Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Meni deluje da u celom zadnjem delu ima manje mesta. Bar u poređenju sa Solarisom.
I u prednjem. A rekao bih da su i prolazi između točkova uži u odnosu na novi Solaris poput ovog iz Talina:
795385521.jpg


622299917.jpg

BMC ima zakošennje između točkova, pored čega mu motor štrči kao kod Solarisa bez zakošenja. Motor je u kombinaciji sa zaobljenim ćoškom iza četvrtih vrata pojeo prostor za treće sedište. Takođe i pored gotovo identičnih osovinskih razmaka (oko 5,9+6m) zbog zgloba povučenog pozadi između zgloba i trećih vrata ima prostora samo za jedno široko sedište. Ona neprozirna siva ploča na pregradi stvara iluziju nedostatka prostora jer kao takva zadire u prolaz.

Solaris nema kutiju ispred trećih vrata pa u kombinaciji sa kliznim vratima može imati džep za stajanje. Na kutiji prekoputa umesto dva moguće je postaviti jedno široko tako da bude u ravni sa kutijom i vertikalnom šipkom iza. Ako bi umesto 6 fiksnih sedišta imao džepove ispred drugih i trećih vrata, sa 4 sklopiva sa desne strane i još dva prekoputa drugih vrata imao bi 34+6 sedišta. Takav bi autobus u odnosu na Urbino treće generacije van špica nudio isti broj sedišta, a u špicu komotniji prostor za stajanje.

Dakle novi Solaris je mnogo fleksibilniji pa omogućava prilagđen raspored našim uslovima eksploatacije. Zapravo kada vidite šta vozi hamburškim i pariskim ulicama shvatite da je vreme trovratnih Citara i Agora L s 45-50 sedišta na njihovim najopterećenijim linijama odavno prošlo. Upravo Beograd i Izmir misle da su četvora okretna vrata sa 3-4 kose šipke dovoljna.
 
Dobro jutro iz Jerkovića uz ove jezive slike...

#475 još od prvog jutarnjeg polaska sa Medaka na 18:


Odmah za njim, sada već i svakodnevno minimum jedan BMC na 18. Danas je to #3343, samo par minuta nakon što je #475 prošao.

 
Poslednja izmena:
И неки БМЦ на 17 у који сам успео да уђем.
3358 на 56

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Danas sam se sa Zelenog venca vozio sa 52 do Kanadske ambasade. Nailazi solo vozilo, u koje smo se nekako svi potrpali, a malo pre toga prošlo solo vozilo sa 53. Kod vaznesenjske crkve su svi uspeli da uđu, ali je vozilo bilo toliko puno, da se stajalo na vratima. Na stanici kod Kanadske ambasade, iz stanice izlazi solo 52, a pristiže zglobni 52, na kome su sva sedišta bila popunjena i po koja osoba da stoji. I to sve u vreme popodnevnog špica.​
 
Jel primetio neko brojače putnika u autobusima (osobe)? Čemu im služe onda famozni brojači ugrađeni u autobuse, ako i dalje moraju da unajmljuju ljude da im ručno broje putnike...
 
Jel neko još ušao u bus sa grejanjem? Ja još me, očigledno ih i sad iznenađuje hladno vreme i dolazak zime, ili su to neke štednje pa vozači ne smeju da pale. Vozim da redovno sa 307 i 17/31, nisam ušao još u jedan bus sa grejanjem i svako jutro se smrzavam već mesec dana
 
Što štednja ako je radijatorsko grejanje sa po kojim dodatnim grejačem? Ne potroši ni Webasto ne znam koliko nafte dok motor ne dostigne temperaturu, a kasnije čak i da duvaju svi grejači ne podiže to potrošnju nešto. Nikakve naredbe o paljenju grejanja ne postoje, bar ne u GSP-u. U većini autobusa, ovih sa gradskih linija na južnoj strani grada, radi grejanje i te kako. Nekad i preterano, plus popodne da se onesvestiš, ako se slavine ne zatvore. Nije još toliko hladno baš. Jutros i jeste bilo, al ovih dana ni ujutru nije ne znam kako ledeno bilo. Više mi smeta što stanovi još nemaju grejanje, a po prevozu sam u jakni svakako, pa kad radi još i grejanje sa sve natrpanim putnicima, kao gasna komora.
 
Što štednja ako je radijatorsko grejanje sa po kojim dodatnim grejačem? Ne potroši ni Webasto ne znam koliko nafte dok motor ne dostigne temperaturu, a kasnije čak i da duvaju svi grejači ne podiže to potrošnju nešto. Nikakve naredbe o paljenju grejanja ne postoje, bar ne u GSP-u. U većini autobusa, ovih sa gradskih linija na južnoj strani grada, radi grejanje i te kako. Nekad i preterano, plus popodne da se onesvestiš, ako se slavine ne zatvore. Nije još toliko hladno baš. Jutros i jeste bilo, al ovih dana ni ujutru nije ne znam kako ledeno bilo. Više mi smeta što stanovi još nemaju grejanje, a po prevozu sam u jakni svakako, pa kad radi još i grejanje sa sve natrpanim putnicima, kao gasna komora.
Bude ispod 10 stepeni svako jutro, a grejanje nikad ne radi. Ali tako je kad su kineske kante oslonjene na grejanje preko podnih grejača, a i prošle godine su u mnogim Higerima bili kritični grejači
 
