Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 271 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    285
Икаруси на МАН лиценци из седамдесетих година прошлог века су појам за данашње Икарбусе. Имали су много модернији дизајн, били су много квалитетнији и што је најважније за разлику од ругоба ИК112Н/218Н, нису боравили по сервисима. Што се тиче хвалоспева о ИК103, тај модел је купован широм Србије исто као што се данас купује азијско смеће. Необуси су милион пута бољи од Икарбуса, а колико су куповани по Србији? ФАП је нажалост угашен, а Икарбус се нон стоп храни млеком из државних дојки. Докле више?
 
#1359

2Ml0gTQ.jpg



I #3281 sa cudnim fontom na displeju :)

6Vm75CT.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696571#p696571:1eqwo1ak je napisao(la):
@Aca » Sre Jan 08, 2020 2:34 pm[/url]":1eqwo1ak]Кешо, само да знаш да нисам Вучић који се хвали јер је поклонио Нишу један ИК112ЛЕ, ја бих им радо поклонио свих двадесет Конекта из 2005. свеже ремонтованих у Икарбусу. Иначе, питам се да ли би ти уложио новац у квалитет инфраструктуре и реконструкцију објеката? Да ли би обезбедио путницима поуздане аутобусе, а не шкартове који су данас преплавили наше улице? Пре него што солиш морал, погледај себе. Колико би се жртвовао, односно колико би времена потрошио у планирање града? Пошто си обелоданио моју маленкост и чињеницу да самном нема озбиљне дискусије, сад се изјасни, али не са твојим обичним аргументима који падају у мутну воду Дунава.

Imaš jedan thumbs up :kk: i od mene :wink: Slučajno sam kliknuo, a iskreno ne razumem šta me tačno pitaš. Grad je taj koji propisuje visinu paušala po pređenom kilometru za privatne prevoznike, pa oni imaju mogućnost da unapred izračunaju potencijalni profit. Logično da su došli do takve računice da im autobusi niskobudžetnih proizvođača daleko više odgovaraju, kad već nema nekih naročitih kriterijuma koji bi, eventualno, povećali cenu nadoknade po pređenom kilometru. Niko ništa ne radi za džabe, niti za staru slavu. GSP kao javno dobro grada Beograda ne radi za profit, već za opšti javni interes, ali je i zbog toga zavistan od Grada, kao osnivača, po mnogim pitanjima koja se tiču organizacije i samog funkcionisanja jednog Javno komunalnog preduzeća. S tim u vezi, opet, Grad se mora baviti i infrastrukturom GSP-a, kao i uspostavljanjem kontinuirane nabavke adekvatnih vozila. Bilo je već i tome priče. Ne znam u kom kontekstu pominješ Vučića, i kakve veze ima pomenuta individua sa onim što sam ja pisao. Možemo mi voditi diskusiju i dalje, ali se prosto bojim da ja pišem jedno, a ti nešto sasvim drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696611#p696611:y169lv0n je napisao(la):
Žika » 08 Jan 2020, 16:09[/url]":y169lv0n]
file.php

Ja sam čuo da će Arriva 30.februara poručiti 80 Citara za BG :lool:
 
Кешо, ја сам ти одговорио на твоју опаску упућену мени. Рекао си ми да сам великодушан са туђим новцем, па сам ти одговорио, а како ти тумачиш тај одговор то је твој проблем. Уз то си ме питао да ли бих ја бесплатно делио Цитаре или азијски отпад. И на то сам ти одговорио.
 
Nisi me razumeo očigledno. Kad sam rekao da si velikodušan sa tuđim novcem, mislio sam da upućuješ na privatnike kako trebaju kupovati kvalitetnija, a samim tim i znatno skuplja vozila. Sve je stvar uloženog dobijenog. Uzeće oni i Citare, ako imaju računicu, a te računice očigledno nema, bar za sad. Ne znam iz kog si konteksta izvukao pitanje dal bi delio Citare ili "azijski otpad" besplatno. Bez nervoze i samo lepo ponovo pročitaj post.
 
