Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Da se nadovežem na priču o OC500LE šasiji, Sidnejska vozila na istoj šasiji izgledaju normalno zato što su duža - 12,5m (druga vrata pomerena nazad i pored toga što su za jedan kratki modul ispred pogonske osovine, odnosno veći je osovinski razmak). IK112LE je izrađen u tipičnoj skandinavskoj prigradskoj varijanti - 12m, druga vrata na sredini (nisu pomerena nazad zbog malog osovinskog rastojanja) a treća uska i pored glomaznog hladnjaka na desnoj strani.

Scania nema hladnjak s desne strane kao Mercedes zbog čega prostor za treća vrata nije toliko skučen, odnosno zadnja vrata mogu biti pomerena nazad. Jasno je da Mercedes uopšte nije previđen za treća vrata. Prava je retkost u Evropi a česta pojava na prostoru tržišta Azije-Pacifika (Singapur, Australija) i to u isključivo u varijanti s dvoja vrata.

Custom Coaches je nadograđivao OC500LE i B12BLE u potpuno istoj dvovratnoj konfiguraciji od 12,5m dok je Gemilang radio kao Ikarbus samo bez trećih vrata.

Imamo:

12,5m Custom Coaches CB60 EVO II Mercedes-Benz OC500LE:

https://www.flickr.com/photos/40172673@N03/42119974224/

12,5m Custom Coaches CB60 Volvo B12BLE:

https://www.flickr.com/photos/40172673@N03/40577898934/

13m Hispano Habit OC500LE:

https://www.flickr.com/photos/168998983 ... 109345744/

Pa onda "Skandinavce" u različitim delovima sveta:

12m Gemilang Mercedes-Benz OC500LE:

https://www.flickr.com/photos/162240903 ... 091742973/

12m Scania Omnilink s troja vrata:

https://www.flickr.com/photos/32322040@N06/33556284138/

Tu je naravno i srpski "Skandinavac" IK112LE.

Umesto tog političkog podviga s 30 vozila mogli smo imati grupu standardnih linijskih autobusa namenjenu najslabijim linijama. Ovako 2,5 vrataši saobraćaju na negadašnjim zglobnim linijama poput 53, 83 a četvorovratni zglob na 109. Fuj.

Mogu i sada da nadograde produžene Volvo B8RLE šasije bez problema, mada imamo solo vozila na pretek.

Btw. ne znam da li Mercedes nudi zamenu za OC500LE u vidu O530LE namenjenoj za nadogradnju?

Neobičan O530 u Ljeidi:

https://www.flickr.com/photos/47704640@N02/48477834716/

https://www.flickr.com/photos/47704640@N02/25407021966/

Šasije su iz Samana.
 
Рипањац 405":162zbfej je napisao(la):
И сада завршавам сваку причу о ИК једном једином реченицом. Икарбус ИК-112Н/218Н МОЖЕ да парира једном Соларису уз релативно ситне измене - врата другог произвођача (ако већ желе турска, боље да узму REVAR која су се одлично показала на Необусима а, ево сад, и на Темзама, или BODO као на Конектима и Отокарима), и подолит. Остало је, истини за вољу, све ОК.
Икарбус може да парира Соларису само ако се замене расхладни систем, конструкција, топлотна изолација, кабина, шипке, седишта, подолит, врата, панели и огледала. Имајмо у виду да се Солариси пласирају у Европу, док Икарбуси не оду даље од Ибарске магистрале. То показује о каквом квалитету и реномираности Икарбуса ми овде причамо. Некад се макар куповао широм Србије, а од скоро се само уваљује ГСП-у и Ласти.
 
Godinama ljudi sede i gledaju Solaris u GSP-u i 2017. naprave ono (218M), i već sada taj autobus izgleda starije (a tako se i ponaša) u odnosu na Urbino 18.
Boli me ona stvar za raznolikost, da smo stvarno bogata zemlja u svakom gradu bi kupovao samo Solarise.
Neverovatno dobre mašine, a to što se neki vuku je problem savršenog održavanja u Karaburmi. Mada eno, malopre se vozio u 3012 na 17 i 3149 na 31 proleteo uz ustaničku, znači desi se i tu izuzetak. Svakako ko je kriv što će nam i Solarisi manje izdržati nego što mogu: GSP!

