Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Eh kad bi ikarbus samo furao niskopodne,pa da izbaci ostale iz kataloga...Kako bi bilo superiska
 
Onda niko ne bi od njih ni naručivao autobuse :lol: Ok, ovaj IK-103P nije loš ali kao prigradski autobus, za šta ga i Veolija uzima, za grad je visok, o tome smo diskutovali. :rolleyes: N seriju zbog problema retko ko uzima, mada moguće je da su autobusi za gsp problematični, jer su sklepani što je brže moguće, čini mi se zbog izbora. Ne znam kakva iskustva ima onaj prevoznik što je kupio sajamski primerak IK-218N, verovatno nema problema, kao što mi se čini da je i IK-218N Avancity sa 72 isto odlično vozilo.

Viđao sam ovaj na 88
2up7bxk.jpg
 
Ja koliko znam nijedan prevoznik u svetu nema sve niskopodne autobuse jer za njima nema potrebe na pojedinim linijama tj.prigradskim.Sto se tice tendera to se lako da urediti ko kupi niskopodne dobija gradske linije,a ostali na prigradske i stvar je resena. :vops:
 
Pa kod nas su linije hibridne, gradskoprigradske... a mislim da potreba postoji jednako i za gradske i za prigradske. Samo nije toliko velika, dovoljno je da svaki drugi bus bude niskopodni, recimo
 
igor 77":1ncptawf je napisao(la):
Sto se tice tendera to se lako da urediti ko kupi niskopodne dobija gradske linije,a ostali na prigradske i stvar je resena. :vops:
Naizgled je jednostavno, ako bi GSP imao dovoljan broj niskopodnih, jer će tako njihovi neniskopodni autobusi onda biti više na gradskim linijama :)
 
Onda se ne moze traziti samo od privatnika da kupuje niskopodne ,a GSP i moze i ne mora da ih ima! ;)
 
To je taj začarani krug, ako se uvede uslov niskopodnosti, onda će se pobuniti jer će tražiti i da GSP zameni sva vozila, a ujedno se tako isključuje Lasta, koja gotovo sigurno već ima linije. Sa druge strane ako isteramo Lastu, gubimo zglobove, pa ni to ne valja :|
 
igor 77":2ac36w1w je napisao(la):
Sto se tice tendera to se lako da urediti ko kupi niskopodne dobija gradske linije,a ostali na prigradske i stvar je resena. :vops:
2012":2ac36w1w je napisao(la):
Nemam ništa protiv :)
Pa i na periferiji zive strariji ljudi, a radjaju se i bebe majku mu. Dokle vise ovakva filozofija po kojoj su ljudi sa periferije gradjani 4 reda? Molim vas, prekinite sa tim.
Матеја Бељан":2ac36w1w je napisao(la):
Pa kod nas su linije hibridne, gradskoprigradske... a mislim da potreba postoji jednako i za gradske i za prigradske. Samo nije toliko velika, dovoljno je da svaki drugi bus bude niskopodni, recimo
Ovo je ispravno razmisljanje. Raspodela niskopodnih i visokopodnih vozila srazmerno na sve linije. Tada se crvenom bojom na stajalistima jasno naznaci kada tacno nailaze niskopodni, da bi majke sa bebama, stariji ljudi i ljudi sa invaliditetom znali kada tacno da ih koriste. Ovaj sadasnji metod anarhije nikome zaista ne sluzi, i prakticno su niskopodna vozila kupljena dzabe.
 
stf":1rvgmrz1 je napisao(la):
Pa i na periferiji zive strariji ljudi, a radjaju se i bebe majku mu. Dokle vise ovakva filozofija po kojoj su ljudi sa periferije gradjani 4 reda?
Ne radi se o tome, već o efikasnosti samog sistema. Praksa je i u svetu da se niskopodna vozila forsiraju u gradska jezgra, dok dalje rade i vozila sa nešto višim podom. Razlog tome je što je razmena putnika brža kada vozilo ima nizak pod, duže zadržavanje autobusa, možda čak u proseku i duplo duže na prometnim deonicama u centru često izazivaju zagušenja i usporavaju samo funkcionisanje celokupnog sistema. Ovde nema diskriminacije, već jednostavno duže zadržavanje vozila na prigradskim linijama ne ostavlja iste posledice kao isto u centru. Takođe, frekvencija zaustavljanja na deonicama van grada se drastično razlikuje, te i razmena putnika, a u slučaju potreba u nekim gradovima na vangradskim linijama su šoferi dužni pomoći ljudima sa posebnim potrebama i drugim kategorijama da uđu u autobus, što je ipak u centru teško izvesti. Na kraju, na duže relacije je udobnije voziti se sa višim autobusom, a i kapacitet visokopodnog autobusa, pre svega broj mesta za sedenje je viši od broja mesta u niskopodnom autobusu, jer salonski prostor se sada deli sa elementima vozila.