"Икарбус" дотакао дно

Од фабрике војних авиона до празних хала. После скоро 100 година, "Икарбус" је без посла а радници већ неколико месеци без плата. Иако је кинеска компанија откупила дугове, чека се пресуда Привредног суда која би задовољила све повериоце. Ни ту није крај недаћама. Последњих деценија фабрика је живела од производње аутобуса и ремонта за домаће градске превознике, а поодавно ни они не купују ништа, нити ремонтују.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... o-dno.html
Za zaboravne
- Pošto su neki na volšeban način uspeli gotovo da unište ''Ikarbus'', danas smo ovde da pokažemo da samo 300 zaposlenih može sve da preokrene i krene u vraćanje stare snage ''Ikarbusa'' i napravi ovakvu saradnju s ''Mercedesom'' - rekao je Vučić.

9. mart 2014.
 
O kvalitetu vozila ne može se suditi na osnovu GSP.
Uslovi rada u Beogradu su ravni radu kamiona u rudniku. Konstantno su pretovareni, voze se po razvaljenim ulicama, često se smenjuju (često loši i neodgovorni) vozači, ne održavaju se preventivno...
Lako je bilo kod ranijih generacija sipati gorivo i ulje i terati. Solarisi su sofisticirane mašine bogate elektronikom koje ne trpe improvizacije, ali ni ignorisanje upozorenja. A to su gsp upravo dešava. Zato mali problem izaziva veći, pa veliki i začas eto solarisa na klocnama, jer se odmah krene u kanibalzam. Sa svakom sledećom nabavkom toga će biti sve više i sve če manje moći da se improvizuje.
Održavanje je rak rana gsp oduvek i neverovatno je da tu školu nikako da izuče, bez obzira što je uporno plaćaju skupo. Kupuju se nova vozila, ali se nikako ne rešava problemn kontinuiranog snabdevanja. delovima. Kod povremenih velikih nabavki, sasvim je normalno da će pojedini sklopovi početi da otkazuju u približno vreme kod ujednačenih kilometraža i opterećenja. Sad taj problem pokušavaju da reše eksternim održavanjem. Sad če neko drugi da misli o nabavci delova, ali to onda još više košta. Kad nije moglo da se kupuju samo delovi, neće moći ni sa plaćanjem rada. I taj sistem će doživeti kolaps kad se nagomilaju neplaćene fakture. A biće ih.
Isto će, i malo gore zbog slabijeg kvaliteta, biti i kad kinezi izađu iz garancije.
 
Uslovi rada su u Novom Sadu bitno drugačiji i lakši u odnosu na Beograd pa su se opet Ikarbusevi raspadali, pucali i imali raznih problema.
Ortak mi tamo vozi i vozio novcatog Ikarbusa i nije mu se svideo / večito problemi, vozio starog Solarisa extra zadovoljan, vozio starog Iveca pevao, sad vozi novog Conecta i samo peva.
 
Uslovi rada su u Novom Sadu bitno drugačiji i lakši u odnosu na Beograd pa su se opet Ikarbusevi raspadali, pucali i imali raznih problema.
Ortak mi tamo vozi i vozio novcatog Ikarbusa i nije mu se svideo / večito problemi, vozio starog Solarisa extra zadovoljan, vozio starog Iveca pevao, sad vozi novog Conecta i samo peva.
А шта каже за Необусе?
 
Slažem se. To je uvek bilo vozilo druge klase
Икаруси на МАН лиценци били су појам за све остало што је Икарбус направио. За њих се не може рећи да су аутобуси друге класе, нити да су кршеви, јер аутобус служи да би скупљао путнике, а не прашину у сервису. Кеша и појединци не разумеју колико су Икаруси на МАН лиценци бољи од новопеченог шкарта Икарбуса, али ће схватити кад их прође љубав према отпаду.
 