Japanac 884 u kvaru kod Hrama na liniji 31, zablokirao tramvaje, a Ikarbus gb. 900 kod Konjarnika na liniji 31
 
Jel neko još ušao u bus sa grejanjem? Ja još me, očigledno ih i sad iznenađuje hladno vreme i dolazak zime, ili su to neke štednje pa vozači ne smeju da pale. Vozim da redovno sa 307 i 17/31, nisam ušao još u jedan bus sa grejanjem i svako jutro se smrzavam već mesec dana
Svako jutro mi nije dobro koliko jako greje remontovan Conecto #181 sa 305.
Toliko da se mora prozor otvoriti 😅
 
Da li je negde neko u Beogradu sa strane vlasti analizirao mogućnost solo troosovinaca? Oni su dobri tamo gde nema preoštrih krivina, gde su usponi nepogodni za zglobove, gde se želi postići veća brzina nego sa zglobom na putu van naselja ili autoputu, a može se očekivati mnogo putnika. Dobri primeri su 551, 581, 493.
 
^^^Pisao sam ja bezbroj puta da može i na 73 do Gornjeg grada, ili 70 od Aerodroma do Mokroluške. Kosmaj koji drži solo može da ponudi raznovrsniji vozni park. Recimo ni midi nemamo, ni troosovinske dabldekere kao u hong Kongu i singapuru. Ovi poslednji su zapravo najpraktičniji za prigradske Lastine linije. Inače, mnogi proizvođači su povukli troosovince iz ponude radi većeg obima prodaje zglobnih, ali Ikarbus je mogao ponuditi IK115M da je hteo da nadogradi M.A.N A25.

Takođe, što se Kosmaja tiče on može pokriti linije poput 48, 50, 302, 405 zglobnim pulerima poput ovih Van Hoola AG300 u Budimpešti:


Jedino ne znam da li bi mogao da savlada radijuse na 26, s obzirom na dužinu veću za metar od Ikarbusa (i veća oba osovinska rastojanja). Na ostalim ne bi bilo problema. Na našu nesreću dok je Beograda sedeop skrštenih ruku Budimpešta mu je pred nosom razgrabila sve sa četvora vrata iz zapadne Evrope, a MAZ 205 koji nema prateću skoro je zamenjen pušer 216-icom. Sad se vidi koliko znači Ikarbus priveden nameni. Grad je trebalo da ih uzme pod svoje, da vrši strogi nadzor i da traži namenska vozila. Na taj način bi grad imao na raspolaganju odgovarajuća vozila, a Ikarbus bi imao zagarantovan deo tržišta.

Niskopodni puler su ignorisali jer nije bio isplativ za par linija (lakše je bilo nabacati silne solo), uslovi Kosmaja i diskriminacija jugoistočnog i istočnog dela grada su zaboravljeni, a težilo se ka tome da i mi imamo nešto u trendu iako se nije moglo parirati konkurenciji (IK218N, posle 218 i 218M). Tuga. A sada ni pušere čestito nemamo.
 
Poslednja izmena:
Jel neko još ušao u bus sa grejanjem? Ja još me, očigledno ih i sad iznenađuje hladno vreme i dolazak zime, ili su to neke štednje pa vozači ne smeju da pale. Vozim da redovno sa 307 i 17/31, nisam ušao još u jedan bus sa grejanjem i svako jutro se smrzavam već mesec dana
Transprodukt zadnje vreme pali grejanje.
 
Kad krenu mrazovi najbolji su MAZovi. 🚍😅

Šalu na stranu. Autobusi troosovinci bi bili dobro rešenje na za privatnike nego GSP. To može da ima svoju vrednost sa nabavkom dovoljno velike serije vozila samo ako se napravi prekopotrebna reforma usmerena na monopol GSP na svim gradskim i prigradskim pravcima koji imaju potencijal da se na njima izgradi ili unapredi trolejbus, tramvaj, metro ili BG:VOZ.

Konkretne linije za koje bi troosovinci trebali biti razmatrani (dovoljno putnika, autoput, duge vangradske deonice ili strma brda): 27E, 33, 35, 46, 47, 48, 50, 59, 70, 307, 308, 309, 405, 408, 461, 465, 493, 534, 551, 581, 860E.
 
Не може троосовинац на 59.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Gledam sad po netu i ovo je stvarno sjajno rešenje za potez 300 i 50, ali mi ne ulazi u glavu kako to nama može da padne na pamet, a ovim genijalcima na vlasti ne može. Jedina nam je nada da ne ko iz vlasti ovo čita i da odavde pokupe neke predloge, jer u direkciji očigledno ljudi ne rade svoj posao nego bleje i spavaju na poslu.
 
Kupe ljudi predloge odavde, samo je pitanje koliko lične koristi smatraju da može da se izvuče iz iste.
 
Vrh