Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Zbog čega ne rade i, još bitnije, zašto se ne popravi to?

Ništa lično, hvala na detaljnom objašnjenju, ali mi to sve zvuči kao da nekoga mrzi da sve to popravi i dovede u red. U fazonu, ne radi mi šalter za svetlo, nešto se pokvarilo, pa onda moram da uzmem merdevine da bih došao do lustera i odvrnuo/zavrnuo sijalicu, pa onda ostavim upaljenu sijalicu celu noć jer je ipak mrak, mada teže spavam zbog toga - jer me mrzi da popravim šalter.
Znači vozač se tu ništa ne pita već neko drugi kome je dozvoljeno da uradi šta je naumio. Eto nije legalno obavezno uvek dostupno grejanje i hlađenje putem toplotne pumpe, a skidanje kaiševa protivzakonito. Niti je pravo i obaveza vozača da blagovremeno podesi klimatizacioni sistem trenutnim vremenskim uslovima. Sitnice. Uzevši u obzir lokalnu klimu (veoma mali broj ekstremno hladnih dana) i efikasnost novih pogonskih agregata smanjena efikasnost toplotne pumpe na niskim temperaturama ne bi trebalo da predstavlja nepremostivu prepreku.

A ne bi bilo loše neke stvari mnogo lakše rešiti drugačijom radnom etikom i disciplinom. Evo recimo vratih se iz grada M-om na 23 (3285). Suv ušao, mokar izašao. Duva kao kalorifer pored desnog sedišta u poslednjem redu do hladnjaka. Pomerih se prekoputa četvrtih vrata i tu ništa ne pomaže jer su bolidi blokirali promaju vertikalnom reklamom ispred točka, iako pored točka levo nema bočnog luftera. Jača izolacija je mogla naknadno da se ugradi, boljim održavanjem bi zazori bili izbegnuti, pažljivije sastavljenom tenderskom dokumentacijom bilo je moguće tražiti više većih luftera (recimo vertikalni klizni visine pola prozora) a davanjem akcenta na praktičnosti enterijera tražili bi se reklamni panoi na plafonskim panelima umesto naknadne ugradnje vertikalnih što bi sprečilo opstrukciju cirkulacije vazduha.
 
Jadničak novi solo BMC posrće uz Jablaničku.
Цвили и уз Ендија Ворхола толико да ти уши отпадају и као да ће да цркне сваки час ал добро, ипак је битније што цвили на 52 него на 56 јер за соло БМЦ на 52 тражиш катанац а кад је 6-7 соло на 88 онда не.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ne izmišljaj na katanac sam pozvao baš sa fotkom dal 88 ili 85.
 
Znači vozač se tu ništa ne pita već neko drugi kome je dozvoljeno da uradi šta je naumio. Eto nije legalno obavezno uvek dostupno grejanje i hlađenje putem toplotne pumpe, a skidanje kaiševa protivzakonito. Niti je pravo i obaveza vozača da blagovremeno podesi klimatizacioni sistem trenutnim vremenskim uslovima. Sitnice. Uzevši u obzir lokalnu klimu (veoma mali broj ekstremno hladnih dana) i efikasnost novih pogonskih agregata smanjena efikasnost toplotne pumpe na niskim temperaturama ne bi trebalo da predstavlja nepremostivu prepreku.

A ne bi bilo loše neke stvari mnogo lakše rešiti drugačijom radnom etikom i disciplinom. Evo recimo vratih se iz grada M-om na 23 (3285). Suv ušao, mokar izašao. Duva kao kalorifer pored desnog sedišta u poslednjem redu do hladnjaka. Pomerih se prekoputa četvrtih vrata i tu ništa ne pomaže jer su bolidi blokirali promaju vertikalnom reklamom ispred točka, iako pored točka levo nema bočnog luftera. Jača izolacija je mogla naknadno da se ugradi, boljim održavanjem bi zazori bili izbegnuti, pažljivije sastavljenom tenderskom dokumentacijom bilo je moguće tražiti više većih luftera (recimo vertikalni klizni visine pola prozora) a davanjem akcenta na praktičnosti enterijera tražili bi se reklamni panoi na plafonskim panelima umesto naknadne ugradnje vertikalnih što bi sprečilo opstrukciju cirkulacije vazduha.
Sve to stoji, slažem se, nije vozač tu (jedini) krivac.
Ali, mislim da smo došli i do te tačke gde su svi u tom lancu krivi, pa i sam vozač. Nisu ovi problemi novi, postoje tu odavno. Ako se nešto ne popravlja, treba pitati zašto. Nema delova? Zašto nema delova? Nema novca? Zašto Nema novca? Tražiti pomoć Grada, naći nekakvo rešenje. Ako nadležni nisu zainteresovani, onda lepo izaći u javnost, izviniti se putnicima i reći ko je krivac - vozači/mehaničari pokušavaju da ukažu na problem, da reše, ali niko im ne izlazi u susret. Ali izgleda da svi ćute, kao da su se navikli na to i da im više nije stalo ni do čega. Zato su za mene svi oni u tom nizu, od onih koji sede u kancelariji do onih koji sede za volanom, krivi.
 
