Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Danas videh IK LE na 38L, ako je to to. Nisam video onu crnu štraftu na masci, samo Mercedesov znak. Ovop je prvi put da sam video, ili se vozio autobusom koji nije "sauna" ili neki raspad sistema.
Да није можда #3226 залутао ту, њему је та штрафта прекривена жутом Икеином рекламом?
 
Koliko sam mogao da primetim, prednja maska nije uopšte bila prekrivena reklamom. Nisam najbolje video, jer sam ulazio u drugi autobus, kada je dolazio ovaj sa 38L.
 
E kad smo vec kod 38ice, ja sam video 38A u Higeru kod Partizanovog Stadiona (stajalista). Nikako da je slikam stalno se pojavi u trenutku kad mi mobitel nije pri ruci a jos je bus i redak. 38A cesto ide i u IK112LE-u (cak je tako i radio pre nego sto su Higeri kupljeni)
 
#283

VaNdhS7.jpg
 
Скоро ме је возио Конекто 150, најгори крш од свих. За разлику од 174 одавно нема редовну посаду и распада се. Мотор му урла, поклопци висе, гелендери се љуљају, панели ударају, мењач цима при променама брзине, а седишта боље да не коментаришем. Конекти 180-199 су још гори, јер су им ауспуси прегорели толико да су бучнији од Мерцедеса О405. На оном ИК112Н са Бусспотерове слике се љушти фарба, а кад погледате оплату, ретровизоре и линију крова, види се колико се аутобуси у Земуну негују. Без обзира што је ИК112Н крш, неко би требао да одговара за такво одржавање.
 
Pa kakve veze ima auspuh kad ovako mnogi iz 2005 vuku bolje nego 112le koji je 10 godina mlađi bus. Provozaj se sa 190 da vidiš samo kako ide.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Овом са моје слике је само леви доњи браник мало ољуштен, ово све по средини је бљесак светала возила из суппотног смера. Не знам у чему је ствар али на доста бусева се баш тај леви браник љушти, на 431 је својевремено био скоро цео жут а виђао сам и на другим бусевима али се не сећам бројева..
 
Vozio sam se pre 2 meseca sa #150 od Vinče do Grocke, znači na nepravilnom terenu, uzbrdo nizbrdo... kao kremenko u njegovom igranom filmu, raštimovan i izrabljen.

Mogu ti reći da ne mogu da se porede
2003. i 2005. Tj #145 - #179 & #180- #199.
Noviji mnogo bolje vuku, naročito #181 #182 #186 #190 #194 #197 #199. Ta vozila su odlična, vozio sam se.
I radilo odlično hlađenje letos. I buka isto, određeni imaju problem sa auspusima ali to nije tako strašno, kada se poredi penjanje uzbrdo (što je za potez od Ustaničke ka nama čest slučaj).
 
Pa kakve veze ima auspuh kad ovako mnogi iz 2005 vuku bolje nego 112le koji je 10 godina mlađi bus. Provozaj se sa 190 da vidiš samo kako ide.
Више примера у ГСП-у доказало је да брзина мотора није критеријум квалитета, већ обрада. Санос 115 из 1986. и ИК103 из 2006. су еклатантан пример. Санос 115 има Мерцедес OM447 мотор од 250 коњских снага, а ИК103 MAN D2866 мотор од 310 коњских снага. Многи би рекли да је ИК103 бољи, али једна је истина. Увек је лакше било возити и поправљати Саноса 115 него ИК103, а кад говоримо о квалитету, зна се који је чвршћи, а који мекши.
 
Voleo bih da i kod nas postoji ovakvo jedno rešenje kao što sam video u Minhenu. Njima je verovatno falilo zglobnih autobusa, pa su na solo autobus nakačili prikolicu koja povećava zapreminu vozila. Ne znam koliko je ovo praktično za vozače, ali izgleda OK.
50005e3352941d0777d81d1623744802.jpg


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Фуј, мени се ово нимало не свиђа. :notok: Боље или зглоб, или соло троосовинац (петнаестометраш), много лепше изгледа. Лично, волео бих да видим соло троосовинце на београдским улицама, били би право освежење.
 
Соло троосовинци ми се чине ок за соло линије по НБГ и Земуну. А ове приколице смо имали 60их, то је баш застарело решење.
 