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696389#p696389:ercqbc38 je napisao(la):
@Aca » Уто Јан 07, 2020 11:37 pm[/url]":ercqbc38]
Рипањац 405":ercqbc38 je napisao(la):
И сада завршавам сваку причу о ИК једном једином реченицом. Икарбус ИК-112Н/218Н МОЖЕ да парира једном Соларису уз релативно ситне измене - врата другог произвођача (ако већ желе турска, боље да узму REVAR која су се одлично показала на Необусима а, ево сад, и на Темзама, или BODO као на Конектима и Отокарима), и подолит. Остало је, истини за вољу, све ОК.
Икарбус може да парира Соларису само ако се замене расхладни систем, конструкција, топлотна изолација, кабина, шипке, седишта, подолит, врата, панели и огледала. Имајмо у виду да се Солариси пласирају у Европу, док Икарбуси не оду даље од Ибарске магистрале. То показује о каквом квалитету и реномираности Икарбуса ми овде причамо. Некад се макар куповао широм Србије, а од скоро се само уваљује ГСП-у и Ласти.

Знам да није главно, али и естетика и дизајн су веома важни!
Мени је нереално да су ова два аутобуса направљена исте године:
http://fotobus.msk.ru/photo/2073296/?vid=1338015
http://busphoto.eu/photo/227888/?vid=365455
 
Икарбус је уместо серијске производње ИК112.3/218.3 изабрао серијску производњу плодова домаће памети ИК112Н/218Н. Србија међу шљивама, Икарбус међу стечајним управницима.
 
Kinez stoji u kvaru na sred Smederevca
b258f311bbaf91f77b60452d1b467aa9.jpg


Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Икарбус може да парира Соларису само ако се замене расхладни систем, конструкција, топлотна изолација, кабина, шипке, седишта, подолит, врата, панели и огледала.
Расхладни систем - НЕ, НИШТА МУ НЕ ФАЛИ
Конструкција - ДА, ДОНЕКЛЕ
Топлотна изолација - ДА
Кабина - НЕ, НИШТА ЈОЈ НЕ ФАЛИ
Шипке - ДА, ДОНЕКЛЕ
Седишта - НЕ, НИШТА ИМ НЕ ФАЛИ
Подолит - ДА
Врата - ДА
Панели - МОЖЕ А И НЕ МОРА
Огледала - ДА
Btw. ne znam da li Mercedes nudi zamenu za OC500LE u vidu O530LE namenjenoj za nadogradnju?
Не нуди, Цитаро ЛЕ је увек ишао као комплетан аутобус, колико знам. :wink:
Знам да није главно, али и естетика и дизајн су веома важни!
Мени је нереално да су ова два аутобуса направљена исте године:
http://fotobus.msk.ru/photo/2073296/?vid=1338015
http://busphoto.eu/photo/227888/?vid=365455
Можда су квалитетни, утегнути и то све, али код мене ће Солариси, дизајнерски гледано, заувек имати неславну титулу најобичнијих ругоба са асиметричном шоферком. :notok:
 
А значи пошто Икарбус може да парира Соларису, он је и квалитетан и утегнут и леп? Немојте се шалити људи.
Живимо у граду где путник пре мисли да је аутобус нов за аутобус из 2013. године, него из 2017.

И генерално, коју модели аутобуса су теби дизајнерски лепи?
 
А значи пошто Икарбус може да парира Соларису, он је и квалитетан и утегнут и леп? Немојте се шалити људи.
Живимо у граду где путник пре мисли да је аутобус нов за аутобус из 2013. године, него из 2017.

