I meni je prosto neshvatljivo da su na svakom Bmcu ti paneli nezašrafljeni, a jedan čak i lupa kod srednjih vrata iako je zašrafljen. A tek će svi videti koliko je završna obrada loša i koliko ova vozila nisu za centar grada nikakoIsprobah i ja danas nove BMCove.
Što se vožnje i rada motora tiče, nisam primetio ništa znatno drugačije. Čini mi se da ide i uzbrdo ok. Nisam primetio ni neko truckanje ili tvrdo vešanje, bar ne za sad, videćemo u narednom periodu.
Nedostaci koje sam uočio su sledeći:
1) nebulozno visoki rukohvati koje je i @astrodule pominjao
Pogledajte prilog 149526
Ne znam koji je andrak istočnjačkim proizvođačima, ali neko bi trebalo da ih jednom za svagda nauči da se okanu ovih rukohvata sa ''kukama za hvatanja'' ispod, nego da projektuju rukohvate tako da ljudima same šipke budu dostupne celom dužinom.
2) Druga stvar koju bi istočnjaci takođe trebalo da nauče već jednom jeste da oblažu rukohvate nečim što nema koeficijent trenja nalik ledu. Ove fore sa metalnim / metalik rukohvatima su jeftin i funjarski trik da se uštede pare i vreme po vozilu, i postoji razlog zašto ih kvalitetni i iskusni proizvođači oblažu, a ne da ih ostavljaju kao malopre izlivene iz železare
3) Gde su krovni šiberi? Ceo autobus od 18 metara ima samo jedan šiber, i to malo pre motora. Šta će se raditi leti kada upeče sunce a klime fala bogu neispravne? Jel proizvođači, i još bitnije - naručioci, shvataju koliko vazduha otvoreni šiber leti vuče i koliko dobro ume da rashladi vozilo?
Dalje, ovo ne kažem kao kritiku nego kao zapažanje - ne mogu da se načudim kako Solaris Urbino ima čak 3 sedišta okrenuta ka unutra, između zgloba i 3. vrata, dok BMC ima samo 1. Pritom sam svestan da - nominalno - BMC ima nešto veći kapacitet. Ali kažem, nominalno. Ali gledam upravo tehničke crteže i jednog i drugog i ne mogu da se načudim gde ovom drugom stanu još dva sedišta a BMC-u ne?
Što se same nabavke i odluke tiče, tu ću samo da kažem da svakako nešto bolje jeste nego ništa. Ali naravno da bi sa svakog aspekta bilo bolje, i isplatljivije, i trajnije, i pametnije, i sve bolje, da su uzeti Solarisi.
I naravno, ostajem pri onome što sam rekao više puta - uopšte nije trebalo uzimati autobus na gas u ovom momentu. Nego, do 2030. prioritet GSPa i ''institucija'' nadležnih za javni prevoz treba da bude kupovina vozila na postojećim, poznatim tehnologijama, koja se mogu lako i odmah implementirati, održavati i eksploatisati sa postojećim sredstvima, infrastrukturom, vozačima, kadrovima, budžetima i delovima.
Takođe, na slici koju sam okačio, može se videti i da je jedan od panela odnosno poklopaca na plafonu ostao nezašrafljen, Pretpostavljam da je to otvarano kada su se sprovodili kablovi za BusPlus ili pak neke druge instalacije. Ne želim da banalizujem stvari ali opet se ističe ista suština - kako očekivati od preduzeća do guše u krizama i problemima, čiji radnici ne umeju ili ne žele čak ni šrafcigere i ključeve da koriste kako treba, da sutra upravljaju voznim parkom prepunim vozila na gas, na baterije, na vodonik i sa pratećim opremama, infrastrukturom i procedurama?
BMC ima duži prednji deo i kraću prikolicu u odnosu na Solaris. Zbog toga BMC ima manje bočnih sedišta u prikolici, ali ima jedan red sedišta više u prednjem delu.Dalje, ovo ne kažem kao kritiku nego kao zapažanje - ne mogu da se načudim kako Solaris Urbino ima čak 3 sedišta okrenuta ka unutra, između zgloba i 3. vrata, dok BMC ima samo 1. Pritom sam svestan da - nominalno - BMC ima nešto veći kapacitet. Ali kažem, nominalno. Ali gledam upravo tehničke crteže i jednog i drugog i ne mogu da se načudim gde ovom drugom stanu još dva sedišta a BMC-u ne?
Na upravljačkoj osovini felna je postavljena uobičajeno i kočion klešta staju u njenu unutrašnjost.Može da mi se kaže zašto su felne na prednjim točkovima uvek ispupčene a ostale ka unutra?
Ništa, radi sasvim normalno nego je tako ispalo na slici...Шта му би с горњим делом дисплеја?
Nije samo do toga, nego i do vrste displeja, zato što kamere ne reaguju isto na svaku vrstu displeja. Objašnjavano je ranije detaljnije kako otprilike koji displeji reaguju na kamere.Није увек могуће да камера ухвати све лед диоде. Мени је некад на фотографијама испадало као да не ради дисплеј.
A sta toliko očekuješ od propalog preduzeća, koje ne može da funkcioniše bez donacija grada, u kome radnici rade ko japanci jer niko nije blesav da radi za mizernu platu u raspaloj firmi,Sa linija 17, 23, 31, 65 i 88 su sklonjeni toliki Solarisi prilikom dolaska zglobnih BMC-a, a na 75, 96 i 601 i dalje većinski solo vozila. Iskreno, očekivao sam bar 5-6 komada na 75 i 601 i barem 4-5 na 96. Takođe, onaj Higer što je od septembra redovan na 16 je i dalje na toj liniji. Najveću nadu sam imao da će 27E napokon biti vraćena u Karaburmu, a 53 ili 89 u Novi Beograd.
Jutros su na 18 bila dva Japanca (možda ih je više bilo, ja sam dva video u Jerkoviću). Dobro je da se od tih vozila nije odustalo.Pa još uvek zapravo postoji manjak zglobnih autobusa.
Jedina razlika je što sada nema solo autobusa na 17,18,31,88 itd.
Videh malopre zglobnog Japanca na 18, tako da oni čak nemaju ni da pokriju sve te zglobne linije "novijim" autobusima.
Trebala je ovo biti nabavka od barem 200 autobusa, ali onda bismo verovatno čekali do 2024. da se snađu oko punjenja isti
Konjarnik je skroz bez urbina, mislim trebalo bi da bude. Na 17 i 31 su tipa angažovani samo BMC, ali danas je na obe bilo po nekoliko urbina.Skinuto bar 40 Solarisa ili 2/3. Najvažniji pravac u gradu je spao na 10% inventara Solarisa. Ulica više ne liči ni na glavne ulice velikih turskih gradova. Treba se zapitati u koju je to bre tursku kasabu Banovo brdo pretvoreno kad Konija i Gaziantep imaju Lion's City "krševe" poput Rijeke u EU?
Odlično zapažanje, to sam i ja jutros primetio ali nisam umeo da sročim. Još jedan od brojnih razloga zašto treba raditi na standardizaciji voznog parka, što je ovde naučna fantastika.Ljudi su navikli na urbine i ne umeju da koriste BMC, ne pomeraju se dalje od vrata (između 2. i 3. je razmak drugačiji) i ispada da u autobus ne može da se uđe iako ima još mesta.