Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Vozio se danas u 17ici celom trasom, bio je prepun pošto 17ice pre toga nije bilo dosta dugo, sigurno bar 20 minuta.

Propisno se namučio na uzbrdici od Hotela Srbija ka Šumicama, kao što su i mnogi drugi primetili, jako je teško niskim osobama da dohvate držače.
Što se tiče prostora za putnike, nije mi jasno kako su uspeli da stave samo jedno sedište s obe strane iza harmonike, a takođe mi nekako Solaris opet deluje preglednije i kao da može primiti više putnika. Ovde jedino ima više mesta iza drugih vrata (jedan red više u odnosu na Solaris).

Sviđa mi se što ima mnogo više prozora koji se u celosti otvaraju, što će biti dobro za prolećne dane i kada klima bude pokvarena/isključena (a desiće se).
Reklo bi se da je svakako bolji, lepši i kvalitetniji od Highera koji mi je sveukupno najbolji (ne računajući privatnike), ali mi opet gotovo ni u čemu nije bolji od gotovo deceniju mlađeg Solarisa, a cena nije bila ni malo naivna.

S obzirom kako sve funkcioniše u državi, drago mi je da bar imamo malo više zglobnih autobusa nego pre par meseci, ali to je neki minimum koji je svakako morao biti ispunjen.
Čisto disclaimer, nisam ni vozač autobusa a bi neki vrsni poznavalac istih, zanima me prevoz u Beogradu pa ovde prenosim i standardni utisak nekoga ko se svakog dana vozi u istom.

Sent from my IN2023 using Tapatalk
Нема тих седишта зато што је приколица краћа од Солариса.
 
Ja se iskreno nadam da su nešto novo naučili ovi bez očiju i ušiju, koji odlučuju o nabavkama... I koliko su skupo platili ovo smeće 😕
Fali još dosta zglobova, ovim su samo blago popunili rupe trošnog preduzeća...
Najveća iluzija je sa ljudima koji se slabije razumeju je da se ovom nabavkom dobilo nešto u povećanju jedinki... Nije, već će sad one starije na rende 👌
 
Koliko vidi, stvarno ima nekog poboljšanja na 17 i 31 i stičem utisak da ima više vozila, kao da je i nešto manja gužva, ne bude pun bus nakon prve stanice, nego se puni tek negde kod Dušanovca i dalje, a stičem utisak i da ima više vozila nego pre dolaska Bmc-ova
 
3616 на 65 већ му црко дисплеј.
IMG_20221125_132830.jpg

И 3467 Хигер, ухваћен како крстари на 65 и даље.
IMG_20221125_132754.jpg
 
Hehe :) Na #3586 ( 13/23 )je jos juce otkazao displej. Taman su 1 dan poceli da mi nedostaju papiri sa brojevima... ja sam sa Brda i prevoz zaista nikada nije bio gori. Privatni busevi su u fazi raspadanja ( vecina njih ) a o GSP tek da ne govorim. Higeri i nisu toliko losi, makar ovi kod mene na 53 i 57, stvarno idu redovno i lepo skoro bez neostvarenih polazaka ali zato sve ostalo, Bogu plakati. Na 1/57 je redovan #3453 i sa njim nema problema, dok na 2/57 vecno problem, po 2-3 dnevno se smene, kada dodje 199 remontovana mecka ili higer tipa #3530, jedino oni izdrze smenu, drugo apsolutno sve otkaze. Na 53 primecujem u poslednje vreme dosta mecki koje su u losem stanju ( od 145-180 garazni broj ). Sto se tice vecne diskusije oko 52, vozim se cesto i zaista mislim da zglob nije neophodan ili eventualno da se stavi jedan bmc solo pa jedan zglob, da bude prosarano... dok npr. na 27E zaista jeste linija za zglob pod hitno. Onakve guzve ni u 50 ici nema.... Ovi novi dupli BMC...uvek bolje novo nego staro ali zaista se vidi da su bas lose uradjeni, nisu sklapani nego ,,sklepani ''. Ja sam ipak fan IK201, Solarisa i Japanca i cisto sumnjam da ce i jedan drugi da dozivi te godine. Najveci sok mi je sto na liniju 83 nisu stavili nove duple BMC, linija vecno krcata...ja bih ove sa 88 odmah na 83 prebacio a 88 sam nekako navikao da bude u starim dobrim japancima, mogu oni jos, samo malo da se srede a i linija nije reljefno teska tako da mislim da ne bi bilo problema. Rashod u kosmaju...no comment, sva ta vozila bi trebala da ostanu u zivotu. Pogotovo solo, kosmaj kuburi sa busevima vecno nemaju za polaske svoje zato sto menjaju trolejbuse i tramvaje a o Zemunu da i ne govorim, oni su mislim u najvecem problemu sta sve izlazi iz garaze...
20221124_171640.jpg
IMG-089052a60f215a49b818a7d00987c990-V.jpg
 