Ako posmatramo tu logiku, tada bi i turistički i viskoturistički autobusi bili bolji da su niskopodni, što je suludo.
 
igor 77":3a7bzec6 je napisao(la):
Ja koliko znam nijedan prevoznik u svetu nema sve niskopodne autobuse jer za njima nema potrebe na pojedinim linijama tj.prigradskim.Sto se tice tendera to se lako da urediti ko kupi niskopodne dobija gradske linije,a ostali na prigradske i stvar je resena. :vops:
:laugh:
Onda malo znas :)

Nego, ajde objasnite mi koja je logika ili prednost visokopodnih vozila na prigradskim linijama? Posto vidim da svi kazete da su niskopodna samo za gradsku upotrebu a za prigradsku trebaju visokopodna...ajd da cujem...
 
Naravno da bi bilo super da svuda voze niskopodna vozila, ali smatram da su ona više potrebna u centru grad, ne iz razloga što možda u tom delu ima više starijih ljudi ili ljudi sa posebnim potrebama, već zbog brže cirkulacije (izlaska/ulaska) što bi povećalo efikasnost samog prevoza i smanjilo gužve. Da se razumemo, danas nema normalnih uslova ni za ljude kojima viskopodni autobus ne predstavlja problem, tako da još neko vreme u gradskim autobusima nećemo videti invalidska kolica ili će to biti jako retko, pošto oni delimično imaju obezbeđen prevoz od strane GSP-a. Evo, primera, vozilo se zaustavlja u ulici u kojoj nema mogućnosti da se zaustavi van kolovozne trake, autobusu sa 3 stepenika treba duplo duže vremena da razmeni putinike nego niskopodno vozilo, za to vreme se stvara već kolona vozila, koja bi verovatno bila duplo kraća da se vozilo duplo manje zadržalo na istoj stanici. Sa druge strane u većini prigradskih mesta dužina stojanja vozila na stanici ne ostavlja takve direktne posledice.
Sa druge strane, prigradsko vozilo treba da bude komfornije od gradskog autobusa. Tipične gradske autobuse proizvode italijani sa što manje mesta za sedenje.

Ovo je Iveco u vlasništu GSP-a na prigradskoj liniji 705
"gspbeograd.iz.rs"":t5rxv8t7 je napisao(la):
gspbeograd.iz.rs

Da su nam ovakvi autobusi na opterećenijim linijama, gužve bi bilo manje. Naravno ovakav autobus nije za duže relacije, jer svako očekuje da sedi, ako putuje dosta duže. Zbog toga takvi autobusi trebaju biti opremljeni udobnijim sedištima, klima uređajem i slično. U samo niskopodno vozilo često nije moguće ugraditi veći broj sedišta, pa je i njegov kapacitet manji. Možda bi najbolje rešenje za prigrad bilo kupovina low-entry autobusa, tj. onih sa bar jednim ulazon bez stepenika.

The regional transit bus usually connects cities with surrounding suburbs, and cities and villages with each other. Just like city buses, regional transit buses usually have a route and destination indicator above or behind the windscreen. Because of stops being further apart than with city buses, and fewer people getting in and out, regional transit buses usually have more seats and less standing capacity, and are less likely to have a low floor.
http://www.used-buses.net/bustypes/regional_transit_bus.asp
 
Slazemo se svi da su niskopodna vozila bolja iz mnogo razloga, a jedan od njih je i interval zadrzavanja na stanicama. Ali, opet pitam, da li ljudi sa periferije steba duze da putuju od ljudi iz centralne zone? To je opet diskriminacija, ali ne starijih ljudi i invalida, vec svih korisnika prigradskog prevoza.
Naravno da na nekim linijama jednostavno nema potrebe slati niskopodna vozila. Npr. na ekspres linijama, ili npr. linije ka Obrenovcu, gde je stanica svakih park kilometara.
Posto ja koristim pravac 300, moram vas obavestiti da su stanice na svakih 300-500 metara, frekvencija ljudi ogromna, uvucena stajalista ne postoje, profil ulice 1+1. guzve nesnosne. Zar se ubacivanjem niskopodnih ne bi ubrzao saobracaj na tom potezu?
Isti je problem i sa potezom 400. Stanice su svaki cas, jer linije prolaze sve vreme kroz naseljeno mesto.
 