Цвили и уз Ендија Ворхола толико да ти уши отпадају и као да ће да цркне сваки час ал добро, ипак је битније што цвили на 52 него на 56 јер за соло БМЦ на 52 тражиш катанац а кад је 6-7 соло на 88 онда не.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Ja mislim da ipak ti solo BMC najviše cvile uz Nemanjinu

Послато са SM-A530F помоћу Тапатока
 
Danas sam 17 minuta čekao na stanici u Omladinskih brigada kod Crkve Svetog Dimitrija.Za tih 17 minuta došla je samo 711(koja mi nije odgovarala) i posle dužeg čekanja istovremeno su došli 85 i 88.Ne pamtim kada su bile ovolike gužve u 85 i 88 kao u poslednjih mesec dana.Hteo sam da uđem u 85 ali nisam mogao,jer je autobus bio prepunjen i na kraju sam se jedva ugurao u 88.
 
I što je najgore od svega ovakva situacija će sigurno biti do januara,jer su odmah po završetku rekonstrukcije Keja oslobođenja odlučili da raskopaju nekoliko ulica kod Keja i sada se zbog toga 610 i 611 okreću u Paviljonima,a 88 na Karađorđevom trgu.
 
Sve to stoji, slažem se, nije vozač tu (jedini) krivac.
Ali, mislim da smo došli i do te tačke gde su svi u tom lancu krivi, pa i sam vozač. Nisu ovi problemi novi, postoje tu odavno. Ako se nešto ne popravlja, treba pitati zašto. Nema delova? Zašto nema delova? Nema novca? Zašto Nema novca? Tražiti pomoć Grada, naći nekakvo rešenje. Ako nadležni nisu zainteresovani, onda lepo izaći u javnost, izviniti se putnicima i reći ko je krivac - vozači/mehaničari pokušavaju da ukažu na problem, da reše, ali niko im ne izlazi u susret. Ali izgleda da svi ćute, kao da su se navikli na to i da im više nije stalo ni do čega. Zato su za mene svi oni u tom nizu, od onih koji sede u kancelariji do onih koji sede za volanom, krivi.
Iz tog ugla svakako, trebalo je da se organizuju kao zaposleni, da traže svoja prava koja onaj ko treba uopšte ne prepoznaje, a na taj način bi oni zaštitili i svoje korisnike - putnike. To se prenosi na čitavu organizaciju održavanja jer ukoliko oni odbiju da uđu u takva vozila a neko im preti "disciplinskim merama" ili otkazom treba da postanu vidljivi u javnosti ne bi li počinioci iz administracije snosili posledice. Ima tu zastrašivanja, kako nema, pa ne bi ljudi tek tako ćutali.

Na kraju krajeva, ako klime u kombinaciji sa premalom površinom luftera prave toliki problem kada ne rade, ne vidim razlog zašto se ne ukinu bar na slabije opterećenim linijama (recimo dodatni zglobni umesto solo)? Ako su već nesposobni da realizuju, samim tim bespotrebno ulažu napor (i tuđ tj. naš novac) radi glume nekog bogatijeg i disciplinovanijeg, neko bi trebalo na to i da ukaže iz prve ruke, a ko bi drugi bio nego sami zaposleni. Drugi krivac su mehaničari na održavanju. Šta sve oni prećute.