Sad se setih pokojnog dede i babe. Išla žena da operiše kataraktu, a on joj reče "dosta ti i trajalo, imaš drugo oko". :ROFLMAO:

Vala dugo je i trajao. Braća Turci jedva čekaju da naprave još, a braća Srbi bi da se ugrade više.
Konjarnik je skroz bez urbina, mislim trebalo bi da bude. Na 17 i 31 su tipa angažovani samo BMC, ali danas je na obe bilo po nekoliko urbina.

Ljudi su navikli na urbine i ne umeju da koriste BMC, ne pomeraju se dalje od vrata (između 2. i 3. je razmak drugačiji) i ispada da u autobus ne može da se uđe iako ima još mesta.
A šta bi trebalo? Da se povlače tenkovi stari 10 godina radi nekih papirnih igračaka? Sad imamo veliku neravnomernost voznog parka po linijama. Mislim da nikad nismo bili u sličnoj situaciji. Neki delovi grada lišeni su novih, "zelenijih" ali lošijih, a drugi starijih kvalitetnijih vozila. I gde su sad ti silni Solarisi nestali kad ima duplo više od BMC? Rekoh da i pored tolike redukcije nisu u stanju da pokriju 52 sa Solarisima, verujem ni 56 i 85. U Požeškoj samo osrednja 52 i slaba 85, a 56 obilazi čvorište tolikog broja linija. Jel treba da planinarim od Radničke da bi se vraćao Solarisom iz grada? Nema ih ni na 511, jer tamo su mahom privatni (g)mazovi.

Lepo su u nekim delovima grada skoro sve ostale linije solo, bile GSP ili privatne. Izuzetak je jugoistok koji nema nikakav zglob. Pohvalno je to što su podelili linije na BMC i Solaris ali grad je i tom logikom mogao biti mnogo ravnomernije pokriven sa ta dva modela. Recimo da bi 23 pokrila Karaburmu i Čukaricu, 31 Konjarnik i centar, 48 Banjicu i Kanarevo, 83 Zemun i Vračar a 95 Blokove i Borču sa najviše 98 vozila skupa bez korekcije reda vožnje na 48. Solarisi samo kao zamene na tim linijama. Al ajde, povućićemo sve Solarise iz Požeške i Ustaničke, Blokova i Bežanijske kose da se vide nova vozila. Sami smo krivi što smo to dozvolili. U Briselu se inače muzu bre krave po potrebi.
Odlično zapažanje, to sam i ja jutros primetio ali nisam umeo da sročim. Još jedan od brojnih razloga zašto treba raditi na standardizaciji voznog parka, što je ovde naučna fantastika.
Pa vozilo je praktično koncipirano tako da odvraća putnike iz prednjeg dela od zgloba, odnosno da podstiče one iz zadnjeg da stoje u zglobu koji je u slučaju BMC bliži trećim vratima. Za razliku od njega, novi Urbino je kao i Mercedes i Otokar otišao korak dalje rasterećenjem prednje osovine i trećih vrata pomeranjem drugih bliže zglobu. Ne bi se kod novog Urbina gomilali kod drugih vrata, nema te sile. Prva vrata su takoreći ulaz i izlaz za najstarije, četvrta za one koji ulaze u poslednji čas, a druga i treća su glavna vrata za većinu putnika, zbog čega je poželjno da budu klizna. U najkraćim crtama trebalo bi standardizovati osovinske razmake, poziciju i tip vrata, raspored enterijera (klizna nude veću fleksibilnost). Treba imati u vidu da je novi Solaris jeftiniji od isto koncipiranog Mercedesa pri čemu nudi ništa manju prilagodljivost naručiocu.
 
Koliko vidi, stvarno ima nekog poboljšanja na 17 i 31 i stičem utisak da ima više vozila, kao da je i nešto manja gužva, ne bude pun bus nakon prve stanice, nego se puni tek negde kod Dušanovca i dalje, a stičem utisak i da ima više vozila nego pre dolaska Bmc-ova

Ja danas oko 13h čekao 31 kod Hrama jedno 20 minuta, nisam ni uspeo da uđem u prepunjen prvi, da bi potom nakon 5 minuta došla 3 u voziću.
 