И генерално, коју модели аутобуса су теби дизајнерски лепи?
Као што рекох, још не може, али би могао уз одређен број корекција. :wink: Па искрено, што се тиче овога да ми неки аутобус из 2013. делује новије од неког из 2017. могао бих да пишем до сутра, али ћу ипак бити кратак - има ту истине. Када бисмо ставили један поред другог ИК-218М или неки европски аутобус било које реномиране марке (да не буде забуне, нигде не наводим да је Икарбус реномирана марка!) из 2013., и, рецимо, МАЗ 203 или ЛиАЗ 5292 из 2017., јасно би се видело колико су екссовјетски произвођачи у већини још заглибљени у застарелости, огромном неквалитету, па и кичу. Често се возим аутобусима поменутих екссовјетских марки и о њима уопште немам лепо мишљење. Доста су растрешени, застарело дизајнирани и евидентно богати неквалитетном уградном робом и материјалима. Ипак, МАЗ 303 ме је недавно изненадио и више него пријатно, али сумњам да ћемо га још коју годину видети по џадама и трговима нашег града поносног.
Што се тиче овог питања које сте поставили, добро питање! :D Ма колико вам се чинило да имам критизерско мишљење, имам их подоста. Од Европљана су ми омиљени MAN Lion's City, Mercedes-Benz Citaro и Conecto, Volvo 7000, 7700 и 7900, Scania Citywide у LE и LF варијантама и VDL Citea. А од Турака волим Otokar Kent C и Temsa Avenue. Temsa Avenue, ако су их стварно средили, одаје утисак сасвим пристојног аутобуса. Јако је лепо дизајниран, минималистички и ненаметљиво, без неких сувишних петљанција са квазимодерним дизајном. Уз то су и јааааако простране изнутра, душу дале за ове наше гужве. Од аутобуса из наше ,,кухиње" највише волим новије Необусе и Мегабусе, као и већину новијих Икарбуса.
 
Kinez stoji u kvaru na sred Smederevca
b258f311bbaf91f77b60452d1b467aa9.jpg
Кад отопли испод сваког дрвета на Смедеревском путу хладиће се по један Хигер и Икарбус. На Икарбусима ће искључити климе и упалити грејање уз оправдање да не може даље, уместо да се лепо искључи са линије и пошаље нешто друго из гараже. Биће непријатно и на потезу 100, кад дим одједном закуља из мотора и истера све путнике из аутобуса на усијан бетон без надстрешнице. И уз то ће неко да тражи да се плати карта.
 
Што се тиче овог питања које сте поставили, добро питање! :D Ма колико вам се чинило да имам критизерско мишљење, имам их подоста. Од Европљана су ми омиљени MAN Lion's City, Mercedes-Benz Citaro и Conecto, Volvo 7000, 7700 и 7900, Scania Citywide у LE и LF варијантама и VDL Citea. А од Турака волим Otokar Kent C и Temsa Avenue. Temsa Avenue, ако су их стварно средили, одаје утисак сасвим пристојног аутобуса. Јако је лепо дизајниран, минималистички и ненаметљиво, без неких сувишних петљанција са квазимодерним дизајном. Уз то су и јааааако простране изнутра, душу дале за ове наше гужве. Од аутобуса из наше ,,кухиње" највише волим новије Необусе и Мегабусе, као и већину новијих Икарбуса.
Јеси ли видео Temsa Avenue кад се сударила са бандером на Славији због ибертураже? Возач је једва извукао живу главу, а аутобус се згужвао као хартија. Ја то не бих звао аутобусом, већ турским смећем. Да сам ја власник саобраћајног предузећа, Темза, БМЦ, Икарбус, Лиаз, Акиа и МАЗ не би се нашли у возном парку тог саобраћајног предузећа. Бар не њихови шкартови које нам се нуде овде.
1651595_44500772-1937237553244255-1493152943891808256-n-copy_ls.jpg
 
Изволите поново прочитати мој коментар, то јест неке његове делове, евидентно је да сте га лоше протумачили. Штавише, први сам био за њихово повлачење тада и установљавање и решавање поменутог проблема. Да ли сте пратили овај форум макар као гост када смо нашироко писали о томе? :notok:
Да Вам олакшам посао:
Temsa Avenue, ако су их стварно средили, одаје утисак сасвим пристојног аутобуса.
А 90% дајем да јесу, иду видно спорије и одмереније него када су тек стигле у Ариву. Иначе, да ли сте знали да Темза није једини аутобус са тим проблемом? Доста аутобуса са тим Каминсовим 6.7-литарским мотором, како сам (незванично) могао чути, имало је исти проблем, не само турски. Између осталих, поменути мотор се налази и у Соларису Урбино 12!
Упамтите, сваки, али сваки аутобус може да буде и добар и лош.
 