Једно је механика, а друго опште стање аутобуса које се не сме занемарити. Рад мотора и кочница је битан исто колико и завршна обрада, да се разумемо. Људи су већином задовољни Икарбусима и Хигерима јер су ти аутобуси сад нажалост врхунац на потезима 300 и 400, а кад би видели боље аутобусе, не би више имали никакво мишљење о отпаду који их данас вози. Тачно је да све те набавке не би биле проблем да ГСП одржава примерно као Сага транс, али опет, опште стање аутобуса не сме се занемарити.
 
Једно је Механика, а друго завршна обрада аутобуса, данас је човек који вози последњи 610, а редован је на том поласку од преузимања Земуна, малтене барем два или три мења на линији... Да ли је проблем у возачу, или нашем домаћем произвођачу... Ајде на страну то, не иде ми у главу, да се и најгори Соларис на Карабурму не понаша као Икарбус у смислу да када налети на неравнину на путу толико скаче да ћу на крову завршити...? То зашта Икарбус тражи, па исте те паре су зарађивали МАН и Соларис Ц ЛЦа на том поласку... Генерално говорећи, ма колико год услови рада тешки, ја оно што видим чак и у Тамнави аутобус са краја 2015.године се искривио позади, а радио је на 68... То су катастрофалне грешке, где само да је бога и правде метнули би катанац одавно, ко Звезда у кошарци... Сами су радници криви, јер су бирали такво руководство, и још мисле да живе у доба договорне економије... Пуј пике не важи !!!
 
Само Кеша може да хвали ИК103 из 2015, чије су спојнице рукохвата од пластике. Шта ме брига што тај шкарт има климу и евро 5 норму издувних гасова, кад му од првог дана фали сто чуда. Лепо то повући из саобраћаја и расходовати, јер је пет година рада за тако мекана возила превише у београдским условима.

Кад смо код Икарбуса, Вучић је обећао још 2014. да ће се ИК112ЛЕ продавати у целој Југоисточној Европи, а од обећаног ништа. Направљено је једва сто ИК112ЛЕ и на томе се посао века окончао.
 
Отприлике колико шасија толико и аутобуса. Видећемо како ће изгледати прича са Кинезима. Мени ће лично као путнику увек више одговарати ИК 201 више него Хигер, БМЦ, Лиаз, Акиа, МАЗ и сл.
 
Акие, Лиазе и МАЗ-ове треба у Железник, а Кеша ће сад на то: Хајде ти понуди приватницима јефтинија возила. Ево, нудим им Конекте. Скупљи су на почетку, али су касније јефтинији јер не траже много улагања. Замисли Дошљаче да Сага транс има Конекте, дупло мање новца би ишло на одржавање, али би делови ипак морали да се набављају.

ГСП је у јако лошој ситуацији јер се плодови домаће памети ИК112Н/218Н кваре дуж сокака, њива и окретница потеза 100/300/400/700. Чак бих подржао ремонт Конекта и ИК103/201, само да се ИК112Н/218Н расходују. Лепо угрејати хале Икарбуса, ремонтовати возила и спасити фирму од стечаја. Шта мислите о томе? ИК112Н/218Н су отпад, а знајући да ГСП само шминка, где је смисао ремонта са његове стране?
 
Приватници се воде логиком јефтиног профита. Зато и купују азијско-екс СССР аутобусе. Они гледају краткорочно, да брзо зараде, да одмах узму паре које им град даје за превоз. Испоштују форму онолико колико морају уговором (годиште аутобуса, нископодност, клима, грејање, интернет, камере). То што неки аутобуси немају пола седишта није проблем. Слажем се за ИК 112/218Н, пропала инвестиција. Наажлост, 103/201 ће возити још максимално 3 године, Конекто можда 5, а и они су већином урнисани преоптерећеним саобраћајем. Да је било памети, Икарбус је могао још давно да се припоји ГСПу и постане им централна радионица за одржавање и каросирање. Могли су чак удружено Ласта и ГСП да га узму, и да прави и одржава аутобусе за њих.
 