Ja danas oko 13h čekao 31 kod Hrama jedno 20 minuta, nisam ni uspeo da uđem u prepunjen prvi, da bi potom nakon 5 minuta došla 3 u voziću.
Sve linije na kojima rade BMC sada funkcionišu ovako. Nema ih sto godina i onda dođu kao guske u koloni. Trole su redovnije.
 
Nisi me razumeo ili se nisam lepo izrazio. Po planu GSP bi trebalo da rade samo BMC. Po mom ličnom mišljenju i logici naravno da ne.
E j*bo srpski. I jedno i drugo, ali jezik je takav. U engleskom moraš unapred da smisliš šta ćeš reći kako te sagovornik ne bi pogrešno shvatio. U srpskom ne moraš. Možeš u toku razgovora da dodaš šta želiš, bez obzira na redosled reči. Upravo mi se na engleskom to nikad ne događa, mada moram priznati da upravo mene neretko ne shvate na srpskom. Užas. Mislim da si me zbunio što si ispred "tebalo bi" stavio da (očito ti) misliš, a da nisi upotrebio "trebalo je" (da su oni zlikovci već smislili kako da nam zagorčaju život još više).

Inače, baš sam iziritiran od juče pa paničim. Čak nisam još ni pomenuo svoje utiske, što ću svakako uraditi u narednim postovima.
 
A zna li se zasto su BMC autobusi isporuceni nama toliko loseg kvaliteta? Ne verujem da bi za svoje potrebe (prevoz u Turskoj) BMC ovako lose pravio autobuse. Vidim na njihovom sajtu da prave i vojna vozila, reklo bi se da su ozbiljni. Nijedna evropska zemlja sem nase ne bi kupila njihova vozila jer nisu konkurentna, i umesto da iskoriste priliku da se pokazu kod nas kad su vec dobili tender, oni posalju krseve
 
Poenta je što se ovde radi o pranju para i korupciji preko tih 100 zglobnih BMC-a. Tome svedoči činjenica da se taj tender nameštao a čak mislim i otkazivao sve dok ga nije dobio BMC kome je bio i namenjen. Nije samo BMC lošeg kvaliteta, već generalno mnogi turski proizvođači imaju vozila dosta lošijeg kvaliteta od evropskih, a na našem tržištu ih prodaju po komadu za mnogo više novca nego što košta autobus nekog evropskog proizvođača. Takođe, mi u tenderskoj dokumentaciji nismo ni imali neke specijalne uslove koliko se sećam. Najbitnije je bilo da BMC dobije tender, a sve ostalo je bilo manje važno. Možda ta vozila po turskim standardima i nisu uopšte lošeg kvaliteta, ali za naše podneblje i beogradski javni prevoz jednostavno nisu namenjeni. BMC deluje kao neki brzinski sklepan autobus koji nije namenjen za ogroman broj putnika, za razliku od na primer MAN-ovih vozila gde se vidi da se vodilo računa bukvalno o svemu, do najsitnijeg detalja. Imao sam priliku da se vozim u vozilima nekih evropskih proizvođača širom Evrope i samo mogu reći da ono što se kod nas smatra novim i najboljim poput BMC-a, to tamo ne bi uzeli ni na poklon ako je sudeći po vozilima u kojima se voze.
Nikako ne bih rekao da je BMC teška kršina od autobusa, ali daleko je od nekog kvaliteta. Da je bar cena opravdala taj kvalitet, pa da kažemo da smo uzeli nešto najjeftinije što je bilo, a mi smo u stvari uzeli najskuplje sa najgorim kvalitetom. Opet kažem - korupcija i pranje para.
 
Зато што су поред 700+ комада за Азере производили и наше.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Inače, na 17 trenutno (23:15, petak) rade skoro samo urbini. Izgleda da je za BMC preveliki zalogaj celodnevno vrtenje od Konjarnika do Zemuna.
 
Рекао сам ја одмах да неће цео дан издржати са једним пуњењем која год линија да је у питању осим потеза 100 и 600.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Očekivano je bilo da neće moći da izdrže ceo dan i zato ih menjaju uveče za Solarise i to je jedan od razloga zašto Bmc nije za tako daleke linije kao što je 17, ali svakako su tu privremeno do izgradnje punionice. Tj mogu oni da voze ali neke kraće smene gde se ranije isključuju, nikako da ih daju na sve polaske kao što rade sada i mislim da je normalno i logično da vrate Solarise na najjače polaske na 17, 23, 31, 65, 88. A situacija nije ništa bolja na drugim linijama jer koliko vidim rade od zglobnih samo Solarisi i Bmc na Nbgd i Karaburmi, nisam video nijedno starije vozilo i vrlo verovatno da će plan o povlačenju biti ispunjen koji je bio uslov Eu
 
Poslednja izmena:
Vrh