Јесам, пратим форум од пре три године и начитао сам се свега о увезеном смећу на нашим улицама.
 
Прошло је већ поприлично много времена и можемо да судимо о свим тим аутобусима. Чињеница је да ја не знам град у Европи где раде сви ти наведени аутобуси. Мазова има по Пољској, али у пар примерака у малим градовима, и знам да ове Темзе раде у једном граду и Литванији и чини ми се да ни тамо људи нису задовољни њима.

@Рипањац 405 - Мотор у Урбину 12 такође може да буде и МАН и ДАФ. И свакако, ја не знам за случај на свету када се тако нешто што је Темза направила на Славији или БМЦ на Звезари догодио било ком Урбину 12.
 
Зато сам и нагласио под незванично. :wink: Својевремено сам се дотакао и различите контроле квалитета од стране појединих прозвођача за различите земље.
Немам намеру да увредим било кога, али никада не искључујем ни одређену кривицу од стране возача. Нажалост, немали број (нису сви, наравно!) возача је навикао да гасира аутобусе као да им је последње, као веле неће ништа бити возилу, не марећи да су буквално сви новији аутобуси од деведесетих па наовамо пуни електронике, што може да проузрокује свашта. Сигурно знате шта сам својевремено писао о Космајевом ИК-112ЛЕ #3221, сада већ некадашњем (на моју велику и нескривену срећу) редовњаку са 1/407. Један ,,професионалац" га је пре скоро 3 године тако лепо ,,нагарио" да су му, како сам могао чути из возачких прича, умало отказале кочнице!!!
Искрено, нисам од оних који кривицу пребацује искључиво на једну страну, жао ми је ако ће се неко увредити, али треба обратити пажњу и на то да поједини возачи баш ,,лепо" пазе и чувају оно што им зарађује хлеб. И у старту ћу се оградити од евентуалних оптужби и напоменути да међу њима има и јако добрих људи, да не помислите да сам се окомио на њих. Али, када се десе такви ексцеси треба обратити пажњу на све чиниоце, јер претпоставка невиности каже да је свако невин док се не докаже да је крив.
 
Ма шта ми наприча? Сваки аутобус може да буде добар и лош? У ком смислу? Пошто самном нема озбиљне дискусије, замолио бих да ми се нацрта и објасни како то сваки аутобус може да буде добар и лош.
 
Ма шта ми наприча? Сваки аутобус може да буде добар и лош? У ком смислу? Пошто самном нема озбиљне дискусије, замолио бих да ми се нацрта и објасни како то сваки аутобус може да буде добар и лош.
Може, вала... Један приватни ИК-103 је негде типа 2005./2006. године из истог разлога добио туражу на линији 51. После су дошли људи из фабрике, санирали то и није било никаквих проблема више са те стране.
 
А ИК103 спада у добре аутобусе?
Чини ми се да људи овде имају различите стандарде
 
Може, вала... Један приватни ИК-103 је негде типа 2005./2006. године из истог разлога добио туражу на линији 51. После су дошли људи из фабрике, санирали то и није било никаквих проблема више са те стране.
Проблема није било са те, али је било са свих других страна. Непрегледност, растрешеност, неквалитет компоненти и трулеж сигурно нису отклоњени при интервенцији Икарбуса.
 