Slazem se.Moraju se slati niskopodni na opterecene linije i one sa frekventnim stanicama zbog brzine ulazaka i izlazaka.

Najlaksi primer niskopodnosti vozila sam primetio zamenom starih trolejbusa novim niskopodnim sto se tice zadrzavanja na stanici i ulazaka/izlazaka.
 
Sviđa mi se rešenje povečavanja kapaciteta tj. br putnika jednorednim sedištima u autobusima

Svakog jutra gledeam kako stojimo kao sardine a ni Hudini ne bi više ljudi smestio oko vrata ,
kao razultat toga autobus se putem kreće sa velikim bočnim nagibom, kao da vozi sa svim probušenim desnim gumama

Pitanje je, jednorednim sedištima se povećava max broja putnika za stajanje ali postoji i tehnička mogučnost opterečenja po osovimni i sl.
pa sobzirom da o tome ne znam mnogo , zato i pitam da li je to i primenljivo kod nas.
 
Apelujem na GSP i Gradsku vlast ,da konačno krenu da uvode niskopodne novije autobuse na svim linjama koje prolaze kroz Terazije-Slavija-Bulevar,nema smisla gledati nove trole,pa iza njih autobuske kante koje grme i dime preko Terazija,dajte da grad barem u toj najužoj centralnoj zoni uvede zeleni standard se euro 5 motorima jer tu prolazi nekoliko autobuskih linija i od celog voznog parka od 1000 autobusa barem 50-ak mogu da se odvoje za vožnju u najužem centru ili čak da se preseda na eko buseve kroz centar,u svim svetskim gradovima kroz centar ide ipak najbolje i najzelenije zašto kod nas sve mora obrnuto?,nije baš normalno da na nekoj prigradskoj liniji ide Volvo sa euro 5, a preko Terazija krš i lom,dajte malo razuma..promoviše se Beograd kao turistička break destinacija ili metropola kulture 2020 a centar ne može da se umije barem novijim vozilima.. :kafa:
 
Naj bolje prigradskim linijama vratiti Miška sa njegovim autobusom, jedno više ili manje zapostavljanje , ko ga je to briga, neka budu srećni što u opšte mogu da omirišu Beogradski smog .... važno da se i od njih naplatćuje jednako...
 
Ko je Miško i njegov autobus? Prigradske linije što se Laste tiče sasvim dobro rade i zato kažem bilo bi dobro videti takve dobre autobuse i u centru baš zbog tog smoga,isto bih i naplaćivao ulazak u centar opet zbog ekologije.. :kafa:
Eto javiše na STB zapalio se opet autobus kanta koji sam pominjao,valjda bi to trebalo da bude atrakcija za starne turiste kada obilaze Terazije, da li ima preživelih GSP to mnogo ne interesuje, pa pobogu osigurani su,:kafa:
 
@2012
Ja sam kriv, mislo sam na gradska naselja a ne na prigradska - a sve ostalo stoji

Miško je sin Krsića

Vest sa radio Mileve tj (pri)slušao sam razgovr nekoliko vozča buseva kako bogorade svoje rukovodsvo, da isti jako zanemaruju održavanje i rezervne delove kojih gotovo da nema (čak je jedan vozač o svom trošku za autobus kupio far od keca - paše)

Zaključak, autobusi se pale zbog JAVAŠLUKA onih koj treba da vode računa o održavanju , što je ovde pre mene često konstatovano
pa bi veča turistička atrakcija bila, pokazati takvo rukovodstvo kad su već zaštićeni kao beli medvedi :laugh: :lool: :laugh:
 
Dakle stvarno, u GSP treba da se sprovede komunistička čistka Severno Korejskog tipa... :kafa:
 
Zapalio se bus na liniji 3a neznam koji model info www. 24sata.rs koji im je to poredu ove godine izgubio sam se racunajuci :kafa:
 
Vrh