se ima za sve.
Jes da ne mogu da ispoštuju stare linije ali zato se za nove ima 🎩

Ogromna greška je napravljena kada je ukinuta podela između GSP i privatnika, januara 2016.
 
Šta odakle? Jesu na nekoliko linija redukovali red vožnje, sada lagano se ima za sve.
Jes da ne mogu da ispoštuju stare linije ali zato se za nove ima 🎩

Ogromna greška je napravljena kada je ukinuta podela između GSP i privatnika, januara 2016.
Ako uzmemo u obzir mešanje baba i žaba (ode prazan zglob, dođe krcat solo) onda nije, međutim greška je napravljena isključivanjem Laste koja ne samo što ima zglobove već je imala i dobar zrazlog za restruktuiranje podelom na međugradske i lokalne (gradski i prigradski) odseke/ispostave što bi dovelo do povećanja udela zglobnih (Lasta nije morala imati nijedan solo u gradskom saobraćaju, samo u prigradskom) izjedanjem solo privatnika. Da je grad zaista hteo nešto sjajno da uradi dotirao bi Lasti gradnju novog pogona za međugradski prevoz recimo na Bežanijskoj Kosi (prekoputa kvantaške pijace kod petlje Grmeč, dakle isto na autoputu ali bliže novoj BAS u bloku 42) kako bi Medak bio oslobođen za lokalni prevoz sa značajnim udelom zglobnih. I treba da ispaštamo kad ne planiramo na vreme za budućnost.

јако лош ентеријер на овим турским срањима, са врло мало простора за стајање, наролчито у задњем делу. Соларис је пример доброг стајаћег простора
Uprskali su na previše mesta. Bukurešt je naručio Otokare sa praktičnijim enterijerom, ali sa dva sedišta manje. Jedino što smeta su dva sedišta ispred trećeg levog točka. Mercedes može da nam isporuči Konekto sa maltene istim rasporedom kao Citaro u Milanu (sa 2-3 sedišta više umesto naslona iza četvrtih vrata, tj. 34-35), imao klizna vrata ili ne (okretna mogu bez problema iza single sedišta, uz poželjno povlačenje/recess šipke za nekih 20-ak cm). Komšiluk (Volanbusz) traži od turaka i rasklopiva sedišta pa ne vidim razloga zašto naši ne bi imali.

Mislim da bi 200 dizel Konekta za gradsku Lastu i 200 CNG Urbina za GSP sa sličnim rasporedom vršilo posao (oko 30 fiksnih sedišta+rasklopiva, Solaris s kliznim vratima i prostorom ispred drugih) u narednih 15 godina.

Btw. umalo da zaboravim. Juče sam primetio da pri ekstremnim opterećenjima vrata koja ugrađuje BMC ne samo što se ne uvijaju već se ni ne muče pri zatvaranju. Spora jesu, imaju jak mehanizam, međutim utoliko gore što zapinju jer to ukazuje da je otpor izazvan loše sklopljenim elementima baš veliki. Nije uopšte bitno kako je BMC-u to pošlo za rukom, već zašto je grad dozvolio da takva vozila uopšte primi.
 
Jel ovo nastavak šale na temi vezano za 52 ili je stvarno? Ako je stvarno, šta je poenta ukidanja zglobova na 52 ako su sada došli ovi turci?
Da se premeste sa linija na kojima su 10 putnika u zglobu, i stave na one linije kojima su zglobovi potrebniji.
Komšiluk (Volanbusz) traži od turaka i rasklopiva sedišta pa ne vidim razloga zašto naši ne bi imali.
Knežević i Bamiron ih već ima u Isuzima, s tim da ih je Knežević počeo skidati.
 
Inače gotovo u isto vreme, 22. novembra ove godine, obeležilo se i 10 godina od propasti Neobusa. Fabrike koja je bila nešto najzlatnije što je ova država imala, fabrike koja je imala ogroman potencijal i fabrike koja je ispred Ikarbusa bila 300 svetlosnih godina po pitanju svega. Nažalost, o svemu tome možemo da pričamo samo u prošlom vremenu. :(
 
Vrh