Јао, кад се само сетим какве су нам лимузине биле ИК-218-це из 2012. које су дошле у ГСП, у погоне Земун, НБГД и Карабурма... Сви су их сматрали појмом добрих аутобуса. Или скоро сви. Још тада сам пратио овај форум, па се одлично сећам коментара о истим. А онда су дошли Солариси и постали смо никад размаженији! Много смо, бре, нешто префињени постали! Онда смо почели да тражимо и најмању ману сваком Икарбусу, да трубимо о томе како је све туђе увек слађе, како ово, како оно... А тек оно имагинарно увијање каросерије на М-овима из 2017., то је посебна прича! Начисто смо огрезли у помодарству. Као што недавно рекох, увек нам је туђа повраћка била слађа од нашег колача, то нам је у крви, то је та наша чувена, очигледно неизлечива бољка, да на какву рикшу ставе СоЉарисов знак опет би нам била дража од нашег производа. После се лафо чудимо како нема посла, како нам одлазе млади, како многим фирмама прети катанац, како замиру многа села, и још много чему. И ја највише волим МАН и Волво, али сам ипак за то да развијемо и нешто потпуно наше, не бежим од тога.
 
Fića":2va82v5x je napisao(la):
А ИК103 спада у добре аутобусе?
Чини ми се да људи овде имају различите стандарде

Pa zar zaista misliš da su toliko loši, pa ih kupovali onoliki prevoznici duži niz godina? Išli protiv sebe, pa kupovali nešto što više vremena provede u garaži nego li na ulici? Za oko 110.000 evra koliko su koštale, a bez suvišne elektronike i uz ne preterano komplikovano održavanje, lepo su mogle da otplate sebe. Vreme ih je još od kad pregazilo, i vozila takvog koncepta su odavno trebala nestati sa ulica i manjih i većih gradova. No, kad prevoznike niko godinama ne uslovljava kupovinom niskopodnih vozila, oni lepo kupe ono najjednostavnije i najjeftinije što nađu, a to bi verovatno učinio i ja da se bavim tom delatnošću.

Aco, zar bi zaista dao oko 250.000 evra za solo autobus, recimo Citaro C2, Lion's City ili Urbino 12 možda, a da nikakvu finansijsku korist nemaš od toga? Vrlo si velikodušan sa tuđim parama. Arriva kupuje vozila prema tržištu na kome vrši uslugu prevoza. Ono što kupi za Budimpeštu, na primer, neće kupiti za Beograd, jer prosto nema ekonomsku računicu. Ni meni se ne dopada ni MAZ ni Akia, pa ni to kako su neke od serija Ikarbusa odrađene, al je činjenica da se za mnogo manje novca dobije vozilo koje će uz neki nedostatak više odraditi posao, i na kraju vratiti novac pre nego jedan Citaro. Kad Grad bude ponudio više novca po kilometru za bolje vozilo, mada ne znam kako bi se to odredilo, tada će i prevoznici odvajati više novca za kupovinu autobusa. Računica je jako prosta. Vidim da je Grad velikodušan i kad je GSP u pitanju, pa i sada kad iz Ikarbusa već neko vreme ne izlazi ništa, opet se ne kupuju autobusi renomiranih marki, već autobusi jednog BMC-a i Higera.
 
Кешо, само да знаш да нисам Вучић који се хвали јер је поклонио Нишу један ИК112ЛЕ, ја бих им радо поклонио свих двадесет Конекта из 2005. свеже ремонтованих у Икарбусу. Иначе, питам се да ли би ти уложио новац у квалитет инфраструктуре и реконструкцију објеката? Да ли би обезбедио путницима поуздане аутобусе, а не шкартове који су данас преплавили наше улице? Пре него што солиш морал, погледај себе. Колико би се жртвовао, односно колико би времена потрошио у планирање града? Пошто си обелоданио моју маленкост и чињеницу да самном нема озбиљне дискусије, сад се изјасни, али не са твојим обичним аргументима који падају у мутну воду Дунава.
 
Možete se zanositi da su Ikarbusi dobri, nikad nisu bili niti će. Bila i ostala kante.
Poređenja , ubeđivanja pojedinaca koji ih nisu vozili , koji nisu sišli u kanal i videli sa kakvim se problemima sreću vozači i radnici odravanja su potpuno besmislena.
To što su ih kupovali privatnici ništa ne govori osim da se politika tada umešala i forsirala Ikarbus. Zašto se nisu u skorije vreme kupovali ? Već su svi prešli na istočne, azijske proizvođače

Malo trola na autoputu. Kamionskih. :D
 
Vrh