Bilo gore navedeno istina ili ne ja bi i Konektima bio prezadovoljan. Solo bez preuzimanja napaćenih linija od Kosmaja?

Inače kad smo već kod Citara Vroclav nabavio 90 zglobnih i 20 solo Citara C2. Preko 80% zglobnih. Imaju jedan K Facelift i 1 C2 G probni. Od starijih Mercedesa imaju 42 zglobna i 58 solo Facelifta što izađe 133 zglobna i 79 solo uz udeo od oko 63% zglobnih. Izvisi Solaris u Vroclavu kao PESA u Varšavi.

http://phototrans.eu/autobusy.php?s=24&nr=2&ticket=3

Naši proizvođači niti su uzimali licence niti su se fokusirali na "keš kravama". Autobuski program je trebao biti uvek u senci kamionskog s obzirom na veću potražnju, samim tim i veći broj prodatih jedinica.

Mislim da su preopteretili fabriku gubitaškim proizvodima. Sve jedan do drugog ne zna se koji je gori. Žao mi je ali 5 loših ne čine jedan dobar. Previše modela autobusa, svi loši ubi bože a nijedne kamionske šasije nema kod koje putnički salon i nije toliko bitan. Tu je bitna preglednost, udobnost sedišta i kvalitet instrument table.

Ikarbus je nekada bio fabrika autobusa i specijalnih vozila. Sada je znatno povučen i praktično na izdisaju. Sramno.

Nemamo FAP pa zašto Ikarbus ne popuni rupu? OM936 može da pogoni i low entry i klasičan kamion u 4x2 i 6x2 konfiguraciji odnosno niskopodni autobus u solo i zglobnoj verziji. Umesto da puni Čistoću Econicom a GSP Citarom po licenci on pravi poluproizvode u tolikoj meri da prvi kupuju šta stignu Zapadno a drugi Istočno. Samo je Zapad-Istok razlika jer ove druge nema ker za šta da ujede. Ni elektrifikacija Ikarbusu ne znači ništa ako će finalni proizvodi ostati na nivou Belkommunmaša.

Red bi bio da se uozbilje. Već je 2020 na pragu neizvesne budućnosti za klasične vidove prevoza. Ali dobro Srbima uvek dođe iz zadnjice u glavu u poslednji čas.
 
Ја се надам да ће Икарбус наставити производњу аутобуса на туђим шасијама, јер своје шасије прави као што деца праве авионе на часу техничког. Завршна обрада је битна, али је ПОЧЕТНА најбитнија. Бирање компоненти, склапање и пројектовање, то су главне мане Икарбуса. Сад је стање теже, јер радници немају за хлеб, хале су пусте, а прича се о послу века и бољем животу у Србији.
 
Ja sam se juče vozio Higerom #3448 i pozadi, iza desnog krila zadnjih vrata(ispred ona 2 sedišta pozadi) , duva kao u Vršcu.
Delovalo mi je kao da je neko iščupao čitav deo od te plastike.

Stvarno deluju nekvalitetno i sa nedostacima.. Ali nažalost i takvi su bolji nego one olupine koje su se do sad kotrljale potezima 100/300/400.
Sad su makar polasci redovniji, jer pre se lagano desi da fale 3 vozila po danu (od redovnih 6).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696838#p696838:1mwl0pqc je napisao(la):
@Aca » Čet Jan 09, 2020 11:50 am[/url]":1mwl0pqc]Акие, Лиазе и МАЗ-ове треба у Железник, а Кеша ће сад на то: Хајде ти понуди приватницима јефтинија возила. Ево, нудим им Конекте. Скупљи су на почетку, али су касније јефтинији јер не траже много улагања. Замисли Дошљаче да Сага транс има Конекте, дупло мање новца би ишло на одржавање, али би делови ипак морали да се набављају.