Inače poslednja varšavska serija Urbina bez klime (sa malom za vozača) postavila je standard novih sa klimom koji su takođe nabavljani sa ogromnim lufterima. Sa leve strane skoro svi prozori imaju klizne horizontalne luftere. Interesantno da je ta serija sa ekonomskom opremom umesto bočnih displeja imala table, tako da je ublažen i problem pokvarenih displeja (u slučaju kvara ne treba A4 jer ima bočne table). Svakako ima šta da se nauči od Varšave koja je kao imučnija u sklopu EU nabavljala takva praktična jeftinija vozila iako je imala sredstava i disciplinu da održava skuplje varijante. Beograd kao ekonomska šugava mačka uzima sa klimom i maleckim lufterima kao da su klime uvek ispravne, a klima islandska. Ta Varšava je prešla dug put do klime i zadnjih velikih displeja, pa i do kliznih vrata i desnih mesta za kolica, a i metro je pomerila s mrtve tačke posle toliko godina.
 
Evo javlja se aktuelni vozac Solarisa. Ti si @branik vozac pa znas, ali evo da pojasnim/potvrdim ostalim forumasima. Sklopke u kabini vozaca za grejanje/hladjenje odavno nisu ispravne ni na jednom Solarisu. Pozadi ima dva ventila koja mogu samo iz kanala da se odvrnu/zavrnu. Znaci, ako je odvrnut ventil za grejanje iz motornog prostora - dzabe sto je na tockicu kod vozaca iskljuceno grejanje (tockic na plavom), jer ce i dalje radijatori biti topli. Cak i klima da bi hladila mora dole biti zavrnuto grejanje. A kaisevi sa kompresora za klimu na Solarisima su poskidani od kako je proslo kalendarsko leto. Ja uvek kad je napolju toplije pustim ventilaciju da izvlaci vazduh iz putnickog prostora i otvorim sibere (ako su ispravni) da koliko toliko bude prijatnije u busu, ali putnici koji se guzvaju u busu i nervozni su zbog saobracaja i dugog cekanja misle da je ventilacija koja se cuje ukljuceno grejanje. Eto nadam se da sam pojasnio ostalima da nije do vozaca sto su topli radijatori i da majstori sa nocnog pregleda ne smeju da koriste svaki cas ventile zbog habanja, postoji i naredba majstorima da se ventili samo dva puta godisnje mogu koristiti (kad je leto zavrnuti grejanje - kad je zima odvrnuti ga). Osim ako crevo za rashlanu tecnost pukne, onda terenski majstor na liniji ili majstor na nocnom pregledu zavrne ventil dok se ne zameni crevo. To je cela poenta.
Kod nas je to uvek problem. Sve što nije neophodno da bi autobus vozio, krenuo ili stao, ne popravlja se. Standardi održavanja su oduvek niski i ne verujem da će se neko i u doglednoj budućnosti baviti trivijom poput grejanja, ozbiljnije.
Ti ventili su izloženi viskoj temperaturi i pritisku i ne bi trebalo da se čudimo što ih čuvaju. A kako se nalaze na rashladnom sistemu, problem sa njima značio bi otkaz vozila, šlepanje, angažovanje majstora, kanala, dizalice... A u ovakvim okolnostima, to bi već bio luksuz za GSP.
Vozač je jedini eksponiran pred putnicima i biće uvek optužen da ne želi da uključi, da namerno sabotira putnike, da se iživljava... Kao da i on uživa da se kuva ili smrzava. Isti problem je postojao na starim trolejbusima ziu. Grejanje salona bilo je sekundarno, od hlađenja otpornika. Uključivalo se zatvaranjem klapne ispod vozila, iza prednjeg desnog točka. Bez obzira na kabinu, električno grejanje u njoj, vozaču bi bilo hladno dok se ne ugreje salon, i obrnuto kad otopli. Ali, klapne su uglavnom bile zarđale i tek su se otvarale/ zatvarale nakon ubeđivanja na kanalu, ozbiljnim čekićem. A svetu se nikad ne može ugoditii!
Hvala, @HADZIJA282!
Ne poznajem novija vozila, odavno sam vožnju sveo na hobi i rekreativu.
 
Poslednja izmena:
3235-2.jpg

750.jpg
 
I pokvario se Conecto #183 sa 302. kod Bajdine, blokirao stajalište.
 
Juče i danas solo Kinez na 16 i to u oba navrata sam video van špica, jel to postalo novost ili uobičajno čak i za 16 ?
 
Juče i danas solo Kinez na 16 i to u oba navrata sam video van špica, jel to postalo novost ili uobičajno čak i za 16 ?
Mislim da od septembra 16 čak ima i redovnog Higera. Znam da jedan radi svaki dan, čak i subotom, a pored njega upadne još po koji Kinez ili solo Japanac.
 
Vrh