Ти аутобуси са приколицама ван шпица остављају приколице на паркингу и раде без њих.
 
Код нас би то значило да би СТУ и остала екипа шврљача не би дали мира тим приколицама. Где би могла таква возила да саобраћају у БГу?
 
Mogla bi svuda kuda idu autobusi. Ne znam kakva je druga osovina prikolice, ali ne verujem da u krivini zagažava mnogo. Ovo je jeftinije rešenje, jer van vršnog opterećenja ne vuče prikolicu, ne troši više goriva, guma... Tako jedna prikolica može da sadere dva autobusa koji je vuku.
Za nijansu je vozaču teže, jer bi imao peripetije oko kačenja i promene načina vožnje. Ali, ne vidim da je i to neki veliki problem. Ovo je odlično rešenje za solo pogon koji drži linije sa velikim oscilacijama opterećenja.
 
Космајски возићи :D Taман су могли од старих ФАПова да направе приколице.
 
Za to je onda potrebna DE kategorija a nju nema 20% vozača u GSP. Sreća ja je imam.
 
Lako bi se rešila katrgorija. Problem bi bio manevrisanje. Koliko vozača zna da vozi dvoosovinku u rikverc? To je vrhunac vozačkog umeća.
 
А како би обилазио паркирана возила?
 
Isto kao i sa zglobnim. Svakako, skup ne bi bio mnogo duži (ne znam koja je max dozvoljena dužina takvog skupa) od 18,5metarskog zgloba čija je treća osovina fiksna i gazi unutra u krivini.
Ako znaš da voziš autobus, jasno ti je o čemu pričam. A ako ne, besmisleno je da o tome diskutujemo.
Naipsao sam u nekom prethodnom postu da ne znam kakva je druga osovina prikolice. Ako je zakretna kao na puler zglobnim, ili kao prateća na troosovincima, išla bi po tragu vučnog vozila i oštra skrrtanja ne bi bila nikakav problem.
 
Da je prikolica praktičnija od zglobnog autobusa on ne bi ni postojao. Samo bi se kačile prikolice. Osim toga ni solo se ne bi koristio na linijama s visokim stepenom neravnomernosti jer bi van špica midi kompozicija mogla da se podeli na pola.

Prikolice su zaostavština iz doba kada zglobna vozila nisu bila tehnički moguća a postojala je potreba za većim kapacitetom po polasku. Uz to estetski je loše. Prikolice traju duže od autobusa. Prvo ne pređu isti broj kilometara i drugo ne trpe vibracije motora niti imaju pogonski sklop. Zato kada novo vozilo vuče staru prikolicu autobus izgleda kao putujući cirkus. Takođe zbog toga što prikolice traju duže razlikuju se od novih solo vozila dok zglobna mogu biti bazirana na solo modelu.

Linije s manje izraženom neravnomernosti opterećenja redukuju se van špica dok se na onim s ekstremnim oscilacijama van špica saobraćaj potpuno obustavlja u korist alternativnih linija (part time).

Nego, kad smo već kod troosovinaca skraćena 73 preko Bulevara Umetnosti i Nikole Tesle može bez problema biti opslužena troosovincima do Gornjeg grada. Ostatak zameniti novom slabom solo linijom recimo 713.
 
Redukovanjem polazaka se smanjuje kvalitet prevoza. Interval postaje duži. Sve zavisi od prirode linije i cilja.
Ne favorizujem prikolicu, ali pokazujem da ona nije tako veliki bauk. Nije ona ni znak siromaštva ili retrogradnosti, već praktičnosti. Zglobni autobus je odličan tamo gde je opterećenje manje - više konatantno. Prikolica je odlična tamo gde se javlja nagli skok broja putnika u kratkom vremenu. Vizuelno, moguće je izmenom svetlosnih grupa prikolicu ujednačiti sa vučnim vozilom, ako je to neki problem.
Evo sad malo listah po internetu, koga ne nrzi da čita-
https://www.itsinternational.com/EasySi ... transport/
Evo nekih primera iz ovog veka po Evropi.
 
Треба прихватити сваку опцију која може да буде рационална и корисна. И двозглобна возила, и троосовинце, и аутобусе на спрат, и приколице. Верујем да би њихова комбинација подигла ниво услуге у јавном превозу на виши ниво.
 
Vrh