ГСП је у јако лошој ситуацији јер се плодови домаће памети ИК112Н/218Н кваре дуж сокака, њива и окретница потеза 100/300/400/700. Чак бих подржао ремонт Конекта и ИК103/201, само да се ИК112Н/218Н расходују. Лепо угрејати хале Икарбуса, ремонтовати возила и спасити фирму од стечаја. Шта мислите о томе? ИК112Н/218Н су отпад, а знајући да ГСП само шминка, где је смисао ремонта са његове стране?

Jel ti to radiš u Star importu kad privatnicima nudiš Conecte? Ja ti opet ponavljam da ne postoji neki poseban kriterijum zbog kog bi se privatnicima nabavka skupljih vozila isplatila. Jel imaš neke konkretne podatke kad tvrdiš da će Conecto pre zaraditi novac u odnosu na jedan MAZ 203? Razlike u ceni su tolike da zaista ne znam kakve to kvarove MAZ, pa i Ikarbus treba da imaju nebi li Conecto pre vratio uloženo. Kupi se i poneki Conecto, al dok se god nešto ne promeni, a tiče se kriterijuma za dobijanje tendera, pa i visine paušala po pređenom kilometru, i dalje će prevladavati vozila niskobudžetnih proizvođača. Pritom, ti autobusi se smeju zadržati samo deset godina u saobraćaju, a nakon toga će se i jedan Conecto prodati za male pare, pa i po tom pitanju privatnici nemaju nikakvog interesa za veća ulaganja u kupovinu skupljih vozila. I ja bih voleo da na ulicama imamo Solarise, MAN-ove, Mercedese i sl, al to ne zavisi samo od privatnika, niti se može računati na to da će prednost pre dati komforu nego li obrtu kapitala, a sve zbog etike i morala. Nešto ih mora na to naterati i adekvatno stimulisati.

Apsolutno sam protiv remonta 103-jki i 201-ica. Sve je to već prestarelo odavno, a i po konceptu neadekvatno prevozu putnika u 2020 godini. Nisam nešto primetio da sam spominjao 103-jke iz 2015 godine, bar ne u skorije vreme, a i nemam se na šta žaliti kao putnik kad su one u pitanju. Često ih koristim na liniji 25P, nimalo naivnoj liniji i po pitanju trase, i po pitanju opterećenja. Presto o njima vodi računa očigledno, taman toliko i da su im one od pre jedno osam godina i dalje u dosta dobrom stanju. Odlično vuku, lepo greju zimi, a i klima solidno rashladi putnički prostor leti, za razliku od M serije. To što Gašpar piše, verovatno se tiče onih kod Tamnave, al bez obzira na to, njega odavno ne uzimam za ozbiljno, s obzirom da je, blago rečeno, sklon preterivanju, a i nikako da nam "baci" neku fotku, pa da svi vidimo na šta se toliko žali. Inače, o svemu što se tiče eksploatacije i održavanja autobusa kod nas u Beogradu, Branik je naširoko i detaljno pisao, a nije da ni ja nisam pustio "par" rečenica na tu temu, al pojedince izgleda mrzi da to pročitaju.
 
Кешо, за приватнике си управу, али кад смо код застарелости, ИК112Н/218Н олупине морају хитно да се расходују, јер радни век за свако возило постоји, а те олупине су одавно одрадиле своје. Тренутно њих спомињем пошто се упорно бране та возила. Проблем је што ГСП расходује према годишту, па имамо ситуације да се бољи исеку, а гори оставе. Зато треба према квалитету одредити радни век за свако возило, као што то раде озбиљна предузећа. Ово што раде Град и ГСП је безобразлук века, јер ако се погледа опште стање превоза, редови вожње се крше због претрпаних возила која су уз све то непоуздана. Ја не тражим Мерцедес, МАН и Соларис, ја тражим нешто што се неће распасти кад прође гаранција. Ја не заслужујем Мерцедесе јер не плаћам карту, али људи који плаћају су их итекако заслужили.
 
Vrh